Artrose - gewrichtsaandoening

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Artrose (464)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose - gewrichtsaandoening

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose - gewrichtsaandoening

Colchicine

02-07-2023 | Man | 75
colchicine
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik al meer dan 10 jaar veel te sterke dosissen oxycodon lang werkend om de chronische kniepijn door artrose te onderdrukken. Zag op artroseblog dat colchicine (voor jicht) ook zou werken tegen de ontstekingspijn bij artrose. De huisarts ging er in mee maar nu lees ik de bijwerkingen (veel te veel) en ben ik bang om te gaan slikken. Iemand advies? Bij voorbaat dank.

Aleve intense

20-01-2023 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb een kunstheup. De operatie is niet helemaal geslaagd en met tennissen heb ik nog pijn. Bij hrt gebruik van Aleve intense kan ik met veel minder pijn toch spelen. Erg tevreden over dit medicijn.

Saxenda

14-09-2022 | Vrouw | 53
liraglutide
Artrose - gewrichtsaandoening
Na de bevalling van mijn dochter 25 jaar terug heb ik mij nooit weer de oude gevoeld. Intensief sporten, volgen van diëten niets hielp. Ik was ervan overtuigd dat ik hormonaal uit balans was. Ik had geen verzadigd gevoel waardoor ik "over" ging eten. Inzichtelijk zag ik dat ik veel voedsel tot mij nam maar ik had nooit het volle gevoel. Na het zien van het middel Saxenda[lees meer...] ben ik mij gaan inlezen. Het gebruik, resultaat maar vooral de herkenning heeft mij doen besluiten om te gaan starten in overleg met mijn huisarts. De tranen die ik destijds uit frustratie heb gehuild zijn ingewisseld in tranen van geluk. Ik voel mij verzadigd en dat geeft een zeer goed gevoel. In 5 weken ben ik 9 kg afgevallen en dit is nog maar het begin. Zeker ben ik ziek geweest in het begin en had veel bijwerkingen maar ik zet door en voel mij langzaam al iets beter. Voor mij een nieuwe weg naar je goed voelen.

Pregabaline

11-02-2021 | Man | 67
pregabaline
Artrose - gewrichtsaandoening
I.v.m. mijn poly-artrose slik ik dagelijks 4 X tramadol 50mg en 3 X pregabeline de pijn is hierdoor wel iets verminderd maar verdwijnen zal hij helaas nooit meer . De bijwerking lichte sufheid en vermoeidheid neem ik voor lief dat vind ik minder erg dan de dagelijkse (bijna) onhoudbare pijn het is nou eenmaal het een of het ander

04-08-2020 | Man | 61
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben recent gestart met Naproxen. Kreeg vrijwel direct weer last van steeds terugkerende plotselinge Koude rillingen. Had enkele jaren terug ook toen ik agv de helicobacter piroli een Pantapac kuur voorgeschreven kreeg.

Diazepam

25-07-2020 | Vrouw | 59
diazepam

Oxycodon

09-04-2020 | Man | 72
oxycodon
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

Arcoxia

16-02-2020 | Vrouw | 48
etoricoxib
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik sinds jaren regelmatig Arcoxia. Ook Diclofenac en Naproxen geprobeerd. Hier word ik erg misselijk van. Van Arcoxia niet, maar al geruime tijd merk ik dat ik er erg veel last krijg van wazig zien/troebel zicht. Oogdruppels helpen hier niet echt aan. Inmiddels Ibuprofen (geeft ook troebel zicht) en Arthrotec (erg misselijk en troebel zicht) geprobeerd. Voor de pijn t[lees meer...]och maar weer Arcoxia, omdat alleen 3-4x 1000 mg paracetamol onvoldoende helpt. Groot nadeel, ik durf nu geen auto te rijden ivm slecht zien.

Diclofenac

19-07-2019 | Vrouw | 52
diclofenac
Artrose - gewrichtsaandoening
Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.

Oxycodon

17-07-2019 | Vrouw | 52
oxycodon
5 mg valt niet te selecteren Artrose door wss veel chemo therapie

17-05-2019 | Man | 49
Artrose - gewrichtsaandoening
ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen

25-01-2019 | Vrouw | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Omdat ik als PDS en lactose intolerantie patiënt niet alle medicatie kan gebruiken was dit dus een proefperiode gebruikt. Ik kreeg door de Naproxen ernistige obstipatie. Zo erg dat ik periodes had waarin ik soms maar 2>3 ontlasting per week had. Ik ben op dus i.o. met de huisarts begonnen aan de tramadol en losse paracetamol. Echter sinds 1 Jan.2019 geldt voor paracemol ee[lees meer...]n eigen bijdrage van +/- €9.50 per maand. Dusdaarom gestart met de combinatie capsules tramadol / paracetamol.

Tramadol/paracetamol

25-01-2019 | Vrouw | 53
tramadol/paracetamol
Artrose - gewrichtsaandoening
Pas begonnen met tramadol/ paracetamol omdat ander medicatie teveel bijwerkingen hadden en slecht zijn voor de lever. Daarnaast is tramadol/ paracetamol goed te verdragen voor mensen met een lactose-intolerantie zoals ik.

20-08-2018 | Vrouw | 76
Artrose - gewrichtsaandoening
Na plaatsing knieprothese veel pijn en zwelling. Meloxicam door orthopeed voorgeschreven. Werking pijnstilling uitstekend. Medicatie 7.5mg alleen gebruikt als de pijn en stijfheid ondragelijk werden. Maar.....sinds enige tijd, andere problemen zoals: gezwollen pijnlijke tong, lichte keelpijn, droge mond, slikproblemen, smaakverlies, oorsuizingen, misselijkheid en algehele[lees meer...] malaise. Huisarts kan geen diagnose stellen, bloedbeeld lab.geen afwijkingen. Vermoed dat ik intussen een allergische reactie heb opgebouwd t.a.v. dit medicijn en wil er -na overleg met huisarts- mee stoppen. Helaas! De pijnstilling was uitstekend en snel!

Aleve

02-01-2018 | Man | 47
Artrose - gewrichtsaandoening
Helpt niks tegen mijn rugpijn

Prednisolon capsules/ drank

21-12-2017 | Vrouw | 50
prednisolon
Artrose - gewrichtsaandoening
Van 20 naar 15 afgebouwd Toen weer naar 20 en zo een tijd bezig geweest en zit nu eindelijk op 10

22-10-2017 | Man | 67

20-07-2017 | Vrouw | 46

22-05-2017 | Vrouw | 55

Voltaren

21-02-2017 | Vrouw | 58
diclofenac
Artrose - gewrichtsaandoening
Na alle alternatieve middelen te hebben geprobeerd, waaronder enkele peperdure, nog eens teruggekomen bij Voltaren. Met een minimale dosis een super resultaat tot nu toe. Zwelling van gewrichten is weg, pijn nihil. Ik beweeg soepeler en zekerder en voel me fitter. Het sporten is weer een puur plezier, zonder dat ik daarna een dag (of twee) loop te strompelen. Yess!!

Piroxicam

27-10-2016 | Vrouw | 54
piroxicam
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb heel veel verschillende NSAID's gehad voordat ik piroxicam kreeg voorgeschreven. IK heb poly artrose en fybromialgie ik was niet meer in staat om m'n eigen huishouding te doen. En ben volledig afgekeurd. Maar ik heb me dankzij piroxicam de laatste 10 jaar niet zo goed gevoeld. Ik kan nu eindelijk op m'n kleinkind passen

28-09-2016 | Vrouw | 46
Artrose - gewrichtsaandoening
Ben bekend met reumatische klachten en heb een ontsteking van het Sacrum/heiligbeen. Vanwege bewegingsonrust en pijn 's nachts dit medicijn gekregen van de reumatoloog. Voor het eerst sinds jaren een redelijk goede tot goede nachtrust. Vanwege de bijwerkingen overweeg ik toch weer te stoppen.

Oramorph

08-09-2016 | Man | 56
morfine
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik gebruik Oramorph sinds 2014 de werking van dit medicijn is goed alhoewel ik af en toe wel eens Oxycodon er bij moet gebruiken. Ik gebruik deze medicijn voor Artrose door het hele lichaam knieen schouders nek en rug wervels. Ik heb 24/7 pijn en ben blij dat de huisarts dit heeft voor geschreven.

RoActemra

24-11-2015 | Vrouw | 65
tocilizumab
Artrose - gewrichtsaandoening
Deze injectie werken eindelijk na 4 jaar onderzoek.

Tolbutamide

Temgesic

14-09-2015 | Vrouw | 58
buprenorfine
Artrose - gewrichtsaandoening
ik heb vanaf mijn 23e al pijn, in mijn rug en alle verdere gewrichten, vermoeid en mijn darmen spelen altijd op. Ik heb tot 2008 gewone zware pijnstillers gebruikt, die ik niet meer kon verdragen, heb toen morfine pleisters gebruikt, wat ook niet werkte, werd helemaal verslaafd. Vanaf 2008 gebruik ik al Temgesic, voorgeschreven door een specialist van de pijnpolie. Ik heb [lees meer...]minder pijn, meer energie en kan veel beter slapen. In 2011 en 2012 ben ik 15 kg afgevallen, eet geen varkensvlees, meer biologisch en gezonder. Dit heeft me weer verder geholpen. Nu ben ik sinds 10 weken aan het sporten, begeleid. Ik was altijd bang voor vermoeidheid en meer pijn, maar het heeft me erg verbaasd, ik voel me er heel goed bij en ben weer een stap verder naar een gezonder leven met minder klachten.

Boswellia Serrata

03-08-2015 | Vrouw | 72
wierookhars
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb sinds enkele jaren artrose/slijtage aan mijn rechterknie. 3 Jaar geleden kijkoperatie gehad. Omdat er geen verbetering was heb ik toen injecties gehad met hyaluron zuur. Ook dit hielp niet. Daarna Paracetamol 4 x 1.000 mg p.dag op doktersadvies. Geen resultaat. Afgelopen jaar in januari en juli een injectie in het knie met cortisone. Deze injecties lieten mij vrijwe[lees meer...]l pijnvrij lopen gedurende 5 maanden. Dit jaar in maart weer een injectie gehad die niets heeft gedaan. Een extra pijnstiller gekregen van de huisarts om te kunnen slapen. Hiervan heb ik er in totaal 3 geslikt en ben toen gaan zoeken naar een ander alternatief omdat de Glucosamine ook niets deed. Ik ben heel blij Boswellia ontdekt en gekocht te hebben. Vanaf 4 juli geen Paracetamol of extra pijnstiller meer terwijl het voorschrift is 3x p.dag een capsule en ik er slechts 1 slik. Ben nu niet pijnvrij maar daar is mee te leven.

12-06-2015 | Man | 45
Artrose - gewrichtsaandoening
ik slik het samen met 4 x 1000 mg voor de pijn en dan ook nog moorfiene pleisters a 25 mg en nog pijn en dan als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een direct tens die om het uur aan moet en dan nog niet pijn vrij

Arthrotec

31-05-2015 | Vrouw | 40
diclofenac / misoprostol
Artrose - gewrichtsaandoening
Geweldig middel om zonder pijn alles te kunnen, alleen mijn haar valt met bossen van mijn hoofd.