Oxycodon

oxycodon

Hernia (40 meningen)
Lage rugpijn (19 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Artrose van de wervelkolom (5 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Wervelkanaalstenose (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Ja.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Tramadol (760 meningen)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

Pagina 1 van 2
10-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Het zou 12 uur klachten verminderen. Ik had er nog geen 3 uur baat bij. Door ernstige darm en verzakkingsklachten moest ik stoppen., omdat mijn darmen stil gingen liggen
11-09-2018

Chronisch pijnsyndroom

Ik heb medisch onverklaarbare pijn door mijn hele lichaam. De pijn is in de loop van de jaren toegenomen en is nu zo erg dat ik zonder de pijstillers in foetushouding ga liggen en kan dan niets meer. Alleen al ademhalen is dan zo pijnlijk dat het alleen met de grootste moeite lukt. De oxycodon werkt heel goed tegen de pijn die ik heb. In de afgelopen 4 jaren is de dosi[lees meer...]s wel opgehoogd van 2x10mg naar 2x20 + 4x10 rescue. De dosis is al maanden gelijk gebleven, en het pijnstillend effect is ook gelijk gebleven. Ik heb vaker gelezen dat gewenning optreedt en dat er een steeds hogere dosis nodig is. Gelukkig is dat bij mij niet het geval. De enige nare ervaringen, maar helaas wel heel nare ervaringen, heb ik gehad bij het per ongeluk 2x innemen van een dosis. Hierdoor ben ik al een paar keer op de SEH beland. Ademhalen was zo goed als onmogelijk. Ik heb eigenlijk geen verhalen gevonden van andere mensen die deze bijwerking ook hebben. Ik denk dan ook dat het zeer zeldzaam is, maar voorzichtig zijn lijkt me zeker verstandig. Bedenk een systeem om te voorkomen dat je ze dubbel pakt. Ik heb nu pillendoosjes, die ik iedere week vul en waaraan ik kan zien welke pillen ik al heb gehad. Alles bij elkaar ben ik heel blij dat dit middel bestaat
05-08-2018

Chronisch pijnsyndroom

Heb dit medicijn nu al aardig wat jaren , helpt me goed en kan niet meer zonder, leef de hele dag met veel pijn, naar enkele long operatie's, blij dat het er is, maar jammer dat het nodig is.
13-05-2018

Chronisch pijnsyndroom

Een ware hel. Meest vreselijke medicijn, dit moet je niet willen slikken, maar soms kan het helaas niet anders. Werking is goed, maar na 1,5 maand zit je weer bij arts om het te verlaten hogen aangezien het niet meer werkt. Neem maagbeschermers want je lichaam gaat keihard kapot, apotheker komt hier namelijk niet zelf mee. (Bij mij pas na 3 jaar)
01-01-2018

Chronisch pijnsyndroom

In 2014 na een hevige koorst en griep belande ik in het ziekenhuis. Na zoveel onderzoeken bleek dat ik zenuw beschadiging en Fibromyalgie. Na 2,5 week in het ziekenhuis gelegen en ondertussen verschillende pijnstillers geprobeerd kwamen de specialisten erop om te proberen met oxycodon en dat help. Slik elke dag en daardoor kan ik bewegen en dingen doen met mijn kids[lees meer...].
10-04-2017

Chronisch pijnsyndroom

Je hebt gelijk meid bij mij ervaar ik het ook zo de ene keer krijg ik een boost van oxycodon en doe ik van alles in huis en de ander keer word ik suf en kan ik niks dan meteen mijn bedje opzoeken. En poepen gebruik ik die zakjes niet. Heb een manier gevonden dat je toch simpel kan poepen . Als je op toilet zit zet je handen of vingers op de grond zodat je helemaal gebogen [lees meer...]zit en dan valt het makkelijker doe dit nu een week en wat gaat het snel en simpel .Daarvoor was het pijnlijk maar nu niet meer gelukkig. Slikte al Jaren tramadol 150 mg 3 x per dag soms meer en dat hielp niet meer vandaar nu oxycodon en ik vindt oxycodon 100x beter, want nu kan ik veel meer doen want oxycodon neemt de pijn echt weg voor 12 uur lang langwerkend en dat deed tramadol niet ! Voor alle oxycodon gebruikers zou ik zeggen praat erover met andere gebruikers zodat jij er ook makkelijk mee kunt leven want liever deze medicatie dan de pijn en niet verder meer willen leven .
11-03-2017

Chronisch pijnsyndroom

na jaren tramadol 150 mg 3x per dag gebruikt te hebben nu overgestapt op oxycodon 50 mg de pijn is weg, alleen dan overal jeuk in bed en ogen zijn zwaar en moe maar kan maar niet in slaap vallen. Gebruik oxycodon 50 mg langwerkend 12 uur 2x per dag en word gek van de bijwerkingen wie kan mij hierover vertellen wat te doen ? mvg
11-11-2016

Chronisch pijnsyndroom

In het begin dat ik de Oxycodon had genomen, dacht ik top spul! Ik voelde mij super. Helaas was dit van korte duur. Ik wilde eigenlijk meer. Omdat ik niet meer wilde leven. Ik wilde dood. Ik werd om iedere dingetje boos. En zocht meest van de tijd ook ruzie als mij iets niet aan stond. Ik was toen zo boos dat ik mijn medicatie weg gegooid had. En vaak huilend op bed lag[lees meer...]. Mijn ouders hebben de dokter toen gebeld. Omdat ze niet meer wisten wie ik was. Toen het medicijn eenmaal uit werkte. Voelde ik mij erg gespannen maar ook relaxt. Ik wist op dat moment ook niet wat ik gedaan had. Mijn ouders hebben mij toen alles vertelt. Ik schrok hier van. Ik heb dit toen ook gehad met de: Arcoxia, Oxycontin
Pagina 1 van 2

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!