Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

01-04-2021 | Man | 34
Overspannen/burn-out
Pas alsjeblieft op met medicatie als quetiapine. Quetiapine wordt in lage dosis off label voorgeschreven bij slapeloosheid. Ik zie het werkelijk als misdaad dat dit wordt gedaan. Quetiapine zorgt ervoor dat jouw dopaminereceptoren worden geblokkeerd. Dopamine, juist het stofje dat nodig is om ergens je schouders onder te zetten, motivatie te vinden en nog enigzins fijne ge[lees meer...]voelens te kunnen ervaren worden geëlimineerd. Door dit middel kwam ik van de regen in de drup terecht en kwam ik van een overspannen in een suïcidale situatie terecht. Ik voelde niks meer voor mijn geliefde waardoor de angst overheerste dat ik daarmee moest stoppen. Ik had geen energie meer om het “juiste” te doen voor mijn herstel. Heb waanideeën gekregen over de meest vreemde onderwerpen. Direct bij het minderen kwam er weer meer kracht terug om echt te werken aan mijn probleem zonder gemanipuleerd te worden door deze rotzooi. Het maakt je echt een ander mens, met andere gedachtes en andere overtuigingen. Pas aub op!

20-12-2016 | Man | 41
Overspannen/burn-out
na 4 dagen inname was mijn reactie zo heftig dat ik een dronkenmansloop had, ik maakte hele rare fouten, 2x bijna gevallen, op dag 5 had ik ernstig geheugenverlies, en kon op simpele vragen, zoals welk jaar het was geen antwoord meer geven. Met spoed ben ik naar ziekenhuis gegaan, omdat men een TIA vermoede, de scan wees gelukkig op niets uit, na stoppen met quetiapine wa[lees meer...]s ik na 2 dagen weer stukken beter. advies voor inname van huisarts is vanwege een burnout. voor mij was de reactie zeer zeer heftig, en wil dit medicijn noooooit meer! wat mij wel opviel is dat ik de eerste 3 dagen 18 uur per dag sliep.

16-10-2015 | Man | 45
Overspannen/burn-out
Ik weet natuurlijk niet hoe anderen dit medicijn ervaren, maar ik heb iedere nacht vreselijke nachtmerries, net horror en word er niet echt rustig van. ik ontplof nog dagelijks en maak me ook de hele dag druk om (waarschijnlijk) niets. Ik heb nog vaak stressaanvallen en straatvrees, dus voor mij werkt dit medicijn niet en hopelijk zijn er nog andere medicijnen voor mijn pr[lees meer...]obleem.

11-12-2020 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Sinds enkele maanden slik ik 25 mg qeutiapine voor het slapen. Ik slaap er gemiddeld 6 uur op, wat dus heel fijn is. Echter merk ik dat ik wel veranderd ben. Vooral het stuk snel geïrriteerd staat me niet aan. Ook vanaf dag 1 een zoete smaak in de mond en hoofdpijn bovenop het hoofd, wat met pijnstillers nauwelijks weg gaat. Ik merk ook dat ik meer vergeet en dat ik minde[lees meer...]r verantwoordelijkheid neem in wat ik doe. Natuurlijk kan het ook door de burnout komen, maar de 1e 4 maanden had ik daar geen last van. Kan nu soms niet meer logisch nadenken en heb mijn werk echt totaal los moeten laten. Herkend iemand mijn klachten? Wil graag stoppen, maar ben bang dat ik dan weer slecht slaap. Terwijl slaap belangrijk is voor het herstel!

29-10-2023 | Man | 45
Overspannen/burn-out
Na scheiding en ontslag in een zware burn-out gekomen. Ik kon niet meer slapen, eerst meerdere andere slaappillen gebruikt, maar die hielpen niet. Mede door sommige berichten hier erg bang voor quetiapine. Uiteindelijk toch gestart omdat er geen alternatief was. Eerste nacht goed geslapen, maar heel raar wakker. Daarna moeten ophogen naar 50 mg. Na een week geen bijwer[lees meer...]kingen meer en kon ik prima slapen. Een half uur tot een uur na inname worden mijn oogleden zwaar en trekt er een “deken” over mijn hoofd. Ik werd goed uitgerust wakker en kon goed autorijden. En functioneren. Merk wel dat ik snel geïrriteerd ben, zoals ik hier meer lees, maar durf niet te zeggen of het van de quetiapine komt. Het is niet overdreven storend. Na twee maanden sliep ik erg lang, en ben ik gehalveerd. Drie nachten wat minder vast geslapen en daarna weer zoals voorheen. Het plan is nu een paar weken 25 mg slikken en dan stoppen. Moet eerlijk zeggen dat ik daar wel tegenop zie, maar zal ook blij zijn als ik er weer vanaf ben. Hoewel het middel niet voor slaapstoornissen wordt geadviseerd heeft het in mijn geval enorm geholpen. Hopelijk helpt mijn verhaal mensen die dezelfde overwegingen moeten maken.

15-06-2023 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
Na wekenlang niet slapen en elke dag stijf staan van de stress door een burnout, kreeg ik naast paniekaanvallen ook enge depressieve gedachten. Ik voelde me wegzakken in een diep donker gat en het kon me niet meer schelen. Ik herkende mezelf totaal niet meer. De Crisisdienst schreef toen quitiapine voor om weer te slapen. Van 25 mg ging ik alleen sluimeren, dus mocht ik 50[lees meer...] mg gaan slikken. Na een nacht lekker diep slapen (een beetje rommelig en soms even wakker, maar toch zo'n 6 uur geslapen) voelde ik me al zo anders! Geen angstaanvallen meer gehad (al slik ik ook 2 x 5 mg Oxazepam overdag) en ik durf weer dingen te ondernemen. Niet elke nacht is perfect, en de dagen zijn wisselend. Ik ben wel een beetje bang dat ik mijn lijf op deze manier te weinig rust geef om goed van de burnout te herstellen, omdat ik minder kan voelen wat het nodig heeft, maar het kreeg voor de quitiapine ook geen rust. En ik vraag me af wat er gebeurt als ik moet stoppen. Voor mij voor nu een redding die mijn dagen weer dragelijk maakt. In het begin lichte hoofdpijn, slappe (nek)spieren en trillen. Nu, na 3 weken, alleen nog duf 's morgens.

01-07-2022 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
Na een grote terugval in het herstel werd ik angstig en sliep ik ook heel onrustig. De angst om niet te kunnen slapen maakte dat ik veel piekerde. Was heel onrustig. Ik had ooit quetiapine eerder genomen en achteraf ben ik toen goed hersteld. Toen mijn herstel verder vorderde ben ik ermee gestopt. Toen weer teveel gedaan en dus toen die angst. Vanaf de eerste dag dat ik h[lees meer...]et weer gebruik, slaap ik weer goed en is het piekeren vrijwel gestopt. Zit gelukkig nu weer in de stijgende lijn. Heel blij met dit middel

06-01-2019 | Vrouw | 50
Overspannen/burn-out
Heel goed medicijn, geeft echt rust!

06-12-2018 | Vrouw | 35
Overspannen/burn-out
Had ik dit maar eerder gekregen! Erg blij dat ik het nu krijg. Ik had een burn-out waarbij ik constant 'aan' stond, ik kon niet meer uit de stress-stand. Tegelijkertijd was ik uitgeput. Ik werd supervroeg wakker, elke keer met een stressgevoel/ paniekgevoel door heel mijn lichaam. Al maanden lang. Dit verbeterde nauwelijks, maar nu is het heel erg afgenomen door de quet[lees meer...]iapine.