quetiapine

Onrust (11 meningen)
Psychische klachten (9 meningen)
Psychose (7 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (1 mening)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

01-11-2020 | Vrouw | 17
quetiapine (100mg)
Ik pak het al twee weken in combinatie met 10mg Sipralexa en 10 mg Abilify. Ik heb door mijn angststoornis slapeloosheid door constant piekeren, wat dit product enorm mee helpt. Ik neem het in om 9u en lig in bed te slapen om 10u wat perfect is. Het enige nadelige is dat ik elke dag vroeg opsta (6u-7u) wat ik vrij irritant vind zeker in het weekend wanneer uitslapen kan...[lees meer...] Bovendien ben ik de gehele dag moe en slaperig (moet wel rekening houden met dat ik ook andere medicatie pak zoals vermeld, dus niet zeker weet welke bijwerkingen van wat komen). Over het algemeen werkt het product goed, het is gewoon zeer lastig dat vroeg opstaan want soms ben ik nog moe en kan ik niet terug slapen.

23-10-2020 | Man | 21
quetiapine (25mg)
Neem dit 7 maanden en sindsdien 20kilo bijgekomen.. voor de rest helpt het wel met me in slaap vallen maar ik krijg enorm veel honger na inname..

10-10-2020 | Vrouw | 66
quetiapine (25mg)
Ik had vroeger seroquel om te slapen heb nu serogel tegen angstl omdat oxzepam niet meer helpt ik 4 dagen 3 dagen 25 mg geslikt ik kon je het niet geloven dat het in ene stopte nu zit ik weer met angst heel erg en slaap tablet helpt ook niet meer ben ten einde raad ik weet het niet meer, alle pillen stoppenl bij mij zo kan ik nliet leven lig nu in kliniei ik weet het ni[lees meer...]et meer herkend iemand dit

22-09-2020 | Vrouw | 36
quetiapine (100mg)
ik gebruik het na een burnout met paniek en depressie , en het werkt voor mij echt heel goed . 50mg op de avond en 50mg op de dag. Zelfs mijn lorazepan afkunnen bouwen a 3mg per dag. Nu willen ze na net stabiel zijn afbouwen ... Geprobeerd maar zeker nog niet klaar voor moet dan wel wat langer weer op me zelf kunnen vertrouwen . Sliep gelijk slecht en had zo veel mee[lees meer...]r spanning met wakker worden.

06-05-2020 | Man | 62
quetiapine (0.25Mg)
Ben angstig na ernstige gebeurtenis heb sinds kort quatiapine ik voel nog niet echt verbetering . Gebruik ook niet veel 2x0.25 En wat is de invloed van cafeïne

11-11-2019 | Man | 52
quetiapine (25mg)
Geeft meer rust en enige stabiliteit omtrent stemming. aanvang was 0,25 mg nu 0,125 mg. Bijwerking iets gewichtstoename. Droge mond. Stoelgang enigszins vertraagd. Slaap hier redelijk tot goed op, gezien lage dosering. Gebruik in combinatie met 0,75 mg. Nortriline.

18-07-2019 | Man | 46
quetiapine (50mg)
Ik heb dit middel gekregen tijdens een klinische behandeling, ik sliep heel slecht door, door overmatig piekergedrag. Kreeg het naast mijn citalopram 40mg omdat de additie van 7.5 mg Mirtazepine zn werk niet deed. Kreeg eerst 100mg en later 150mg. Thuis ben ik redelijk snel terug gegaan naar 50 mg. Als slaapmiddel werkt het top, ik heb de pillen met vertraagte afgifte. [lees meer...] De laatste tijd heb ik toch weer last van angst en slik ik overdag zo nu en dag lorazepam om te kalmeren. Nu heb ik een vraag zou ik ipv lorazepam overdag ook 25mg quetiapine kunnen nemen, omdat deze ook rustgevend en pieker verlagend werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?

23-04-2019 | Man | 39
quetiapine (25mg)
Prima pil! Werkt bij slapeloosheid, angsten, depressie en nog veel meer. Had deze pil veel eerder moeten hebben. Werking is nu naar 5 jaar nog steeds optimaal.

21-02-2019 | Man | 48
quetiapine (50mg)
Net zoals velen die het gebruiken vanwege angststoornis. De angst om de angst dit is in gebruik na een burn-out. Was eigenlijk te snel afgebouwd van deze medicatie van 125 mg per dag (3x daags 25mg +2 nacht voor het slapen.) Nu 2 maanden verder medicatieloos bemerk ik weer veel spanning in lichaam van onderrug tm gespannenhoofd dus toch weer medicatie opgepakt..kortom j[lees meer...]ouw niet te snel af alvorens je psychische probleem aangepakt is

24-08-2018 | Vrouw | 39
quetiapine (100mg)
Begon 6 maanden geleden met deze medicatie, eerst 25mg, dat 3 dagen geprobeerd, kon eindelijk slapen na 4 maanden niet geslapen te hebben . Toen overgestapt naar 50mg met verlengde afgifte, kon gelijk 8 uur per nacht slapen. Zat ook nog aan de Oxazepam, ben later naar ochtend 50mg xr en avonds 50mg xr gegaan en zit nu op avond 100mg xr en sochtends 50mg xr. De oxazepam afg[lees meer...]ebouwd van 20mg naar 0mg, blij dat ik daar vanaf ben, bah wat een troep! Iedere opbouw van Quetiapine is in het begin vervelend, hou daar rekening mee en gun het de tijd!!!!! De eerste 2 weken worden je symptomen erger lijkt het wel. Het lijkt wel hoe erger de symptomen tijden opstarten of verhoging hoe beter de medicatie uiteindelijk gaat werken, weet niet of dat zo is maar voelde wel zo. Na ongeveer 2 a 3 weken begint het zijn werk te doen, en hoe moeilijk de eerste 2 weken ook zijn hou vol! Ik heb geen bijwerkingen, tenminste niet dat ik weet. In het begin last van nachtmerries maar die nemen ook af. Als ik snachts er uit moet om te plassen dan ben ik zo suf dat ik mijn bed weer in duik en rustig weer doorslaap tot een uur of 9 a 10. Quetiapine heeft mijn leven gered, ik kon niet slapen zonder vanwege heftige angst. Nu slaap ik weer en ook genoeg, alleen dat is al levensreddend want van niet kunnen slapen word je ook knettergek. Advies: lees mijn bericht en niet de negatieve, ik zat op een acute dagopvang en daar slikte meer dan de helft deze medicatie en allemaal naar tevredenheid. Door de spookverhalen op internet wilde niemand met deze medicatie beginnen, en achteraf zeggen we allemaal : levensreddende medicatie... De positieve verhalen dringen minder goed tot je door als je in crisis verkeerd , begin anders rustig en bouw het langzaam op. Ik heb nu echt geen bijwerkingen, niet eens een droge mond, geen gewichtstoename niks.... En ik deed het in mijn broek toen ik de eerste pil nam, niks aan het handje. Tip: drink elke dag minimaal 1,5 liter water en stop met caffeine.

14-02-2018 | Vrouw | 43
quetiapine (25mg)
Een paar jaar geleden ben ik begonnen met 150mg quetiapine tegen angst, paniek, onrust. Stapje voor stapje afgebouwd naar 25mg. Het heeft me heel erg geholpen: ik kreeg weer plezier in fingen, had energie en zin in werk, hobbies etc en kon veel rustiger, helderder en realistischer denken. Bij afbouw van 25mg naar 12,5mg ging het wat mis: weer behoorlijk last van onrust, an[lees meer...]gsten en niet te stoppen angstgedachten. Op advies van mijn psychiater weer 25mg gaan innemen en ik hoop echter dat ik weer veel beter kan gaan functioneren want constant bang zijn is echter niet fijn.

17-11-2017 | Vrouw | 72
quetiapine (50mg)
Dat is wel minder geworden.

09-09-2017 | Man | 47
quetiapine (400mg)
Foutje van de apotheek, bij het herhalen van mijn gebruikelijke recept kreeg ik te horen dat de gebruikelijke Seroquel 400 mg xr niet meer te verkrijgen was en ik het maar met dit medicijn moest proberen. Bij het eerste gebruik kon ik direct al een verschil merken, het gaf mij niet het ontspannen gevoel wat ik normaal van de Seroquel krijg, had die avond een barbecue van d[lees meer...]e buurt, ik voelde mij helemaal niet op mijn gemak, dit was anders geen probleem. Ben vroeg op bed gegaan en sliep meteen, dat wel. Ik werd wakker met een enorm gespannen en angstig gevoel, terwijl er niets was die dag om gespannen of angstig voor te zijn. In de loop van de dag begon zich een zeer heftige hoofdpijn te ontwikkelen. Deze hield pas op na dat ik Quetiapine op nieuw had in genomen. Op mijn werk is het echt verschrikkelijk, bij de kleinste inspanning loopt het zweet bij stralen van mijn gezicht. Ik ben opnieuw naar de apotheek geweest, met de mededeling dat dit niks is en dat ik mijn vertrouwde Seroquel weer terug wilde. Ze konden niks voor me doen. Maar ze zijn nog niet van mij af!

05-06-2017 | Vrouw | 34

12-09-2016 | Vrouw | 64
quetiapine (25mg)
Ik gebruik sinds een aantal maanden dit medicijn, 25 Mg per dag, ik heb angstaanvallen, veroorzaakt door een hartinfarct, nu heb ik regelmatig verkrampingen van de kaak, volgens de cardioloog en de huisarts komt dit niet van mijn hart, dus ik weet niet wat ik er verder aan moet doen, door die verkramping van de kaak, heb ik het idee dat ik weer een infarct krijg, dus is de[lees meer...] cirkel weer rond, ik heb het vaak 's nachts, overdag zelden.

12-09-2016 | Vrouw | 24
quetiapine (25mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen voor mijn paniekaanvallen. Deze werken hier echt fantastisch voor. De aanvallen zijn niet weg maar wel heel erg afgenomen. Hierdoor ben ik in staat om makkelijker door de dag te komen en s'nachts beter tot rust te komen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum