Quetiapine

quetiapine

Psychische klachten (9 meningen)
Onrust (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

18-07-2019

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?
23-04-2019

Quetiapine (quetiapine)

Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.
21-02-2019

Quetiapine (quetiapine)

Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is
24-08-2018

Quetiapine (quetiapine)

Begon 6 maanden geleden met deze medicatie, eerst 25mg, dat 3 dagen geprobeerd, kon eindelijk slapen na 4 maanden niet geslapen te hebben . Toen overgestapt naar 50mg met verlengde afgifte, kon gelijk 8 uur per nacht slapen. Zat ook nog aan de Oxazepam, ben later naar ochtend 50mg xr en avonds 50mg xr gegaan en zit nu op avond 100mg xr en sochtends 50mg xr. De oxazepam afg[lees meer...]ebouwd van 20mg naar 0mg, blij dat ik daar vanaf ben, bah wat een troep! Iedere opbouw van Quetiapine is in het begin vervelend, hou daar rekening mee en gun het de tijd!!!!! De eerste 2 weken worden je symptomen erger lijkt het wel. Het lijkt wel hoe erger de symptomen tijden opstarten of verhoging hoe beter de medicatie uiteindelijk gaat werken, weet niet of dat zo is maar voelde wel zo. Na ongeveer 2 a 3 weken begint het zijn werk te doen, en hoe moeilijk de eerste 2 weken ook zijn hou vol! Ik heb geen bijwerkingen, tenminste niet dat ik weet. In het begin last van nachtmerries maar die nemen ook af. Als ik snachts er uit moet om te plassen dan ben ik zo suf dat ik mijn bed weer in duik en rustig weer doorslaap tot een uur of 9 a 10. Quetiapine heeft mijn leven gered, ik kon niet slapen zonder vanwege heftige angst. Nu slaap ik weer en ook genoeg, alleen dat is al levensreddend want van niet kunnen slapen word je ook knettergek. Advies: lees mijn bericht en niet de negatieve, ik zat op een acute dagopvang en daar slikte meer dan de helft deze medicatie en allemaal naar tevredenheid. Door de spookverhalen op internet wilde niemand met deze medicatie beginnen, en achteraf zeggen we allemaal : levensreddende medicatie... De positieve verhalen dringen minder goed tot je door als je in crisis verkeerd , begin anders rustig en bouw het langzaam op. Ik heb nu echt geen bijwerkingen, niet eens een droge mond, geen gewichtstoename niks.... En ik deed het in mijn broek toen ik de eerste pil nam, niks aan het handje. Tip: drink elke dag minimaal 1,5 liter water en stop met caffeine.
14-02-2018

Quetiapine (quetiapine)

Een paar jaar geleden ben ik begonnen met 150mg quetiapine tegen angst, paniek, onrust. Stapje voor stapje afgebouwd naar 25mg. Het heeft me heel erg geholpen: ik kreeg weer plezier in fingen, had energie en zin in werk, hobbies etc en kon veel rustiger, helderder en realistischer denken. Bij afbouw van 25mg naar 12,5mg ging het wat mis: weer behoorlijk last van onrust, an[lees meer...]gsten en niet te stoppen angstgedachten. Op advies van mijn psychiater weer 25mg gaan innemen en ik hoop echter dat ik weer veel beter kan gaan functioneren want constant bang zijn is echter niet fijn.
17-11-2017

Quetiapine (quetiapine)

Dat is wel minder geworden.
09-09-2017

Quetiapine (quetiapine)

Foutje van de apotheek, bij het herhalen van mijn gebruikelijke recept kreeg ik te horen dat de gebruikelijke Seroquel 400 mg xr niet meer te verkrijgen was en ik het maar met dit medicijn moest proberen. Bij het eerste gebruik kon ik direct al een verschil merken, het gaf mij niet het ontspannen gevoel wat ik normaal van de Seroquel krijg, had die avond een barbecue van d[lees meer...]e buurt, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak, dit was anders geen probleem. Ben vroeg op bed gegaan en sliep meteen, dat wel. Ik werd wakker met een enorm gespannen en angstig gevoel, terwijl er niets was die dag om gespannen of angstig voor te zijn. In de loop van de dag begon zich een zeer heftige hoofdpijn te ontwikkelen. Deze hield pas op na dat ik Quetiapine op nieuw had in genomen. Op mijn werk is het echt verschrikkelijk, bij de kleinste inspanning loopt het zweet bij stralen van mijn gezicht. Ik ben opnieuw naar de apotheek geweest, met de mededeling dat dit niks is en dat ik mijn vertrouwde Seroquel weer terug wilde. Ze konden niks voor me doen. Maar ze zijn nog niet van mij af!
05-06-2017

12-09-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik sinds een aantal maanden dit medicijn, 25 Mg per dag, ik heb angstaanvallen, veroorzaakt door een hartinfarct, nu heb ik regelmatig verkrampingen van de kaak, volgens de cardioloog en de huisarts komt dit niet van mijn hart, dus ik weet niet wat ik er verder aan moet doen, door die verkramping van de kaak, heb ik het idee dat ik weer een infarct krijg, dus is de[lees meer...] cirkel weer rond, ik heb het vaak 's nachts, overdag zelden.
12-09-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik heb dit voorgeschreven gekregen voor mijn paniekaanvallen. Deze werken hier echt fantastisch voor. De aanvallen zijn niet weg maar wel heel erg afgenomen. Hierdoor ben ik in staat om makkelijker door de dag te komen en s'nachts beter tot rust te komen.
28-07-2016

Quetiapine (quetiapine)

Ik neem deze medicatie in voor het slapen gaan .. Je valt als een blok beton in slaap, maar bij het ontwaken loop ik een beetje teveel als een zombie rond. Het duurt dan ook nog een halve dag voordat ik weer helder ben .. Heb het gevoel of mijn vingers en voeten opgezwollen zijn geen lekker gevoel. Ik overweeg dan ook om hiermee te stoppen al gebruik ik ze nu al jaren. Hie[lees meer...]rover heb ik het ook al eens besproken met mijn behandelaar. De medicijnen goed ... maar het gevoel hiervan is niet lekker en fijn.
09-06-2015

Quetiapine (quetiapine)

Ik kreeg van de psychiater naast Prozac Quetiapine 25 mg voor het slapen gaan tijdens een moeilijke ,angstige periode waarin ik nauwelijks kon slapen.Het werkte heel snel en uitstekend.Omdat ik nooit een goede slaper geweest ben ,ben ik heel blij met deze medicatie,want ik ben nu ook overdag uitgeruster en kan meer doen. Helaas was bij de tweede controle mijn cholester[lees meer...]ol en mijn bloedsuiker te hoog. Ik wil niet stoppen met de Quetiapine omdat er geen ander ,vergelijkbaar middel is dat niet verslavend is.
23-02-2015

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik ook quetiapine vanaf februari 2014 , 600 mg per dag naast mirtazapine en zolpidemtartaart en ik werd helemaal in de war. ik deed dingen die ik helemaal niet van bewust ben, bij het boodschappen heb ik alle mijn boodschappen niet betaald, ben ik twee keer opgepakt door de politie zit ik helemaal in de shit, weet ik niet wat ik moet doen eerste keer heb ik mijn[lees meer...] arts verteld dat in een winkel geweest en dacht dat ik bij de apotheek ben heb ik een kleine ding gepakt en weggegaan toen werd ik opgepakt , en boete betaald over paar maanden was ik weer na het slikken van mijn pillen weer naar het supermarkt gegaan weer opgepakt weer naar politiebureau oh vreselijk op dat moment wist ik het niet wat er allemaal gebeurde maar daarna kan ik het niet meer aan denken het is vreselijk gevoel, voel me een diefje, voel me als een crimineel. Ik wil graag stoppen maar mijn huisarts zegt dat wat mij overkomen zijn is niet door de pillen maar wel door trauma die ik vroeger en weer 2 jaar geleden meegemaakt, maar ik weet vlak na het slikken zie de wereld anders alles bol af gekleurde rare stemmen enzovoorts enzovoorts, ik weet het niet meer.
08-06-2014

Quetiapine (quetiapine)

Ik gebruik het nu een week, is omdat ik acuut ben gestopt met blowen. Kon niet slapen, heb wel veel nachtmerries en spierpijn, maar voor de rest ben ik er blij mee. maar nu heb ik een vraagje, ik heb sinds dat ik het gebruik erge spierpijn in mijn bovenbenen, hoort dat?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum