Ervaringen met Oxazepam

28-07-2022 | Man | 43
Gelijk bij lysanxia 10mg verhaal

13-03-2022 | Vrouw | 43
Overspannen/burn-out
11 jaar geleden een depressie gehad. Maak een moeilijke tijd door met veel lichamelijke klachten die wrsl aan stress geelateerd zijn, dit medicijn is mijn lifesaver. Ik heb alle pammen in huis maar dit is de beste.

09-08-2020 | Vrouw | 43
Angst
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam (10mg)
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

02-04-2021 | Man | 46
oxazepam (10mg)
Na jarenlange problematiek erg gespannen geraakt wat voor angsten en paniek zorgde. Oxazepam werkt voor mij heel goed. De 3x 10mg op een dag heb ik ook echt nodig. Ik gebruik het al lang. Ik hoop wel dat ik het nu ik psychische hulpkrijg het binnenkort kan gaan afbouwen.

27-08-2019 | Vrouw | 46
Onrust
Persoonlijk heb ik dysthymie. Dit heb ik onder controle echter triggeren mij situaties met herhaalde spanning om erg opgefokt en paniekerig te worden. Mijn zoon heeft adhd en dat vraagt veel van ons als ouders en vooral van mij. Deze spanning zorgt er af en toe voor dat ik mijn lijf niet ontspannen krijg ondanks allerlei interventies zoals mindfullnes en yoga. Dan helpt h[lees meer...]et mij om vooral voor het slapen gaan een half tablet te nemen. Ik voel dat ik na een half uur à 3 kwartier spanning los laat. Ook geestelijk wordt ik rozig en mat. Hierna wordt ik slaperig en kan diep inslapen. De volgende dag ervaar ik na enkele uren op te zijn een katerachtige hoofdpijn. Deze trekt na verloop vd tijd weg. Alsof ik de avond ervoor wat te veel wijn op heb. Ik neem oxazepam voor spanning en onrust, afhankelijk voorgeschreven door onverwachte spanning voor een mri.( die ik elk jaar heb). Ik zorg dat ik elk half jaar 10 tbl bestel via de huisarts. Dan zijn ze vaak nog niet op. Ik ervaar geen verslavend effect of gevoel. Echter komt dat ook dat het je erg rozig/suffig maakt en de dag erna hoofdpijn kan geven. Ik moet er niet aan denken als ik werk of studeer.

16-12-2023 | Man | 47
oxazepam (10mg)
Werkt op zich goed. Maar nu ik het elke dag inneem niet meer zo goed. Daarom moet ik verhogen. Mijn behandelaar zegt dat de effectiviteit inderdaad afneemt door tolerantie, maar dat het goed blijft werken tegen angst. Ze zijn smaakloos, dus je kunt ze gewoon doorbijten.

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw

22-02-2021 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Zo nodig halve tot hele. Nam altijd een halve. Werkt goed tegen angst en spanning maar gaf een vol gevoel in mijn hoofd. Alsof deze vol watten zat. Nu Lorazepam en dan heb ik dat niet.

06-10-2019 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Oxazepam is een heel geschikt middel, als je het met mate gebruikt. Ik gebruik het al jaren. En gebruik er 15-30 per half jaar. Als ik me rot en angstig voel en geen boodschappen durf te doen, doe ik ze toch ZONDER oxazepam. Ik ga dan bv meteen om 08.00 zodat ik de eerste ben. Ik doe dit omdat ik, ALS ik ze gebruik, ook de volle werking wil ervaren. B.v. bij de tandarts 20[lees meer...] mg of bloedprikken 10 mg of als ik ver van huis moet 15mg. En soms gewoon een kwartje, dus 2,5 mg om toch even die boodschappen verder van huis te doen. Soms is de bijwerking de dagen erna zo, dat je denkt dat je er weer 1 moet pakken. Ik blijf dan gewoon thuis en "zit"die dagen uit ZONDER oxazepam. Er zijn verschillende soorten oxazepam en soms moet je even wisselen. Neem vooral ook de pillen een paar uur van te voren in. De pammetjes werken snel maar de top ligt na zo'n 3-4 uur. Je moet dat zelf even uit proberen. groetjes Piet

21-10-2022 | Man | 52
oxazepam (10mg)
1 deed helemaal niets dus dan maar 2 nog niets. Uiteindelijk 5 stuks genomen maar helemaal niets. De nare gedachten blijven.

30-09-2022 | Vrouw | 52
oxazepam (5)
Overspannen/burn-out
vanwege burnout met angstaanvallen begonnen, afgebouwd van 50 mg naar inmiddels 20 mg. maar het is nog zo bij inname grote vermoeidheid of katterig gevoel. voelt soms alsof mijn kop onder water zit, voel het ook in de oren bij afkicken pijn in spieren, rillen en moe dus ook moeilijk.

20-12-2019 | Vrouw | 52