ziekte

Chronisch pijnsyndroom

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor chronisch pijnsyndroom

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: chronisch pijnsyndroom

OxyNorm

15-07-2022 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Na me eerste darmhernia begonnen met tramadol dit werkte een beetje maar na me openhartoperatie gad ik bijna geen werking meer ervan dan overgestapt na oxynorm in begin 5 gram. Maar moest al gauw meerdere nemen. Nu neem ik de 10 gram maar zit ook al aa. Minimum 50 gram per dag met nog een tramadol fn zaldiars stuk of 4 erbij. Ik ben niet moe ervan of wat ook. Veel pijn[lees meer...] al gehad na 4 dagmhernias dunnedarmverwijdering baarmoederverwijdering en nu onlangs schouderoperatie pezen moesten aangenaait worden erg veel pijn erin en verder ook me heup. Die al versleten zijn weet dag ik max binnen 6 a 7 jaar 2 nieuwe moet hebben.

Escitalopram

09-02-2022 | Vrouw | 52
escitalopram
Chronisch pijnsyndroom
Wegens ernstige pijn syndroom veroorzaakt door Ehlers Danlos syndroom type 2 dit medicijn voorgeschreven gekregen. Achteraf schijnt een ander type antidepressiva geschikter voor behandeling van pijn. Eerst twee jaar geen verbetering noch verslechtering. Op eenvegeven moment kreeg ik veel last van electrische schokjes in mijn hoofd, zapping genaamd. Hierover lees je weinig [lees meer...]hoewel het wel vaker voorkomt. Ook kreeg ik last van hele levendige dromen. Eerst besef je niet dat dat veroorzaakt kan worden door dit type medicijn. Maar toen ik ook nog oorzuien kreeg ben ik gaan zoeken en blijkt dit allemaal voor de komen als bijwerking. Ook is mijn rem-fase (diepe slaap) verlegd richting de ochtend wat gevolgen heeft voor mijn dagritme. Ik probeer nu te stoppen maar eenvoudig is dat niet. Ben nu van 20 naar 10 mg per dag (in 4 weken, aangeraden werd 5 mg per week af bouwen maar dat is te snel). Ik hoop dat de rust terugkeert. Over deze bijwerkingen lees je maar weinig, vandaar dat ik het wil vertellen. Met antidepressiva beginnen is één, maar stoppen is nog niet zo gemakkelijk.

Palexia

28-11-2021 | Man | 37
tapentadol
Chronisch pijnsyndroom
Nu 1 jaar CRPS rechtervoet na operatie hallux valgus, grote teen vastgezet met 1 pin en 6 schroeven, oxycodon geslikt 80mg per dag, toen moest ik overgaan naar buprenorfine pleisters 52,5mg dat een half jaar gehad, nu sinds 2 dagen palexia gekregen bij de pijnpoli ipv de buprenorfine pleisters, 2x daags 50mg , mijn lichaam is zeer van slag zeer onrustige benen, trillen, [lees meer...]hartkloppingen, en slapen is vreselijk door onrustig lichaam, heb ook slaapmiddel, zoplicon dus val na een uur gekukkig in slaap, wordt gek van mezelf, de huisartsenpost opgebeld of dit komt door de wisseling van medicatie, schijnbaar moet je lichaam eraan wennen, ik moest 20 mg oxazepam innemen en dan zal ik rustiger worden, helaas geen effect, morgen de huisarts bellen, als dit niet stopt doe ik mezelf nog wat aan, of ik plak de buprenorfine pleister er weer op. Vindt het vreselijk om zo te moeten leven, voorheen 3 jaar oxycodon geslikt vanwege lage chronische rugklachten, al die medicatie het is gewoon drugs. Wie heeft hetzelfde probleem met de palexia? En gaan die bijwerkingen nog weg

Methadon

19-11-2021 | Man | 51
methadon

Palladon

19-11-2021 | Man | 51
hydromorfon
Chronisch pijnsyndroom
Al jaren last van nekpijn, slijtage van facetgewrichten.medicatie dagelijks tegen pijn: 1500 mg Gabapentine, 50 mg Amitriptyline, en 48 mg Palladon( Hydromorfon) slow release. Verder zo nodig 80 mg Oxycodon snelwerkend. Heb amper door dat Palladon zijn werk doet, dit is.v.m. geen bijwerkingen maar wel een stuk minder pijn en daardoor minder Oxycodon nodig. Erg tevreden[lees meer...]!

Cymbalta

22-09-2021 | Vrouw | 43
duloxetine
Chronisch pijnsyndroom
Ik merk een verschil nadat ik 30 mg vooral in mijn hoofd .. nadeel is wel dat ik er enorm van zweet .. nu krijg ik 60 mg maar voor ik het neem eerst met de dokter bespreken want denk niet dat 60mg nodig is en wil niet nog harder zweten

12-07-2021 | Vrouw | 41
Chronisch pijnsyndroom
Ik ben 5 jaar geleden gestart met oxynorm 5 mg 2x daags omdat er niets werkte van medicatie voor chronische pijn en ontstekingsreuma. Ondertussen zit ik op 2x 20mg oxycodon en 7x 20mg oxynorm en nog komt de pijn door. Ik ben ontzettend afhankelijk geworden en neem steeds meer omdat ik mijn werk wil blijven doen. Sinds enkele maanden heb ik enorme hoofdpijnen en extreme zwe[lees meer...]etaanvallen op elk moment van de dag. Ik slaap maximaal 3h op een nacht. Ik wil zo graag stoppen omdat ik gewoon ‘op’ ben, maar heb ontzettend veel bang voor bijwerkingen. Mijn huisarts adviseert om (logischer wijze) af te bouwen maar mijn zenuwpijn neemt al heel snel de bovenhand waardoor ik niet meer kan functioneren op mijn werk. Heeft er iemand advies

Paracetamol

28-02-2021 | Man | 69
paracetamol
Chronisch pijnsyndroom
bij een enkel gebruik gaat prima, gebruik ik iets langer dan ontstaan elke dag na opstaan bloedneus, heftig en best langdurig.

Nortrilen

14-02-2021 | Vrouw | 70
nortriptyline
Chronisch pijnsyndroom
Chronische neuropatische pijn , fibromyalgie en daardoor slaapproblemen. Op advies van de huisarts begonnen met 10 mg. Heb het gevoel wat depri te zijn en nergens zin in. Slaap nog niet beter, heb gevoel wat depri te zijn en houd vocht vast. S’nachts steeds erg warm en hoofdpijn. Nu twee weken mee bezig. Erg moe en lusteloos.

02-02-2021 | Man | 20
Chronisch pijnsyndroom
Ik slik dit middel nu meer als een jaar. Na veel wisselingen gehad met pijnstillers waaronder ook Anti depressieva, Anti epileptica ben ik weer terug gegaan naar de Oxycodon. Ik ben onwijs blij dat ik dit middel kan en mag gebruiken! Ik kan gelukkig weer werken! Natuurlijk heeft Oxycodon in het begin bijwerkingen en kan bij het stoppen onwijze afkick verschijnselen kr[lees meer...]ijgen, dit neem ik dan maar voor lief! Als ik dit middel niet slik kan ik niet meer functioneren en lopen omdat ik zoveel pijn heb. Ik ben daarnaast blij dat mijn pijn arts mij goed in de gaten houdt en goed luistert en mee denkt! Ik zou de Oxycodon niet als een pil zien en alles is over. Begin altijd bij het begin wat een arts voorschrijft!

02-01-2021 | Vrouw | 23
Chronisch pijnsyndroom
In het begin was het erg naar, de ene dag sliep ik de hele dag door en de andere dag was slaap nauwelijks te vinden. Misselijkheid, duizelig, zweet aanvallen. Na 2 weken ging dat weg en ben ik zeer tevreden. Ik neem nu 2x 20mg langwerkend en 4x 5mg kortwerkend. Al moet ik zeggen dat ik de kortwerkend echt alleen neem wanneer ik heftige pijn heb die door de 20mg heen gaat. [lees meer...]De ene dag neem ik 1 pil en de andere dag 3. En dan soms weer niks. Heb in het begin voor ik wist dat ik een Chronische aandoening had eens afgebouwt en ik moet zeggen dat dit oprecht geen pretje it. Ik ben 5 jaar terug afgekickt van softdrugs en heb dat liever nogmaals dan dit met Oxycodon. Als ik een tip kan geven, als je merkt dat je dit middel niet meer nodig hebt zou ik onnodig gebruik vermijden, merk je dat het afbouwen niet lukt trek dan alsjeblieft aan de bel. Als het je alleen niet lukt, doe het dan niet alleen en schaam je niet. Mocht je willen afbouwen ga dan niet pwr dag 5 mg afbouwen maar doe het per week, dan kan je lichaam langzaam wennen. De laatste week wanneer je bent gestopt met alles zal het heel moeilijk worden. Je lichaam zal tegenstribbelen maar geef alsjeblieft niet op !!! En verder ja zeer effectief middel, en helpt de pijn echt onderdukken.

Pregabaline

18-11-2020 | Vrouw | 58
pregabaline
Chronisch pijnsyndroom
Werkt uitstekend tegen de zenuwpijn in mijn ribbenkast ontstaan door stress. In de 4 jaar dat ik pregabaline slik ben ik zo een 20 kilo aangekomen. Voor een deel komt dit ook door de overgang.

Instanyl

09-09-2020 | Man | 47
fentanyl intranasaal
Chronisch pijnsyndroom
Neusspray werkt zeer goed, enkel moet je opletten met de dikte van de ontlasting. Je heb oplosbare poeders die obstipatie voorkomen

Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

Diclofenac

diclofenac
Chronisch pijnsyndroom
Diclofenac (zetpil) is goed voor ontstekingspijn en menstruatiepijn. ik moest er meteen van poepen en poepte het medicijn meteen weer eruit. Waar het WEL goed voor werkt is voor zware menstruatiepijnen bij mij dan en dan ga na het het inbrengen (anus) een uurtje liggen.

Morfine

02-08-2020 | Vrouw | 50
morfine
Chronisch pijnsyndroom
Chronische pijn na buikoperatie en dubbele hernia operatie .

Pregabaline

02-07-2020 | Vrouw | 59
pregabaline
Chronisch pijnsyndroom
Vreselijk spul. 1 capsule was voldoende om mij een hele dag uit te schakelen. Ik kon niet meer functioneren. Zware hoofdpijn, misselijkheid, oorpijn, duizelig en slapen tot in de middag omdat ik zo beroerd was. Kon er niet mee uit de voeten. Ben direct gestopt met innemen van dit spul.

12-06-2020 | Man | 61
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

Tramadol

22-04-2020 | Vrouw | 42
Chronisch pijnsyndroom
Hallo, de werkzame stoffen niet in één keer vrijkomen bij retard tabletten, maar juist wat langzamer in het lichaam worden afgegeven. Mvg

Celecoxib

09-03-2020 | Vrouw | 49
celecoxib
Chronisch pijnsyndroom
Als pijnbestrijding bij chronische pijn kreeg ik dit voorgeschreven. Na zo'n 80 dagen begon ik weer symptomen van ovulatie te vertonen. Omdat dat een jaar of 2 voor het laatst was wist ik direct dat het veroorzaakt werd door het medicijn. Direct gestopt. De chronische pijn werd niet verminderd door het medicijn dus was het makkelijk om te stoppen.

Sipralexa

09-03-2020 | Vrouw | 49
escitalopram
Chronisch pijnsyndroom
Super! Na al veel pijnstillers te hebben geslikt kreeg ik dit medicijn voorgeschreven. In de eerste week had ik, net als bijna iedereen, een paar bijwerkingen. Die waren te verwaarlozen bij mijn chronische pijn. Natuurlijk wetende dat het van voorbijgaande aard was, vond ik het geen probleem. Nu na 2 maanden kan ik niet anders zeggen dat ik zeer blij ben met dit medicijn.[lees meer...] De chronische pijn is tot een aanvaardbaar niveau gedaald en daardoor ben ik weer vrolijk en vol energie! Uit mijn directe omgeving hoor ik alleen maar positieve geluiden. Ik ervaar geen bijwerkingen en ook geen gewichtstoename. Kortom: voor mij is het een uitkomst en begin weer elke dag met een glimlach.

Celecoxib

24-02-2020 | Vrouw | 54
celecoxib
Chronisch pijnsyndroom
Dit middel haalt de scherpste pijn weg zodat ik beter in mijn vel zit

Fentanyl

19-01-2020 | Vrouw | 44
fentanyl oromucosaal/transdermaal
Chronisch pijnsyndroom
De dag dat ik de pleister had geplakt werd de pijn na 6 uur minder tot 24 uur later, waarna ik bijna geen pijn meer had. Alleen kreeg ik een hele vervelende druk in mijn hoofd, was duizelig, voelde me niet mezelf en volgens mijn man, veranderde ik qua karakter. Ik was nukkig, depressief, angstig en kon niet slapen. Ik had vervelende gedachten en kon niet tot rust komen. Da[lees meer...]arbij komend het probleem van constipatie. Ik heb na 2 dagen de pleister eraf gehaald, omdat ik liever pijn heb, dan deze bijwerkingen, die gesoon weg niet te doen zijn.

Zaldiar

02-01-2020 | Man | 35
paracetamol / tramadol
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb dit gekregen van de huisdokter, wat achteraf vel te zwaar was. Ik werd high, draaierig en enorm euforisch. Hierdoor nam ik Zaldiar soms ook als ik GEEN pijn had. Mettertijd zwakte het effect af en had ik natuurlijk meer nodig om de pijn te drukken, zoals veel pijnmedicatie. Het hielp wel degelijk, maar nu gebruik ik Tradonal.

Tradonal

02-01-2020 | Man | 35
Chronisch pijnsyndroom
Nadat Zaldiar te licht werd, overgeschakeld op Tradonal. Werkt verlichtend, voor enkele uren(max 4). Maar ook hier moet de dosis verhoogd worden, hoe langer je het gebruikt. Ik neem het momenteel nog sporadisch, ik heb geleerd om niet meteen naar pijnmedicatie te grijpen, maar wel andere zaken te gebruiken zoals wandelen, stretching, liggen en rusten wanneer mogelijk. [lees meer...] Al bij al een goed product, maar het doet natuurlijk niets af naar de oorzaak van mijn problemen.

Tramadol

28-12-2019 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Het haalt het scherpe er af maar pijn blijfr

Codeine Tabletten

14-11-2019 | Vrouw | 53
codeine
Chronisch pijnsyndroom
2018 van de ha gekregen.. gestopt vanwege bijwerkingen (obstipaat) en nu weer door men doos aan pijnstilling gegrabbeld en kwam het doosje uit 2018 tegen. 20 mg doormidden gebroken.. 11 00 uur ingenomen en 15 minuten later een akelige tinnitus in men linkeroor. Houdt al 2 uur aan.. en kreeg ondertussen ook hoestbuien.. hoe bizar daar is codeine in 1ste instantie voor be[lees meer...]doelt. Wachten maar ff af.. ik zal geen nwe tablet innemen.. pijn zakt wel.. das een + maar ik hoor de tv nauwelijks meer en dat is een -

Palexia

12-11-2019 | Man | 48
tapentadol
Chronisch pijnsyndroom
Na 1 week 2x 50 mg meteen naar 100 mg werd na 1 maand afgepakt vanwege slaap abneu wat nu !?

Sinequan

10-11-2019 | Vrouw | 60
doxepine
Chronisch pijnsyndroom
Sinequan /Doxipine heb ik lang gebruikt, een goed medicijn, zonder bijwerkingen. Het is nu tijdelijk uit de handel i v m een grondstof die niet leverbaar is . Ik heb iets anders gekregen nortriptyline, ik zit in de hel, ik neem ze nu ook niet meer. Hopende dat mijn zeer goed werkende medicijn Sinequan snel weer terug is. Ik zie op internet dat er meer wanhopige men[lees meer...]sen zo eraan toe zijn, zonder Doxipine /Sinequan. Vréselijk.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2788)
Angst & paniekstoornis (2248)
Depressie (2242)
Hoge bloeddruk (1601)