Ervaringen met Lyrica

Bij  ArtroseX

Aangezichtspijn (33 meningen)
Polyneuropathie (28 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (14 meningen)
Neurofibromatose (2 meningen)

Gabapentine (166 meningen)

07-09-2020 | Vrouw | 76
pregabaline (300mg)
Artrose
Denk ik, want ik heb een versleten rug. 8 jaar geleden ben ik geopereerd aan mijn rug, ben bij de pijnkliniek geweest maar geen van beide heeft geholpen. Bij mijn rug zijn stenosis weggehaald en bij de pijnkliniek zijn er 10 x een zenuw verbrand. Ook dat heeft niet geholpen, dus ik loop nu in huis zelfs met een rollator vooral omdat ik, ondanks de medicijnen, veel pijn h[lees meer...]eb. Bij de revalidatie centrum hebben ze gezegd dat ik een totaal een versleten rug heb en dat er niets meer aan te doen is. Ik vind het moeilijk om mij daar bij neer te leggen want je wereldje word zo klein, vooral omdat ik ook mijn auto weg heb moeten doen vanwege de medicijnen.

29-10-2017 | Vrouw | 47
pregabaline (300mg)
Artrose
Ik werd steeds suffer en suffer. Ik sliep zoveel (16-20uur per dag) dat ik maandenlang onderzocht ben voor narcolepsie. Het kwam door de lyrica. Ook enorme geheugenverlies (simpele handelingen vergeten, niet meer weten wat je wilde zeggen/ dat je wat wilde zeggen of dat je aan het praten was, namen van mensen en voorwerpen kwijt zijn, niet meer weten waarom je ergens bent [lees meer...]of naartoe gaat etcetc). Het heeft maanden geduurd voordat ik van die troep af was. Mijn lichaam was er aan verslaafd bleek. Ik heb vreseliijke afkickverschijnselen gehad. Nooit meer die troep. Liever de pijn van mijn ziekte dan al die bijwerkingen.

24-12-2016 | Man | 60
pregabaline (75)
Artrose
Met de doses die ik nu gebruik, 2x 75 mg, stopt het de pijn. Als bijwerking geeft het me zo nu en dan een droge mond.

31-05-2014 | Man | 53
Artrose - gewrichtsaandoening
Hallo, ik gebruik 1 capsule na het opstaan en 2 voor het slapen gaan. Heb geen negatieve bijwerkingen, wel positieve. De pijn is zo'n 60% minder en ik hoef geen slaapmiddelen meer te gebruiken. Ook gebruik ik een antidepressiva, doordat ik merkte dat ik me in het begin van het Lyrica gebruik wel erg euforisch voelde heb ik daar sterk mee kunnen minderen (en dat na 30 jaar[lees meer...] gebruik).....

20-12-2010 | Vrouw
Artrose
Ik gebruik lyrica 300mg in combinatie met amitriptyline 25mg vanwege zenuwpijn door artrose in de lwk. Behalve vermoeidheid heb ik verder weinig last van de bijwerkingen.Ik gebruik het nu 2 weken. Wel heb ik het gevoel dat het medicijn lyrica niets doet wat de pijn betreft. maar misschien door langer gebruik kan dit nog verbeteren.