Artrose van de wervelkolom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose van de wervelkolom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose van de wervelkolom

07-12-2023 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

02-11-2023 | Man | 62
Artrose van de wervelkolom
ik gebruik tramadol meer dan een jaar [verslaafd] ik kan niet zonder om te gaan slapen.duurt lang voor die gaat werken zeker 2 uur .ik merk dat 50mg een snoepje word maar ik ga niet hoger ,doe ik wel soms als ik het niet meer hou ,maar dan werk deze sneller. voel me dan goed een beetje peace man gevoel . erg genoeg maar wat moet ik anders mijn rug is toto 3 keer aan geo[lees meer...]pereerd nu vast gezet en nu begint mijn heup alleen door het zware werk van vroeger .

Nortrilen

18-05-2023 | Vrouw | 27
nortriptyline
Artrose van de wervelkolom
Ik heb dit medicijn een tijdje geslikt omdat mijn pijnspecialist het voorschreef voor de zenuwpijn door slijtage op jonge leeftijd. Het hielp niet voor de pijn, sterker nog na het stoppen werd de pijn een stuk beter door alles van mijn revalidatie weer op de pakken. Alleen nu heb ik het gevoel dat ik met een depressie zit, het is nu 6 weken na het stoppen en ik heb het gev[lees meer...]oel dat dit medicijn mijn geluksstofje in mijn hersens heeft verpest. Wie herkent dit? Ik werd er tijdens de behandeling wel een stuk vrolijker van, al hielp het niet voor het doel. Ik slikte 10mg per dag voor 4 maanden ongeveer.

Methadon

10-04-2023 | Vrouw | 67
methadon
Artrose van de wervelkolom
Kreeg dit na een spit/ischias aanval op de pijnpoli. De 2 x 5 mg die werd voorgeschreven, werkte wel, mars ik kon overdag niet wakker blijven. Heb toen 2 mg tabletten gekregen, gemaakt door een zelfbereidende apotheker, waar mijn apotheker ze besteld, er zitten weinig hulpstoffen in. Werkt beter dan de 2x 5 mg. Gebruik nu 8 mg voor de nacht. Helpt voldoende, enige nadeel h[lees meer...]et nachtzweten.

20-01-2023 | Vrouw | 41
Artrose van de wervelkolom
(facet) atrose in de rug en vaak last van het SI gewricht (met name plat liggen of overeind wille komen. Jarenlang diclofenac gebruikt tot ik Celoxib kreeg. Wat een verademing. Alles lijkt soepeler en met minder pijn te gaan. Tijdelijk stoppen door de nier en leverklachten gaan zonder probleem.

02-07-2021 | Vrouw | 61

Amitriptyline

06-04-2021 | Vrouw | 50
amitriptyline
Artrose van de wervelkolom
Ik ben gediagnosticeerd met artrose in de nekwervels waardoor ik veel last heb van niet alleen mijn nek maar ook stekende pijn naar mijn hoofd. Ik slikte 2x10mg voor het slapengaan en dat hielp me voor 80% van de pijn af, maar kwam enorm aan (10% totale lichaamsgewicht). Ook de stoelgang is sinds deze medicatie veel lastiger en minder frequent. Ik ben nu een week terug g[lees meer...]egaan naar 1x10mg en voel alweer meer pijn. Vraag die ik nu voor mijzelf moet beantwoorden: kan ik leven met dit niveau van pijn en hopelijk minder bijwerkingen of kies ik voor geen pijn en volle bak bijwerkingen. Ik ben daar nog niet uit. Bijkomend voordeel voor mij is wel dat ik beter slaap.

Glucadol

15-07-2020 | Man | 46
glucosamine
Artrose van de wervelkolom
Had voor inname slaapproblemen tgv rugpijn. Na 4 weken effect waardoor minder rugpijn naar de morgen toe.

Nabumeton

06-05-2020 | Vrouw | 30
nabumeton
Artrose van de wervelkolom
Ik kreeg hierdoor ernstige maagpijn. Het verlichtte mijn pijn niet. Net of rug-en beenpijn niet genoeg was kreeg ook maagpijn erbij.

Zaldiar

06-05-2020 | Vrouw | 30
paracetamol / tramadol
Artrose van de wervelkolom
Normaal gezien moest ik Zaldiar 3x per dag innemen, maar door de bijwerkingen neem ik het 1x per dag, een uur voor het slapengaan. Ik ben ontevreden. Het verlicht mijn pijn niet en de bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik moet het innemen met eten, anders heb ik erge maagpijn en omdat ik het voor het slapen moet innemen is dit natuurlijk niet goed. Soms heb ik geen honger [lees meer...]en moet ik me forceren om een boterham te eten en nadien heeft mijn lichaam niet de nodige tijd om het te verteren, wat ook lijdt tot maagzuur wanneer ik in mijn bed lig. Toen ik het eerst 3x per dag innam waren de bijwerkingen zo erg dat ik zelfs naar het ziekenhuis wou gaan. Ik was zo suf en duizelig dat ik niet kon rechtstaan, ik kon zelfs niet rechtzitten. Ik voelde mijn hartslag snel kloppen. Ik moet wel meedelen dat ik ook anti-epileptica inneem, volgens de dokter kan dit eventueel hiermee te maken hebben. Dus, een waarschuwing voor mensen die anti-epileptica innemen! Nadat ik ben overgeschakeld naar 1x per dag voel ik me nog steeds suf en word ik ook wat duizelig, maar niet zo hevig als ter voren. Dus kortom voor mij was dit een negatieve ervaring. Het is gewoon eng wanneer je zelfs niet meer kan rechtzitten. Ik heb binnen een week terug een afspraak bij de specialist en ik ga hem vragen voor een ander medicament want ik weet niet of ik dit langer kan volhouden. Zoals ik in het begin ook heb vermeld, het verlicht mijn pijn absoluut niet! Misschien komt het omdat ik er maar één per dag inneem, maar de pijn verdwijnt zelfs niet voor 5 minuten.

BuTrans

30-03-2020 | Vrouw | 58
buprenorfine
Artrose van de wervelkolom
Voor jeuk onder de pleister gebruik ik een pomje dat normaal gebruikt wordt astma. Ik spray de huid eerst in en plak dan de pleister. Werkt zeer goed. Alleen de verkleuring van de huid daar is niks aan te doen.

30-05-2019 | Vrouw | 80

Tramagetic

05-05-2019 | Vrouw | 58
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik dit middel een jaar of 10. Begon met een 3 x daags 50 mg. Dat was na enkele jaren niet meer voldoende. Tramagetic 200 ook een aantal jaren gebruikt. Zit nu aan de max met 300 mg. Obstipatie is het aller vervelendste van dit medicijn. Daar krijg je dan ook weer wat voor. Ik slik dit in de ochtend samen met de schildklier medicatie en merk dat het om een uur of[lees meer...] 15.00 uit gewerkt raakt. Ik zal naar iets anders uit moeten kijken, wil dit liever niet. S,middags neem ik dan 2 paracetamol. Misselijk ben ik er nooit van geweest. Heb er verder geen bijwerkingen van de tragametic.

30-03-2019 | Vrouw | 50
Artrose van de wervelkolom
Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon

07-09-2018 | Man | 57
Artrose van de wervelkolom
Ik heb zittend balie-werk in een hectische omgeving waar je constant van je werk wordt gehouden en moet switchen tussen telefoon, email, aanloop aan een balie. In een van mijn nekwervels is atrose ontdekt waardoor ik nek, schouder, hoofd en kaakpijn heb die verergert door het werk. Ik neem iedere werkdag om 9 uur 1 tramadol 100mg hcl retard en ieder 90 minuten 1 paracetamo[lees meer...]l 500 mg. Dit is net genoeg om de werkdag door te komen.

Palexia

23-05-2018 | Vrouw | 55
tapentadol
Waardeloze rommel.

06-12-2017 | Man | 63
Artrose van de wervelkolom
Werkt goed tegen de zeer heftige pijn maar heeft veel bijwerkingen, ik slik dit al ca 6 jaar waarvan 2 jaar 40 Mg per dag waardoor de afhankelijkheid groot is geworden en ook de bijwerkingen zoals: slapeloosheid smaakverlies minder eetlust wel iets willen maar dat lijkt niet goed door te komen dus gebeurt er niets spontaan overdag in slaap vallen

Tramadol/paracetamol

24-11-2017 | Man | 59
tramadol/paracetamol
Artrose van de wervelkolom
Deze tabletten gebruik ik voor pijnbestrijding in verband met een uitgedroogde tussenwervelschijf van de onderrug. De pijn verdwijnt voor het grootste gedeelte maar ik lig de hele nacht wakker. Daarbij wordt ook nog de ontlasting dik(obstipatie). Door af en toe enkele dagen geen tabletten te pakken verdwijnt de obstipatie.

Tradonal

05-05-2017 | Vrouw | 41
Artrose van de wervelkolom
Ik neem dit nu enkele dagen en de eerste dagen vanaf half uur na inname heel duizelig, soort gevoel van bloeddrukval. Obstipatie (sedert inname niet meer naar toilet geweest), minder honger. Slapeloosheid terwijl ik best wel moe ben. Na de derde dag is de duizeligheid enkel nog na inname van de medicatie 's middags en 's avonds. In de voormiddag voel ik me best wel ok. Ik[lees meer...] hoop dat die nevenwerkingen nog verdwijnen, want ben wel tevreden over de pijn die merkelijk minder is.

15-11-2016 | Man | 67
Artrose van de wervelkolom
Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.

25-10-2016 | Vrouw | 59
Artrose van de wervelkolom
Al slik het medicijn nog niet zo lang... ik heb meer pijn dan anders...ook erge pijnscheuten in de onderrug waar ook de pijn zit. Wie ondervindt dit nog meer..

Gabapentine

19-08-2016 | Vrouw | 55
gabapentine
Artrose van de wervelkolom
Dit is echt onvoorstelbaar. Na 40 jaar insomnia, slapeloosheid, nu gabapentine gekregen en ik slaap. En de pijn is een flink stuk minder. Ik kreeg deze capsules van de arts pijnbestrijding, maar ik slaap daarnaast als 'n roos, net zoals 40 jaar geleden. De malende gedachtes zijn weg, er is rust in mn kop. Gabapentine werkt 100x beter dan al die kilo's slaapmedicatie die ik[lees meer...] weggestouwd heb. Bijwerking is dat overdag de stroom gedachtes ook weg is, wat suffig en relaxt, maar dat vind ik alleen maar zalig. Ik kan dus alleen maar zeggen, pijn weg en rust in mn kop en ik slaap als een roos. Gabapentine de nieuwe slaappil.

Paracetamol/ Codeine

18-08-2016 | Vrouw | 63
paracetamol / codeine
Artrose van de wervelkolom
Ik mag bij de medicijnen die ik gebruik alleen deze paracetamol gebruiken en het bevalt mij goed !

Arcoxia

11-07-2016 | Vrouw | 73
etoricoxib
Artrose van de wervelkolom
Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.

06-05-2016 | Man | 53
Artrose van de wervelkolom
in het begin helpt de tablet goed, maar hoe langer je ze gebruikt, hoe vaker je er weer een nodig hebt, ze werken korter.

BuTrans

20-04-2016 | Vrouw | 45
buprenorfine
Artrose van de wervelkolom
Ik gebruik nu al sinds een week butrans pleisters. De pijn is minder in mijn rug, maar de bijwerkingen zijn heftig, ik kamp nu met hevige buikkrampen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen hoelang deze bijwerking kan duren?

Zaldiar

13-02-2016 | Vrouw | 48
paracetamol / tramadol
Artrose van de wervelkolom
Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.

Pravastatine

10-02-2016 | Man | 66
pravastatine
Artrose van de wervelkolom
Gebruikte eerst atorvastatine daarna overgestapt wegens spierklachten naar pravastatine, ik ben van het vagevuur in de hel beland met dit medicijn. Na anderhalve week gestopt met pravastatine, verschrikkelijke pijn in benen en hamstringblessure.

Flurazepam

03-02-2016 | Man | 68
flurazepam
Artrose van de wervelkolom
Niet operabele zware nekartrose, in wao gekomen door invaliditeit ivm gangbaar werk, belastbaarheid, onvoorspelbaar en te beperkt. Het is echter een onzichtbare ziekte, dus veel stomme vooroordelen. Chinese acupunctuur met elektro-stimulatie kan voor langere termijn goed werken, maar er zijn weinig echt geschikte acupuncturisten.. Ik vond een uitstekende Chinese naaldenpri[lees meer...]kkert, is nu met pensioen, dus heb ik een groot probleem terug. Ook veel problemen met bed en kussen, revalidatie-artsen konden niet bijsturen en begrepen het probleem niet. Arts bij pijnpoli AZU adviseerde meteen goede acupunctuur, hij gaf toe dat ze dat niet konden overtreffen en ook niet evenaren. Hij wilde zenuwen doorbranden, maar dat zou steeds opnieuw moeten, dus niet geschikt. Al met al een hoop gelazer, waarmee je geheel alleen komt te staan, kost ook je huwelijk, als je een foute vrouw hebt getroffen. ... Ik heb gezegd ...

Cymbalta

03-02-2016 | Vrouw | 51
duloxetine
Artrose van de wervelkolom
Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen