ziekte

Artrose van de wervelkolom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor artrose van de wervelkolom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: artrose van de wervelkolom

30-03-2020

BuTrans (buprenorfine)
Artrose van de wervelkolom

Voor jeuk onder de pleister gebruik ik een pomje dat normaal gebruikt wordt astma. Ik spray de huid eerst in en plak dan de pleister. Werkt zeer goed. Alleen de verkleuring van de huid daar is niks aan te doen.
30-05-2019

05-05-2019

Tramagetic (tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik dit middel een jaar of 10. Begon met een 3 x daags 50 mg. Dat was na enkele jaren niet meer voldoende. Tramagetic 200 ook een aantal jaren gebruikt. Zit nu aan de max met 300 mg. Obstipatie is het aller vervelendste van dit medicijn. Daar krijg je dan ook weer wat voor. Ik slik dit in de ochtend samen met de schildklier medicatie en merk dat het om een uur of[lees meer...] 15.00 uit gewerkt raakt. Ik zal naar iets anders uit moeten kijken, wil dit liever niet. S,middags neem ik dan 2 paracetamol. Misselijk ben ik er nooit van geweest. Heb er verder geen bijwerkingen van de tragametic.
30-03-2019

Artrose van de wervelkolom

Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon
07-09-2018

Artrose van de wervelkolom

Ik heb zittend balie-werk in een hectische omgeving waar je constant van je werk wordt gehouden en moet switchen tussen telefoon, email, aanloop aan een balie. In een van mijn nekwervels is atrose ontdekt waardoor ik nek, schouder, hoofd en kaakpijn heb die verergert door het werk. Ik neem iedere werkdag om 9 uur 1 tramadol 100mg hcl retard en ieder 90 minuten 1 paracetamo[lees meer...]l 500 mg. Dit is net genoeg om de werkdag door te komen.
23-05-2018

Palexia (tapentadol)

Waardeloze rommel.
06-12-2017

Artrose van de wervelkolom

Werkt goed tegen de zeer heftige pijn maar heeft veel bijwerkingen, ik slik dit al ca 6 jaar waarvan 2 jaar 40 Mg per dag waardoor de afhankelijkheid groot is geworden en ook de bijwerkingen zoals: slapeloosheid smaakverlies minder eetlust wel iets willen maar dat lijkt niet goed door te komen dus gebeurt er niets spontaan overdag in slaap vallen
24-11-2017

Tramadol/paracetamol (tramadol/paracetamol)
Artrose van de wervelkolom

Deze tabletten gebruik ik voor pijnbestrijding in verband met een uitgedroogde tussenwervelschijf van de onderrug. De pijn verdwijnt voor het grootste gedeelte maar ik lig de hele nacht wakker. Daarbij wordt ook nog de ontlasting dik(obstipatie). Door af en toe enkele dagen geen tabletten te pakken verdwijnt de obstipatie.
05-05-2017

Tradonal (tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Ik neem dit nu enkele dagen en de eerste dagen vanaf half uur na inname heel duizelig, soort gevoel van bloeddrukval. Obstipatie (sedert inname niet meer naar toilet geweest), minder honger. Slapeloosheid terwijl ik best wel moe ben. Na de derde dag is de duizeligheid enkel nog na inname van de medicatie 's middags en 's avonds. In de voormiddag voel ik me best wel ok. Ik[lees meer...] hoop dat die nevenwerkingen nog verdwijnen, want ben wel tevreden over de pijn die merkelijk minder is.
15-11-2016

Artrose van de wervelkolom

Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.
25-10-2016

Celecoxib (celecoxib)
Artrose van de wervelkolom

Al slik het medicijn nog niet zo lang... ik heb meer pijn dan anders...ook erge pijnscheuten in de onderrug waar ook de pijn zit. Wie ondervindt dit nog meer..
19-08-2016

Gabapentine (gabapentine)
Artrose van de wervelkolom

Dit is echt onvoorstelbaar. Na 40 jaar insomnia, slapeloosheid, nu gabapentine gekregen en ik slaap. En de pijn is een flink stuk minder. Ik kreeg deze capsules van de arts pijnbestrijding, maar ik slaap daarnaast als 'n roos, net zoals 40 jaar geleden. De malende gedachtes zijn weg, er is rust in mn kop. Gabapentine werkt 100x beter dan al die kilo's slaapmedicatie die ik[lees meer...] weggestouwd heb. Bijwerking is dat overdag de stroom gedachtes ook weg is, wat suffig en relaxt, maar dat vind ik alleen maar zalig. Ik kan dus alleen maar zeggen, pijn weg en rust in mn kop en ik slaap als een roos. Gabapentine de nieuwe slaappil.
18-08-2016

Paracetamol/ Codeine (paracetamol / codeine)
Artrose van de wervelkolom

Ik mag bij de medicijnen die ik gebruik alleen deze paracetamol gebruiken en het bevalt mij goed !
11-07-2016

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose van de wervelkolom

Na veelvuldig gebruik van naproxen besloot de reumatholoog mij arcoxia voor te schrijven, omdat deze minder vocht vast houdt. Vanmorgen heeft de huisarts mij met ingang van direct gezegd te stoppen met de arxocia i.v.m. beschadiging van de darmen.
06-05-2016

Artrose van de wervelkolom

in het begin helpt de tablet goed, maar hoe langer je ze gebruikt, hoe vaker je er weer een nodig hebt, ze werken korter.
20-04-2016

BuTrans (buprenorfine)
Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik nu al sinds een week butrans pleisters. De pijn is minder in mijn rug, maar de bijwerkingen zijn heftig, ik kamp nu met hevige buikkrampen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen hoelang deze bijwerking kan duren?
13-02-2016

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Vanwege Ziekte van Crohn moet ik heel erg opletten welke medicatie mag genomen worden. Ontstekingsremmers voor m'n artrose en hernia zijn verboden, omdat deze de ontsteking van de darm verergeren. Dus pijnstillers, veel helpt, maar van veel bijwerkingen. Zaldiar hielp perfect en mocht ik nemen. Tot ik begon te merken dat ik weer kilo's begon te verliezen en niks eetlust me[lees meer...]er had. Na 3 dagen gestopt te zijn met Zaldiar eetlust weer volledig terug. Nu wel terug erge pijn, maar moet kilo's weer bijkrijgen.
10-02-2016

Pravastatine (pravastatine)
Artrose van de wervelkolom

Gebruikte eerst atorvastatine daarna overgestapt wegens spierklachten naar pravastatine, ik ben van het vagevuur in de hel beland met dit medicijn. Na anderhalve week gestopt met pravastatine, verschrikkelijke pijn in benen en hamstringblessure.
03-02-2016

Flurazepam (flurazepam)
Artrose van de wervelkolom

Niet operabele zware nekartrose, in wao gekomen door invaliditeit ivm gangbaar werk, belastbaarheid, onvoorspelbaar en te beperkt. Het is echter een onzichtbare ziekte, dus veel stomme vooroordelen. Chinese acupunctuur met elektro-stimulatie kan voor langere termijn goed werken, maar er zijn weinig echt geschikte acupuncturisten.. Ik vond een uitstekende Chinese naaldenpri[lees meer...]kkert, is nu met pensioen, dus heb ik een groot probleem terug. Ook veel problemen met bed en kussen, revalidatie-artsen konden niet bijsturen en begrepen het probleem niet. Arts bij pijnpoli AZU adviseerde meteen goede acupunctuur, hij gaf toe dat ze dat niet konden overtreffen en ook niet evenaren. Hij wilde zenuwen doorbranden, maar dat zou steeds opnieuw moeten, dus niet geschikt. Al met al een hoop gelazer, waarmee je geheel alleen komt te staan, kost ook je huwelijk, als je een foute vrouw hebt getroffen. ... Ik heb gezegd ...
03-02-2016

Cymbalta (duloxetine)
Artrose van de wervelkolom

Behandeling voor rugklachten ok, maar last van uitstralingspijn in linkerbeen gepaard met burnout symptomen
08-01-2016

Lyrica (pregabaline)
Artrose van de wervelkolom

Werkt bij mij pas na 5 weken! Gelukkig niet gestopt en doorgezet, bijwerkingen vallen mij mee. Ik kan weer een kwartier staan wat ik door de enorme pijn niet meer kon, ook operaties hadden geen baat. Ik ben blij met Lyrica. Tip: geef het niet te snel op.
29-12-2015

Tradonal (tramadol)
Artrose van de wervelkolom

Ik kreeg het middel voorgeschreven voor een geblokkeerde rug en lage rugpijn tgv artrose, uitstralend naar de linker heup
08-10-2015

Arcoxia (etoricoxib)
Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik Arcoxia nu al 8 maanden ja en ik kon niet meer lopen jl en zo vreselijke pijnen en na pijnpolibehandelingen, toen maar aan morfine oxicodon 9 stuks op een dag, heerlijk maar toen opeens na een specialist in amsterdam die mij van de oxicodon af wou helpen en die mij arcoxia gaf om uit te proberen. hoera, ik was na 45 min opeens weer normaal en kon wel opeens weer[lees meer...] goed lopen. soms wel pijnen, maar voel me wel beter mens nu. Mensen veel succes, hopelijk heb je en ik heb je iets hier aan.
20-08-2015

Lyrica (pregabaline)
Artrose van de wervelkolom

Sinds het gebruik veel slapen, vaak moe, dit i.v.m diabetes, maar erger een verhoging van mijn gamma gt waarden naar ruim 225.
21-07-2015

Artrose van de wervelkolom

2 x in de avond en s nachts 1 een retard tablet ivm verlengde afgifte lactose s morgens voor bevorderen van de stoelgang, Dat gaat goed, bij meer pijn komt er wel eens een tablet bij, maar bij minder pijn neem ik gewoon minder in. Verder weinig bijverschijnselen, alleen soms moeizame stoelgang...
03-07-2015

Durogesic (fentanyl oromucosaal/transdermaal)
Artrose van de wervelkolom

Heb sinds 7 april, de dag dat ik in de kliniek werd opgenomen, obstipatie van pijnstillers plus een morfinepleister; Ben sinds 3 juni gestopt met de morfine en heb tot heden nog steeds obstipatie; Iemand enig idee wanneer dat ik terug zonder laxeermiddelen naar WC kan gaan? Soms werkt Dulcolax niet en moet ik een lavement (laten) zetten; Hoelang kan deze bijwerking van de [lees meer...]morfine in mijn lijf blijven? DBV
18-06-2015

MS Contin (morfine retard)
Artrose van de wervelkolom

Ik was pijnloos in de rug maar was verslaafd aan de morfine.Verder had ik klachten aan maag en darmen en lever... waar ik dan een heel reeks andere medicatie voor moest nemen.Ook mijn geheugen ging achteruit . Het heeft mij een week geduurd om van de morfine af te geraken ,trillen zweten hoofdpijn misselijkheid angst huilbuien en een gemis naar mijn pillekes...maar ik he[lees meer...]b doorgezet en ben blij dat ik niet meer aan de morfine zit .Ik neem nu andere medicatie dat minder verslavend is ende pijn is doenbaar .
22-04-2015

Ciprofloxacine (ciprofloxacine)
Artrose van de wervelkolom

Bacterie heb ik al verstuurt, ik heb zo'n spierpijn, kan niets, kom dit door de antibiotica
07-04-2015

Zaldiar (paracetamol / tramadol)
Artrose van de wervelkolom

slik dit 's avonds met 10mg diazepam en ook dat helpt niet, ik slaap maar halve nachten. kruip rond door het bed van de pijn. dit kan zo niet verder, heb een dochtertje dat 19 april 2 jr word en voel me af en toe net een zombie, maar pijn blijft, maar bijt op mijn tanden. huisarts zei deze week heel lomp ja als je weeer zoveel pijn hebt ga je maar naar spoed. ik heb de tel[lees meer...]efoon opgesmeten en ga dadelijk naar een nieuwe huisarts, die me al meteen doorverwees naar een arts in het ziekenhuis. pffff hopelijk heeft ze een oplossing voor wat meer slaap en meer energie, want ik ga hier aan onderdoor
23-03-2015

Artrose van de wervelkolom

In het begin deed dit middel zijn werk prima. De misselijkheid en duizeligheid nam ik op de koop toe. Maar hallucinaties waren niet fijn! Na een poosje werden de bijwerking me te veel en gebruikte ik dit alleen voor de nacht of als de pijn erg vervelend werd. Helaas kreeg ik meer pijn en dus moest ik meer/vaker dit middel gebruiken. Naast misselijkheid en duizeligheid spe[lees meer...]elden sufheid en obstipatie mee in de overweging om over te stappen op een ander middel.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1883)
Angst & paniekstoornis (1755)
Hoge bloeddruk (1315)
Acne/puistjes (928)