ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

28-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Wat een rot medicatie! Erg ziek geweest op dag 3,4 en 5 van de inname. Zware hoofdpijn en misselijkheid, totaal uitgeput en eindeloos moe. Na de kuur rusteloze benen, jeuk onder de voetzolen en alsof ik spierpijn heb. Naar gevoel in de benen.

23-06-2022 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een blaasontsteking. Maar ik wil nooit geen Furabid meer! Ik kreeg last van ernstige vermoeidheid, verwardheid, spierpijn en opgezette klieren en spieren in de nek, ontzettend duizelig, slap, futloos en jeuk onder de voeten. Ik ben na 4 tabletten gestopt met deze kuur.

Cotrimoxazol

13-06-2022 | Vrouw | 70
cotrimoxazol
Blaasontsteking
Medicatie op 480 sterkte is niet meer leverbaar. Medicatie op 960 sterkte geeft ernstige bijwerkingen.

09-06-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Heb het idee dat de klachten juist verergeren..... ppffffffffffffffffff

07-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Na inname van de poeder opgelost in water was er vrij snel verlichting. Helaas bleef het hierbij, na enkele dagen nog steeds niet klachten vrij. Ik was steeds duizelig en verloor meer haar dan normaal. Nu een andere kuur voorgeschreven gekregen. Jammer dat ik nu twee kuren achter elkaar moet doen.

30-05-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Slappe poep, niet echt diarree. Mogelijk klein plekje huidaandoening bij wenkbrauw.

28-05-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik heb 8 uur geleden 1 zakje monuril op. Kan wel tegen de muren lopen. Voel me zo ongesteld, moe, koortsig en ik heb al 1 x uit het niets diarree moeten doen. Krijg amper iets binnen, alsook mijn darmen zijn écht hevig aan het rommelen... Ik hoop dat dit snel stopt..

26-05-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na 7 blaasontstekingen due door een tvt bandje kwamen zei de uroloog dat mijn blaas niet helemaal leeg was .. door dat fout geplaatste bandje. Ik kon kiezen tussen kuren van 3 maanden of zelf cathariseren …. De kuur us bijna afgelopen en ik ben er zo beroerd aan dat ik nu toch zelf gestopt ben. Want mijn gedachtes zijn niet goed! Nu afwachten wat de uroloog gaat voo[lees meer...]rstellen

25-05-2022 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Ik heb fosfomycine gekregen voor blaasontsteking en ter voorkoming van blaasontsteking. Binnen kwartier na inname, hevige jeuk, welke bijna niet te onderdrukken was, zelfs snachts onder douche gestaan. Ik ga dit medicijn nooit meer gebruiken!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

17-05-2022 | Vrouw | 35
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Voor een blaasontsteking en urine retentie helaas naar de eerste hulp. Daar amoxicilline/clavulaanzuur meegekregen na raadplegen uroloog. Vanaf dag twee ernstige diarree. Vanaf dag drie in combi met hoofdpijn en pijn in maag. Mijn eigen huisarts wil helaas dat ik de kuur afmaak dus ik moet nog 5 dagen. Hij had het zelf nooit voorgeschreven. Ik doe braaf met eten inneme[lees meer...]n en ben direct gestart met probiotica. Maar alsnog drama dus. Hoop dat ik er geen langdurige klachten aan overhoud.

Ciprofloxacine

10-05-2022 | Man | 64
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

Ciprofloxacine

03-05-2022 | Man | 44
ciprofloxacine
Blaasontsteking
Ik ben na 2 dagen gestopt met dit middel want ik kreeg ernstige bijwerkingen. Nacht wakker, Nare dromen. Brain fog / Hersenmist Angstaanvallen Rillingen.

29-04-2022 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Niet nemen,ben nu 2 weken verder nog steeds vreselijke jeuk op handen voeten,etc. Moest met ambu naar ziekenhuis,kreeg adrenaline voor de allergische reactie.Na 2 dagen inname werd ik doodziek,2 dgn erna opgeknapt.Na 5 dgn begon de grootste ellende Dit middel kan gelijk,of zelfs nog dagen na kuur reacties geven.

Norfloxacine

28-04-2022 | Vrouw | 43
norfloxacine
Blaasontsteking
Hele goede antibiotica. Eerste twee dagen had ik hoofdpijn maar met paracetamol was vol te houden. Later helemaal niets meer. Ik heb gewoon gewerkt. Ik raad die antibiotica aan.

27-04-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik moest 4x per dag 1 capsule voor een beginnende blaasontsteking. Heb de eerste dag 3 gehad en had al hoofdpijn daarvan. De volgende morgen om half 7 weer eentje genomen uiteraard met yoghurt. Toen werd de hoofdpijn zo erg dat het niet meer dragelijk was en gevoel van hele slappe benen misselijk en schrale keel met een raar gevoel op de tong. Heb de huisartsenpost gebeld[lees meer...] en uitgelegd wat er aan de hand was met het gebruik van deze antibiotica. Heeft ze mij later terug gebeld en overleg gehad met de dienstdoende arts. Ik moet per direct stoppen en de volgende dag mijn eigen huisarts bellen. Mijn blaasontsteking is nog niet helemaal weg en ben ook bang dat ik een andere krijg en dan weer de zelfde klachten krijg. Wie van jullie heeft dat gehad of was daar ook bang voor?

23-04-2022 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Goede ervaring, geen last meer na 3 dagen. En totaal geen bijwerkingen!! Voor mij een goed medicijn, kuur van 5 dagen was genoeg.

Trimethoprim

19-04-2022 | Vrouw | 58
trimethoprim
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

09-04-2022 | Man | 55
Blaasontsteking
Gekregen voor een blaasontsteking. Zoals door de apotheek gezegd elke keer ingenomen met melk en geen last gehad van bijwerkingen. Kuur duurde 10 dagen en na 2 dagen al klachtenvrij.

02-04-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Op dag 2 onwijs moe, down, misselijk en veel buikpijn. Gesproken met de HAP en mocht direct stoppen! Wat een rommel is dit!! Voor mij nooit meer

26-03-2022 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
In de nacht van donderdag op vrijdag wakker geworden van de blaasontsteking. Ik heb het zo vaak dat ik het meteen herken. Vrijdagochtend met urine naar huisarts. Ik kreeg een kuur Furabid 100 voor 5 dagen. Het is nu de tweede dag dat ik de capsules slik en de blaasontsteking is over maar ik ben nu zo stijf als een plank. Alles doet me zeer, benen, armen, lichaam. Ik zit vo[lees meer...]or een dilemma want weet niet of het van de Furabid komt of van de 2e booster prik die ik gistermiddag heb gekregen. Dit is niet fijn.

19-03-2022 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Voor het eerst blaasontsteking gekregen. De huisarts moest het op kweek zetten, voor ik de diagnose kreeg. Dit terwijl ik echt serieuze klachten had en pijn! Maar deze antibiotica bleek een verademing! Binnen 2 dagen merkte ik verbetering. 2 weken voor de blaasontsteking heb ik corona gehad en daar was ik nog moe van. Tijdens de kuur merkte ik ook wel dat ik moe was, maar [lees meer...]of dit van de kuur is of corona weet ik niet.

28-02-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Furabid 2x per dag gedurende 5 dagen voorgeschreven gekregen. Na dag 1 ( na 2e pil) heel erg ziek geworden, koorts, rillingen, overal pijn , heel erg beroerd voelde ik me, meteen gestopt met dit medicijn!!! Niet geschikt voor mij, nooit meer!

24-02-2022 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Na de negatieve reacties , geschrokken. Maar hielp mij fantastisch ,na de 1ste tablet ,klachten over. Elk kwartier moest ik plassen de hele dag , vaak te laat bij de wc.

Amoxicilline

19-02-2022 | Vrouw | 28
amoxicilline
Blaasontsteking
Sinds de inname erg licht in m'n hoofd en duizelig. Voel me totaal niet mezelf

Augmentin

16-02-2022 | Vrouw | 35
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Voorgeschreven gekregen vanwege vermoeden nierbekkenontsteking. Gedurende 10 dagen, 3 x per dag 1 tablet. Na 3 dagen heb ik 2 dagen diarree gehad (veelvoorkomende bijwerking). Het gebruiken van pre- en/of probiotica helpt dan goed, evenals het drinken van Yakult. Verder geen klachten of andere bijwerkingen. De kuur heeft mij niet geholpen. Achteraf bleek sprake te zijn van[lees meer...] een andere kwaal waar antibiotica niet voor werkt. Ondanks dat de kuur geen adequate behandeling was voor mijn klachten, heb ik toch een positieve ervaring met deze antibiotica.

16-02-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Het hielp binnen enkele uren wel tegen de blaasontsteking 😂 maar zelfs na extra pantozol, rennie en heel veel karnemelk verga ik Vd pijn aan m’n slokdarm maag en loop ik leeg, nu zelfs ook misselijk. Dit spul neem ik nooit meer in!

08-02-2022 | Vrouw | 57
Na 0.45 min ernstige huidirritatie en hartkloppingen Medicatie gestopt

07-02-2022 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Bij blaasonsteking Furabid voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. Ingenomen om 8u en 20u, eerst wat eten en daarna met een vol glas melk de tablet ingenomen. Na de eerste dag was de pijn en bloed al verdwenen. Alleen klachten gehad van moeheid en de darmen waren een beetje van streek (meer vezels gegeten toen was het ok) en ik heb wel 2 liter gedronken per dag tijdens de k[lees meer...]uur.

05-02-2022 | Vrouw | 33
Blaasontsteking
Wat een vreselijk medicijn! Ik had het al eens eerder gebruikt, toen wel zonder bijwerkingen (behalve hoofdpijn) maar zonder resultaat waardoor ik na furabid nog een andere antibiotica moest gebruiken. Dit keer was ik al sceptisch of het überhaupt zou werken toen ik deze kuur weer kreeg. Nadat ik 1 capsule had genomen kreeg ik na een paar uur al meteen meer buik en rugpijn[lees meer...]. Eerst dacht ik dat dit door de blaasontsteking kwam. Toen ik na inmiddels 4 capsules me zo slecht voelde ben ik eens gaan zoeken naar reviews van furabid. Dit was een eye opener. Ik ben direct met de kuur gestopt en nu bijna 24 uur na de laatste tablet voel ik me steeds beter. Mijn blaasontsteking zal niet over zijn denk ik maar ik kijk het aan met extra cranberry capsules en vit C en anders vraag ik om een andere kuur. Voor mij nooit geen furabid meer

02-02-2022 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen en bij mij werkte het helemaal niet omdat het ging om een bacteriële infectie Ipv een blaasontsteking. Het plassen ging juist moeilijker na dit medicijn.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)