ziekte

Artrose - gewrichtsaandoening

Let op! Dit is slechts een deel van de meningen in deze groep.
Voor alle meningen ga naar: Artrose (369)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose - gewrichtsaandoening

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose - gewrichtsaandoening

19-07-2019

Diclofenac (diclofenac)
Artrose - gewrichtsaandoening

Blijkbaar ben ik nu allergisch voor diclofenac.. Had het een lange tijd niet gebruikt.
17-07-2019

Oxycodon (oxycodon)

5 mg valt niet te selecteren Artrose door wss veel chemo therapie
17-05-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

ben er pas mee begonnen i.v.m operatie voor gewrichtsdistractie.heb wel last van bijwerkingen zoals bloedneus hoofdpijn slapen
25-01-2019

Artrose - gewrichtsaandoening

Omdat ik als PDS en lactose intolerantie patiënt niet alle medicatie kan gebruiken was dit dus een proefperiode gebruikt. Ik kreeg door de Naproxen ernistige obstipatie. Zo erg dat ik periodes had waarin ik soms maar 2>3 ontlasting per week had. Ik ben op dus i.o. met de huisarts begonnen aan de tramadol en losse paracetamol. Echter sinds 1 Jan.2019 geldt voor paracemol ee[lees meer...]n eigen bijdrage van +/- €9.50 per maand. Dusdaarom gestart met de combinatie capsules tramadol / paracetamol.
25-01-2019

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Artrose - gewrichtsaandoening

Pas begonnen met tramadol/ paracetamol omdat ander medicatie teveel bijwerkingen hadden en slecht zijn voor de lever. Daarnaast is tramadol/ paracetamol goed te verdragen voor mensen met een lactose-intolerantie zoals ik.
20-08-2018

Artrose - gewrichtsaandoening

Na plaatsing knieprothese veel pijn en zwelling. Meloxicam door orthopeed voorgeschreven. Werking pijnstilling uitstekend. Medicatie 7.5mg alleen gebruikt als de pijn en stijfheid ondragelijk werden. Maar.....sinds enige tijd, andere problemen zoals: gezwollen pijnlijke tong, lichte keelpijn, droge mond, slikproblemen, smaakverlies, oorsuizingen, misselijkheid en algehele[lees meer...] malaise. Huisarts kan geen diagnose stellen, bloedbeeld lab.geen afwijkingen. Vermoed dat ik intussen een allergische reactie heb opgebouwd t.a.v. dit medicijn en wil er -na overleg met huisarts- mee stoppen. Helaas! De pijnstilling was uitstekend en snel!
02-01-2018

Aleve (naproxen)
Artrose - gewrichtsaandoening

Helpt niks tegen mijn rugpijn
21-12-2017

Prednisolon capsules/ drank (prednisolon)
Artrose - gewrichtsaandoening

Van 20 naar 15 afgebouwd Toen weer naar 20 en zo een tijd bezig geweest en zit nu eindelijk op 10
22-10-2017

20-07-2017

22-05-2017

21-02-2017

Voltaren (diclofenac)
Artrose - gewrichtsaandoening

Na alle alternatieve middelen te hebben geprobeerd, waaronder enkele peperdure, nog eens teruggekomen bij Voltaren. Met een minimale dosis een super resultaat tot nu toe. Zwelling van gewrichten is weg, pijn nihil. Ik beweeg soepeler en zekerder en voel me fitter. Het sporten is weer een puur plezier, zonder dat ik daarna een dag (of twee) loop te strompelen. Yess!!
27-10-2016

Piroxicam (piroxicam)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ik heb heel veel verschillende NSAID's gehad voordat ik piroxicam kreeg voorgeschreven. IK heb poly artrose en fybromialgie ik was niet meer in staat om m'n eigen huishouding te doen. En ben volledig afgekeurd. Maar ik heb me dankzij piroxicam de laatste 10 jaar niet zo goed gevoeld. Ik kan nu eindelijk op m'n kleinkind passen
28-09-2016

Artrose - gewrichtsaandoening

Ben bekend met reumatische klachten en heb een ontsteking van het Sacrum/heiligbeen. Vanwege bewegingsonrust en pijn 's nachts dit medicijn gekregen van de reumatoloog. Voor het eerst sinds jaren een redelijk goede tot goede nachtrust. Vanwege de bijwerkingen overweeg ik toch weer te stoppen.
08-09-2016

Oramorph (morfine)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ik gebruik Oramorph sinds 2014 de werking van dit medicijn is goed alhoewel ik af en toe wel eens Oxycodon er bij moet gebruiken. Ik gebruik deze medicijn voor Artrose door het hele lichaam knieen schouders nek en rug wervels. Ik heb 24/7 pijn en ben blij dat de huisarts dit heeft voor geschreven.
24-11-2015

RoActemra (tocilizumab)
Artrose - gewrichtsaandoening

Deze injectie werken eindelijk na 4 jaar onderzoek.
10-10-2015

Tolbutamide (tolbutamide)

07-10-2015

Arcoxia (etoricoxib)

14-09-2015

Temgesic (buprenorfine)
Artrose - gewrichtsaandoening

ik heb vanaf mijn 23e al pijn, in mijn rug en alle verdere gewrichten, vermoeid en mijn darmen spelen altijd op. Ik heb tot 2008 gewone zware pijnstillers gebruikt, die ik niet meer kon verdragen, heb toen morfine pleisters gebruikt, wat ook niet werkte, werd helemaal verslaafd. Vanaf 2008 gebruik ik al Temgesic, voorgeschreven door een specialist van de pijnpolie. Ik heb [lees meer...]minder pijn, meer energie en kan veel beter slapen. In 2011 en 2012 ben ik 15 kg afgevallen, eet geen varkensvlees, meer biologisch en gezonder. Dit heeft me weer verder geholpen. Nu ben ik sinds 10 weken aan het sporten, begeleid. Ik was altijd bang voor vermoeidheid en meer pijn, maar het heeft me erg verbaasd, ik voel me er heel goed bij en ben weer een stap verder naar een gezonder leven met minder klachten.
03-08-2015

Boswellia Serrata (wierookhars)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ik heb sinds enkele jaren artrose/slijtage aan mijn rechterknie. 3 Jaar geleden kijkoperatie gehad. Omdat er geen verbetering was heb ik toen injecties gehad met hyaluron zuur. Ook dit hielp niet. Daarna Paracetamol 4 x 1.000 mg p.dag op doktersadvies. Geen resultaat. Afgelopen jaar in januari en juli een injectie in het knie met cortisone. Deze injecties lieten mij vrijwe[lees meer...]l pijnvrij lopen gedurende 5 maanden. Dit jaar in maart weer een injectie gehad die niets heeft gedaan. Een extra pijnstiller gekregen van de huisarts om te kunnen slapen. Hiervan heb ik er in totaal 3 geslikt en ben toen gaan zoeken naar een ander alternatief omdat de Glucosamine ook niets deed. Ik ben heel blij Boswellia ontdekt en gekocht te hebben. Vanaf 4 juli geen Paracetamol of extra pijnstiller meer terwijl het voorschrift is 3x p.dag een capsule en ik er slechts 1 slik. Ben nu niet pijnvrij maar daar is mee te leven.
12-06-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

ik slik het samen met 4 x 1000 mg voor de pijn en dan ook nog moorfiene pleisters a 25 mg en nog pijn en dan als klap op de vuurpijl heb ik ook nog een direct tens die om het uur aan moet en dan nog niet pijn vrij
31-05-2015

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Artrose - gewrichtsaandoening

Geweldig middel om zonder pijn alles te kunnen, alleen mijn haar valt met bossen van mijn hoofd.
09-03-2015

Artrose - gewrichtsaandoening

Deze middel help bij goed.
18-02-2015

Tradonal (tramadol)

22-01-2015

Glucosamine / Chondroitine (glucosamine en chondroitine)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ik gebruik nu precies drie maanden beide capsulles, het gaat prima! Ik blijf elke dag hierbij lopen, en af en toe een trap om de spieren stevig te houden. In het begin wat lichte bijwerkingen, maar heb ik geen aandacht aan besteed, dit is altijd zo. Ik ben zeer tevreden en heb net weer voor drie maanden besteld, ze zeggen dat de pijn na elke dag gebruik na 2 jaren bijna n[lees meer...]ihil is, ik heb er vertrouwen in. Geen medicijnen voor mijn lijf!
14-01-2015

Oxycodon (oxycodon)
Artrose - gewrichtsaandoening

Na plaatsing van een knieprothese kreeg ik oxycodon 5 mg tabletjes 2x per dag. Hielp niet tegen de pijn en had erg last van obstipatie. Ook medepatiënten met dezelfde operatie hadden deze klachten.
31-12-2014

Arthrotec (diclofenac / misoprostol)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ik gebruik al heel lang dit medicijn naar tevredenheid maar nu wil mijn apotheek dat ik hun huismerk neem en dat wil ik niet. Dat huismerk heb ik veel minder baat bij en ondanks gebruik heb ik nog pijnklachten. Ik weet niet meer wat ik moet doen en ben nu door mijn medicijnen. Heb nu een afspraak gemaakt met huisarts in de hoop dat zij kan helpen.
30-10-2014

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Artrose - gewrichtsaandoening

Na één pil zaldiar voel ik mij misselijk & zweet ik geweldig . Ik ga er dan mee stoppen omdat ik mij te ellendig voel !!
22-10-2014

Kaliumlosartan (losartan)
Artrose - gewrichtsaandoening

dwaalt rond in mijn lichaam maar steeds op de gewrichten
08-10-2014

Thyrax Duotab (levothyroxine)
Artrose - gewrichtsaandoening

Ja waar begin ik zo als zo velen heb ikook erstig zweten dood moe Nergens geen zin in ooknik heb de dooor druk strip ga morgen naar de arts want dit kan niet zo door gaan ook neem ik de tablet mee om dit te laten zien

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2182)
Depressie (1794)
Angst & paniekstoornis (1640)
Hoge bloeddruk (1252)
Acne/puistjes (861)