quetiapine

Onrust (13 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

01-04-2021 | Man | 34
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geëlimineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suïcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het “juiste” te doen voor mijn herstel. Heb waanideeën gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

31-03-2021 | Vrouw | 36
Onrust
Nou, ik ga gelijk hiermee stoppen. Ik ben gewoon wie ik ben, en geloof niet meer in al die rare medicatie. Ik kan wat drukker zijn, is conformistisch niet altijd gewenst en ik kan ook stemmingswisselingen hebben, rapid cycling. En de context waarin ik geboren ben is, 3 weken voor het overlijden van mijn vader. En met alle bijkomende problematiek van de lege beker. Zo [lees meer...]noem ik het, dus gewoon gevoelig voor pijn van anderen, en onbekende tegenstanders. En ik kan stemmingen gewoon zeer goed aanvoelen. Tja, en weetje je moet gewoon leren, dat jij alleen niet verantwoordelijk ben voor de hele wereld. En ook die onzin van artsen niet geloven. Die verdienen aan bijv. Aan mijn pijn! Ik kan piekeren, maar met qeutiapine, ben ik dus een soort van zombie. Ik heb normaal heel veel fantasie voor het schrijven van de beste Novels. Nou, dan maar wat angsten zo nu en dan. Kan beter een joint roken, zo nu en dan.. en het ging een keer een tijdje niet goed met mij maar dat had met de contekst te maken. Niet alleen met mij. Maar ik hoef niet 18 uur per dag te slapen en te dromen. Het onderbewuste, helemaal levendig mee te maken. Want normaal heb ik dat helemaal niet zo sterk. Zonder pille. Lijkt wel alsof heel mijn hoofd onder watte zit!

19-02-2021 | Man | 42
quetiapine (50mg)
Ik heb de pillen ook net gekregen van de apotheek maar wat ik lees durf ik ze nog niet te vatten weet even niet wat ik moet doen !!!

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

11-02-2021 | Man | 67
quetiapine (50mg)
Wat een ongelooflijk gevaarlijk medicijn, Na inname wordt je wel slaperig maar na een week dosis verhoogt naar 50 mg. Volgende dag voelde mij niet goed, hoofd was totaal in de war, het beste was om zelfmoord te plegen zo kreeg ik de gedachte. Na contact opname met de psychiater moest ik gewoon doorgaan met inname, doodziek en vreselijk vermoeid heb ik het toch 1,5 jaar [lees meer...]ingenomen met als resultaat een vreselijke tinnitus, trillingen zij gebleven en vaak algeheel ziek gevoel. Afkicken van 50 miligram zou niet moeilijk moeten zijn. Ga het maar eens proberen dan piep je wel anders, vreselijk veel afkickverschijnselen, huil buien en slapeloosheid, de zenuwen gieren door je lijf je hartslag is totaal van streek en komt niet tot rust. Nooit meer van deze medicijnen en ik pleit ervoor om ze te verbieden. Ze duwen je naar de rand van de afgrond. Doe het niet en laat je niet overhalen door een psychiater. Pillen poesers dat zijn ze en het ergste is dat ze niet naar je luisteren. Nu een jaar na laatste inname nog steeds dezelfde verschijnselen als bij het gebruik. Volgens de artsen kan het een beschadiging zijn aan het centrale zenuwstelsel door gebruik van quetiapine en slaapmiddelen, wat een oplossing lijkt is eigenlijk een ramp, neem het aub nooit het heeft vreselijke gevolgen en je geneest er niet van.

08-01-2021 | Vrouw | 44
quetiapine (100mg)
Kreeg eerst 50 mg toegediend van psychiater en ging de week erop in dagtherapie gaan. Werd dus opname door de vele bijwerkingen. Na 1 dag opname werd het verhoogd naar 100 mg. Die bijwerkingen zijn niet te doen, heb dus in overleg met huisarts en psycholoog beslist om daar weg te gaan en met huisarts de afbouw te doen op 1 voorwaarde dat ik niet alleen zou zijn. Ondertss s[lees meer...]inds drie dagen op 25 mg. Nog steeds heel veel bijwerkingen. Duizeligheid, hoofdpijn, wazig, spierspasmen en vooral hele dag als een zombie en kom tot niets. Durf dus ook niet alleen buiten waardoor ik dus ook niet kan gaan wandelen met mijn hond die voor mij als deugdoende word ervaren. Slaap met de afbouw wel weer minder goed maar kan me nu even niet schelen wil vooral weer wat kunnen functioneren. De eerste afbouw van 50 mg was heel raar net alsof ze uren aan het opereren waren in mijn hersenen en ik alles voelde. Nu nog 1 verlangen en dat is dat ik volledig van dat spul af ben en dat het volledig uit mijn lichaam is. NOOIT meer die ROTZOOI.

07-12-2020 | Man | 40
quetiapine (200mg)
Ik nam smorgens 200mg snelwerkend. Om 12.00 een 200 mg retard en bij het slapen gaan 200 mg snelwerkend en 200 mg retard en mirtazepine 45mg. ben nu aan het afbouwen maar begon me na 5 dagen zo slecht te voelen stroom schokjes momenten van duizelig enorm veel naar toilet iemand enige tips of is de hoeveelheid te hoog? Neem ook nog 20 mg seroxat.

03-12-2020 | Man | 60
quetiapine (25mg)
Ik had bij de huisarts om Quetiapine gevraagd na aanraden van mijn therapeut, omdat veel mensen goede ervaring hadden. Toen ik in de avond het eerste tabletje van 25mg in nam begon na een half uur de ellende. Ik kreeg ineens een opgejaagd gevoel, heb uren lang erg liggen rillen. Mijn hart heeft zeker 8 uur enorm hard geklopt en zag constant flitsen in mijn hoofd. Alsof [lees meer...]ik vergif ingenomen had. Ik heb toen na een paar uur een tablet van 50mg oxazepam genomen om tot rust te kunnen komen. Ik heb een vriendin opgebeld die ook dit middel gebruikt. Zij kent mijn bijwerkingen niet. Nu ga ik contact met huisarts opnemen om te vragen of ik moet doorgaan of stoppen

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

15-09-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (50mg)
In 2000 1 keer een psychose gehad, die zich enkel uitte in vermoeiheid en acherdocht. Niet zo vreemd die achterdocht als je een ex had die je voortdurend gek maakte en zelf zo gek als een deur was. Ik ontmoette hem toen ik 16 was en zo groen als gras. Vraag me nog steeds af of je dat acheraf gezien wel onder een psychose moet zetten Zij hebben me eerst zyprexa voorgesch[lees meer...]revenen binnen een half jaar was ik van een slanke vrouw in een olifant veranderd. Ik wilde er vanaf en kreeg toen seroquel. De kilo´s vlogen er weer vanaf, maar toch bleef ik 8 kilo zwaarder dan ik normaal zou zijn. Ik had wel wat meer vel op mn buik doordat ik zo dik was geweest en heb toen dat vel weg laten halen, omdat ik het walgelijk vond. (die kosten heb ik ook weer zelf moeten maken door de stomminteiten van de GGZ) Eerste paar jaar vond ik het fijn die rust door die pillen maar gegeven moment begon ik die bijwerkingen zeer vervelend te vinden en vroeg om verlaging van 400 mg naar 300.Ook de vermoeiheid werd me teveel, want ik had al in de gaten dat ik enorm veel moest sporten om niet zwaarder te worden dan die 8 kilo. Is beter van niet zeiden ze, want dan krijg je weer een psychose. Ik zette door en wilde per se lager en kreeg mn zin. 300 dus en afkickverschijnselen, die ik ze niet vertelde,omdat ik instinctief begreep dat ze het dan weer zouden gooien op: je krijg weer een psychose. Ging goed voor een paar jaar en weer begin die vermoeiheid op te spelen. Ik wilde weer lager naar 200. Kon niet zeiden ze weer als een kapotte grammofoonplaat. Doorgezet en naar 200 Weer vervelende nare afkickverschijnselen, maar die gingen ook weer weg. Enfin weer later naar 100 op eigen verzoek uiteraard, want hulp bij afbouwen krijg je beslist niet. Weer niks aan de knikker. Kon mn verhaal over verdriet amper kwijt, want dat zei de hulpverlener: vind zo erg voor je ik wil de medicijnen weer verhogen zodat je niks voelt. Wat een ongelofelijke slechte hulpverlener ben je eigenlijk als je zoiets doet. Wilde dus weg bij de GGZ . Kreeg dit jaar steeds meer pijn op de borst en was al langer kortademig en bij daarvoor bij de huisarts geweest die er niks mee deed dan alleen de nieren nakijken. In april dit jaar weer zoń aanval en met spoed naar de huisarts. Gelukkig kreeg ik een invaller die wel zo gochem was de cardioloog te bellen. Moest direct naar het ziekenhuis en heb een stent gekregen. (kranslagader zat bijna dicht, maar heb geen hartinfarct gehad) Wilde toen direct van de quatiapine af en zei dat tegen de huisarts. Vond ie geen goed idee want het is toch maar een lage dosis (zat toen op 100 mg) Ik werd zo boos dat ik zei: slik ze verdomme zelf) Dat viel niet in goed aarde bij dit stuk arrogant en heb nog steeds last van de onwil van die arts. Enfin toch doorgezet en de enige hulp die ik gehad heb (door zelf te vragen en door te zetten ) is iemand die bij de apotheek werkt die me vertelde dat ik die 25 mg in 100 ml water kon doen en zo langzamerhand minderen. Heb ik gedaan en ben er nu helemaal van af. De ontrekkingsverschijnselen waren redelijk mild moet ik zeggen vergeleken bij de afbouw van 400 naar 300 en van 300 naar 200 en van 100 naar 25. Die laatste 25 is redelijk mild verlopen. Ben helemaal niet geprikkeld alleen het slapen was wat lastig. Dat heb ik opgevangen door overdag mezelf flink moe te maken en als ik dan een nacht 1 of 2 uur geslapen had was ik de volgende nacht zo gruwelijk moe dat ik dan wel 5 uur sliep Intussen gaat het slapen steeds beter en beter. Maar ik heb er wel wat van overgehouden van dat jarenlange slikken van quatiapine. Mijn handen zitten onder de atrose. De reumatoloog was verbaasd hoe erg het was. Ik kan de man nu zo zeggen waar het van komt. Van de quatiapine. Niemand in de familie heeft artrose. Niemand heeft aderverkalking. Nu slik ik momenteel helemaal niks meer. Ik moet eigenlijk bloedverdunner slikken levenslang, maar ik krijg naast de atrose van de handen een stekende pijn door die bloedverdunners en het lijkt op jicht. Mijncholestrerol was al flink verlaagd toen ik nog op 50 mg quatiapine zat en mn suiker ook. Ik vermoed nu ik er helemaal vanaf ben dat ie nog veel lager zal zijn. Ik snap dat er mensen zijn geen leven hebben zonder deze pillen, maar ik schat dat er veel meer mensen zijn zoals ik die bij een gedegen goede menselijke hulp na een korte periode gebruik van dit middel zonder die pillen kunnen. Wat een ongelofelijke druiloren zijn het bij de GGD. Ik heb die gasten 20 jaar van brood voorzien zo zie ik het. Mijn handen en nog meer dingen zijn verpest, maar door mijn discipline van gezond eten en sporten heb ik zelf de schade nog weten te beperken en ziet niemand wat aan me wat ik doorgemaakt heb. Waardoorde heren doktoren denkenL nou het valt wel mee met die pillen. Nou nee. Zéér gevaarlijk middel en als mensen die dit middel slikken dit lezen dan zouden ze eens goed moeten nadenken of het wel nodig is dit middel te blijven slikken en andere wegen zoeken zoals sporten en mensen om je heen die wat toevoegen aan je leven inplaats van afbreken. Dit middel mag niet meer dan 2 jaar gegeven worden bij ik schatp 30 procent van de clienten. Je lichaam gaat kapot aan dit middel

09-09-2020 | Vrouw | 54
quetiapine (25)
Ik kreeg het om te slapen 75 mg daarbij 30 mg lerivon....ik werd met de dag depressiever...beginnen afbouwen...deze nacht niets genomen...toch vrij goed geslapen...nu voel mij wel opgejaagt en zweten....hoelang zou dit duren

30-06-2020 | Man | 41
quetiapine (50mg)
Na een halfjaar lang aan de opiaten te hebben gezeten doordat ik ernstige pijn had als gevolg van een tumor die mijn wervel had gebroken is mijn natuurlijk slaapritme klaarblijkelijk verstoord. Geen enkel middel hielp mij om te slapen en ik kreeg quetiapine voorgeschreven omdat het me suf zou maken. De eerste nachten sliep ik daadwerkelijk, maar voelde al snel een waas [lees meer...]over me heen komen en was overdag erg onrustig en zelfs angstig. Inslapen werd al snel moeilijker. Ik kreeg een oncontroleerbare drang om mijn ledematen te bewegen en dat leek wel een spasme. Ik ging vaak even in de woonkamer zitten 's nachts om maar niet in bed te blijven rollen, maar voelde me daar ook totaal niet meer op mijn gemak. Ik viel pas na uren ongemak in slaap en was de volgende ochtend niet in staat om mijn ogen open te krijgen en niet vooruit te branden. Uiteindelijk voelde ik mezelf een ander mens worden... Ik werd neerslachtig, kreeg sombere gedachten en reageerde gewoon niet als mijn partner tegen me begon te praten. Ook begon ik suïcidale gedachten te krijgen en dat had ik voorheen absoluut niet. Ik ben net hersteld van kanker en ben dankbaar dat ik mag leven. Ik ben ik overleg gestopt en binnen een dag heb ik het gevoel dat ik weer leef en voel me weer normaler. Het is voor mij echt onvoorstelbaar dat dit middel zoiets kan veroorzaken. Mijn hartslag was ook behoorlijk onrustig en na wat speurwerk op internet is het al snel duidelijk dat dit middel door de jaren heen toch al behoorlijk vaak in opspraak is geweest. Mijn tip is om echt kritisch te zijn als een arts het middel suggereert. Ook in lage doseringen.

28-06-2020 | Vrouw | 48
Onrust
Door overprikkeld zijn begin van de nacht piekeren,onrust. Om te slapen gebruik ik zopicolon 15mg, quetiapine 50mg kortwerkent, lorazepam 5mg. 22.30 naar bed sliep denk ik rond 23u. 3.30u alweer wakker. Nam da 2.5mg lorazepam. En was 6 u wakker en het piekeren begon weer. Sinds 3 dagen langwerkende quetiapine retard 50mg. Resultaat zelfde als kortwerkent. Ik denk zelf gebr[lees meer...]uik al maanden kortwerkunde quetiapine naar langwerkende dus zou nu beter moeten slapen met langwerkend.

02-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !

12-03-2020 | Vrouw | 46
quetiapine (25mg)
Kreeg deze tabletten om meer rust te creëren, zodat ik me beter voelde en verder kon met mij ziekte. Een depressieve stoornis, burn-out. Helpt helemaal niet goed en ga ermee kappen. Hoop dat ik van iets anders wel rust krijg!

28-12-2019 | Man | 33
quetiapine (25mg)
Wat een drama dit middel. Veel meer nachtmerries en slechter slapen dan zonder medicatie. Bekaf en somber de volgende dag. Slechts 1 nacht geprobeerd. Nu tevreden over alprazolam ondanks de afhankelijkheid.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (561) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (517) - Antibiotica - penicillines breedspectrum