Wellbutrin XR

bupropion

Bij  ADDX

Stoppen met roken (2 meningen)
Psychische klachten (1 mening)

Bupropion (Wellbutrin)

Bojan Nikolik (06-05-2015)

27-08-2016

ADD

Nou er valt weinig te vertellen ,ik merk niks ,dus mijn vraag is wanneer gaat het werken ik slik het omdat ik onrustig ben en m'n eigen niet kan concentreren . weet iemand wat wel werkt ?
03-08-2016

ADD

Ik heb add en een ontwijkende persoonlijkheid stoornis. Ik kwam eigenlijk nooit verder dan tv kijken en mijn werk. Sinds het gebruik voel ik me zelfverzekerd in combinatie met concerta 27 Mg gaat het helemaal geweldig. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen, de medicatie had wat mijn betreft veel eerder gemoeten dan was het iets makkelijker geweest met opleidingen.
19-07-2016

ADD

Iets betere focus, iets rustiger, geen of bijna geen angsten meer. Na een week begon ik al het medicijn te ervaren. Het starte met lichte hoofdpijn maar gaf me een positief gevoel, angsten die ik vooral in de ochtend had zijn verdwenen. Mijn zin en creativiteit word steeds beter...
27-06-2016

ADD

Iets betere focus, iets rustiger, minder chaos. Ook al is het nog maar het begin van behandeling met Welbutrin 150. Maar na heel lange tijd, eindelijk eens een boek kunnen lezen en begrijpen wat erin staat... Mijn zin en creativiteit word steeds beter...
30-05-2016

ADD

Op mijn 52 werd er bij mij ADD gediagnosticeerd Eerst Ritalin gebruikt 80 mg per dag --> geen effect ook niet nadelig Vervolgens Dex-amfetamine geslikt, werkte prima. Helaas!!! De dex wordt sinds 1 mei dit jaar niet meer vergoed en is nu voor mij onbetaalbaar. Daarom terug naar de specialist en met Wellbutrin begonnen 150 mg, ik merk nog geen effect.
18-05-2016

ADD

Een paar dagen nadat ik startte met Wellbutrin kreeg ik tinnitus.. oorsuizen (een heel hoge piep) in beide oren, links nog erger dan rechts. Ik ben direct gestopt. Helaas is het oorsuizen nog niet gestopt. Dit verstoord mijn leven ernstig. Ik kan niet slapen, alleen met slaapmedicatie. Het is onbekend bij specialist en KNO-arts of de tinnitus permanent is of nog overgaat. [lees meer...]Niemand heeft hij verteld over deze mogelijke bijwerking. Ik ben nu bang dat deze bijwerking niet meer overgaat en mijn rust voorgoed verstoord is. Ik zou zeggen: begin niet aan deze medicatie tenzij je denkt met een hele hoge piep 24/7 in je oren te kunnen leven. Ik gebruikte deze medicatie voor ADD en depressiviteit. Persoonlijk vind ik het absurd gezien deze bijwerking dat Wellbutrin/ Zyban voorgeschreven mag worden om te stoppen met roken en dat er niet veel terughoudender gedaan wordt in het voorschrijven van deze medicatie. Tevens vind ik dat er op bijsluiter vermeld zou moeten worden dat dit blijvende tinnitus kan veroorzaken.
05-05-2016

ADD

Na veel studieproblemen en meerdere medicaties toch weer naar iets nieuws gezocht, want ik kreeg steeds meer bijwerkingen van andere medicijnen. Met wellbutrin XR 150 mg direct verandering, ik kon me ineens vooor lawaai afsluiten en de docent horen, maar ook echt begrijpen, en ook nog aantekeningen maken zonder de draad van zijn verhaal te verliezen! Ook in drukke kamers w[lees meer...]ord ik zonder soms helemaal gek en moet ik echt per direct naar buiten, alsof ik frisse lucht nodig heb.. Nu geen last meer van. Vorige week 1 x vergeten en dat merkte ik al vroeg op de dag (de resultaten, niet dat ik het was vergeten, ik merkte het daar pas aan). Totaal geen bijwerkingen, echt nul. Dat is een verademing. Nu ga ik omhoog naar 300 mg, omdat ik wel concentratie heb, maar nog steeds snel wegloop bij taken en me niet kan zetten tot het doen van veel klusjes, bv. in huis, maar ook huiswerk. Met 300 gaat nu ook dat beter. Ik ben helemaal blij!
30-04-2016

ADD

Ik merkte pas een beetje effect bij 300mg per dag. Nadelen zijn vaak droge mond en soms druk in hoofd voor het slapen gaan. Ook de prijs vind ik aan de hoge kant, 40 euro per maand.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum