Bestaat uit:
Oorsuizen (6)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor tinnitus

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: tinnitus

Zopiclon

03-03-2024 | Vrouw | 76
zopiclon
Tinnitus
Dankzij Zopiclon van Centrapharm kan ik goed slapen. Helaas Centrapharm al maanden niet leverbaar. Andere merken geprobeerd; geen resultaat, helaas

Zure Oordruppels met Hydrocortison 1%

27-07-2023 | Man | 33
hydrocortison/ azijnzuur
Tinnitus
M'n oren uit laten spuiten 3 dag later vreselijke jeuk eraan. Hierbij ook tinnitus overgehouden. Dit spul moet er voor zorgen dat me ontsteking verdwijnt plus M'n Tinnitus. Ook ik ben benieuwd.

15-07-2023 | Vrouw | 52
Tinnitus
Geregeld last van tinnitus, mede door stress. Eerste dag weer ginkgo gebruikt 240 mg en meteen verbetering. Product van Holland en Barrett. Meestal eersten dagen 240 mg daarna 120 mg ongeveer 1 maand. Dan stop ik. Tot het weer begint. Maar dat duurt soms enkele maanden. HA adviseerde neusdruppels met flink wat bijwerkingen (bloedneus). Hiermee uiteraard gestopt. Ginkgo we[lees meer...]rkt het beste!

Mirtazapine

20-06-2023 | Man | 63
mirtazapine
Tinnitus
hallo ik slik ze al 3 jaar half uurtje voor het slapen gaan innemen en slaap als een roos,ik heb ook nooit bijwerkingen gehad en ze zijn mij voor geschreven door de neuroloog omdat ik tinnitus heb en ik drink ook een lekker bierje in de weekends dus prima tabletje voor mij.

Otalgan

09-02-2023 | Vrouw | 52
lidocaine
Tinnitus
Overtollig oorsmeer, gedempt gehoor. Nu na het nemen van dit middel is het nog erger . Ik hoor aan de kant van waar ik de druppels in deed, niks meer. Het oorsmeer heeft zich helemaal verspreid denk ik. Moet nu naar de dokter. Niet nemen dit spul. Ook de huid is helemaal geiiriteerd

27-02-2022 | Man | 71
Tinnitus
Ik kreeg februari 2021 van de ene dag op de andere chronische tinnitus. Een paar maanden door een hel gegaan wegens slaapstoornis die ook depressies veroorzaakte. Kreeg eerst lorazepam en mirtazepine. Ik heb inmiddels afgebouwd tot een halve gram lorezepam . Ik heb de hele nacht een laptop naast mijn bed die een YouTube video afspeelt met het geluid van regen en onweer en[lees meer...] ik slaap weer redelijk goed. Lorezepam verslavend?: interesseert me niets zolang ik maar weer goed slaap.

Mometason neusspray

22-02-2022 | Man | 57
mometason
Tinnitus
Ik gebruik het nu 3 weken achter elkaar, maar in het begin na 3 dagen 4 dagen gestopt wegens hoofdpijn. Nu dus 2 weken achtereen. Klachten zijn zeker nog niet weg, maar kreeg vandaag plots hoge bloeddruk en een zeer onaangenaam opgewonden gevoel. Ik ga morgen afbouwen en na een week stoppen. Ik denk dat dit middel de adrenaline verhoogd in mijn bloed. In het begin ervaarde[lees meer...] ik trouwens het omgekeerde, ik werd er eigenlijk lekker rustig van.

Nitrazepam

07-01-2022 | Vrouw | 51
nitrazepam
Tinnitus
Van de regen in de drup. Na 3,5 uur nog niet in slaap gevallen. Mag van huisartsenpost niets anders ernaast gebruiken. Met oorsuizen een groot probleem dat wakker zijn.

Zure Oordruppels met Hydrocortison 1%

23-12-2021 | Vrouw | 58
hydrocortison/ azijnzuur
Tinnitus
Deze oordruppels samen met het gebruik van fluticason neusspray hebben mijn tinnitusklachten na 4 maanden volledig doen verdwijnen. Had eind augustus een piep en oorontsteking. Oorontsteking was toen vrij snel weg, maar tinnitus bleef. Kreeg neusspray. Dat hielp, maar het ging langzaam vooruit. Deze oordruppels, na andere oordruppels te hebben geprobeerd , hebben er in dec[lees meer...]ember voor gezorgd dat het oorsuizen volledig is verdwenen.

Fluticason neusspray

06-11-2021 | Vrouw | 58
fluticason
Tinnitus
Had een kleine oorontsteking met oorsuizen. Oorontsteking was snel weg met druppels, maar het oorsuizen bleef. Neusspray gekregen en heel langzaam (met terugslagen) nam het oorsuizen af. Wel belangrijk dat de neus open blijft. Ook met zoutoplossing sprayen. Na ruim 1 maand is het oorsuizen weg. Zal de neusspray nog een tijdje blijven gebruiken.

12-05-2020 | Man | 34
Tinnitus
Heb sinds enkele maanden last van een flinke piep in mijn li-oor (Tinnitus). Na een paar weken ontzettend gefrustreerd, boos en wanhopig te hebben rondgelopen...bereikte ik een punt dat ik 5 nachten achter elkaar totaal niet meer kon slapen, en letterlijk mn vuisten kapot sloeg tegen de muren. Temazepam, en oxapam deden niks. Ik heb Quetiapine voorgeschreven gekregen door[lees meer...] de huisarts om te helpen die frustratie, en wanhoop agressie in te dempen...en te zorgen dat ik weer kan slapen. Ik neem 2x25mg een uur voor de nacht. Ik ben tevreden over het effect in de zin dat ik minder last heb van die opborrelende frustratie die steeds erger word, en ik makkelijker in slaap kan vallen. Ook als ik 's nachts wakker word, ben ik minder snel geneigd om me op te gaan liggen winden door die piep, en val dus ook weer makkelijker terug in slaap. Qua bijwerking zijn er wel een paar dingen. Als het na ongeveer een uurtje werkt, krijg ik last van erg rusteloze benen en armen. Moét dan echt opstaan en bewegen. Wat voor mij helpt is om dan een kwartiertje onder de douche te gaan staan (met het licht uit..een persoonlijke rare gewoonte) voor ik naar bed ga. De ernstigste bijwerking ervaarde ik toen ik van 25mg, naar 50mg ging. Ik sliep nog steeds slecht, en had samen met mn bezoek 4 pilsjes gedronken. Een uur nadat ik het ingenomen had, en onder de douche stond..kreeg ik ineens een beklemmend gevoel op mn borst. Dit werd steeds erger, en had het gevoel dat ik niet meer genoeg lucht binnen kreeg. Ik werd duizelig, en het voelde alsof mijn hart steeds langzamer begon te kloppen...en het beklemmede gevoel op mn borst zette om in pijn. Ik ben uit de douche gestrompeld met het gevoel dat ik ieder moment mijn bewustzijn ging verliezen. Ik ben op mijn bed gaan zitten, en na ongeveer een minuutje of 2..wat als een waas voorbij ging, trok het weer weg en voelde ik me weer eigenlijk weer een stuk beter. Dit was een erg angstige ervaring, maar doordat het medicijn al goed aan het werken was ben ik...heel stom en onnadenkend...uitgeput gaan liggen en gaan slapen. De volgende dag gelukkig gewoon wakker geworden, maar had het gevoel door het oog van de naald gekropen te zijn...maar voelde me des al niet te min weer prima. Dit was helaas net in de tijd dat coronaslachtoffers met bosjes aan het vallen waten, en heb de volgende dag dus alleen telefonisch overleg gehad met de huisarts...en die zei dat als ik nergens meer last van had, ik gewoon die medicatie weer kon nemen --> ZONDER erbij te drinken. Moest terugbellen als zich er nog een keer zoiets voordeed, of dat als andere klachten op dat gebied zou krijgen. Dit is gelukkig nooit meer gebeurd, maar blijf voortaan wel uit de buurt van alcohol zolang ik dit gebruik!

30-11-2019 | Vrouw | 62
Tinnitus
Enigste middel waardoor ik kan slapen.

Temazepam

22-10-2019 | Man | 38
temazepam

22-10-2019 | Man | 38
Tinnitus
Werkt bij mij voor geen meter. Allerlei pammen geprobeerd maar deze doet mij niets. Er gaat niks boven Tranxene 50mg.

09-10-2019 | Vrouw | 62
Tinnitus
Na 1 jaar alles geprobeerd te hebben om weer te kunnen slapen. Kwam ik op het spoor van een dokter. Deze dokter uit België schreef Clonazepam voor aan tinnitus patiënten. Nu slaap ik al 5 jaar fijn op 1 mg Clonazepam. Heb weinig tot geen bijwerkingen.

23-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Gebruik lorazepam sinds ik aan tinnitus lijd Door mijn hyperacusis kan ik de tinnitus niet verdragen Met lorazepam lukt dat echter wel Vanwege het verslavende en afnemende effect zoek ik een alternatief

22-09-2019 | Man | 61
Tinnitus
Sinds ik Tinnitus heb (nu ca. 5 maanden) heb ik veel op en neer gaande problemen. Slapen ging goed tot Antes in beeld kwam, daar raakte ik zelf niet meer in slaap en slik sindsdien (12-9-2019) 50 mg. Quetiapine. 's Ochtends wordt ik altijd heel angstig wakker maar ik weet iet waar dat aan licht. Waarschijnlijk de angst om weer een hele dag tinnitus te ondergaan, ik moet[lees meer...] op zoek naar iets dat mijn emotie daaromtrent afremt, daar slik ik nu Lozarezepam voor, maar dat is natuurlijk ook geen oplossing voor de lange termijn. Ik overweeg een AD om van de Quetiapine en de Lorazepam af te komen.

11-08-2019 | Man | 78
Tinnitus
Gebruik dit al minimaal 15 jaar. Voorgeschreven tegen tinnitus bij het inslapen. Werkte de eerste maand zeer goed. Viel meteen in slaap. De dosis was 0.5 mg. Die heb ik niet verhoogd ondanks de afgenomen werking. Wil perse geen hogere dosis innemen omdat je dan de dosis blijft verhogen. Ben desondanks tevreden. Tinnitus bij het inslapen op een aanvaardbaar niveau.

Zopiclon

11-07-2019 | Man | 37
zopiclon
Tinnitus
Ik gebruik zo’n 30mg per nacht voor een duur van 15jr Er zijn echt niet zoveel negatieve dingen behalve de biterre smaak ..

Cinnarizine

17-12-2018 | Man | 55
cinnarizine
Tinnitus
Sinds mei 2018 last van constante fluittoon in linkeroor. Matigen of stoppen van caffeïne en alcohol/tabaksgebruik in combinatie met cinnirazine kan de aandoening enigszins verlichten. Dit medicijn kan enige sufheid veroorzaken. Middel geneest tinnitus niet maar biedt voor tijdelijke verlichting. Geldt niet voor alle soorten van tinnitus! Gelieve eerst uw arts te raadpleg[lees meer...]en alvorens dit middel te gebruiken.

04-08-2018 | Man | 60
Tinnitus
Middel voorgeschreven als slaapmiddel bij Tinnitus. Begin sliep ik goed met een lage dosis. Na enkele weken veel minder. Ik wil de dosis niet verhogen. Bijwerking spierslapte. Werking wordt snel minder. Dan zal de dosis moeten worden verhoogd. Dat is uiteindelijk geen optie. Ik nam overigens 0,25 gr

21-11-2017 | Man | 51

25-07-2017 | Man | 55
Tinnitus
Heb dit middel met Esctalopram voorgeschreven gekregen door mijn psychiater. Ik heb namelijk veel klachten van een zeer hinderlijke piep in mijn oren, tinnitus. Kom slecht in slaap, onrust in mijn kop, een gevoel alsof ik in een achtbaan zit. Met deze mecicatie slaap ik wel goed op, maar ben overdags gesloopt. Mijn vrouw is opgenomen geworden voor lange tijd en moest[lees meer...] ik kiezen. Of slecht slapen en gewoon vermoeid zijn of deze medicatie slikken en overdags gesloopt zijn, omdat ik moet rijden en nu ook het huishouden erbij moet doen. Ik slik ze dus nu niet en ga met psychiater overleggen voor iet anders.

18-04-2017 | Vrouw | 34
Tinnitus
Ik heb sinds 7 mnd irritante tinnitus. Sinds ik deze ginkgo slik, van AOV, is de klacht echt beter te doen... ik heb er nog steeds wel last van, maar in mindere mate. Als ik het een paar dagen niet slik (dit heb ik eens gedaan als test) wordt het direct al erger.. dus wat mij betreft echt een aanrader. gr kim.

13-01-2017 | Man | 69
Tinnitus
Ik neem Ginkgo Biloba al meer dan 16 jaren voor mij Tinnitus. Omwille van het innemen van bloedverdunners ben ik met de inname van Ginkgo gestopt. Na drie weken kreeg ik in mijn linker oor (oor met Tinnitus) een verzwaarde druk en hevige Tinnitus in een lagere frequentie, iets volledig niet te verdragen. Dit fenomeen herhaalde zich verschillende keren per dag. Na veel [lees meer...]nadenken en een week na deze Tinnitus aanvallen nam ik weer Ginkgo Biloba. De eerste vier dagen 2 maal 120 mg per dag en daarna terug 120 mg per dag. Resultaat, weg met de zware Tinnitus!! Bij mij kan er in elk geval niet gezegd worden dat Ginkgo niet helpt bij Tinnitus. IK neem het merk JARROW van Patio Ingredients, een zuiver product.

Tavonin

02-09-2016 | Man | 28
gingko biloba
Tinnitus
Eerder is mijn Tinnitus (oorsuizen, piep) bijna genezen geweest voor 3 weken lang en dit kwam ná 5 weken ginkgo biloba. Daarna ook direct gestopt met het nemen, want ik dacht dat het echt over zou zijn... Toen begon de ellende met Tinnitus (oorsuizen) opnieuw. Nu ga ik nogmaals 5 weken lang weer proberen om te kijken of het weer zoiets gaat opleveren. Gelukkig merk ik geen[lees meer...] bijwerkingen in een dosis van 240mg per dag. Erg jammer dat dit merk niet meer in Nederland te krijgen is. Nu moet het uit Duitsland komen, zonder recept verkrijgbaar. Tevens is het belangrijkste dat er een oplossing komt voor oorsuizen, ik heb een sterk gevoel dat oorsuizen niet goed onderzocht is.

Rivotril

13-05-2016 | Vrouw | 40
Tinnitus
plotseling oorsuizen gekregen, niet door lawaai, misschien wel door stress (wie zal het zeggen). Wel bij de tandarts geweest, verstandskies laten trekken. Niemand die het weet. In het begin was het niet uit te houden, door dit middel is het rustiger geworden, acceptatie.

Rivotril

18-03-2016 | Vrouw | 70
Tinnitus
Zware allergische reactie op slechts 0,25 mg. Zware hoofdpijn, zeer rode huid onderarm, hart- en oorkloppingen die tot op heden voortduren. Wat een gevaarlijk spul is dit. Ik las ergens op internet dat 5% van de gebruikers een allergische reactie hebben.

20-11-2015 | Man | 70
Tinnitus
Grotendeels accepteren van T door gedurende 1 jaar elke week een groep van lotgenoten te bezoeken; hier had ik best veel aan; ook de psychologische ondersteuning daarbij (het ging toen uit van een psychiatrisch centrum) ondersteunde veel; het was toen pionieren, want veel bekend was er toen niet op dit gebied; er werd toen al uitgelegd dat met het niet kunnen slapen je nie[lees meer...]t langer dan 1 uur moest blijven liggen, bed uit, wat drinken, ontspannen; ook werd er naar behoefte een medicijn verstrekt en wel rivotril, eigenlijk een epilepsie middel; ik gebruik het nog steeds en geeft mij de mogelijkheid om eens lekker door te slapen zonder, bij mij, echte bijwerkingen; je blijft het altijd wel merken, maar door te accepteren en de pil is er nog steeds een wil om er wat van te maken.

Tavonin

24-09-2015 | Man | 59
gingko biloba
Tinnitus
Ik nam Tanovin® wegens tinnitus. Ik kreeg erge pijnen in mijn beide benen, ben bijgevolg gestopt met de inname (na zes dagen).