ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

Amoxicilline

28-09-2022 | Vrouw | 67
amoxicilline
En longblaasjes ontsteking

25-09-2022 | Vrouw | 76

17-09-2022 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
5 daagse kuur gekregen voor mijn blaasontsteking, sinds de eerste dag super ziek geworden. Super misselijk en veel hoofdpijn. Mijn hele lichaam voelt zwak en totaal geen eetlust. Eerder gestopt met de kuur vanwege de heftige bijwerkingen

13-09-2022 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
1 pil genomen maar uur erna hevige krampen in maag. Ook erg veel moeite met lopen door de krampen. Stekende pijn in zij (buurt lever) Nu paar uur later brandend gezicht met jeuk. Ik neem zelf de beslissing om kuur niet af te maken en morgenochtend maar contact opnemen met dokter.

08-09-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik ben al drie dagen naar de arts heen en weer en slaap ook al twee nachten niet van de uitslag en de jeuk !!!!!!!! Het is vreselijk ondragelijk!!! Ondragelijk uitslag en jeuk overal Prednison al verhoogd en tavestyl opgehoogd Gedacht aan opname met infuus Nu tweede nacht ik wordt gek alles komt weer op alles jeukt het is niet te doen. Morgen weer bellen naar de h[lees meer...]uisarts

03-09-2022 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
Vijfdaagse kuur gekregen ivm blaasontsteking. Na een uur of twee na inname van de eerste pil ontzettend misselijk en moe. Daarna begon de hoofdpijn en overgeven. Bij de gedachte alleen al dat het tijd werd voor de tweede pil werd ik helemaal naar. In overleg met de huisartsenpost gestopt. Voor mij nooit meer Furabid!

30-08-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
werd er heel naar van, ben gelijk gestopt, dat moet een huisarts ook toch weten, Ik zal de andere helpen, mensen neem deze medicijn niet in, er zijn vreselijk bijwerkingen bij, jeetje

22-08-2022 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Gekregen vanwege blaasonsteking na drie pillen doodziek niet meer op mijn benen kunnen staan overgeven spierpijn hoofdpijn wat een waardeloos medicijn. Duizelig een ander medicijn gekregen.

18-08-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Blaasontsteking maar krijg 39 koorts moei geen fut voel mezelf beroerd moet ik het ziekenhuis bellen of niet

09-08-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Een paar uur na de eerste pil, heftige jeuk vooral armen en benen. Volgende dag hap gebeld en moest gelijk stoppen. Heb meer dan een week last van de jeuk.

30-07-2022 | Man | 80
Blaasontsteking
7-daagse kuur 2x p dag ochtends bij het eten en ‘s avonds .Opnieuw daarna last , pijn, bij plassen en ophouden van de plas. Daarvoor een aantal keren dat ik mijn plas niet op kon houden. Ik ben 80 jaar en het minstens 20 jaar geleden dat ik een blaasontsteking had.

28-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Nu 2e zakje genomen. Het lukte mij niet om na inname voor het slapen gaan de hele nacht niet te plassen. 2e poging zelfde probleem, hopelijk heeft het alsnog een beetje zijn werking kunnen doen (4 uur na inname, moeten plassen) Dat branderige gevoel bij plassen na inname herken ik wel, heb 2e keer tijdens het plassen een flesje water leeg laten lopen om urine direct weg te[lees meer...] spoelen, hielp enigzins

24-07-2022 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Na 4 dagen - na kuur van 5 dagen - al 3 dagen geplaagd door hevige jeuk, ( vooral ledematen, oksels en hoofdhuid), na krabben vuurrode bulten en zweterig. Geneesmiddel wel/niet effectief: test nog niet gedaan. Maar… geen buikpijn meer.

15-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
5 daagse kuur voor blaasontsteking gekregen. Klachten meteen na een dag over. Kuur afgemaakt. Geen enkele bijwerking. Kortom: tevreden.

13-07-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kreeg in eerste instantie zonder uitleg dit middel voorgeschreven. Het bracht verlichting: geen pijn en geen hevige aandrang meer. Maar na drie dagen was de urineweginfectie helemaal terug en moest ik in het weekend naar de huisartsenpost (voelt toch een beetje ongemakkelijk met zoiets stoms als een blaasontsteking). Daar kreeg ik van de arts een echte kuur mee (5 dagen ac[lees meer...]htereenvolgens 2 capsules per dag). Dit werkt tot nu toe goed. Helaas is wel gebleken uit een kweekje dat de bacterie resistentie heeft opgebouwd voor de antibiotica van de fosfomycine.

11-07-2022 | Vrouw | 58
helpt niks

28-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Wat een rot medicatie! Erg ziek geweest op dag 3,4 en 5 van de inname. Zware hoofdpijn en misselijkheid, totaal uitgeput en eindeloos moe. Na de kuur rusteloze benen, jeuk onder de voetzolen en alsof ik spierpijn heb. Naar gevoel in de benen.

23-06-2022 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een blaasontsteking. Maar ik wil nooit geen Furabid meer! Ik kreeg last van ernstige vermoeidheid, verwardheid, spierpijn en opgezette klieren en spieren in de nek, ontzettend duizelig, slap, futloos en jeuk onder de voeten. Ik ben na 4 tabletten gestopt met deze kuur.

Cotrimoxazol

13-06-2022 | Vrouw | 70
cotrimoxazol
Blaasontsteking
Medicatie op 480 sterkte is niet meer leverbaar. Medicatie op 960 sterkte geeft ernstige bijwerkingen.

09-06-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Heb het idee dat de klachten juist verergeren..... ppffffffffffffffffff

07-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Na inname van de poeder opgelost in water was er vrij snel verlichting. Helaas bleef het hierbij, na enkele dagen nog steeds niet klachten vrij. Ik was steeds duizelig en verloor meer haar dan normaal. Nu een andere kuur voorgeschreven gekregen. Jammer dat ik nu twee kuren achter elkaar moet doen.

30-05-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Slappe poep, niet echt diarree. Mogelijk klein plekje huidaandoening bij wenkbrauw.

28-05-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik heb 8 uur geleden 1 zakje monuril op. Kan wel tegen de muren lopen. Voel me zo ongesteld, moe, koortsig en ik heb al 1 x uit het niets diarree moeten doen. Krijg amper iets binnen, alsook mijn darmen zijn écht hevig aan het rommelen... Ik hoop dat dit snel stopt..

26-05-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na 7 blaasontstekingen due door een tvt bandje kwamen zei de uroloog dat mijn blaas niet helemaal leeg was .. door dat fout geplaatste bandje. Ik kon kiezen tussen kuren van 3 maanden of zelf cathariseren …. De kuur us bijna afgelopen en ik ben er zo beroerd aan dat ik nu toch zelf gestopt ben. Want mijn gedachtes zijn niet goed! Nu afwachten wat de uroloog gaat voo[lees meer...]rstellen

25-05-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ik heb fosfomycine gekregen voor blaasontsteking en ter voorkoming van blaasontsteking. Binnen kwartier na inname, hevige jeuk, welke bijna niet te onderdrukken was, zelfs snachts onder douche gestaan. Ik ga dit medicijn nooit meer gebruiken!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

17-05-2022 | Vrouw | 35
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

Ciprofloxacine

10-05-2022 | Man | 64
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

Ciprofloxacine

03-05-2022 | Man | 44
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Ik ben na 2 dagen gestopt met dit middel want ik kreeg ernstige bijwerkingen. Nacht wakker, Nare dromen. Brain fog / Hersenmist Angstaanvallen Rillingen.

29-04-2022 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

Norfloxacine

28-04-2022 | Vrouw | 43
norfloxacine
Blaasontsteking
Hele goede antibiotica. Eerste twee dagen had ik hoofdpijn maar met paracetamol was vol te houden. Later helemaal niets meer. Ik heb gewoon gewerkt. Ik raad die antibiotica aan.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2811)
Angst & paniekstoornis (2268)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)