Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

vermoeidheid verhoogde eetlust

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

18-04-2023 | Man | 43
quetiapine (25mg)
Wegens het niet kunnen doorslapen door al het piekeren, malen en de chaos in mijn hoofd gebruik ik nu een half jaar 1x 25mg quetiapine. Ik merk dat ik makkelijker weer in slaap val, maar ben wel prikkelbaarder geworden.

02-04-2023 | Man | 23
quetiapine (100mg)
Psychose
Ik gebruik het voor mijn psychose en omdat ik vaak snachts wakker word en niet kan uitslapen normaal 100 mg quetiapine. Dit is pas men 5 e dag maar voel geen verbetering hoelang duurt het dat je de resultaten merkt ik gebruik het 1 x per dag om 12:00 100 mg?

02-04-2023 | Man | 23
quetiapine (100mg)
Psychose
Na hoeveel weken werkt dit medicatie na hoeveel dagen inname ? Bij mij is het dag 5 voel er nog niks van? Ik Heb ook slaapproblemen word in de nacht altijd wakker en word vroeg wakker elke dag?

16-03-2023 | Man | 68
quetiapine (50mg)
Heb vooral last van erectiestoornissen en dat is veevelend.. Heeft daar nog iemand last van??

13-03-2023 | Man | 55
quetiapine (25mg)
Ik heb bipolaire stoornis type 1 en mag geen antidepressiva meer slikken wegen uitschieten naar een manie. Ik nam lange tijd Cymbalta maar is verwijderd na een opname van mijn medicatie-schema. Ik heb enorm moeten afkicken van de Cymbalta (dromen, nachtmerries, braken, volledige malaise). Erna enorme huilbuien. Eerst dacht ik dat ik weer met beide voeten op de grond stond [lees meer...]en de huilbuien bij het leven hoorden maar ik huilde bij elke gebeurtenis. Ik kreeg quetiapine voorgeschreven en dit helpt voor mij tegen de depressieve gevoelens. Het haalt de scherpe kantjes van de werkelijkheid weg waardoor ik me wat comfortabeler voel. Een verademend medicijn voor mij.

23-02-2023 | Man | 29
quetiapine (150mg)
Onrust
Ik heb adhd ik heb slaap problemen dat spul heeft mij gered en ik ben zo onspannen vaak en ik kan me goed concentreren en ik slaap weer goed ik ben bijna weer als herboren ik merk dat het beter gaat ik heb een zwaar auto ongeluk gehad ik blij dat dit spul werkt.

31-12-2022 | Man | 98

18-11-2022 | Man | 32
Autisme
Ik heb dit mee gekregen omdat serlain 5mg niet voorraadig was, zeer onverantwoord. Ik gooi het meteen in de vuilbak 😡

11-11-2022 | Man | 31
Psychische klachten
Ik slik quetiapine om beter door te slapen. Als bijwerking van mijn antidepressiva werd ik namelijk te vroeg wakker. Ik slaap nog steeds niet zo goed als voorheen, maar wel een stuk beter. Bovendien ben ik het eerste uurtje van de dag altijd wat suf. Echter, de positieve effecten van mijn antidepressiva waren zeer groot. Door quatipine had ik een stuk minder last van de bi[lees meer...]jwerkingen van mijn antidepressiva (sertraline). Al met al erg tevreden!

04-11-2022 | Man | 30
quetiapine (150mg)
Bipolaire stoornis
Helpt met slapen en tegen moodswings. Maar eigenlijk voelde ik gewoon niet meer, was ik er gewoon niet meer. Later bij 50mg snelle afgifte nog wel enkele keren als inslaper gebruikt wanneer episode op de loer lag.

20-10-2022 | Man | 49
quetiapine (6.25mg)
Niet kunnen slapen: Na wat verhalen gelezen te hebben over het medicijn (onder andere hier) was ik een beetje bang geworden voor het medicijn. Echter voor mij werkt het geweldig. Door een gebeurtenis kon ik vrijwel niet meer slapen en dat niet slapen varieerde van een paar uur slapen per nacht(2/3) tot een nacht helemaal niet slapen. Daardoor glipte alles uit mijn vin[lees meer...]gers. En zag ik de toekomst niet meer zitten. Uiteindelijk toch maar begonnen met dit medicijn als slaapmiddel, en voor mij werkt het perfect . Ik begon met 25 mg toen sliep ik wel, maar was de dag daarna een zombie, toen ben ik 12.5mg gaan slikken en van af dat moment begon ik weer te slapen en voelde ik mijzelf de dag erna niet zo suf meer. Ik ben er nog steeds steeds wat minder van aan het gebruiken en nu gebruik ik 6.25mg en het werkt voor mij nog net zo goed. Ik heb niet echt last van bijwerkingen, maar heb wel het idee dat als ik wat eet voor ik het medicijn inneem, dat ik nog wat makkelijker in slaap val, zonder wat te eten ervoor, val ik ook in slaap, maar lijkt het of het een veel lichtere slaap is. Wel heb ik ook wat moeite met opstaan, en als er geen noodzaak is om op te staan kan ik wel langer in bed blijven liggen dan ik prettig vind. Als er wel een reden is om (vroeg ) op te staan, lukt het raar genoeg wel vrij makkelijk . Ik gebruik het nu een paar maanden en mijn leven (en vooral levensvreugde) is weer zoals het ooit was. Natuurlijk vind ik het uiteindelijk niet fijn dat mijn slaap nu uit een pilletje komt , maar aangezien ik mijn leven kwijt was en dat nu weer helemaal terug heb, accepteer ik dat dan maar. Ik hoop en denk dat, doordat ik mijzelf nu weer goed voel, ik in de toekomst misschien weer op eigen kracht kan slapen, maar mocht dat niet zo zijn ben ik heel blij dat ik dit pilletje heb.

03-10-2022 | Man | 64
quetiapine (6.25mg)
Ik heb een bipolaire stoornis type 2 laat gediagnostiseerd en slik inmiddels ruim 8 jaar lithium. Slapen werd m.n. het laatste half jaar echt een ding. Moeilijk inslapen en doorslapen gebruikte steeds meer temazepam. In overleg met mijn psychiater kreeg ik 24 mg voorgeschreven omdat tabletten van 12,5 niet leverbaar waren tabletten van 6,25 mg gekregen begonnen met 2 table[lees meer...]tten dit bleek onvoldoende met 3 tabletten slaap ik nu heel behoorlijk door of val in ieder geval weer snel in slaap. Ik had sowieso al last van afvlakking van gevoelens / emoties dit is met dit middel naar mijn mening zeker niet verbeterd. Daar maak ik mij wel zorgen over. Ik ben heel blij me eindelijk weer eens uitgerust te kunnen voelen. Man 64 jaar jong

30-09-2022 | Man | 18
quetiapine (25mg)
Het werkt wel voor slapen maar overdag veel last van steken op borst duizelig pabiekaanvallen. Dit medicijn mag niet gegeven worden voor slaapproblemen maar dat hebben ze toch gedaan

25-09-2022 | Man | 52
quetiapine (900mg)
Schizoaffectieve stoornis
Ik heb een schizoaffectieve stoornis . wanneer ik stress krijg manifesteerd mijn aandoening zich aan de oppervlakte wat best vervelend kan zijn. Daglicht voelt te sterk aan en ben ook zeer gevoelig aan lawaai , en dat kan vanalles zijn. Bvb , als er een ambulance met gierende sirènes voorbij rijdt dan is dat heel erg pijnlijk en hou mijn handen op mijn oren .. maar ook op[lees meer...] restaurant waar je alle messen en vorken hoort knetteren kan heel vervelend en stresserend zijn , zo vervelend dat ik daardoor gewoon wegloop. Naarmate ik stress word een stem in mijn hoofd ook steeds harder en harder tot het niet meer is uit te staan . ( dit is maar een kleine samenvatting want er is veel meer ). dit leidt dan tot isolatie , met andere woorden , sluit ik me op en praat soms een hele dag met niemand als het niet goed gaat ! Veelal kom ik het liefst buiten als het donker is en er minder prikkels zijn.

15-09-2022 | Man | 71
quetiapine (25)
Ik gebruik al jaren,quetiapine 25 mg geen bijwerkingen, helpt bij inslapen!!

24-06-2022 | Man | 38
Onrust
In het begin heeft de quetiapine me goed geholpen met de rust terugvinden. Had hele gesprekken met mezelf s'avonds gewoon stil in m'n hoofd, maar kon geen film meer volgen en lag geregeld zelfs in bed nog in conclaaf met mezelf. Heb hier zo'n 2,5 jaar geleden 50mg quetiapine langzame afgifte voor gekregen die ik s'ochtends bij opstaan innam. Ging heel goed tot ik na een h[lees meer...]alf jaar begon aan te komen en maand of 8 later 20kg was aangekomen. Ook werd ik vanaf uur of 11 s'ochtends moe en dat bleef hele dag. Kon smiddags na werk niet meer van de bank afkomen. Heb tussendoor nog de 25 mg snelle afgifte geprobeerd, maar dat was nog erger kwa vermoeidheid dus teruggegaan naar 50 mg. Nu laatst gestaakt met de medicatie en na wat niet zo fijne ontwenningsverschijnselen voel ik me inmiddels veel energieker in de middag. Wel momenten dat het weer wat onrustiger is in m'n hoofd, maar een goeie joint helpt daar heel goed tegen. De quetiapine deed wel waar die voor nodig was, maar na 2,5 a 3 jaar werd het toch wel is tijd om te stoppen en zit nu veel beter in m'n vel.