Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

07-12-2023 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

30-05-2019 | Vrouw | 80

30-03-2019 | Vrouw | 50
oxycodon (30mg)
Artrose van de wervelkolom
Ik heb artrose in de lage rug en sinds kort ook nekartrose Ik leed voor de oxycodon veel pijn en zakte gewoon door mijn benen en soms kon ik niet meer bewegen ,heb een aantal pijnstillers gehad maar die werkte niet , met oxycodon kwam ik pijnloos door de dag ,alleen nu begint langzaam de werking te verliezen ,Ik slik s,morgens 30mg en s,avonds 40mg meer mag ik niet van d[lees meer...]e huisarts en de specialist. Ik ben er wel dikker van geworden en onregelmatige slaap en overdag snel moe. maar zolang ik het volhoud zonder al te veel pijn doe ik verder niks, ze kunnen ook niks meer doen alleen operatie maar de dokter zei dat dat helpt is ook 50/50 en dan zetten ze mijn rug vast, dat wil ik niet dus blijf ik deze tabletten slikken totdat ze met iets beters komen. dit was mijn verhaal over de Oxycodon

06-12-2017 | Man | 63
oxycodon (20mg)
Artrose van de wervelkolom
Werkt goed tegen de zeer heftige pijn maar heeft veel bijwerkingen, ik slik dit al ca 6 jaar waarvan 2 jaar 40 Mg per dag waardoor de afhankelijkheid groot is geworden en ook de bijwerkingen zoals: slapeloosheid smaakverlies minder eetlust wel iets willen maar dat lijkt niet goed door te komen dus gebeurt er niets spontaan overdag in slaap vallen

15-11-2016 | Man | 67
oxycodon (10mg)
Artrose van de wervelkolom
Het was prima spul werkte goed en ik voelde mij er top bij vooral met een wijntje, maar toen de pijn minder werd, wilde ik het prettige gevoel niet kwijt en slikte door met als gevolg dat ik erge last kreeg van stress en depressie. Ik werd snel kwaad, ging dan vreselijk uit mijn stekker, mijn gezichtsvermogen was niet goed vooral in het donker. Ben nu gestopt, gezichtsver[lees meer...]mogen heeft zich hersteld. Ga niet meer uit mijn stekker, kortom ben aan het afkicken, maar het gaat goed en wordt weer dezelfde van voor het gebruik.

21-07-2015 | Man | 70
Artrose van de wervelkolom
2 x in de avond en s nachts 1 een retard tablet ivm verlengde afgifte lactose s morgens voor bevorderen van de stoelgang, Dat gaat goed, bij meer pijn komt er wel eens een tablet bij, maar bij minder pijn neem ik gewoon minder in. Verder weinig bijverschijnselen, alleen soms moeizame stoelgang...

04-02-2015 | Man | 75
oxycodon
Artrose van de wervelkolom
ik ben de heelendag haai

02-11-2013 | Man | 58
Artrose van de wervelkolom
Er is OxyNorm en Oxyycodon. Bij Oxynorm heb ik geen last, maar met het goedkopere medicijn Oxycodon heb ik veel last van slapen op de meest verkeerde momenten op de dag. Ook heb ik bij Oxycodon behoorlijk last van evenwichtsstoornissen, soms tot het vallen toe. Dit kan ik niet hebben daar ik een zeer ernstige osteoporose heb, behorende bij de 2% van de Nederlandse bevolkin[lees meer...]g met de meest ernstige en agressiefste vorm. Bij een hoestbui kan ik mijn ribben breken. Door een valpartij na inname van Oxycodon heb ik 6 ribben gebroken. Lekker spul hoor.