Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

vermoeidheid verhoogde eetlust

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

21-03-2021 | Vrouw | 52
quetiapine (50mg)
Ik gebruik het nu 2 jr en mij bevalt het uitstekend. Ik gebruik het tegen slapeloosheid en het werkt perfect. Ik gebruik het een paar dagen per week en dan slaap ik stukken beter dan zonder. Zonder slaap ik slecht of niet. In het begin een beetje last van duizeligheid en het gevoel dat ik een heftig feest had gehad. Nu eigenlijk geen bijwerkingen meer. Ik vraag me dan ook [lees meer...]af of deze nog gaan komen door langdurig gebruik. Ik ben verder niet bekend met psychische aandoeningen of klachten. Ook zijn ze volgens mij niet verslavend. Omdat slapeloosheid op de lange duur ernstige effecten heeft was ik wel benieuwd of het gebruik van dit medicijn dit ook heeft en of het tegen elkaar opweegt.

01-07-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Na een grote terugval in het herstel werd ik angstig en sliep ik ook heel onrustig. De angst om niet te kunnen slapen maakte dat ik veel piekerde. Was heel onrustig. Ik had ooit quetiapine eerder genomen en achteraf ben ik toen goed hersteld. Toen mijn herstel verder vorderde ben ik ermee gestopt. Toen weer teveel gedaan en dus toen die angst. Vanaf de eerste dag dat ik h[lees meer...]et weer gebruik, slaap ik weer goed en is het piekeren vrijwel gestopt. Zit gelukkig nu weer in de stijgende lijn. Heel blij met dit middel

23-08-2022 | Vrouw | 54
quetiapine (50mg)
Ik kreeg 25 mg voorgeschreven voor slaapproblemen en het werkt goed: sneller in slaap en bij wakker worden tussendoor sneller terug in slaap. Helaas kreeg ik een maand elke nacht vreselijke kramp in mijn kuiten. Ook werd ik met de dag depressiever en kwam ik snel aan in gewicht terwijl ik niet meer ging eten door dit middel wat me heeft doen besluiten te stoppen. Volgens [lees meer...]arts kon ik direct stoppen met deze lage dosis zonder ontwenningsverschijnselen. Maar dat klopte niet, ik kreeg enorme zweetaanvallen afgewisseld met koude rillingen, slapeloosheid, angst, spierpijn en onrust. Ik wou dat ik nooit met dit middel was begonnen!

13-03-2023 | Man | 55
quetiapine (25mg)
Ik heb bipolaire stoornis type 1 en mag geen antidepressiva meer slikken wegen uitschieten naar een manie. Ik nam lange tijd Cymbalta maar is verwijderd na een opname van mijn medicatie-schema. Ik heb enorm moeten afkicken van de Cymbalta (dromen, nachtmerries, braken, volledige malaise). Erna enorme huilbuien. Eerst dacht ik dat ik weer met beide voeten op de grond stond [lees meer...]en de huilbuien bij het leven hoorden maar ik huilde bij elke gebeurtenis. Ik kreeg quetiapine voorgeschreven en dit helpt voor mij tegen de depressieve gevoelens. Het haalt de scherpe kantjes van de werkelijkheid weg waardoor ik me wat comfortabeler voel. Een verademend medicijn voor mij.

17-01-2024 | Vrouw | 56
quetiapine (150mg)
Ik heb ernstige depressie en een generale angststoornis . Ondertussen gediagnosticeerd ptss syndroom. Ik merk niks van de seroquel ik heb een hoge dosis 2x 150 mg tabletten p.dag daarnaast lexapro 30 mg p.dag en lithium 600 mg wat mijn emoties afzakt . En 4 mg diazepam p.dag. als er een trigger is helpt de medicatie helemaal niks door extreme angst doordat ik getrig[lees meer...]gert ben en moet weer door een hel heen. Medicatie helpt dan niet.

21-12-2023 | Vrouw | 56

28-05-2023 | Vrouw | 56
quetiapine (450mg)
Te lang gebruikt in te hoge dosering 800 mg. Nu 450 mg maar corona gehad, sngststoornis door corona tot op heden. Zwaar depressiefcen constant angst. Geen zelfzorg, geen zin meer om te leven. Eet slecht of niks. Drink wel grnoeg. Alleenstaand maakt het nog angstiger. Sindskort 100 mg srrtralibe tegen angst erbij gekregen. Dempt evennmaar word nog steeds iedere dag met ang[lees meer...]st wakker en huis verslonst. Sinds gisteren vitaminen erbij slikken, zou helpen bij angst en depressie.

24-03-2022 | Vrouw | 56
quetiapine (300mg)
Bipolaire stoornis
Op latere leeftijd pas de diagnose bipolaire stoornis type 2 gekregen. Kreeg na een hele moeilijke periode zo'n 3 jaar geleden een manie, viel snel heel veel af, at niet kon niet slapen enz. Stemmingswisselingen. Werd gelukkig goed begeleid na gebruik van een antidepressiva werd het heviger. Daarom alle3n nog qtp. Slik normaal 200mg, door vervelende gebeurtenissen die ve[lees meer...]el stress veroorzaakten tijdelijk opgehoogd naar 300. Ik heb er geen problemen mee. Functioneer goed. Geen heftige pieken en dalen meer godzijdank

24-04-2021 | Vrouw | 57
quetiapine (25mg)
Heb lange tijd slaapproblemen. Wel inslapen maar na uurtje wakker en niet meer in slaap komen. Allerlei medicijnen geprobeerd, met angst voor verslaving. Nu 10 dagen quetiapine 25 Mg geslikt. En heb 10 dagen goed geslapen. Wel ooit wakker maar na toiletbezoekje weer meteen in slaap. Wat een wondertablet. Geen bijwerkingen gehad. Ik ben er super blij mee. Heb nu een nacht[lees meer...] niet ingenomen en lig weer meteen wakker. Dus voor mij duidelijk een prima oplossing. Quetiapine 25 Mg is mijn wondermiddel.

28-05-2022 | Vrouw | 58
quetiapine (200mg)
eer alechte ervaring net Quetiqpine. Raad het iedereen af met angstklachten.

26-09-2021 | Man | 58
Borderline persoonlijkheidsstoornis
Na verbreken relatie door de borderline prolemen opnieuw extreem onrustig, piekeren, slecht slapen, eenzaam, ... Quetiapine verlicht de problemen veroorzaakt door mn borderline en angst. Wel veel last van bijwerkingen Als borderliner heb je weinig keuze, of gek worden of medicatie slikken

15-04-2021 | Vrouw | 58
quetiapine (25mg)
Hoi, Ik kreeg deze medicatie vanwege slapeloosheid. Begon met 50mg seroquel dat was te zwaar dus overgestapt naar quetiapine 12.5 mg. 3 voor de nacht. Vreselijk! Ik ben in een nachtmerrie belandt. Mijn hersenen werken niet meer. Ik kan mijzelf niet meer aankleden. En bijna niet lopen. Nu staat er op het potje *stemmingen *??? Nou die heb ik nu wel ja. Ze zouden verb[lees meer...]oden moeten worden. Deze medicatie is absoluut niet voor angst/slaapstoornis. Altijd bezig geweest. Creatief en veel humor. Alles is weg. Ben al bijna twee jaar een zombie. Totaal geen energie meer. Ik kom niet eens normaal onder de douche. Mensen pas OP! Artsen schrijven liever geen pammetje voor dat is gevaarlijk nee dit is GEVAARLIJK!! Antipsychotica worden niet aanbevolen voor de behandeling van angststoornissen, vanwege de kans op ernstige bijwerkingen als extrapiramidale stoornissen en metabool syndroom. Voor de keuze van de juiste standaardbehandeling zie Angststoornissen. Soort hypo's. Duizelig, verhoogde bloeddruk, verward, flauwte, agressie, nachtmerries, hoofdpijn. Gefragmenteerd slapen, rusteloos, moe, darmklachten.

29-11-2023 | Vrouw | 60
quetiapine (12.5mg)
Psychische klachten
Recidiverende depressie, met in de avond een opleving. Geen moeite met inslapen wel met doorslapen, hier had ik eerst Lorazepam 2 mg voor maar die heeft de psychiater zonder afbouw weggehaald omdat ze volgens haar niets meer deden. Ipv rustig afbouwen gewoon weg. Daarvoor in de plaats kreeg ik 2x12.5 mg quetiapine. En tussen de middag werd de Lorazepam ook vervangen door q[lees meer...]uetiapine. Wat een rotzooi is dat, heb nog nooit zo vaak aan de dood gedacht morgen Psychiater zeggen dat ik het niet met wil.

17-01-2023 | Vrouw | 60
quetiapine (25)
Onrust
Door N.A.H(. Harde klappen op mijn hoofd)heb ik veel onrust. Alle geluiden komen erg hard binnen. Hierdoor raakt ik oververmoeid. Het gevolg daarvan raak je snel geïrriteerd en dat druk ik mij zacht uit.Ook in de nachten deze onrust. Begonnen met 12,5 mg voor de nacht. Dat werkte niet. De dosering verhoogd naar 25 mg, dat was een verademing. Ik werd mijzelf weer, kreeg oo[lees meer...]k weer rust. Ik heb mijn leven weer terug van voor het ongeval. Totaal geen bijwerkingen ervaren.

20-06-2022 | Man | 60
Psychische klachten
Hallo, Ik krijg 50 mg quitiapine omdat ik moeilijk in slaap kom door te veel piekeren. Ik neem het 1 uur voor het slapen gaan in en werkt perfect zonder bijwerkingen. Alleen merk ik dat ik vergeetachtig word. Ik kom moeilijk op sommige woorden en kan moeilijk mijn concentratie vast houden. Ik vergeet ook meer. Zou dit door de quitiapine komen? Hebben meer mensen hi[lees meer...]er last van? Groetjes Roland

31-01-2021 | Vrouw | 60
quetiapine (50mg)
Ik heb sinds een paar weken heel veel last van haaruitval, heeft iemand daar ook last van...? Ik wil graag dingen kunnen uitsluiten, sinds 3 maanden schildklier verwijderd, Euthyrox gaan gebruiken, en sinds 6 weken quetiapine, vlak na mijn operatie ook nog eens Covid-19 gehad, dus mijn lijf heeft nogal wat klappen gehad, ik wil graag begrijpen waar de haaruitval vandaan ko[lees meer...]mt , en hoe lang het duurt voordat het stabiliseert, iemand ervaring...?