Ervaringen met Quetiapine

quetiapine

Bij  TinnitusX

Onrust (37 meningen)
Psychische klachten (16 meningen)
Psychose (10 meningen)
Schizoaffectieve stoornis (3 meningen)
Schizofrenie (2 meningen)

Quetiapine (Seroquel)

Bojan Nikolik (01-04-2015)

12-05-2020 | Man | 34
quetiapine (50mg)
Tinnitus
Heb sinds enkele maanden last van een flinke piep in mijn li-oor (Tinnitus). Na een paar weken ontzettend gefrustreerd, boos en wanhopig te hebben rondgelopen...bereikte ik een punt dat ik 5 nachten achter elkaar totaal niet meer kon slapen, en letterlijk mn vuisten kapot sloeg tegen de muren. Temazepam, en oxapam deden niks. Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen door[lees meer...] de huisarts om te helpen die frustratie, en wanhoop agressie in te dempen...en te zorgen dat ik weer kan slapen. Ik neem 2x25mg een uur voor de nacht. Ik ben tevreden over het effect in de zin dat ik minder last heb van die opborrelende frustratie die steeds erger word, en ik makkelijker in slaap kan vallen. Ook als ik 's nachts wakker word, ben ik minder snel geneigd om me op te gaan liggen winden door die piep, en val dus ook weer makkelijker terug in slaap. Qua bijwerking zijn er wel een paar dingen. Als het na ongeveer een uurtje werkt, krijg ik last van erg rusteloze benen en armen. Moét dan echt opstaan en bewegen. Wat voor mij helpt is om dan een kwartiertje onder de douche te gaan staan (met het licht uit..een persoonlijke rare gewoonte) voor ik naar bed ga. De ernstigste bijwerking ervaarde ik toen ik van 25mg, naar 50mg ging. Ik sliep nog steeds slecht, en had samen met mn bezoek 4 pilsjes gedronken. Een uur nadat ik het ingenomen had, en onder de douche stond..kreeg ik ineens een beklemmend gevoel op mn borst. Dit werd steeds erger, en had het gevoel dat ik niet meer genoeg lucht binnen kreeg. Ik werd duizelig, en het voelde alsof mijn hart steeds langzamer begon te kloppen...en het beklemmede gevoel op mn borst zette om in pijn. Ik ben uit de douche gestrompeld met het gevoel dat ik ieder moment mijn bewustzijn ging verliezen. Ik ben op mijn bed gaan zitten, en na ongeveer een minuutje of 2..wat als een waas voorbij ging, trok het weer weg en voelde ik me weer eigenlijk weer een stuk beter. Dit was een erg angstige ervaring, maar doordat het medicijn al goed aan het werken was ben ik...heel stom en onnadenkend...uitgeput gaan liggen en gaan slapen. De volgende dag gelukkig gewoon wakker geworden, maar had het gevoel door het oog van de naald gekropen te zijn...maar voelde me des al niet te min weer prima. Dit was helaas net in de tijd dat coronaslachtoffers met bosjes aan het vallen waten, en heb de volgende dag dus alleen telefonisch overleg gehad met de huisarts...en die zei dat als ik nergens meer last van had, ik gewoon die medicatie weer kon nemen --> ZONDER erbij te drinken. Moest terugbellen als zich er nog een keer zoiets voordeed, of dat als andere klachten op dat gebied zou krijgen. Dit is gelukkig nooit meer gebeurd, maar blijf voortaan wel uit de buurt van alcohol zolang ik dit gebruik!

22-09-2019 | Man | 61
quetiapine (50mg)
Tinnitus
Sinds ik Tinnitus heb (nu ca. 5 maanden) heb ik veel op en neer gaande problemen. Slapen ging goed tot Antes in beeld kwam, daar raakte ik zelf niet meer in slaap en slik sindsdien (12-9-2019) 50 mg. Quetiapine. 's Ochtends wordt ik altijd heel angstig wakker maar ik weet iet waar dat aan licht. Waarschijnlijk de angst om weer een hele dag tinnitus te ondergaan, ik moet[lees meer...] op zoek naar iets dat mijn emotie daaromtrent afremt, daar slik ik nu Lozarezepam voor, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik overweeg een AD om van de Quetiapine en de Lorazepam af te komen.

25-07-2017 | Man | 55
quetiapine (100mg)
Tinnitus
Heb dit middel met Esctalopram voorgeschreven gekregen door mijn psychiater. Ik heb namelijk veel klachten van een zeer hinderlijke piep in mijn oren, tinnitus. Kom slecht in slaap, onrust in mijn kop, een gevoel alsof ik in een achtbaan zit. Met deze mecicatie slaap ik wel goed op, maar ben overdags gesloopt. Mijn vrouw is opgenomen geworden voor lange tijd en moest[lees meer...] ik kiezen. Of slecht slapen en gewoon vermoeid zijn of deze medicatie slikken en overdags gesloopt zijn, omdat ik moet rijden en nu ook het huishouden erbij moet doen. Ik slik ze dus nu niet en ga met psychiater overleggen voor iet anders.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum