oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

20-05-2018 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?

09-08-2020 | Vrouw | 43
oxazepam (10mg)
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

04-01-2018 | Vrouw | 43
Spanningshoofdpijn

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam (10mg)
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

13-05-2019 | Vrouw | 44

07-09-2018 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

13-11-2017 | Vrouw | 45
Hypochondrie
Hallo , Bij deze wil ik graag mijn verhaal vertellen. Ongeveer 1 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en werd daardoor erg angstig. De angstaanvallen werden steeds erger en kwamen steeds vaker.. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik nergens meer naartoe durfde en daardoor kreeg ik boven op hypochondrie (angststoorni[lees meer...]s) agorafobie (pleinvrees). De huisarts had mij toen pillen voorgeschreven die bedoeld zijn voor deze stoornis. Maar helaas werkte die voor mij averechts, omdat ik er teveel bijwerkingen van kreeg en daardoor nog angstiger werd. Ik ben toen met spoed doorverwezen naar de GGZ, maar daar zat ik niet op mijn plek, ik had het gevoel dat daar niet naar mij werd geluisterd. Ik ben het toen op het internet gaan opzoeken of iemand mij kon helpen met mijn angststoornis. Omdat opgeven geen optie is maar er mee leven is al helemaal geen doen. Ik ben toen bij een man uit België terechtgekomen die hetzelfde als mij heeft meegemaakt en die nu mensen met hetzelfde probleem probeert te helpen. Ik ben op de dag vandaag zo dankbaar dat ik hem ben tegen gekomen.. Dankzij hem en mijn psycholoog waar ik nu 1 jaar onder behandeling ben en natuurlijk dankzij mijn doorzettingsvermogen kan ik jullie nu zeggen dat ik na 1 jaar vechten mijn angststoornis heb overwonnen. Heel af en toe nog voel ik me eigen iets minder in me vel zitten en dan pak ik een halve oxazepam en dan gaat het vrijsnel weer beter met mij.. Het is een zwaar jaar geweest met vallen en opstaan en ik heb er hard voor moeten knokken soms nog, maar het is de moeite waard. Want uiteindelijk heb ik mijn leven weer terug... Dus iedereen die hypochondrie of agorafobie heeft, zoek hulp, schaam je eigen niet en als je het idee hebt dat je ergens niet op je plek zit, zoek dan door tot je de juiste persoon hebt gevonden. Blijf vechten, geef niet op, het komt echt allemaal weer goed. Zet hem op!!!

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam (10mg)
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw

19-03-2019 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Begin van dit jaar heeft mijn broer suïcide gepleegd. Onverwachts voor ons. Ik als oudste uit het gezin heb de zorg van mijn ouders, zusje, neefjes en crematie op mij genomen. Door al het "onverwerkte" verdriet en zorgen om andere ben ik zenuwachtig, angstig en lig nachten te piekeren. Ik loop bij een psycholoog en het zorgteam maar ik bleef onrustig en slecht slapen. Nu [lees meer...]heb ik sinds een week oxazepam en heb ik eindelijk weer eens kunnen slapen. Overdag helpt het mij om naar mijn werk te gaan. Ik ga dan eerst naar mijn werk, neem er eentje en dan kom ik mijn dag door. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Ik hoop over 2 weken af te bouwen zodat wanneer ik vakantie heb er vanaf ben. Maar als dat niet lukt dan gaan we door. Wees lief voor jezelf als het nodig is.

06-09-2018 | Vrouw | 49
oxazepam (10mg)
Werkt in 1 woord fantastisch tegen mijn verschrikkelijke vliegangst. Voorheen ging ik huilend de lucht in zat ik de hele vlucht verstijfd in m'n stoel. De laatste jaren haal ik net voor ik op vakantie ga bij de huisarts een pil voor de heenweg en een voor de terugvlucht (of soms 1 meer als het een lange vlucht betreft). Nog nooit zo heerlijk ontspannen in een vliegtuig gez[lees meer...]eten. Ik voel me 'normaal' alsof of ik thuis ontspannen op de bank zit. Ben zelfs in staat om rustig een boek te lezen en wat te soezen. Op vliegvakantie gaan is een feestje geworden! Heel soms ervaar ik op vakantie (of als ik net thuis ben) een zwarte spin op het plafond als ik 's nachts wakker wordt. Als ik het licht aan doe of wakkerder wordt schijnt deze er niet echt te zijn. Ik ben erachter gekomen dat dit een zeer licht hallucinerende bijwerking van de oxazepampil van de dag ervoor is.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum