quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

15-03-2018 | Vrouw | 16
quetiapine (25mg)
De pillen zijn erg klein en makkelijk in te slikken. Heb ze iets langer dan een maand geleden gekregen tegen slaapproblemen. Werd vaak al na een halfuurtje moe, en na een uur viel ik echt in slaap. Effectief, en ik heb ook geen last meer gehad van nachtmerries. Alleen vind ik het nog heel moeilijk om op te staan in de ochtend. Bijna elke dag te laat op school hierdoor. Wan[lees meer...]neer ik bijvoorbeeld om 11 uur in slaap val, lukt het me ook echt niet om voor 9 uur op te staan. Betekent dus dat als ik om 7 uur wil opstaan, ik al om 9 uur moet slapen, wat erg onhandig is aangezien ik 's avonds nog dingen moet afmaken. Ook heb ik sinds het gebruik van deze medicijnen veel meer een eetlust dan hiervoor. Ben binnen een maand bijna 3 kilo zwaarder geworden. Verder voel ik me de hele ochtend vaak nog erg suf, en voel ik me pas echt ''wakker'' in de middag. Toen ik dit bij de psychiater had vermeld, werd gezegd dat het bijwerkingen van de eerste paar weken zouden kunnen zijn, maar ik gebruik ze nu ruim een maand, en ik denk dat ik er toch mee wil stoppen.

06-01-2020 | Vrouw | 18
quetiapine (25mg)
Ik kreeg dit voor geschreven voor milde depressieve klachten. Ik merk tot nu toe weinig verschil met voorheen. Wat ik echter wel merk is dat ik erg vervelende bijwerkingen ervaar, zoals voortdurend trillende oogleden, als ik s'ochtends wakker word (ik nam ze voor het slapen in), ik een soort van roes ervaar en dat ik erg veel hoofdpijn heb. Ook werd ik juist door het geb[lees meer...]ruik van Quetiapine heel erg emotioneel en zijn mijn klachten zelfs toegenomen. Ik ben dus maar op eigen houtje gestopt en ik merk dat ik me een stuk beter voelde dan toen ik ze nog wel gebruikte! Kortom, geen aanrader dus (niet voor mij tenminste). Ze zijn wel fijn om in te nemen aangezien het pilletje erg klein is.

06-03-2020 | Vrouw | 19
quetiapine (25mg)
Dit middel heb ik gekregen, omdat ik na het stoppen van het gebruik van opiaten (2 jaar lang gebruikt) niet meer kon slapen. Ik kreeg al lorazepam 1mg 1x per dag voor het slapengaan (al een paar maanden), had niet het idee meer dat het werkte in verband met gewenning. En nu kan ik al een week niet slapen vanwege de ontwenning van de opiaten. Mijn arts heeft quetiapine voor[lees meer...]geschreven na overleg met het psychiater. Nam 2 tabletten van 25mg in om 8 uur in de avond, na een uur werd ik erg slaperig en na anderhalf uur kon ik mijn ogen nauwelijks open houden. Grootste nadeel is dat ik dit de dag erna nog voelde, kon niet naar werk omdat ik als een zombie wakker werd in de ochtend, bewoog erg traag en was nog half aan het slapen. Alles ging langs me heen. Heb het idee dat 25mg genoeg had kunnen zijn, 50mg lijkt net iets te veel van het goede te zijn. Bovendien heb ik de hele dag al trek zou aan een stuk door kunnen eten.

24-05-2018 | Vrouw | 20
quetiapine (50mg)
ik gebruik sinds kort quetiapine nadat ik meer dan een jaar 7 antidepressivas per dag geslikt heb die niets hielpen. ik heb al lang psychische hulp nodig en heb echt alles al geprobeert. van psychologen tot echt langdurige opnames maar niets hielp. uiteindelijk was de afhankelijke persoonlijkheiddsstoornis vastgesteld en kwamen we tot de conclusie dat ik manisch depressief[lees meer...] ben, vanaf ik dit product ben beginnen gebruiken is alles beter beginnen gaan. in huil veel minder en mijn zelfmoordgedachten waar ik elke dag tegen moest vechten zijn sterk gemindert. het is makkelijk in gebruik en is zeker niet hoog in prijs. zeker een aanrader om te proberen als je in de knoop zit met jezelf!

14-06-2020 | Vrouw | 21
quetiapine (400mg)
Autisme
slik dit al sinds mijn 17e 1 keer per dag 2 tabletten van 400mg retard (langwerkend), in combinatie met topiramaat en fluoxetine. ben nu 21 en kan er niet mee stoppen momenteel. heb autisme, ptss en depressie. bijwerkingen die ik ervaar zijn dat ik vaak erg tril, soms ongecontroleerde bewegingen maak ik verlies soms n beetje mn balans als ik opsta. ik slik het nu al zo la[lees meer...]ng dat ik niet echt weet of ik er duf van wordt. het valt me op dat weinig mensen hier net als ik 800mg per dag ervan slikken.

21-12-2019 | Vrouw | 21
Bipolaire stoornis
Begonnen met 25mg voor het slapen, merkte effect maar deed niet genoeg, ondertussen opgebouwd naar 100mg 's avonds en 100mg voor overdag om rustig te blijven. Merk enorm verschil in het slapen door deze medicatie, kan niet meer zonder. Daarnaast ook weinig last van bijwerkingen, alleen droge ogen en een droge mond.

21-06-2019 | Vrouw | 23
quetiapine (25mg)
Voorgeschreven door een psychiater ivm onrust/slapeloosheid. 1 uur voor het slapen innemen en merk dat ik 1 uur na inname me erg duf en slaperig begin te voelen. Ik slaap een hele nacht goed door alleen na het opstaan nog even 2 uurtjes een duf gevoel. Daarna gelukkig niet meer. Dit medicijn heeft weinig bijwerkingen bij mij. Ik heb vaak gelezen dat mensen er van aan[lees meer...]komen in gewicht. Dit is bij mij gelukkig niet zo.

05-03-2018 | Man | 23
Onrust
Gebruik het nu ongeveer 3 maanden 2x50mg. Voorgeschreven omdat ik mezelf voor het eerst in me leven niet in de hand had. Plusjes: Amper nare flashbacks van vroeger, makkelijk in slaap vallen(piekeren verdwenen), niet teveel bij dingen nadenken. Minnetjes: Vaak droge smoel, niet echt een gevoel dat ik nog leef(geestelijk). Heftig dromen gebeurd ook welleens wat i[lees meer...]k soms wel als fijn ervaar, omdat het ook leuke dingen kunnen zijn.

05-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik ben hiermee begonnen omdat ik drie weken achter elkaar niet sliep. Hierdoor last van angst en paniek en ben toen begonnen met 25 mg quetiapine (vooral omdat dit medicijn niet verslavend werkt). Eerst had ik erg last van bijwerkingen wanneer het medicijn uitwerkte (hartkloppingen, trillen, niet meer kunnen nadenken, paniek, angstig en verward als ik nachts wakker werd & [lees meer...]overprikkeld) waardoor ik niet zoveel kon ondernemen, maar deze zijn na 2/3 weken weg gegaan. Of dit nog een na-effect was van het weinig slapen voordat ik begon hiermee is natuurlijk ook een mogelijkheid! Na twee weken heb ik ook pas voor het eerst een hele nacht door geslapen. Ik slaap nu beter waarbij ik sommige nachten nog steeds niet goed slaap als ik veel aan mn hoofd heb, maar over het algemeen een stuk beter dan wanneer ik een keer een nachtje de quetiapine niet slik. Soms helaas wel een beetje duf nog 's ochtends van het medicijn en moeite met opstaan omdat het toch wel 12 uur werkt, maar over het algemeen erg tevreden!

02-05-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (12,5)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
i.v.m met mijn ptss heb ik dit medicijn toegevoegd gekregen met andere medicijn wat ik al had. Het moest werken voor rust in mijn hoofd. Ik neem het elke avond om 22.00 in. Ik sliep de eerste keren als een blok in slaap. dat duurt nu ook elke keer langer. Mijn nacht rust is nu wel goed. geen nachtmerries meer. ik heb wel ineens last van hoofdpijn-aanvallen zeg maar. Ik ben[lees meer...] ook in meer in me zelf gekeerd en heb meer woede-uitspattingen. Ook ben ik suf en soms trillen mijn oogleden???? Ik ervaar ook een rare pijnlijke spierpijn in mijn benen, die had ik ineens toen ik wakker werd vanochtend. Eerst volgende afspraak maar even met mijn psycholoog bespreken dat ik deze troep niet meer hoef!! bah bah. PS het lekker slapen bevalt me wel !

15-01-2020 | Vrouw | 24
quetiapine (50mg)
Voorgeschreven door de psychiater omdat ik veel pieker in bed en moeite heb met slapen. Dit middel helpt goed voor het inslapen. Begonnen met 25mg, na een paar weken opgehoogd naar 50mg. Slaap hier fijn op en heb geen last van bijwerkingen de dag erna. In het begin alleen een beetje suffig 's ochtends. Als ik soms erg onrustig word overdag neem ik 25mg extra in. Werkt fij[lees meer...]n voor mij. Juiste dosering is wel belangrijk; bij een te hoge dosering word je extra suf de dag erna.

01-10-2019 | Man | 24
quetiapine (25)
Ik gebruik dit medicijn al bijna een jaar, en het werkt erg goed! Ik neem 12,5 of 25 verschild per avond. In het begin had ik even last van bijwerkingen deze zijn helemaal verdwenen. Enigste min punt heb de hele dag zin om te eten.

04-09-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik was begonnen met 25 mg quetiapine omdat ik zeer slecht sliep en daardoor helemaal gek werd. 25 mg werkt fantastisch. Een tijdje na inname ben ik knockout en slaap ik aan 1 stuk door tot laaaat. Ik ben wel overgestapt naar 12.5 mg omdat ik van 25 mg heel duf bleef heel de dag, en heel moe. Alsof ik heel de dag nooit echt wakker wordt en ik merkte ook dat ik s avonds inee[lees meer...]ns super veel eetlust kreeg. 12.5 werkt ook heel goed!

03-01-2019 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Een positieve notie voor degene die samen met velen van ons de eenzame tocht op het internet aan is gegaan zoekende naar een oplossing.. Jarenlang sliep ik beroerd. Inslapen ging nauwelijks. Ik lag uren wakker met paniekaanvallen. Dit resulteerde onder andere in angststoornissen, depressie en verslaving aan allerlei middelen en alcohol. Uiteraard hielp dat niet. Ook aller[lees meer...]lei medicatie geprobeerd zoals Zolpidem, Dormicum/midazolam en twee soorten antidepressiva. Uiteindelijk ben ik tevreden met Quetiapine 25mg voor het slapen gaan, bij veel spanning 50mg. Ik ben kalmer en sta weer iets normaler in het leven. Een levensreddend voor mij dit middel. Veel succes met zoeken en houd hoop, ik geloof dat er ook voor jou een geschikt medicijn (samen met therapie!!!) is om weer op te kunnen bloeien en uiteindelijk mogelijk weer zonder!

31-08-2019 | Vrouw | 25
quetiapine (12,5)
Ik heb dit middel 9 nachten gebruikt in een dosering van 12,5 MG tegen mijn slapeloosheid. Echter reageer ik heel heftig op dit medicijn en heb ik besloten vanwege de bijwerkingen te stoppen. Ik ben ontzettend moe en duf en dit trekt pas ‘s avonds weg. Iedere ochtend ben ik misselijk en heb ik amper eetlust. Ik ben in 1,5 week 3 KG afgevallen en de ergste bijwerking is gig[lees meer...]antische duizeligheid/zweverigheid waardoor ik amper de deur meer uit durf.

11-06-2019 | Vrouw | 25
quetiapine (25mg)
Dit middel gekregen ivm slapeloosheid, dit is uiteindelijk overgegaan in depressie. Eerste twee nachten knock out. Derde nacht tussendoor wakker, angstig gevoel. Verder overdag suf en doodsgedachten met plannen wat ik daarvoor niet had! Meteen met dit middel gestopt en weer over op 0.5mg lorazepam.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum