Chronisch pijnsyndroom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronisch pijnsyndroom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronisch pijnsyndroom

28-03-2024 | Vrouw | 55

darmgeluid toegenomen

Palexia tot volle tevredenheid. Goed tegen de pijn. Tapentadol van teva gekregen en dit ging niet goed. Werd heel slaperig, duf en vergeetachtig. Ook de pijn begon weer op te lopen. Terug naar Palexia en na 2 weken problemen verdwenen. Ik heb ACNES en daardoor chronisch pijnklachten

Efexor

01-03-2024 | Vrouw | 33
venlafaxine
Chronisch pijnsyndroom

zweten depressief moeite met slapen

Door een chronische depressie gestart met Sertraline 6jaar geleden. Na 6maanden overgeschakeld naar 225mg efexor. Ik heb een post-trombotisch syndroom met chronische pijn. Na 3weken efexor is mijn pijn draaglijk geworden en enkele weken later zo goed als verdwenen. Sindsdien niet meer gestopt en hoop dat dit nog lang zo werkt. Sinds 1 jaar neem ik er wellbutrin bij owv her[lees meer...]val depressie.

Provera tabletten 5mg/10mg

30-09-2023 | Vrouw | 40
medroxyprogesteron oraal
Chronisch pijnsyndroom
Ivm chronische onverklaarbare pijnen en chronische depressie en PCOS sinds bevalling 15 jaar geleden bij gyno belandt om te onderzoeken op endometriose. Dit werd niet gevonden. Toch Provera 10mg op proef meegekregen om soort van ‘schijnzwangerschap’ te simuleren. Tijdens mijn beide zwangerschappen geen pijn noch depressie klachten gehad. Na 4 weken 2 maal daags 10mg al[lees meer...]s voorgeschreven stop ik er echt mee. Zeer somber, opgefokt, slaap verstoord, ruzie zoeken en boosheid.

Palladon

07-07-2023 | Vrouw | 75
hydromorfon
Chronisch pijnsyndroom
Al jaren gebruik ik Palladon met geregelde afgifte en z.n. Paladon met directe afgifte.

12-06-2023 | Vrouw | 25
Chronisch pijnsyndroom
Raakte er helaas extreem depressief van. Kon niet meet eten. Was drsma

28-05-2023 | Man | 80
Doet niets aan de pijn

02-01-2023 | Vrouw | 61
Chronisch pijnsyndroom
Eerste 3 dagen was ik superblij..maar toen ik 1dag die 2 pillen niet had ingenomen.kreeg ik vreselijke buikpijn, en verhoging. Ik dacht eerst toeval. Toen ik na 1week buikpijn te hebben gehad,me goed genoeg voelde, begon ik weer met inname. de 2de dag , vond ik het niet zo nodig om pijn stiller te maken. Voordat het avond was,lag ik weer met buikpijn en verhoging. Dit ka[lees meer...]n toch geen toeval meer zijn

21-12-2022 | Vrouw | 57
Chronisch pijnsyndroom
Ik neem dagelijks in het totaal 500 a 600 mg , wat volgens de pijn arts het maximum is. Soms heb ik hevige pijn aan mijn voet , ontstekingen door breuken en soms heb ik vanuit mijn onderrug ( waar een arthrodèse gebeurd is L4L5 ) sciatiek ( nl uitlopende pijn in het achterbeen. Soms helpt de Palexia perfect en soms helemaal niets. Wat kan ik proberen op de momenten w[lees meer...]aar Palexia niet helpt en verga van de pijn. Ik ben allergisch aan aspirine.

01-12-2022 | Vrouw | 22
Chronisch pijnsyndroom
Vanwege ernstige maag & darm klachten Tramadol voorgeschreven gekregen. Ik werd er alleen maar suf van. Elke keer na een uur of 1/2 braken en zweten als een otter. Na 10 dagen meteen gestopt.

Lyrica

28-11-2022 | Man | 60
Chronisch pijnsyndroom
Ik wilde de dagelijkse pijnmedicatie die ik had (Oxynorm drank (35 mg), fentanyl 50 en rivotril 1 mg)) een aantal maanden stoppen om te kunnen ervaren of dat mijn levenskwaliteit ten goede zou komen. Dit soort medicijnen kunnen immers heftige bijwerkingen hebben. Om de pijn nog enigszins leefbaar te houden in deze testperiode ben ik tijdelijk overgestapt naar Lyrica. Het p[lees meer...]ijnstillend effect vond ik tegenvallen: dat viel in het niets in vergelijking met de net genoemde pijnstillers waar ik dus vanwege een test tijdelijk mee was gestopt. Na een week of drie gebruik van Lyrica kreeg ik hele vreemde bijwerkingen: meerdere keren op een dag drukte mijn tong uit zichzelf met grote kracht tegen mijn gehemelte of tegen mijn tongbed aan waardoor slikken en praten (vrijwel) niet meer lukte. Dit hield dan ongeveer tien seconden aan en dan was mijn tong weer ontspannen waardoor ik weer kon slikken en praten. De kracht die mijn tong uit zichzelf uitoefende was immens. In de weken daarna kwamen deze bijwerkingen steeds vaker voor tot tientallen keren op een dag. Ook kwam er een andere klacht bij: dat mijn wangen uit zichzelf met grote kracht in mijn mond gedrukt werden waardoor ik als het ware een ingevallen gezicht kreeg. Om daarbij kon ik nauwelijks slikken en praten. Uiteindelijk had dit zulke extreme proporties aangenomen zodat ik op een gegeven moment een ambulance heb gebeld. Het praten ging op dat moment nauwelijks zodat er met hoogte spoed een ambulance naar mij werd gestuurd (omdat ze dachten dat ik een beroerte o.i.d. had). Toen ze er waren was heel duidelijk zichtbaar dat mijn tong het ene moment met grote kracht tegen mijn gehemelte drukte en daarna geheel spontaan met een klap omsloeg om vervolgens met grote kracht op mijn tongbed te drukken. Ook was duidelijk zichtbaar dat mijn wangen naar binnen gedrukt werden. Ik ben toen naar het ziekenhuis gebracht waar ik op de eerste hulp diverse onderzoeken heb gehad maar omdat ze geen oorzaak konden vinden moest ik weer naar huis toe, ondanks dat deze klachten duidelijk zichtbaar aanwezig waren. Ik zei dat ik mij voor kon stellen dat het bijwerkingen van Lyrica zijn maar dat werd afgedaan als onzin. Enkele dagen later waren deze klachten weer enorm extreem en heb toen weer een ambulance gebeld die gelijk kwam. Wederom werd ik naar de eerste hulp gebracht en kreeg ik vrij snel te horen dat de oorzaak psychisch zou zijn en dat ze niets voor mij konden betekenen. Ik pikte dat niet en drong erop aan dat ik een ieder geval één nacht opgenomen zou worden zodat ze zouden kunnen zien dat het ene moment er niets aan de hand is en het andere moment mijn tong uit zichzelf deze krachtige houdingen (tegen gehemelte of tongbed aanneemt). Uiteindelijk vonden ze dat akkoord. Ik heb vervolgens niet één maar vier dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ik aan de lopende band deze klachten had. , tientallen keren op een dag. Wederom konden ze echter niets afwijkends (in mijn bloed) vinden en gingen ze steeds vaker zeggen dat het allemaal psychisch was. Ondertussen had ik mij op internet verdiept in de bijwerkingen van Lyrica en schrok nogal van de vele bijwerkingen die Lyrica kan hebben. Ik heb dat de specialisten verteld maar ook zijn deden het af als onzin omdat eventuele bijwerkingen van medicijnen alleen in de eerste twee weken na het starten ervan kunnen ontstaan. Uit eigen ervaring met andere medicijnen in mijn verleden kan ik echter zeggen dat bijwerkingen ook kunnen ontstaan na twee weken. Desondanks hielden ze in het ziekenhuis vol dat er niets met mijn aan de hand was en dat de oorzaak tussen mijn oren zou zitten. Ik geloofde daar echter helemaal niets van. Ongeveer drie weken na deze ziekenhuisopname vertelde ik mijn hoofdbehandelaar over welke (tong)klachten ik had waarop hij vervolgens gelijk mijn medicijnenlijst ging doorlopen. Vervolgens zei hij tegen mij dat Lyrica de oorzaak van deze klachten moet zijn omdat het bekende bijwerkingen van Lyrica zijn. Ik ben er vervolgens gelijk mee gestopt en de klachten waren binnen twee weken over en daarna heb ik het nooit meer gehad (nu al 8 jaar lang). Het moraal van dit verhaal is dat artsen en specialisten geen (of nauwelijks) kennis hebben van (gevaarlijke) bijwerkingen van medicijnen. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak. In totaal heb ik acht vergelijkbare situaties meegemaakt met andere medicijnen waarbij het twee keer bijna fataal af is gelopen. Ook een vriend van mij die in Lyrica heeft gebruikt heeft ernstige bijwerkingen gehad, die niet meer te genezen zijn. Mijn advies met betrekking tot Lyrica: ga dit medicijn NOOIT gebruiken!

28-09-2022 | Vrouw | 19
Chronisch pijnsyndroom
Ik loop nu al een jaar met chronische maag/darm pijn (oorzaak onbekend). De mate van pijn is op een schaal van 10 een 10, als ik dit medicijn inneem gaat de mate van pijn naar een 4 toe. Waardoor ik redelijk normaal kan functioneren op een dag. Zonder dit medicijn kan ik niet normaal functioneren. Het werk goed tegen de pijn, alleen word ik hiervan licht in mijn hoofd, dui[lees meer...]zelig en vermoeid (wat ook logisch is, omdat de pijnstiller vrij zwaar is)

OxyNorm

15-07-2022 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Na me eerste darmhernia begonnen met tramadol dit werkte een beetje maar na me openhartoperatie gad ik bijna geen werking meer ervan dan overgestapt na oxynorm in begin 5 gram. Maar moest al gauw meerdere nemen. Nu neem ik de 10 gram maar zit ook al aa. Minimum 50 gram per dag met nog een tramadol fn zaldiars stuk of 4 erbij. Ik ben niet moe ervan of wat ook. Veel pijn[lees meer...] al gehad na 4 dagmhernias dunnedarmverwijdering baarmoederverwijdering en nu onlangs schouderoperatie pezen moesten aangenaait worden erg veel pijn erin en verder ook me heup. Die al versleten zijn weet dag ik max binnen 6 a 7 jaar 2 nieuwe moet hebben.

Escitalopram

09-02-2022 | Vrouw | 52
escitalopram
Chronisch pijnsyndroom
Wegens ernstige pijn syndroom veroorzaakt door Ehlers Danlos syndroom type 2 dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf schijnt een ander type antidepressiva geschikter voor behandeling van pijn. Eerst twee jaar geen verbetering noch verslechtering. Op eenvegeven moment kreeg ik veel last van electrische schokjes in mijn hoofd, zapping genaamd. Hierover lees je weinig [lees meer...]hoewel het wel vaker voorkomt. Ook kreeg ik last van hele levendige dromen. Eerst besef je niet dat dat veroorzaakt kan worden door dit type medicijn. Maar toen ik ook nog oorzuien kreeg ben ik gaan zoeken en blijkt dit allemaal voor de komen als bijwerking. Ook is mijn rem-fase (diepe slaap) verlegd richting de ochtend wat gevolgen heeft voor mijn dagritme. Ik probeer nu te stoppen maar eenvoudig is dat niet. Ben nu van 20 naar 10 mg per dag (in 4 weken, aangeraden werd 5 mg per week af bouwen maar dat is te snel). Ik hoop dat de rust terugkeert. Over deze bijwerkingen lees je maar weinig, vandaar dat ik het wil vertellen. Met antidepressiva beginnen is één, maar stoppen is nog niet zo gemakkelijk.

28-11-2021 | Man | 37
Chronisch pijnsyndroom
Nu 1 jaar CRPS rechtervoet na operatie hallux valgus, grote teen vastgezet met 1 pin en 6 schroeven, oxycodon geslikt 80mg per dag, toen moest ik overgaan naar buprenorfine pleisters 52,5mg dat een half jaar gehad, nu sinds 2 dagen palexia gekregen bij de pijnpoli ipv de buprenorfine pleisters, 2x daags 50mg , mijn lichaam is zeer van slag zeer onrustige benen, trillen, [lees meer...]hartkloppingen, en slapen is vreselijk door onrustig lichaam, heb ook slaapmiddel, zoplicon dus val na een uur gekukkig in slaap, wordt gek van mezelf, de huisartsenpost opgebeld of dit komt door de wisseling van medicatie, schijnbaar moet je lichaam eraan wennen, ik moest 20 mg oxazepam innemen en dan zal ik rustiger worden, helaas geen effect, morgen de huisarts bellen, als dit niet stopt doe ik mezelf nog wat aan, of ik plak de buprenorfine pleister er weer op. Vindt het vreselijk om zo te moeten leven, voorheen 3 jaar oxycodon geslikt vanwege lage chronische rugklachten, al die medicatie het is gewoon drugs. Wie heeft hetzelfde probleem met de palexia? En gaan die bijwerkingen nog weg

Methadon

19-11-2021 | Man | 51
methadon

Palladon

19-11-2021 | Man | 51
hydromorfon
Chronisch pijnsyndroom
Al jaren last van nekpijn, slijtage van facetgewrichten.medicatie dagelijks tegen pijn: 1500 mg Gabapentine, 50 mg Amitriptyline, en 48 mg Palladon( Hydromorfon) slow release. Verder zo nodig 80 mg Oxycodon snelwerkend. Heb amper door dat Palladon zijn werk doet, dit is.v.m. geen bijwerkingen maar wel een stuk minder pijn en daardoor minder Oxycodon nodig. Erg tevreden[lees meer...]!

Cymbalta

22-09-2021 | Vrouw | 43
duloxetine
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk een verschil nadat ik 30 mg vooral in mijn hoofd .. nadeel is wel dat ik er enorm van zweet .. nu krijg ik 60 mg maar voor ik het neem eerst met de dokter bespreken want denk niet dat 60mg nodig is en wil niet nog harder zweten

12-07-2021 | Vrouw | 41
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben 5 jaar geleden gestart met oxynorm 5 mg 2x daags omdat er niets werkte van medicatie voor chronische pijn en ontstekingsreuma. Ondertussen zit ik op 2x 20mg oxycodon en 7x 20mg oxynorm en nog komt de pijn door. Ik ben ontzettend afhankelijk geworden en neem steeds meer omdat ik mijn werk wil blijven doen. Sinds enkele maanden heb ik enorme hoofdpijnen en extreme zwe[lees meer...]etaanvallen op elk moment van de dag. Ik slaap maximaal 3h op een nacht. Ik wil zo graag stoppen omdat ik gewoon ‘op’ ben, maar heb ontzettend veel bang voor bijwerkingen. Mijn huisarts adviseert om (logischer wijze) af te bouwen maar mijn zenuwpijn neemt al heel snel de bovenhand waardoor ik niet meer kan functioneren op mijn werk. Heeft er iemand advies

Paracetamol

28-02-2021 | Man | 69
paracetamol
Chronisch pijnsyndroom
bij een enkel gebruik gaat prima, gebruik ik iets langer dan ontstaan elke dag na opstaan bloedneus, heftig en best langdurig.

Nortrilen

14-02-2021 | Vrouw | 70
nortriptyline
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

02-02-2021 | Man | 20
Chronisch pijnsyndroom
Ik slik dit middel nu meer als een jaar. Na veel wisselingen gehad met pijnstillers waaronder ook Anti depressieva, Anti epileptica ben ik weer terug gegaan naar de Oxycodon. Ik ben onwijs blij dat ik dit middel kan en mag gebruiken! Ik kan gelukkig weer werken! Natuurlijk heeft Oxycodon in het begin bijwerkingen en kan bij het stoppen onwijze afkick verschijnselen kr[lees meer...]ijgen, dit neem ik dan maar voor lief! Als ik dit middel niet slik kan ik niet meer functioneren en lopen omdat ik zoveel pijn heb. Ik ben daarnaast blij dat mijn pijn arts mij goed in de gaten houdt en goed luistert en mee denkt! Ik zou de Oxycodon niet als een pil zien en alles is over. Begin altijd bij het begin wat een arts voorschrijft!

02-01-2021 | Vrouw | 23
Chronisch pijnsyndroom
In het begin was het erg naar, de ene dag sliep ik de hele dag door en de andere dag was slaap nauwelijks te vinden. Misselijkheid, duizelig, zweet aanvallen. Na 2 weken ging dat weg en ben ik zeer tevreden. Ik neem nu 2x 20mg langwerkend en 4x 5mg kortwerkend. Al moet ik zeggen dat ik de kortwerkend echt alleen neem wanneer ik heftige pijn heb die door de 20mg heen gaat. [lees meer...]De ene dag neem ik 1 pil en de andere dag 3. En dan soms weer niks. Heb in het begin voor ik wist dat ik een Chronische aandoening had eens afgebouwt en ik moet zeggen dat dit oprecht geen pretje it. Ik ben 5 jaar terug afgekickt van softdrugs en heb dat liever nogmaals dan dit met Oxycodon. Als ik een tip kan geven, als je merkt dat je dit middel niet meer nodig hebt zou ik onnodig gebruik vermijden, merk je dat het afbouwen niet lukt trek dan alsjeblieft aan de bel. Als het je alleen niet lukt, doe het dan niet alleen en schaam je niet. Mocht je willen afbouwen ga dan niet pwr dag 5 mg afbouwen maar doe het per week, dan kan je lichaam langzaam wennen. De laatste week wanneer je bent gestopt met alles zal het heel moeilijk worden. Je lichaam zal tegenstribbelen maar geef alsjeblieft niet op !!! En verder ja zeer effectief middel, en helpt de pijn echt onderdukken.

Pregabaline

18-11-2020 | Vrouw | 58
Chronisch pijnsyndroom
Werkt uitstekend tegen de zenuwpijn in mijn ribbenkast ontstaan door stress. In de 4 jaar dat ik pregabaline slik ben ik zo een 20 kilo aangekomen. Voor een deel komt dit ook door de overgang.

Instanyl

09-09-2020 | Man | 47
fentanyl intranasaal
Chronisch pijnsyndroom
Neusspray werkt zeer goed, enkel moet je opletten met de dikte van de ontlasting. Je heb oplosbare poeders die obstipatie voorkomen

Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

Diclofenac

diclofenac
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.

Morfine

02-08-2020 | Vrouw | 50
morfine
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

Pregabaline

02-07-2020 | Vrouw | 59
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

12-06-2020 | Man | 61
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.