Quetiapine

quetiapine

Onrust (10 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

01-06-2019

Autisme

Door mijn autisme, heb ik slaapproblemen. Mijn hoofd blijft doordraaien. De quetiapine zou mij moeten helpen. Tot nu toe, helpt het wel met in slaap komen, maar helaas slaap ik niet diep genoeg. Hierdoor hersteld mijn lichaam zich niet.
04-10-2016

Psychose

Na inname 1 tablet trad ernstige vermoeidheid op. Na in slaap te zijn gevallen kon ik niet meer goed wakker worden. Had ernstige pijn op de borst en zakte weg. Na contact huisartsenpost werd ambulancepersoneel ingeschakeld. Het ECG was sterk afwijkend, zodat dit werd gefaxt naar Isala Zwolle, waarna cardioloog contact opnam. Advies: veel water drinken, zodat de medicatie w[lees meer...]ordt uitgeplast. Ambulancepersoneel 1½ uur gebleven, kwam toen een beetje bij. Na 4 uur ging het steeds beter. Conclusie: mag absoluut nooit meer Quetiapine gebruiken!!!
28-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Lees dat t voor psychoses is ofzo nou ik heb ze gekregen om te kunnen slapen en ze werken super. Je moet wel in bed gaan liggen als je ze hebt ingenomen en proberen te gaan slapen. Anders word je wel raar van de tabletten ja.. maar heb nergens last van als je gewoon gaat slapen. Sochtends alleen beetje duf maar dat is zo over.
23-03-2020

Quetiapine (quetiapine)

Al een x aantal jaren heb ik ondefinieerbare angstaanvallen. Het zijn misschien wel korte psychoses, dat weet ik niet zeker. Nadat de boel een jaar geleden escaleerde, heb ik een afspraak gemaakt met mijn sph. Zelf heb ik toen quetiapine voorgesteld, omdat pammetjes verslavender schijnen. Mijn hoop werd bewaarheid; ik kreeg 50 mg per dag. Eigenlijk zou ik 75 mg per dag[lees meer...] willen, maar ik heb ook nog een depotinjectie paliperidon. Het zou allemaal te veel van het goede worden. Nu een jaar aan de quetiapine. Het heeft me mijn leven voor een groot deel teruggeheven, dit spul is heel potent. Ik word nu wel depressief wakker, heb meestal geen zin er uit te gaan. Dit kan ook aan een onderlinge depressie liggen. Maar de dromen die ik heb zijn 85 % onaangenaam. Verder heb ik de hele dag trek en heb ik dus ook wat overgewicht. Vroeger was ik altijd mager. Al met al is de balans toch positief. Ik wil dit middel blijven gebruiken.
17-02-2019

Postnatale depressie

Een aanvulling op mijn vorige bericht. Ik voel na 3 uur als een blok in slaap waardoor ik mijn baby niet gehoord heb voor de fles of speen. Onverantwoord dus. Na de te lezen recencues had ik nog wel wat hoop.
17-02-2019

Postnatale depressie

Tijdens de zwangerschap een heftige gebeurtenis gehad waardoor ik na de bevalling klachten kreeg van slapeloosheid. Na een maand temazepam gebruikt te hebben adviseerde de psychiater over te gaan op een ander middel. Gezien mijn angststoornis voor medicatie vanwege slechte ervaring dit eerst niet geaccepteerd. Gister toch geprobeerd. De onrust in mijn hoofd werd alleen maa[lees meer...]r groter, Ik voelde me raar, kon niet slapen en was zeer angstig, zag allemaal beelden, na 3 uur strijden en 15 mg oxazepam uiteindelijk in slaap gevallen. Hevige dromen gehad en bij wakker worden een droge mond met hoofdpijn. Tevens onrustige benen/lichaam. Het enige is dat ik me nu wat fitter voel maar dat kan ook zijn door mijn hoge alertheid. Wat jammer dat dit worden goed heeft uitgepakt voor mij.
14-11-2018

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Dit medicijn gekregen omdat ik moeite had werkelijkheid van waan te onderscheiden. Dit werkte niet, maar door maar 50mg te gebruiken sliep ik wel heel goed. Ik kan me weinig herinneren van het opbouwen van de medicatie maar het afbouwen is me makkelijk vergaan. Ik sliep met medicatie half uur na inname wat me heel goed geholpen heeft in moeilijke stressvolle tijden (therap[lees meer...]ie). Afbouwen heb ik geleidelijk gedaan. Slapen lukte eerder absoluut slecht zonder medicatie maar na 2 weken was dit redelijk gestabiliseerd. Andere afbouw bijwerkingen waren dat ik enorme jeuk kreeg en wat emotioneel labiel werd. Maar nu na 6 weken nergens meer last van.
19-01-2018

Psychische klachten

Soms beven of er niet bij met mijn gedachten
05-03-2019

Tegen prikkels
24-01-2018

Quetiapine (quetiapine)

Het medicijn werkt goed. Zowel in het begin als later zijn er, zonder aanwijsbare reden, nachtmerries en andere heftige dromen op.
11-12-2016

Schizoaffectieve stoornis

Zeer goede ervaring met Seroquel / Quetiapine. Ik slik 300mg voor mijn schizoaffectieve stoornis / bipolair type. Het gaat zelfs zó goed, dat ik mijn stemmingsstabilisator (Depakine) volledig mag afbouwen!! En Diazepam heb ik ook niet vaak meer nodig tegen angsten. Dit, terwijl ik een jaar geleden nog gedwongen met een iBS was opgenomen vanwege een psychose. Heb ook nog 2 [lees meer...]angst / paniekstoornissen en de angst en paniekaanvallen zijn ook veel minder geworden. Ook minder piekeren! Heb voorheen Abilify, Orap, Haldol, Risperdal, Dipiperon gehad. Allen niks! Ook Abilify Maintena gehad. Werkte niet. Daardoor werd ik gedwongen opgenomen!
19-05-2019

Dwangstoornis

Ik heb zelf een heel pakket aan diagnoses waaronder: Autisme en ADHD, OCS (Agressieve Dwangstoornis) depressie en paniekaanvallen met slapeloosheid heb ik gehad, maar daar ben ik gelukkig van genezen. Dit komt door de (AD) genaamd Venlafaxine 225 mg echt een top middel! De dwanggedachten zijn er helaas de hele dag door. Het zijn gedachten over moord en geweld, brandstichti[lees meer...]ng maar ook seksuele gedachten. Ik speel dan de hoofdrol en voer die gedachten uit in mijn hoofd. Ik zie dan plaatjes/beelden ervan. Ook heb ik dwanghandeligen zoals: mijn handen heel vaak wassen, dingen extra controleren, alles rechtzetten. De TV volume altijd op een bepaald niveau zetten, dingen op mijn smartphone 4, 8 of 11 keer doen, op dezelfde manier door mijn telefoon heen scrollen en dezelfde sites en apps aanklikken in dezelfde volgorde. Ik doe vaak alle kranen in huis tegelijk aan en laat het water een tijdje lopen en trek dan ook de toilet een paar keer door. De Quetiapine 400 mg heb ik om goed in en door te slapen, maar ook om minder prikkels en negatieve gedachten te krijgen. Ik kan nu heel goed tegen prikkels door de Quetiapine. Voorheen kon ik heel slecht tegen harde geluiden vanuit mijn Autisme. Helaas heb ik soms lichtelijk last van Auditieve Hallucinaties. Dit heb ik gek genoeg alleen als ik in mijn eigen huis ben, daarbuiten heb ik er totaal geen last van. Apart he? Dat gedeelte blijft dus een mysterie. Maar door de medicatie kan ik alles wel veel beter aan. Van de medicatie heb ik verder gelukkig geen last van bijwerkingen. Ondanks dit alles wat ik hier beschreven heb, gaat het nu erg goed met mij en kan eindelijk genieten van het leven! Het is niet altijd even makkelijk maar de scherpe randjes zijn er zeker vanaf.
17-03-2019

Autisme

Wegens Autisme neem ik Quetiapine 150 mg in. Dit helpt bij de prikkelverwerking en het inslapen en doorslapen. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden over dit medicijn.
06-03-2019

Autisme

Ik gebruik 50 mg Seroquel i.v.m. mijn Autisme. Dit helpt mij om de prikkels beter aan te kunnen en beter zaken los te laten. Ook werkt het goed om in slaap te komen en door te slapen. Geen last van vervelende bijwerkingen of iets dergelijks.
28-12-2019

Quetiapine (quetiapine)

Wat een drama dit middel. Veel meer nachtmerries en slechter slapen dan zonder medicatie. Bekaf en somber de volgende dag. Slechts 1 nacht geprobeerd. Nu tevreden over alprazolam ondanks de afhankelijkheid.
21-03-2019

Quetiapine (quetiapine)

Het zag psychose, schizo-affectief, bipolair en schizofrenie op papier verschijnen. Het is begunstigd, het begrijpt de intentie, maar het is niet waar. Het is goedbedoeld, gezegend maar nodeloos pijnlijk dat dit is verzonnen voor het nog niet doorvoelen van emoties, het observeren van gedachten en het openen van de geest. Dit zijn doodgewone ervaringen die in het leven hor[lees meer...]en en die niets met ziekte te maken hebben, behalve het laten verdwijnen ervan. Al wist het niet waar het voor bedoeld was, het leverde tegen beter weten in een les op door psychiatrische drugs te hebben aangenomen. Dit droeg bij aan de lijdensdruk om het leven ineen te laten storten, wat achteraf de bedoeling bleek om kwaad met goed te doen vergelden door te vragen: wie? Het idee dat 'ik' ergens aan lijd is precies dat, een idee. Niet waar. Het kwam erachter dat er geen 'ik' bleek te zijn. Geen 'ik', zo geen leed en dus geen probleem. Ondanks dat er geen 'ik' is die ergens een klacht over kan hebben en het lichaam een drug gedurende dat het er niet mee kan stoppen kan nemen tot aan de dood, kan het proberen dit leerzame, gezegende maar nutteloze 'medicijn' te laten. Het idee is om dit per 21 maart 2019 langzaam te doen met doseringen van 25 milligram. Het heeft de bloed familie, spirituele familie en psychiater aan steun. Wilt U dit lichaam, eventueel wederzijds, steunen om het laten van Quetiapine?

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum