Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

17-06-2022 | Vrouw | 32
quetiapine (12,5)
Naar aanleiding van een burn out een angststoornis ontwikkeld. In periodes dat het minder gaat kan ik de slaap niet vatten (angst voor niet kunnen slapen) en daarin ondersteund quetiapine mij. Tijdens mijn burn out sliep ik goed op 25 mg (na 2 weken niet kunnen slapen) en in een latere periode dat het wat minder ging sliep ik goed op 12.5 mg. Rustig aan afbouwen, de eerste[lees meer...] nachten slaap ik wat minder maar daarna weer ‘normaal’.

28-05-2022 | Vrouw | 58
quetiapine (200mg)
eer alechte ervaring net Quetiqpine. Raad het iedereen af met angstklachten.

13-11-2021 | Vrouw | 48
quetiapine (25mg)
Dit middel werkt niet bij ophoging ervan.Dan komen er veel bijwerkingen bij zoals overmatig piekeren ,grote angstaanvallen,straatvrees zelfs.Als het eenmaal werkt dan lijkt het alsof ik nooit paniekklachten heb gehad en ik alles aankan.

14-02-2021 | Man | 61
quetiapine (50mg)
2 1/2 maand geleden voorgeschreven door psychiater (GGZ Crisisteam) na 5 weken gegeneraliseerde angststoornis. Totaal verkeerd voorgelicht over hoe dit medicijn te gebruiken. Ik kon vrij kiezen tussen 25, 50, 75 of 100 mg. Hun woorden. In het begin werkte de sterk sedative kan ervan, waardoor ik gewoon knock-out raakte. Met de weken verdwijnt dit. Meestal sliep ik wel in,[lees meer...] maar nu ik op 12.5 mg zit werkt het niet meer, sterker nog, ik kan niet meer slapen (insomnia). Het is je reinste troep en stoppen is ook moeilijk. Bovendien versterkt het de Tinitus die ik al had. GGZ had niet verteld dat je een bloedspiegel moet opbouwen voor een juiste dosis, dus de vrij keus is onzin en gevaarlijk zelfs. Quetiapine is wordt "Offlabel" voorgeschreven als slaapmiddel, maar is nooit bewezen dat dit ook zo werkt.

31-01-2021 | Vrouw | 60
quetiapine (50mg)
Ik heb sinds een paar weken heel veel last van haaruitval, heeft iemand daar ook last van...? Ik wil graag dingen kunnen uitsluiten, sinds 3 maanden schildklier verwijderd, Euthyrox gaan gebruiken, en sinds 6 weken quetiapine, vlak na mijn operatie ook nog eens Covid-19 gehad, dus mijn lijf heeft nogal wat klappen gehad, ik wil graag begrijpen waar de haaruitval vandaan ko[lees meer...]mt , en hoe lang het duurt voordat het stabiliseert, iemand ervaring...?

10-01-2021 | Vrouw | 31
quetiapine (25mg)
Het heb adhd en ik ben specifiek NIET gediagnosticeerd op autisme, maar constant overprikkeld. Aan het einde van een avond hard werken zo overprikkeld dat ik een totale live DVD, concert, verhaal of sprookje van begin tot eind op elk detail uit mijn hoofd kende en dit in luid volume in mijn hoofd afspeelde/door dreunde als ik probeerde te slapen. Alles was teveel en alles [lees meer...]overdonderde me. Ritalin hielp me overdag gefocust te blijven, maar 's nachts gingen alle bellen in mijn hoofd keihard af, Ritalin gaf mij geen slaap. Dan klonken er dus de eerder vermelde gehele concerten en films in mijn hoofd. Door de quetiapine gedurende een jaar ca 5 kilo aangekomen, maar dat is het helemaal waard,omdat ik eerder door de Ritalin CA 15 kg was afgevallen. Ik slaap nu ca 7.5u per nacht dankzij quetiapine 2x25mg. Eindelijk niet meer totale musicals in mijn hoofd die me wakker houden omdat ik eigenlijk nog de hele dag aan het verwerken ben.

07-12-2020 | Man | 40
quetiapine (200mg)
Ik nam smorgens 200mg snelwerkend. Om 12.00 een 200 mg retard en bij het slapen gaan 200 mg snelwerkend en 200 mg retard en mirtazepine 45mg. ben nu aan het afbouwen maar begon me na 5 dagen zo slecht te voelen stroom schokjes momenten van duizelig enorm veel naar toilet iemand enige tips of is de hoeveelheid te hoog? Neem ook nog 20 mg seroxat.

01-11-2020 | Vrouw | 17
quetiapine (100mg)
Ik pak het al twee weken in combinatie met 10mg Sipralexa en 10 mg Abilify. Ik heb door mijn angststoornis slapeloosheid door constant piekeren, wat dit product enorm mee helpt. Ik neem het in om 9u en lig in bed te slapen om 10u wat perfect is. Het enige nadelige is dat ik elke dag vroeg opsta (6u-7u) wat ik vrij irritant vind zeker in het weekend wanneer uitslapen kan...[lees meer...] Bovendien ben ik de gehele dag moe en slaperig (moet wel rekening houden met dat ik ook andere medicatie pak zoals vermeld, dus niet zeker weet welke bijwerkingen van wat komen). Over het algemeen werkt het product goed, het is gewoon zeer lastig dat vroeg opstaan want soms ben ik nog moe en kan ik niet terug slapen.

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine (100mg)
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

18-07-2019 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?

23-04-2019 | Man | 39
quetiapine (25mg)
Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.

21-02-2019 | Man | 48
quetiapine (50mg)
Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is