Ervaringen met Diazepam

Bojan Nikolik (27-05-2015)

06-04-2023 | Man | 40
diazepam (10mg)
Alcoholverslaving
Door vroeger verslaafd te zijn aan benzo´s voor de remmers erop zaten heeft het enkel klachten bij mij. Minder zin in sex ,snel en veel vergeten, niet slapen Ben bezig met de afbouw want denk dat mijn hersenen door het verleden met benzo´s Stoppen, enige manier

30-10-2020 | Vrouw | 47
diazepam (5mg)
Alcoholverslaving
Gestopt met alcohol drinken(verslaving begon ongeveer 18 jaar geleden). 5 maanden geleden gestopt (mijn 4de keer) Nam het de eerste 2 weken 2 tot 3 keer per dag, was echt nodig. Moest toen niet werken (vakantie). Neem het nog steeds na mijn werkdag. Rond 17u30. Helpt om niet terug te grijpen naar de drank, wat veel meer schade aanricht dan deze medicatie. Het effect neemt[lees meer...] wel af, er treed gewenning op, maar ik blijf het voorlopig nemen, ik kan moeilijk om met stress en wil echt niet hervallen. Ik neem ook antabuse in de ochtend. Dat stelt me ook gerust. Rond 20u30 neem ik melatonine, dat maakt dat ik me slaperig ga voelen en om 22u een halfje mirtazapine (ook tegen depressie, vroeger een heel, maar dan ben ik nog loom smorgens). Als ik om 22u15 ga slapen val ik snel in slaap, en slaap ook rustiger dan toen ik aan de alcohol zat. Sta om 6u45 op, dan ben ik redelijk uitgerust. Kan in het weekend wel nog langer slapen. Neem al jaren in de ochtend ook wellbutrin, tegen depressie. Ik leef stilletjes aan meer en meer, leren omgaan met stress en ook problemen aanpakken, wat niet makkelijk is. De medicatie helpt me. Bij aanvang (eerste weken) hadden alle bovengenoemde medicatie bijwerkingen, maar mijn lichaam geraakte eraan gewoon, en heb nu weinig tot geen bijwerkingen meer. Mijn leverwaarden zijn op 5 maanden super goed, ook cholesterol en suiker. Ben blij, maar ik weet dat het ook anders had kunnen lopen. Alcohol is echt vergif en veel schadelijker dan diazepam.

25-03-2017 | Vrouw | 58
diazepam (5mg)
Alcoholverslaving
Heb het nodig, omdat ik ben gestopt met alcohol te drinken vanaf 8/08/2015 , veel pijnen in de rug heb en met dit lost het beter op en kan ik beter slapen ook.