Amitriptyline

Bij  HoofdpijnX

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
20-02-2018

Hoofdpijn

door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede
30-04-2017

Hoofdpijn

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.
31-01-2017

Hoofdpijn

Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.
22-12-2016

Hoofdpijn

Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?
01-11-2016

21-09-2016

Hoofdpijn

De eerste twee jaar hielp het wel tegen hoofdpijn, de laatste maanden heb ik terug barstende hoofdpijn zowel overdag als snachts. Eens terug naar de hoofdspecialist gaan.
07-10-2015

Hoofdpijn

Ik slik dus ook al een paar maanden dit medicijn. Maar het helpt gewoon niet.. ik heb gewoon iedere dag last van hoofdpijn, en het helpt bij mij helemaal niet. Ik wil zo graag dat mij hoofdpijn weg gaat, maar het lukt maar niet. Ik word er echt zo radeloos van. Ik ben begonnen met 1 pilletje en zit nu op de 4 pilletjes (40mg). Van de bijwerkingen heb ik totaal geen last.
28-03-2015

Hoofdpijn

8 jaar geleden begonnen met hoofdpijn, maar zal vertellen over het laatste jaar. In januari 2014 ben ik opgestaan met verschrikkelijke hoofdpijn. Een zware zeurende hoofdpijn door het hele hoofd. Ben toch mijn dagelijkse dingen gaan doen waaronder werken. Ik werk met verstandelijke beperkte jongeren. Hoofdpijn werd zodanig ernstig dat ik gedwongen werd om de ziektewet in [lees meer...]te gaan. Hele dag op de bank liggen en zo min mogelijk bewegen. Ben bij een neuroloog terecht gekomen gespecialiseerd in hoofdpijn. Kreeg bij het eerste bezoek twee injecties in mijn achterhoofd, die helaas helemaal niks deden. Ik kreeg een recept mee met Amitriptyline, Sarotex retard, zelf uit vinden tot hoeveel mg ik kon gaan. Verder dan 50 mg. per dag kwam ik niet. Ik heb niet veel last gehad van bijwerkingen. Het heeft even geduurd voordat het zijn werk ging doen, maar het haalde de ergste pijn weg en ik kon weer namaanden aan het werk. Ik praat nu over een half jaar verder. Inmiddels ben ik precies een jaar verder en ik ben het slikken beu en ben aan het afbouwen. Ik weet nu nog niet wat het effect zal zijn als ik helemaal ga stoppen. Ik heb nog steeds dagelijkse hoofdpijnen.
03-08-2014

Hoofdpijn

Ik kreeg ongeveer drie jaar geleden ernstige last van hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid en slapeloosheid. Ik ging eerst naar de huisarts, die heeft me een aantal medicijnen gegeven, dat hielp niet waardoor hij me heeft doorverwezen naar het ziekenhuis. Na een jaar medicijnen te hebben geprobeerd waaronder ibuprofen, domperidon, en paracetamol, die niet mijn klachten [lees meer...]verhielpen kreeg ik toch een MRI scan. Er kwam niks uit het onderzoek, en kon het ziekenhuis verder niks meer doen. Ik miste wel 70% van school en toen bleef ik ook nog zitten waardoor mijn vader zelf op onderzoek uit ging en kwam allerlei verschillende medicijnen tegen, we hoopten geholpen te worden bij het zelfde ziekenhuis maar die wilde het niet voorschrijven vanwege mijn leeftijd, het volgende ziekenhuis ook niet, waardoor we door een tip van iemand bij het Sint Antonius ziekenhuis in Utrecht en Nieuwegein uitkwamen, die wilde Amitriptiline wel voor schrijven samen met mijn nieuwe huisarts. Ik heb ook nog acupunctuur, habnotherapie, fysiotherapie, manuele therapie gevolgd en nog steeds volg ik een aantal voor mijn slaapklachten, spanningsklachten, spierklachten en duizeligheid en misselijkheids klachten, gelukkig want ik moest bijna van school af, Ik heb nu geen hoofdpijn meer, en minder slaapklachten heb alleen wel last van gewichtstoename, wat geheugen is wat minder maar dat was al sinds het begin van mijn klachten, ik hou veel vocht vast maar dat liever dan niks meer kunnen doen vanwege alle klachten;)
10-04-2014

Hoofdpijn

Super middel bij spanningshoofdpijn en migraine! 10 mg voor het slapen gaan was voldoende. Je slaapt er dieper op wat heel erg lekker is. Wel even wat langer de tijd nodig om wakker te worden. Grootste struikelblok voor mij is de enorme gewichtstoename bij dit middel.
06-02-2013

Hoofdpijn

Na jaren hoofd pijn naar Neuroloog deze medicijnen gekregen ik ben Bus chauffeur heb een 1.5 week vakantie kan ik er aan wennen en na die tijd zijn de bijwerkingen wel minder nou hoofd pijn stuk minder alleen het zicht is slechter geworden dus dat kan niet met mijn beroep dus meteen mee gestopt
14-01-2013

Hoofdpijn

Beste lezer. Ik gebruik dit medicijn nu 6 weken. In Juli 2012 heb ik een auto ongeluk gehad. Eerst fysio therapie gehad maar dat hielp niet. Ook verschillende pijnstilling geprobeerd (zoals Zaldiar) maar dit mocht ook niet baten. Doorverwijzing na de neuroloog, scan laten maken maar daar kwam ook niets uit. Nu dus Amitriptyline aan het gebruiken. Ik gebruik het 1 x [lees meer...]per dag voor het slapen (1 tablet van 25 mg). De bijwerkingen die ik heb vallen mee: sufheid, soms nog lichte hoofdpijn, en rare dromen.
17-08-2012

Hoofdpijn

Helaas moet ik dit medicijn slikken door toename van hoofdpijn, zonder enige oorzaak. Het medicijn bevalt me prima, helaas heb ik flink last van bijwerkingen gehad. Op een gegeven moment slikte ik 25 mg. Dit werd teveel en mijn linkerlichaamshelft verloor zijn functies waardoor ik naar het ziekenhuis moest. We hebben het afgebouwd naar 20mg. Helaas heb ik door 20 mg te sli[lees meer...]kken heel veel hoofdhaar verloren, wat mij persoonlijk veel pijn doet. Zelf ben ik afgaanbouwen naar 10mg perdag. Zelf neig ik om helemaal te stoppen met het medicijn en te zoeken naar een andere oplossing.
05-06-2012

Hoofdpijn

Ik heb in 2011 reeds dit medicijn gebruikt in het kader v mijn chronische hoofdpijn (6 jaar al op/af allerlei zaken aant proberen). . Toen hielp het niet en werd ik enorm suf als bijwerking. Nu in 2012 toch nogmaals geprobeerd in dubbele dosis. Ook nu geen resultaat. Weer suf geworden, trillen, zweten en hartkloppingen en gejaagdheid. Nu per ongeluk gestopt zonder afbouw ([lees meer...]afbouw wel besproken met neuroloog), geen succes, hoofdpijn wordt nog een stap erger... En misselijkheid en algemeen onwel bevinden . De gewichtsproblemen herken ik niet die eerder wel genoemd zijn door mensen.
06-04-2012

Hoofdpijn

Sinds een jaar altijd hoofdpijn, mogelijk spanningshoofpijn. Verschillende onderzoeken hebben niets uitgewezen. Huisarts adviseerde amitriptyline te proberen, 's avonds 10 mg en na vijf dagen 20 mg. Ik heb het in totaal 10 dagen gebruikt en in die tijd wel vijf keer de huisarts gebeld, omdat ik me hondsberoerd voelde. Na één pilletje was ik meteen de volgende ochtend heel [lees meer...]duizelig en trillerig. Dit was na een paar uur over. De dagen daarna voortdurend duizelig, trillerig, hartkloppingen, huilen, hijgen, erg uit mijn evenwicht en op een gegeven moment ook een hoog piepend gezoem in mijn oren/hoofd. de laatste twee dagen nog twee pilletjes, omdat de bijwerkingen dan mogelijk sneller over zouden zijn. Dit was nog erger. Ik was compleet uit mijn doen en had soms het gevoel dat ik gek werd. Na tien dagen in overleg met de huisarts gestopt. Nu, na één dag geen pilletje, nog steeds duizelig en een piepend gezoem in mijn hoofd. Al met al een zeer onaangenaam experiment.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum