Slapeloosheid (25 meningen)

Diazepam bij spierkramp

Bojan Nikolik (27-05-2015)

23-06-2020 | Man | 37
Onrust
Ik heb dit voorgeschreven gekregen door m’n psychiater, samen met escitalopram 10 mg, gebruik het al een half jaar, moest laatst van 40 naar 30 mg, dat vond ik al lastig. Maar na een tijdje wel aan gewend geraakt. Maar verder afbouwen zie ik nog niet zitten. Uiteindelijk zal ik wel naar nul moeten gaan, het lastige is dat dit medicijn gemakkelijk verkrijgbaar is via intern[lees meer...]et. Vaak met bitcoin, maar als je goed zoekt ook via iDeal te verkrijgen. Nu krijg ik het vergoed, voel me rustig en ontspannen al neemt het effect wel af (gewenning). Maar je kan beter niet aan de benzo’s gaan. In iedergeval niet te lang.

21-11-2019 | Man | 37
diazepam (5mg/ml)
zelf heb ik na een ziekenhuis opname vanwege luchtwegproblemen diazepam gaan gebruiken op doktersadvies in een ziekenhuis Ik ben er zo langzamerhand verslaafd aan geraakt en dat op doktersadvies ha slechte zaak. En tijdens een alcoholontwennings periode in een kliniek heb ik het ook gekregen Ik sliep toen slecht en was altijd gespannen en in de stress. Graag wil ik va[lees meer...]n die zooi af want het begint voor mij verslavingstekenen te vertonen. Stop er altijd mee in overleg met een arts eigenlijk is het troep Ik gebruik diazepam nu 5 tot 6 jaar en ben doodongelukkig Het werkt door overdag en kijk niet meer helder uit mijn ogen en constant moe.

17-08-2013 | Vrouw | 37
diazepam (10mg)
werkt veel beter en fijner dan de baclofenalhoewel ik erg bedacht ben op afhankelijkheid, heeft als voordeel ook het angstdempend effect moest laatst een vervelende ingreep ondergaan en nam voor de ingreep 1 tabletje diazepam en ik gelukkig bj de diazepam geen vervelende bijwrkingen aleen hebberige mensen in mijn omgeving die opeens ook last hebben van kra mp en dan om een[lees meer...] tabletje diazepam vragen. Hoe brutaal krijgen ze mooi niet wel het teefoonnummer an een huisarts

30-03-2019 | Man | 38
Rectumkanker

02-11-2013 | Man | 38
Lage rugpijn

05-04-2019 | Man | 39
diazepam (5mg)
Tegen angst en paniekstoornissen al meerdere benzo's en SSRI's voorgeschreven gekregen, en Tranxène 5 mg (3-4 per dag) is veruit de beste. Probleem met diazepam (Valium) is dat zelfs 5 mg teveel vermoeid tegenover de werking tegen angst die je krijgt. Kreeg diazepam 5 mg enkele maanden 2-3 keer per dag voorgeschreven, maar terug gegaan naar Tranxène wat dus beter werkt en [lees meer...]minder vermoeid dan diazepam. Zelfs van een halve diazepam 5 mg word je al behoorlijk moe. SSRi's zoals Sipralexa ook enkele maanden voorgeschreven gekregen maar die maakten de angst en paniekaanvallen juist erger.

23-01-2018 | Vrouw | 40
diazepam (2mg)
Om van de Lorazepam af te komen ben ik overgestapt op de diazepam omdat deze een langere werking heeft. Dit verminderd de 'pijn' van het ontwennen. Helaas is het nog steeds een hel om af te bouwen als je het langer dan 2 weken gebruikt hebt. Laat dokters je niets wijs maken en lees altijd goed over hoe je moet afbouwen van een medicijn dat je wordt voorgeschreven. Google a[lees meer...]ltijd op de naam van je medicijn en 'ontwennen/ afbouwen/ afbouwverschijnselen' Dan weet je in ieder geval wat je kan verwachten.

16-02-2015 | Vrouw | 40

05-04-2019 | Vrouw | 41
diazepam (10mg)
Ik had verwacht dat het een behoorlijke werking zou geven. Heb twee maal daags 10 mg gram voorgeschreven voor 5 dagen. Ik neem het alleen 1 keer in de avond in 10 mg i.v.m werken overdag. En nu komt het. Ik heb de eerste 2 dagen slechter geslapen als normaal. Het leek gewoon niks te doen en slik nooit dit soort tabletten. Nek werd er ook niet echt minder om. Dus toen vor[lees meer...]ig weekend overdag geprobeerd,om werkelijke effect te ervaren. Werd totaal niet suf,naar inname 1,5 uur gewacht maar ik voel niks,hoe kan dit? Op zijn minst verwacht sufjes te worden,maar ben gewoon net als anders en er gebeurd echt niks. Derde dag maar mee gestopt,gelukkig is wel de juiste fisio opgestart.

02-01-2017 | Man | 41
diazepam (5mg)
Sinds oktober gebruik ik Diazepam om rustiger te worden en paniekaanvallen op te vangen. De ervaring die ik met deze medicatie heb, is positief. In de eerste weken was ik iets versuft, maar daar heb ik nu geen last meer van. Vooral in de eerste weken was ik erg moe en als ik in de avond medicatie in nam, sliep ik binnen een half uur. Voor de rest heb ik geen bijwerkingen g[lees meer...]ehad.

10-01-2015 | Man | 42
Aangezichtspijn
elke avond 1 tablet 5 mg ik wil slapen gewoon

05-03-2021 | Vrouw | 43
diazepam (2mg)
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

07-10-2017 | Vrouw | 43
diazepam (20mg)
Zeer veel klachten bij afbouw/ stoppen!! Ben blij dat het gelukt is ervanaf te komen

30-04-2015 | Vrouw | 43
Nekklachten
Vanwege ziekte van Pfeiffer lig ik veel. Ik heb nu heel erg last van mijn nek. Kan 's nachts bijna niet slapen. Niet echt handig als je Pfeiffer hebt. Internist schreef Diazepam voor als spierverslapper. Nou helaas, het werkte bij mij niet. Werd weer na 1,5 uur wakker van de nekpijn. Verder zo duf als een konijn de hele dag. Wat mij betreft: eens maar nooit weer!

31-07-2013 | Man | 43
diazepam
Ooit was ik aan een andere benzodiazepine verslaafd voor 4 jaar ongeveer en de dosis werd steeds hoger. Door omstandigheden kon ik niet goed afbouwen en heb daar 3 jaar last van gehad. Toen ben ik diazepam gaan gebruiken om te kijken of de lichte verschijnselen die ik nog overhad (en die maar niet weg wilden gaan) zouden verminderen. De huisarts was niet zo te porren,[lees meer...] dus op een gegeven moment kocht ik buitenlandse van 5 mg en gebruikte 4 tot 6 mg per dag. (stukje eraf of erbij). Dit werd in combinatie met andere dingen (veel koffie e.d.) steeds meer tot ik in contact kwam met iemand die haar hoge voorraad van 6 x 10 mg per dag verkocht. Ik kocht op een gegeven moment de hele dosis en het werd zo erg dat ik mezelf oppepte met koffie en soms zo'n zoete energy drank of zelfs ritalin (ook illegaal gekocht) dat ik meer dan 100 mg per dag gebruikte. Ik woog toen meer dan 100 kg, terwijl ik van nature slank ben. Daarvoor was ik 65 kg. Nu gebruik ik ook een ander sterk medicijn, wat ik niet noem, maar wat in een andere groep valt. Hierdoor heb ik minder diazepam nodig. Maar toch wel 60 mg per dag.. Hoe kom ik hier ooit vanaf? Die hel van die 3 jaar afkicken (hoewel het na 2 jaar wel te doen was) wil ik nooit meer meemaken, dus het zal opbouwend moeten. Iemand die ik vertrouw raadde me aan des te lager ik zou komen, des te meer ik zou moeten sporten. Dus afbouwen en opbouwen tegelijk. Dus fitness en evt. een vechtsport, maar momenteel ben ik nog te zwaar voor dat laatste, zo'n 89 kg. Het punt is dat ik er aan kan komen, maar het is wel prijzig. Als ik bedenk wat ik allemaal had kunnen kopen van al die doosjes medicatie.. Maarja dat is met roken ook zo, daar ben ik af door Allen Carrs methode. Ooit heb ik een verkleinde versie geschreven van Carrs methode, maar dan voor medicatie. Het werkte nog ook. Geen angst, niets, behalve een enorme spanning in mijn benen, die na een paar dagen ondragelijk werd. Mijn vertrouwen minderde en de spanning in de benen nam af en de angst en andere verschijnselen weer toe.. Het is een kwestie van doen, heb het al een keer gedaan en kan het nu nog langzaam afbouwen ook. En ik ken het Ashton Manual. Dat vind ik eigenlijk wel erg langzaam gaan. Dan zou ik voorlopig nog moeten blijven kopen en zo rijk ben ik momenteel niet.. Maargoed, ik ga er een kee voor. Tot nu toe ben ik overal van afgekomen. (alcohol, roken, etc.).. Van mij mogen ze het gebruik beperken tot 10 mg per dag (voor mensen met bijvoorbeeld erge rugklachten) en alleen hogere doseringen voor mensen die afbouwen (uiteraard gradueel afbouwend). Begin er nooit aan, maarja dat las ik ook ooit :-) Ik wens iedereen een gezond en gelukkig leven toe. En wie denkt dat ik me heerlijk voel met minimaal 60 mg diazepam in mijn lichaam die vergist zich. Ik voel me klote. Overdag (middag/avond) gaat het wel, maar heb wel een angstgevoel en een gevoelig gehoor en vlucht voor burengeluiden (met een hoofdtelefoon of door vaak weg te zijn of laat naar bed te gaan, want mijn buren gaan vroeg). Gelukkig werk ik parttime en is het net aan te doen. Ik zit net onder bijstandsniveau maar ik vraag het niet aan. Ik hoor de gekste verhalen daarover. Die 50-100 euro extra heb ik daar niet voor over. Bovendien krijg ik dan een sollicitatieplicht, terwijl ik al werk. Maargoed: gebruik je het nog niet zo lang en heb je het niet echt nodig: bouw het alsjeblieft af. (zelfs bij kort gebruik afbouwen) Groeten. C.

30-12-2019 | Man | 44
Onrust
Ik ben lang verslaafd geweest aan allerlei drugs en voor mij helpt dit middel om de craving weg te nemen om terug naar drugs te grijpen, het brengt me innerlijke rust, neemt de pijn weg en geeft me een rustig ontspannen gevoel. Toch kun je dit goed gevoel ook bereiken door te zwemmen of naar de sauna te gaan, gezonder en beter, we zijn nu eenmaal gewend bij ieder kwaaltj[lees meer...]e naar de dokter te gaan, ……………….(Mijnmedicijn.nl : tekst ingekort tot persoonlijke ervaring)