Stemmingswisselingen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor stemmingswisselingen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: stemmingswisselingen

Abilify

19-02-2024 | Vrouw | 28
aripiprazol
Stemmingswisselingen

problemen met visuele focus rusteloze benen handen trillen of trillen tijdens het rusten moeite met plassen

Slik voor stemmingswisselingen ivm migraines. Stemming gaat wel echt beter maar het suffe en onrustige ervan is erg storend, trad op wanneer ik van 5mg naar 7.5mg ging. Trillen en onrust was in het begin erger, klachten worden na een aantal weken gebruik wel wat minder.

Fluvoxamine

15-08-2023 | Vrouw | 44
fluvoxamine
Stemmingswisselingen
ook bij mij gaat het redelijk, zit nu een jaar op 150 mg, elke keer wel hypomanisch bij opbouw en daarna depressie en in het begin is het echt doorzetten, heeft toch wel 4 maanden geduurd. Ik reageerde slecht op de lorazepam erbij en kreeg al gauw ontwenning hiervan wat niets met de fluvoxamine te maken had. overgezet op diazepam en ging prima, helaas hier de afbouw van gi[lees meer...]ng slecht, en zit ik verder in onderzoek voor bipolair en heb nu lamotrigine erbij, op de fluvoxamine verder niks aan te merken, ik heb alleen nog extra nodig voor de depressie. Succes en hou je taai, en iedereen is anders. Bij mij zal er altijd een angstige en onrustige en depressieve kant in blijven, dit begin ik nu langzaam te accepteren, maar is een stuk draagbaarder dan zonder, heb vele ad geprobeerd maar vindt de de meest fijnste en behoudt ook mijn gevoelens/emoties

Fluvoxamine

14-07-2023 | Man | 48
fluvoxamine
Stemmingswisselingen
Veel meer rust dan in de periode waarin ik citalopram gebruikte. Somberheid en gepieker is afgevlakt waardoor ik dagelijks goed kan functioneren. Slaap is ook 100 % verbeterd. Werkte snel na het eerste gebruik al. Voor mij een zeer goed middel.

Priadel

25-10-2021 | Vrouw | 39
Stemmingswisselingen
Ik was opgenomen voor een ernstige psychose. Na 1 maand kreeg ik lithium omdat ik manisch bleef. Ik was zo gelukkig in de kliniek door mijn manie. Ik zag het als center Parks. Na het krijgen van lithium kwam ik weer in de realiteit. Het werkt tegen manie maar de bijwerkingen zijn ernstig van de medicatie. Veel plassen in de nacht, opstaan steeds. Veel haaruitval. Plus [lees meer...]depressie van de lithium.

Topiramaat

20-08-2021 | Vrouw | 45
topiramaat
Stemmingswisselingen
in totaal 8 jaar 150 mg gebruikt. de stemmingen zijn in deze tijd enorm veranderd.Ik had al veel medicatie geprobeerd maar deze heeft goed geholpen.Gelukkig gaat alles goed en ben aan het afbouwen met de laatste 25 mg

Efexor

21-06-2021 | Vrouw | 69
venlafaxine
Stemmingswisselingen
Werd getroffen met een hersenbloeding de naweeën ervan waren te zwaar en wilde een eind aan mijn leven maken kon het gewoon niet meer aan. Kreeg stemmingswisselingen en werkte bij de Arbo een Arbo arts gaf mij het advies efexor te gaan gebruiken wat nu een andere naam heeft "Fenlavaxine" totaal geen bijwerkingen en ik werd weer stabiel. Ik raad het iedereen aan het is een [lees meer...]fantastisch medicijn. Een vriend is hetzelfde medicijn gaan gebruiken en is er dolgelukkig mee. Hij kreeg een recept van zijn huisarts prozak ik ben geen medicus maar dit medicijn zal uit de handel gehaald moeten worden omdat je daar een zombie van wordt en Fenlavaxine brengt stabiliteit en geeft de rust in je hoofd. Echt een aanrader sterkte en succes met dit wondermiddeltje!!!! Warme groet Matha

Femoston

05-04-2021 | Vrouw | 65
estradiol / dydrogesteron
Stemmingswisselingen
mijn vraag was kan het zijn dat ik na jaren gebruik ineens een zeer zoute smaak in mijn mond heb?

Lyrica

21-03-2021 | Vrouw | 18
pregabaline
Stemmingswisselingen
Blijkbaar wordt dit ook gebruikt als stemmingsstabilisator door overgevoeligheid op antipsychotica dit maar geprobeerd, ik neem heel lage dosis 2x 75 mg en ik voel geen verschil

Prozac

23-02-2021 | Vrouw | 28
fluoxetine
Stemmingswisselingen
Jarenlang heb ik sertraline gebruikt, maar de bijwerkingen waren heftig: ik kwam toe in gewicht (vocht vasthouden?), zweette 's nachts enorm, had last van darmkrampen en de ontwenningsverschijnselen traden direct op bij >24 uur tot volgende doses: elektrische schokjes in mijn hoofd, zeer moe, algehele malaise. Om dit te ondervangen kreeg ik voorts fluoxitine voorgeschreven[lees meer...] en de bijwerkingen zijn inderdaad minder hevig. Wat ik bij dit medicijn wel heel sterk ervaar is de afgevlakte emoties en ik ervaar dat zo dat ik, wel nog intens verdriet, angst of frustratie ervaar, maar dat het is alsof iemand mijn vermogen tot reactie van me heeft overgenomen - want die reactie is zeer lauw vergeleken met wat ik van mezelf ken. Dit leidt weer tot paniek, omdat het voelt alsof ik er geen zeggenschap meer over heb, maar ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat dit juist goed is en zo ervaar ik dan soms al ook een serene rust in mijzelf. Het is heel erg wennen, maar als ik me ervan distantieer dan is het zeker een positief iets. Ik moet erbij zeggen dat ik dit in "acute toestanden", zoals perioden van stress, combineer met pipamperon 10 mg 1 a 2 x per dag.

Topiramaat

24-12-2020 | Vrouw | 33
topiramaat
Stemmingswisselingen
Begonnen met 25 mg en per week 25 mg opbouw. Tot op het punt van 75 mg, waar ik er erg somber en moe werd. Ik mijn bed niet meer uit wilde, nergens meer zin in had en hij nog nooit zo depressief heb gevoeld. In het begin leek het effectief te zijn. Misschien nog terug naar een lagere dosering, als de somberheid dan afneemt.

18-06-2020 | Vrouw | 32

26-03-2020 | Vrouw | 28
Stemmingswisselingen
Door mijn hormonen had ik enorm veel last van stemmingswisselingen en depressieve gevoelens. Deze pil heeft ervoor gezorgd dat ik hier geen last meer van heb. Daarnaast moet ik er wel andere klachten bij nemen zoals: buikpijn, misselijkheid, diarree en draaierigheid. Het is nu de derde maand dat ik deze pil neem, dus ik wil het nog wel een kans geven aangezien ik mijn lic[lees meer...]haam wil laten wennen aan de pil. Indien de bijwerkingen zo hevig blijven, zal ik toch moeten overstappen naar een andere pil...

05-03-2020 | Man | 17
Stemmingswisselingen
Hoi Iedereen, Ik ben 17 jaar oud en ben nu ongeveer een maand bezig met de pil. Ik heb de lichtste vorm (20mg) omdat ik al wat gevoelig ben voor spanning en angst. Nu weet ik dus niet of het na een maand al kan maar ik voel me echt heel angstig, raak snel in paniek. Simpele dingen zoals naar de supermarkt gaan, fietsen of de trein pakken vind ik nu echt heel eng. Ik heb[lees meer...] ook constant een benauwd/bedrukt gevoel alsof mijn keel dicht zit. Ben ook super snel buiten adem. Ik vroeg me af of iemand dit misschien herkent want ik word er gek van. Ik vind het moeilijk om te beslissen omdat de huisarts zei dat je er sowieso 3 maanden aan moet “wennen”.

Kyleena

03-03-2020 | Vrouw | 21
levonorgestrel
Stemmingswisselingen
Kyleena spiraal 1,5 jaar geleden laten plaatsen omdat ik last kreeg van stemmingswisselingen door de pil. Het plaatsen zelf ging soepel, van te voren 2x paracetamol ingenomen. Het voelde even vervelend maar heb de rest van de dag, op wat enkele krampen na, nergens last van gehad. Na een halfjaar bleef mijn menstruatie volledig weg. Dit was ook het moment dat de acne in m[lees meer...]ijn gezicht begon toe te nemen. Dit is het enige nadeel wat ik heb ervaren van het Kyleena spiraaltje. Om deze reden heb ik het spiraaltje vandaag helaas ook laten verwijderen.

25-02-2020 | Vrouw | 47
Stemmingswisselingen
Vandaag deze pil opgehaald bij de apotheek omdat deze is voorgeschreven door mijn huisarts i.v.m. stemmingswisselingen. Ik lees zeer verschillende verhalen en dat maakt mij terughoudend om te gaan starten. Ik ben een vrouw van (bijna) 47 en heb ook een Mirena spiraal. Al enige tijd heb ik enorm veel last van stemmingswisselingen echt een "jantje huilt jantje lacht" stemmin[lees meer...]g. Wanneer we 4 weken nemen dan ben ik van de 4 weken 1 week in balans, heb ik het naar m'n zin en schijnt het zonnetje. De overige weken ga ik van links naar rechts (ups and downs). Wie heeft hier ervaring mee of eventueel een alternatief?

Kyleena

20-02-2020 | Vrouw | 22
levonorgestrel
Stemmingswisselingen
Ik wil graag even een goed verhaal vertellen over het plaatsen van de Kyleena spiraal. Op internet zul je alleen maar de negatieve horror verhalen lezen, maar er zijn natuurlijk ook zeer veel goede verhalen. Ik heb de spiraal in de tweede dag van mijn ongesteldheid laten plaatsen. Allereerst brengt de (huis)arts de eendenbek in en meet ze de baarmoeder op. De baarmoeder[lees meer...]mond wordt dan vastgepakt. Dit voelt even als een hevige kramp, maar als je rustig blijft door ademen is dit goed te verdragen. Daarna wordt de spiraal uitgepakt en geplaatst. Dit voelt ook als een hevige kramp, maar is ook goed te verdragen. Zolang je rustig blijft liggen en vertelt wat je prettig vindt is het zo gepiept! Een uur voor het plaatsen heb ik een ibuprofen 200 mg en twee paracetamollen van 500 mg(1000 mg in totaal) ingenomen. Dit werkte goed. Ik ben 22, heb verder geen kinderen dus voor een jonge vrouw is de pijn ook goed te verdragen! Ik heb de spiraal gezet, aangezien ik van andere anticonceptie erge stemmingswisselingen krijg. Ik heb de spiraal gister laten zetten, dus zal binnenkort een nieuwe review er op zetten hoe het met de stemmingswisselingen gaat.

Tegretol

13-01-2020 | Man | 30
carbamazepine
Stemmingswisselingen
Je kunt bijna niet meer op je been staan een sport gaat ook niet ik heb deze bijwerkingen niet plezant zeker als je actief wilt zijn

Citalopram

29-10-2019 | Vrouw | 32
citalopram
Stemmingswisselingen
Ik was 2017 (6 mnd ) op.Citalopram, Olanzapin en Lorazepam ivm Depressie. Heeft goed gegolpen en binen half jaar gestopt... Binen deze jaaren had weer wat problemen ik had hetzelfde klachten net als bij depressie maar ze zeggen dat dit nu is Stemmingstornis (heb daar ook veel last van ) Dede keer in 12.Juni ben weer begonnen met Citalopram en helpt heel goed...In begin[lees meer...]t had veel last van misselijkheid (voraaal in de verkeer-heb mijn hele leven reisziekte en nu nog dit de bij) en veel dorst,het was ook heel warm toen ik begon. Alle mijn klachten zijn binnen 2 weken weg gegaan ,en elke dag was ik veel beter. Ik heb nu nergens meer last van ,maar moet dit spul 2 jaar lang slikken volgens mijn psy. 1 min punt vorige keer en deze ook is enorme haar uitval (maar ik denk beter kaal zijn ,dan gek op straat lopen) Ik slik mijn medicijnen om half 7 s'avonds..sinds dat ik ze zo slik slaap veel beter,pieker niet meer... 😉

Isoptin

27-08-2019 | Vrouw | 60
verapamil
Stemmingswisselingen
werkt goed, alleen als het heel warm weer is, ben ik vreselijk moe, en kan geen 1e stap voor de andere krijgen

Lamotrigine

11-06-2019 | Vrouw | 25
lamotrigine
Stemmingswisselingen
Ivm stemmingswisselingen en depressie lamotrigine gevraagt aan psych, ging hij mee akkoord. Goede ervaringen gelezen over dit middel en het schijnt dat dit niet alles afvlakt, in tegenstelling tot de antidepressiva. Eerste week wat last gehad van bijwerkingen: misselijk, hoofdpijn, suf en vergeetachtig. Eerste twee bijwerkingen zijn nu weg, sufheid wordt al minder. Ben [lees meer...]nog wel erg vergeetachtig. Ik slik nu bijna 2 weken 25 mg en het wordt nog opgebouwd tot ongeveer 100 max 150 mg. Tot nu toe voel ik me wel iets rustiger maar voor de rest is het nog even afwachten. Bijwerkingen vallen me wel alles mee vergeleken met andere middelen!

Quetiapine

11-06-2019 | Vrouw | 57
quetiapine
Stemmingswisselingen
Ik gebruik nu al meerdere jaren quetiapine eerst 25 mg (voor stemmingswisselingen/ autisme). Het werkte uitstekend kreeg oog migraine wat ik nog nooit eerder heb gehad. Ik ben nu overgestapt op 12,5 mg geen oog migraine op deze dosis meer gehad en het werkt redelijk. De Quetiapine neem ik s' avonds om 21 uur in zodat ik voor het slapen gaan tot rust kan komen. Het we[lees meer...]rkt minder goed dan 25 mg maar het werkt altijd beter met dan zonder dit medicijn. Bij drukke dagen neem ik de 25 mg.

25-05-2019 | Vrouw | 42
Stemmingswisselingen
PMS /overgangsklachten de overgangsconsulente adviseerde mij deze pil...was beetje sceptisch over de pil i.v.m eerdere ervaringen. Maar van af dag 1 ben ik gelukkig met deze pil heel licht beetje misselijk, de eerste stop week voelde ik me direct weer rot, en was ik blij dat ik weer kon beginnen nu na drie maanden heb ik het volgende probleem het medicijn is niet leverbaa[lees meer...]r tot 1e kwartaal 2020 vind het vreselijk en weet me geen raad, arts heeft me ACTIVELLE voor geschreven maar daar wordt ik niet blij van de bijwerkingen die er in vermeld staan.

21-05-2019 | Vrouw | 19
Stemmingswisselingen
Ik heb anderhalf jaar een andere pil geslikt waar ik heel erg last van bijwerkingen kreeg, slaapproblemen , vermoeidheid , extreme hoofdpijn, stemmingswisselingen en ga zo maar door bijna het hele lijstje af. hierna een half jaar volledig gestopt met de pil en nu toch maar gestart met de zoely op aanrader van mijn huisarts. deze pil kan ik iedereen aanraden, ik heb totaa[lees meer...]l geen last meer van bijwerkingen en voel me prima! ook de gebruikswijze is heel handig vooral door de dagstickers zo kan je nooit vergeten f je al een pil had ingenomen vandaag. 1 nadeel en dat is dat deze niet vergoed word, maar het is het zeker waard!

Seroquel

05-05-2019 | Vrouw | 42
quetiapine
Stemmingswisselingen
Ik kreeg de seroquel tegen stemmingswisselingen. Maar de dosering was erg hoog. Ik kwam heel veel aan en sliep alleen nog maar... In 2107 overgestapt naar de truxal!!! Daar heb ik niet zo n hoge dosering van nodig en de moeheid verdween.

Truxal

05-05-2019 | Vrouw | 42
chloorprotixeen
Stemmingswisselingen
Ik krijg de truxal om heftige emoties in goede banen te leiden. Verder helpen ze goed tegen rand psychotische aandoeningen. Ikzelf heb PTSS en ADHD. Voor de PTSS slik ik de truxal.

Paroxetine

11-03-2019 | Vrouw | 50
paroxetine
Stemmingswisselingen
Door preferentie van zorgverzekering een generieke merkloze paroxetine gekregen. Paroxetine ICC 20 MG tabletten. Vallen in je mond al uit elkaar en zijn erg vies van smaak. Na 3 weken doodmoe, wazig, afwezig, duizelingen, last met zien. Hiervoor al jaren paroxetine van aurobindo waar ik geen last van had. Paroxetine aurobindo 20 mg. Filmomhulde tabletten die makkelij[lees meer...]k door te slikken zijn en zeer goed voor mij werken. Deze wordt echter niet meer vergoed door Ohra ondanks aanbeveling huisarts en apotheek. Nu maar op eigen kosten weer aurobindo gekocht.

Lithiumcarbonaat

16-10-2018 | Vrouw | 67
Stemmingswisselingen
Heb mijn hele volwassen leven al regelmatig depressies, met anti-depressiva steeds weer onder controle gekregen. Maar nu worstel ik al 2 jaar, diverse anti-depressiva geprobeerd, opgenomen geweest voor nieuwe diagnostiek, zwaar therapeutisch programma gevolgd etc. Het lijkt er nu op dat de depressie redelijk onder controle is maar ik heb nog steeds last van een forse stemm[lees meer...]ingsstoornis. Nu gebruik ik sinds 3 weken Lithium maar ervaar geen verbetering eerder een verslechtering. Iemand enig idee hoe lang het kan duren voor je verbetering merkt???

Gabapentine

23-09-2018 | Man | 42
gabapentine
Stemmingswisselingen
na mijn alcohol verslavind waar in ik oa. gebruikte om mijn stemmingen te beinvloeden ben ik tijdens mijn klinische opname met dit medicijn begonnen. Aanvankelijk werkte het heel goed naarmate de tijd vordert veel rugklachten, stijfheid van spieren en gewrichten. Vrij neutrale gevoelens vlakt erg af. Geen emoties meer bijna. En geen opperbeste stemming.

Priadel

09-09-2018 | Vrouw | 60
Stemmingswisselingen
Priadel helpt mij al jaren heel stabiel te blijven. Dosis is verminderd. Soms jeukende huid. Gewichtstoename ondanks stoppen met frisdrank. Verminderde lustgevoelens.

Duphaston

06-09-2018 | Vrouw | 36
dydrogesteron
Stemmingswisselingen
Na herstel van een postpartum depressie bleef ik maandelijkse ernstige depressieve terugvallen hebben. Ik kwam erachter dat dit vaak voorkomt en PMDD heet. Na een zoektocht op internet veel informatie gevonden over behandelopties. Toen via Eileen Engels (kraamtranen.nl) Duphaston aangeraden. Dag 10-24 van cyclus. Werkte direct en sindsdien zo goed als stabiel, inmiddels 9[lees meer...] maanden. Heeft me mijn leven terug gegeven.