ziekte

Blaasontsteking

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor blaasontsteking

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: blaasontsteking

29-03-2021 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Wat een vreselijk spul. Ik heb dit 4 dagen geslikt, totdat ik vanmorgen wakker werd met allemaal bultjes op mijn hele lichaam. Ik heb daarop direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en bovengenoemde gemeld. De huisarts vertelde mij later dat dit niet door de antibiotica hoefde te komen en gaf mij anti allergie pillen zodat ik de antibiotica toch kon afmaken.... hier had[lees meer...] ik al mijn bedenkingen bij, maar goed in goed vertrouwen heb ik toch maar antibiotica icm die anti allergie tablet ingenomen..... nog geen uur later zat ik helemaal onder de rode bulten .... wederom Huisarts gebeld. Acuut stoppen met de antibiotica en maar veel water en veel cranberry’s eten.... wat is dat nou voor een advies...🙄

22-03-2021 | Vrouw | 53
Blaasontsteking
Op de vrijdag een na laatste dag van de kuur kreeg ik overal rode vlekken en bulten naar overleg met de huisartsenpost zaterdagmorgen moest ik de kaatste gewoon nemen. Zaterdag hele dag uitslag gehad maar te dragen. Zondag in de avond werd heel erg heftig en kreeg ik buikkrampen erbij. Toch op bed gegaan om in de nacht wakker te worden met een dikke tong die steeds dikker [lees meer...]werd en benauwd. Ambulance moest komen met een epi pen en moest voor observatie mee naar ziekenhuis. Nu is het maandagavond en komen de bulten weer opzetten en ben ik gestresst dat vannacht tong weer dik wordt . Heb zelf epi pennen gekregen en hoop maar dat het niet nodig is en dat de bulten snel verdwijnen. Mag dit middel nooit weer . Zou het niet eens meer willen

Furadantine

15-03-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Had last van een erge blaasontsteking die tot driemaal toe is teruggekeerd. Eerste twee keer een antibioticakuur van een week gekregen, waarbij 2e kuur met furadantine. De ontsteking kwam opnieuw terug een week later en dan kreeg ik een kuur van 3 maand voorgeschreven met furadantine waarbij ik 1 pilletje per dag moest nemen. Ben nu Halfweg en de meeste klachten zijn verdw[lees meer...]enen, maar krijg nu last van enorm jeukende bultjes op benen en armen vooral. De dokter stelde voor citrizine te gebruiken voor als de jeuk te erg werd. Ook al 2maal een vaginale infectie gekregen door al die antibiotica. Toch zal ik de kuur afmaken want alles is beter dan die vreselijk pijnlijke blaasontsteking.

14-03-2021 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
5 dagen 4 pillen per dag ingenomen. Blaasontsteking is weg maar 2 dagen nadat ik klaar ben met de kuur staat m’n hele lijf in de fik. Overal jeuk, rode bobbels oren handpalmen, knieholtes, nek, armen. Alles jeukt!!!

Co-Trimoxazol

14-03-2021 | Vrouw | 53
co-trimoxazol
Blaasontsteking
Wat een troep is dit. Ik slik ook antidepressiva en dat wordt door co trimoxazol beinvloedt. Ik ben er naar bijna 5 dagen mee gestopt. Ik werd er helemaal gestresst en labiel door. Vreselijk.

12-03-2021 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had al een week last van een blaasontsteking neem nu furabid, 5 dagen, 2x per dag slikken. Morgen ochtend ben ik klaar met de kuur. Naa 24 waren mijn klachten al minder en in de loop van de volgende dag weg. Ik maak nu de kuur af en hoop dat het zo goed blijft. Sinds dag 2 heb ik een bittere smaak in mijn mond. Ik word een bewtje misselijk klrt na de pil in te nemen,en [lees meer...]als ik er niks bij eet heel erg misselijk. Licht last van mijn darmen maar niks ernstigs. Ben blij dat het helpt, ik wou een nierbekontsteking vorkomen.

08-03-2021 | Vrouw | 44
Blaasontsteking
Gekregen voor blaasontsteking omdat het een van de weinige middelen is dat kan i.c.m. methotrexaat. Enorme hoofdpijn en sinds vandaag (dag 4) een hele bittere smaak in mijn mond. Alles smaakt ook bitter. Ook futloos en moe.

08-03-2021 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze tabletten eerder gehad zonder problemen maar deze x pfff werd wakker na de eerste pil met eten te hebben ingenomen, en rilde van de kou ,klappertanden . Keelpijn , mijn hoofd voelt alsof het ging exploderen pijn op mijn borst snelle ademhaling vreselijk gelukkig maar voor 1 nacht daarna zakte het God zei dank al voel ik nog wel wat druk en voel me moe

06-03-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Heb het idee,dat blaasontsteking snel onder controle was.Maar ik voel me gewoon beroerd door dit medicijn.Totaal geen energie,pijn in m'n rug.Geen eetlust.Slechte nachtrust.Jeuk onderbenen.Wat een troep in mijn lijf.Heb vanmorgen laatste pil genomen,maar voel me nog steeds niet lekker.

Synapause E3 ovules/vaginaal crème

06-03-2021 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

Trimethoprim

02-03-2021 | Vrouw | 70
trimethoprim
Blaasontsteking
Deze medicijnen gebruik ik bij een blaasontsteking. Furabid absoluut niet i.v.m. uitslag.

26-02-2021 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Ingenomen wegens blaasontsteking. Moest dit 4 keer per dag slikken. Kuur afgemaakt en een dag daarna jeuk overal!!!!! Letterlijk overal zelfs in mijn handpalmen. Heb dit nog nooit mee gemaakt zit er nu nogsteeds mee en kan niet wachten tot dit voorbij is, wil mijn leven terug. Wist nooit van recepten opzoeken voor het gebruik, vertrouwde op de dokters dat het wel goed kwam[lees meer...]. Nahhh na dit ben ik extra voorzichtig voortaan. Slechte medicijn, eerlijk is eerlijk.

24-02-2021 | Vrouw | 51
Helpt helaas niet

18-02-2021 | Vrouw | 30

16-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Helpt vrij snel, ben wel erg moe en last van mijn darmen en opgeblazen gevoel.

13-02-2021 | Vrouw | 31

08-02-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Dit medicijn NOOIT MEER. Ben 11 weken zwanger en er werd vermoed dat ik een blaasontsteking had, urine werd op kweek gezet maar daar kon niet op gewacht worden, kuur gehad van 7 dagen, op zaterdag kreeg ik de kuur en al vrijwel gelijk begon ik me zieker te voelen, ze hadden al gezegd je kan wat last van maag en darmen hebben dus ik nam het er van, op maandag ochtend voel i[lees meer...]k me prima terwijl ik op zondag nog beroerd was met zelfs een onbekend groene urine, ik denk nou prima en nadat ik de kuur innam werd ik weer onwel waardoor ik de dokter belde of ik mocht stoppen of maagbeschermers kon krijgen. Ze zou het nakijken en terug bellen, belt een uur later terug, je kan stoppen want je heb geen blaasontsteking, de kweek is ook binnen en daarop is niks te zien, lekker dan, geen blaasontsteking, 11 weken zwanger, uit voorzorg gestart en nu nog zieker na gebruik! Nooit meer en ga de huisarts vragen deze nooit meer voor te schrijven

08-02-2021 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Na een dag gebruik. Zeer misselijk moe en hoofdpijn.

07-02-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Vandaag de vloeibare ingenomen pillen waren niet leverbaar nu vreselijke jeuk voornamelijk handen nek voeten enkels nooit geen last van gehad met de pillen iemand ervaring hier mee 🤔Gr nicole

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

28-01-2021 | Man | 85

19-01-2021 | Vrouw | 59
Blaasontsteking
Ondanks vele negatieve reacties, ben ik hier super blij mee. Ik heb sinds overgang elk jaar aantal malen een blaasontsteking. Na inname van 1e capsule vermindert mijn klachten al. Gebruik dit al jaren en nooit klachten ervaren.

18-01-2021 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Na het lezen van de ervaringen heb ik het gebruik uitgesteld. Ik ben absoluut geen voorstander van antibiotica. Zag de hoeveelheid bijwerkingen van andere ervaringen niet zitten. Helaas ging de blaasontsteking niet over en moest ik dit middel gebruiken ivm zwangerschap en kans op nierbekken ontsteking. Ik heb eenmalig wat last gehad van diaree, echter weet ik niet of dit[lees meer...] van het medicijn komt of toeval is. Verder geen bijwerkingen gehad, erg fijn! Enorm opgelucht dat het zo is meegevallen

Amoxicilline / Clavulaanzuur

11-01-2021 | Vrouw | 16
amoxicilline / clavulaanzuur
Blaasontsteking
Eerste dag zo misselijk dat ik de hele dag naast de wc heb gezeten. Tweede dag begon de hoofdpijn: onverdraaglijk! Bonzende pijn bij elke beweging die ik doe gepaard met duizeligheid. Herkenbaar?

06-01-2021 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik heb vaker een blaasontsteking gehad, maar altijd een ander antibioticum dan dit. Dit middel is erger dan de kwaal. Na 3 dagen 1 nacht enorme pijn aan mijn blaas, naar de spoedpost geweest, maar alles was goed. Ik heb de kuur afgemaakt, en ben er nu twee dagen mee klaar, maar ben nog steeds niet lekker, nog steeds diarree en voel wat druk op mijn longen. Ik heb aan mijn [lees meer...]huisarts gevraagd mij dit middel nooit meer te geven.

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

03-01-2021 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ivm zwangerschap kreeg ik deze antibiotia voorgeschreven. Ik heb wel vaker antibiotia gehad voor blaasontsteking, maar van deze werd ik echt heel misselijk. De blaasontsteking is gelukkig wel over, maar bij een volgende keer, neem ik een andere antibiotica.

03-01-2021 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Nou ik heb deze een dag voor oud en nieuw gehad maar het werk wel goed aleen de bijwerking is heel erg ik had kouderilling koort buikpijn diaree met bloed en nog erge hooft pijn ik ga er nu mee stopen

01-01-2021 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Al enkele jaren gebruik ik furabid voor regelmatig terugkerende blaasontstekingen,ook nu weer een kuur afgerond. Maar deze keer na 2 dagen na afloop van de kuur,heftige jeuk gekregen met komende en gaande bulten over mijn hele lijf. Hier heb ik nooit last van gehad,ik denk dat de samenstelling is veranderd,nadat het even niet leverbaar is geweest. Ik ga na het weekend d[lees meer...]e huisarts daarover raadplegen en hoop dat de jeuk snel verdwijnt.

29-12-2020 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
100% tevreden. Geen enkele bijwerking gehad en snel van mijn klachten af. Top!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2531)
Depressie (2034)
Angst & paniekstoornis (1983)
Hoge bloeddruk (1423)
Acne/puistjes (1034)