ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

15-06-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Ik heb deze medicatie voor het eerst gebruikt en nooit meer zal ik het gebruiken. Ik had al twee weken last van een blaasontsteking en omdat het maar niet overging toch overgegeven op medicatie gebruik. Ik heb meteen na een dag al last van bijwerkingen en mijn stemming sloeg om als een blad. Het duurde ook een aantal dagen voordat mijn klachten afnamen en ook niet geheel [lees meer...]verdwenen. Zoals op de bijsluiter vermeld, heb ik vanwege de bijwerkingen contact opgenomen met de huisartsenpost omdat het weekend was. Advies was om door te gaan en evt te stoppen bij koorts en braken. Achteraf gezien erg dom geweest om het op te volgen. Heb mij dagen naar gevoeld en zal weer dagen nodig hebben om weer enigszins fit te voelen en wat weerstand op te bouwen. Als dr bijwerkingen zo erg is kan het toch niet ok zijn. Het betreft maar een blaasontsteking die behandeld wordt met een antibiotica. Waarom blijven geven als zo veel mensen er zo futloos en naar door voelen?

Monuril

12-06-2021 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Ik plaste 2 weken achtereen bloed (verder geen klachten), 4 dagen na inname geen bloed meer in mijn plas. Maar wel witte sliertjes en vlokken. De huisarts zei dat ik nog steeds blaasontsteking heb (ook al heb ik verder geen klachten). Voor mij werkte deze antibiotica niet. De huisarts bied mij capsules aan maar die krijg ik niet weg. Vandaar dit alternatief. Het drinkt ma[lees meer...]kkelijk weg!

Amoxicilline

08-06-2021 | Vrouw | 26
amoxicilline
Blaasontsteking
Sinds een aantal weken blaasontsteking en eerst begonnen met een zakje Monuril in de avond. Helaas had ik hier weinig baat bij waardoor de arts besloot over te gaan op Amoxicilline 500 mg 1 x daags. Door alle ervaringen op deze pagina was ik angstig om dit medicijn in te nemen. Echter heb ik geen enkele bijwerking ervaren. De capsules zijn wat groot maar dat is het enige w[lees meer...]at ik mij kan bedenken dat negatief is. Helaas is mijn blaasontsteking niet volledig genezen maar mijn ergste klachten zijn wel verholpen door Amoxicilline.

07-06-2021 | Vrouw | 50
Blaasontsteking
Vreselijk, 1ste dag niks aan de hand. Dag 2 een uur na het innemen werd ik beroerd. Hoofdpijn, draaierig, flauwvallen en zo misselijk. Na gespuugd te hebben ging het wel weer en heb ik mijn werk kunnen voortzetten. Die middag thuis was ik moe en erg zwak en ben ik eigenlijk niet van de bank geweest. De tweede pil nog ingenomen en naar bed gegaan. Volgende dag wakker met [lees meer...]Hoofdpijn, de pil ingenomen en een uut later weer boven de wc. Deze dag was de hel op aarde. Spugen, misselijk, een hoofd wat op ontploffen stond, te zwak om te kunnen lopen of eigenlijk mijn ogen open te doen. Ik heb in bed gelegen omdat dat het enige was wat ik kon doen. Nee nooit meer dit.

03-06-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Zit nu op pil 3, geen bijwerkingen tot nu toe. De verhalen hieronder zijn heftig maar hoeft niet altijd zo te zijn!

21-05-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Medicijn voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Ik had geen klachten die horen bij een blaasontsteking, enkel pijn in mijn rug en steken in de zij. Na innemen van Furabid, na 2 dagen last van blaasontsteking klachten (vaker naar de wc moeten en steeds kleine beetjes). Vanaf de derde dag ontzettende hoofdpijn, duizeligheid en moeheid. Heb nooit echt last van bijw[lees meer...]erkingen, maar het lijkt nu net alsof ik elk moment ‘out’ kan gaan. Verschrikkelijk :(.

Trimethoprim

18-05-2021 | Vrouw | 77
trimethoprim
Blaasontsteking
Dit middel 3 dagen voor het slapengaan gebruikt. Werd gelijk misselijk en kreeg hoofdpijn en voelde me heel erg ziek. Heb 3 dagen en nachten op bed gelegen en overgegeven en nog is de blaasontsteking niet over. Snel maar weer naar de dokter.

05-05-2021 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Na verwijderen van m'n baarmoeder fikse blaasontsteking Deze capsules gekregen 4x per dag 1 capsule. Geen bijwerkingen gehad. 1 week klachtvrij en nu weer een andere kuur teimethoprim 300mg 1x per dag 3 dagen kijken of dese meer effect hebben

05-05-2021 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Afschuwelijk!!! Al eerder dit middel gebruikt met toen enkel wat misselijkheid na inname. Vorig jaar ook al wat jeuk bij de kuur. Nu 1 uur na inname 1e tablet start jeuk voeten, na half uur kwam daar hoofdpijn en misselijkheid bij. Vervolgens overal jeuk en buikkrampen. Vervolgens flinke maagpijn en begonnen met braken....heb nadat ik hier weer toe in staat was mezelf va[lees meer...]n de badkamervloer geraapt en de huisarts gebeld. Kon inderdaad reactie zijn, al na 1 tablet. Krijg nu iets tegen allergische reactie en andere kuur voor de blaasontsteking. Nooit geen nitrofurantoine meer voor mij

05-05-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Prima medicijn, helpt mij altijd bij een blaasontsteking en geeft binnen 24 uur al verbetering van de klachten. Ik neem het in met veel water, met melk of yoghurt geeft het mij juist meer klachten.

03-05-2021 | Vrouw | 68
Blaasontsteking
Via huisarts furadantine 100 mg gekregen na herhaalde blaasontstekingen. Gebruik middel ongeveer 2x per maand, géén bijwerkingen en binnen 3 uur zijn de klachten stukken minder. Zeer tevreden!

30-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Gisteravond begonnen en een capsule ingenomen met yoghurt zoals voorgeschreven. De hele nacht pijn in mijn buik gehad en misselijk en zweetaanvallen. Vanochtend weer een capsule ingenomen na het nemen van een banaan en 2 uur later Probiotica ingenomen (!!) om ook weer goede bacteriën in de darmen te krijgen. Ik heb nu weer enorme buikpijn, hoofdpijn en ook jeuk en stop[lees meer...] er mee.... Ik ga wel AHCC van Vitals bestellen en daarnaast cranberry, vitamine c en d gebruiken.... Gezien de vele negatieve ervaringen vind ik het onbegrijpelijk dat dit product nog gebruikt en aanbevolen wordt, schandalig!

29-04-2021 | Man | 70

Amoxicilline / Clavulaanzuur

29-04-2021 | Man | 70
amoxicilline / clavulaanzuur

Fosfomycine

29-04-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vele malen blaasontsteking waarbij nitrofurantoine niet het gewenste effect geeft. Na 1 zakje fosfomycine binnen 2 dagen van de klachten af.

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Deze tabletten hielpen wel, maar kuur was te kort.

Fomicyt

15-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Verselijke ervaring mee!!!! Ik zal dit medicijn nooit meer gebruiken. Jeuk is erger dan pijn.

14-04-2021 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Ik heb gekregen bij mijn eerste nierbek ontsteking. En nu krijg ik het als ik blaasonsteking heb. Wat regematig voor komt. Ik ben erg tevreden na al van alles gehad tehebben. Is dit het einige wat helpt bij mij. Ik heb niks geen bijwerking en ik voel de volgende dag al verbetering

13-04-2021 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik had sinds maandag dit middel gekregen ivm een blaasontsteking. Afgelopen maanden al meerdere blaasontstekingen gehad. In november had ik deze ook gehaf blerk vanmiddag, ook ziek van geweest, alleen niet zo heftig als nu. Maandag was ik thuis gebleven van mijn werk, gisterenavond de eerste pik genomen werd niet lekker gelijk naar bed gegaan en in slaap gevallen. Vanochte[lees meer...]nd voelde iik mij goed en ben naar mujn werk gegaan. Om 11.00 (12 uur later) de volgende genomen daarna even met mijn collega naar buiten en voelde mij alsmaar beroerder voelen. Mijn collega heeft een EHBOer erbij gehaald voelde mij steeds rotter worden, ze hebben mij toen op de grond gelegd en ben even out gegaan, langzaam aan ging het beter, mijn man werd gebeld en die heeft mij opgehaald. Ik heb de dokter gebeld en verteld, blijkt dat de werkzame stoffen hetzelfde zijn dan die ik in november heb gekregen, ze waren vergeten het op de lijst te zetten dat ik die niet meer mag. Nu heb ik 1 zakje gekregen en ga het vanavond innemen ben benieuwd. Tot nu toe heb ik erge last van mijn arm hoop dat dat snel overgaat. Ik voel mij nog niet helemaal de oude,maar hoop het snel weer te worden. Deze troep hoef ik nooit meer, de apotheek ook ingelicht, dus mocht de dokter het nog een keer verkeerd doen dan heb ik nog de apotheek.

29-03-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

15-03-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Had last van een erge blaasontsteking die tot driemaal toe is teruggekeerd. Eerste twee keer een antibioticakuur van een week gekregen, waarbij 2e kuur met furadantine. De ontsteking kwam opnieuw terug een week later en dan kreeg ik een kuur van 3 maand voorgeschreven met furadantine waarbij ik 1 pilletje per dag moest nemen. Ben nu Halfweg en de meeste klachten zijn verdw[lees meer...]enen, maar krijg nu last van enorm jeukende bultjes op benen en armen vooral. De dokter stelde voor citrizine te gebruiken voor als de jeuk te erg werd. Ook al 2maal een vaginale infectie gekregen door al die antibiotica. Toch zal ik de kuur afmaken want alles is beter dan die vreselijk pijnlijke blaasontsteking.

Nitrofurantoine

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

Co-Trimoxazol

14-03-2021 | Vrouw | 53
co-trimoxazol
Blaasontsteking
Wat een troep is dit. Ik slik ook antidepressiva en dat wordt door co trimoxazol beinvloedt. Ik ben er naar bijna 5 dagen mee gestopt. Ik werd er helemaal gestresst en labiel door. Vreselijk.

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

08-03-2021 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Gekregen voor blaasontsteking omdat het een van de weinige middelen is dat kan i.c.m. methotrexaat. Enorme hoofdpijn en sinds vandaag (dag 4) een hele bittere smaak in mijn mond. Alles smaakt ook bitter. Ook futloos en moe.

08-03-2021 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze tabletten eerder gehad zonder problemen maar deze x pfff werd wakker na de eerste pil met eten te hebben ingenomen, en rilde van de kou ,klappertanden . Keelpijn , mijn hoofd voelt alsof het ging exploderen pijn op mijn borst snelle ademhaling vreselijk gelukkig maar voor 1 nacht daarna zakte het God zei dank al voel ik nog wel wat druk en voel me moe

Nitrofurantoine

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

06-03-2021 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2575)
Depressie (2076)
Angst & paniekstoornis (2006)
Hoge bloeddruk (1452)
Blaasontsteking (1053)