Ervaringen met Diazepam

Bojan Nikolik (27-05-2015)

05-03-2021 | Vrouw | 43
diazepam (2mg)
Overspannen/burn-out
Vanwege burn-out heb in bij het inslapen en wakker worden angstaanvallen. Soms heb ik wel 8 aanvallen per nacht, steeds als ik net in slaap val. Als ik dan een slechte nacht heb gehad dan neem ik de volgende dag een diazepam om 21:30, tussen 22-22:30 val ik dan in slaap. Ik slaap dan de hele nacht en heb geen aanvallen. Alleen als ik in de ochtend wakker word, maar dat vin[lees meer...]d ik niet zo erg. Ik heb geen last van bijwerkingen, in de ochtend wat duf, maar dat komt ook omdat er dan jonge kinderen met wakker maken.

14-01-2013 | Vrouw | 29
diazepam
Overspannen/burn-out
prima middel. ontspanning, rust en ruimte. Draagkracht wordt beter waardoor ik beter kan functioneren in de maatschappij. Voorzichtigheid gewenst. Ik gebruik dit middel om de dag

14-04-2020 | Man | 51
diazepam (5mg)
Overspannen/burn-out
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen van mijn huisarts waar ik ook goed mee kan praten, nu door de Corona-crisis jammer genoeg alleen door de telefoon. Eerst zo nodig 2*daags 5 mg . Toen dit niet voldoende hielp tegen mijn onrust en spanning (Mijn Moeder is vorig jaar 11 juli 2019 na een kort maar hevig ziekbed overleden; hartstilstand, coma, hersenschade, longontstek[lees meer...]ingen, ik ben mantelzorger vader, last van angst Coronacrisis. Heeft mijn huisarts het verhoogt naar zo nodig 3 x daags 5 mg. Ik kreeg gelijk meer bijwerkingen van prikkelbaarheid en onrustig zijn! In tegenstelling waar dit medicijn eigenlijk voor is! Ik zal dit ook aan mijn huisarts vertellen. Ik slik zelf clonazepam 's-avonds voor het slapen gaan 2x 0,5 mg. Voor RLS en door mijn spierziekte dunne vezel neuropathie (deze ziekte kan je het beste even googelen)kan ik vaak moeilijk in slaap komen en ik 's-nachts last van spierspasmes. De rusteloze benen en spierspasmes zorgen bij mij voor schoppen met mijn benen en armen wanneer ik geen clonazepam gebruik. Gek genoeg heb ik daar de bijwerking van prikkelbaarheid niet. Wel is clonazepam veel sterker dan diazepam. Met oxazepam (ook verslavend!) - tegen mijn onrusten spanning - had ik ook geen last van toegenomen prikkelbaarheid en onrust maar bij diazepam dus wel. Ik hoef geen herhaalrecept meer voor diazepam dus. Dan maar afleiding proberen te zoeken in boeken en artikelen lezen. En zo af en toe een sigaret. Mijn antidepressiva Cipramil van fabrikant Lundbeck is in overleg met mijn huisarts enkele maanden geleden verhoogt van 20 naar 30 mg. Ik heb veel vertrouwen in het geneesmiddel antidepressiva Cipramil van Lundbeck! Maar voor mij geen diazepam meer!!!