oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

04-05-2017 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik slik nu al tijdje oxazepam (van juni) Juni. Zware tijd achter de rug. Gingen verhuizen. Ik zelf heb adhd, borderline, fibromyalgie, cvs, hvs, acs, paniek en angststoornis en ptss. Ik heb 5 kinderen, de 3 oudste hebben ook van alles oa. Adhd, autisme en een heeft een hersentumor. Een verhuizing brengt voor iedereen spanning en stress mee, maar vooral hier. Mijn vriend he[lees meer...]eft ook autisme en kon dus niks hebben als kids overprikkeld waren enz. Ik kon lichamelijk niet veel in huis doen (deed het toch anders kwam nooit wat af. Vriend werkte elke dag tot 6, voor ie thuis en gegeten had was half 9 had ie vaak al geen zin meer) maar ja mijn lichaam trok t niet dus ik kreeg mee last eerste week dat we er echt woonde had mijn vriend zo’n bui . Niks was goed. Ik lag op bed met veel pijn. Was niet goed en nou ja landing negatief er over door de pijn en stress en stress van de kinderen opvangen. Schoot ik in hyperventilatie, daardoor werd mijn vriend helemaal overspoeld want wist niet wat te doen. Had nog nooit zo aanval mee gemaakt. Dus pakte hij zijn tas en ging er vandoor liet mijn achter met me ademhaling. Ik kwam steeds moeilijk op adem ik werd spierwit(zei dochter). Ik shakte. Ze was pas 5 maar belde 112 mama kan niet ademen, ze kende adres nog niet. Ik kon t niet uit spreken, dus dochter moest lang blijven hangen om te traceren, waar tel vandaan kwam. Ondertussen buren( die ik dus net 2@3 weken kende) buurvrouw bleef bij me hoofd staan wist ook niks te doen. Ik shakte en trilde. Blijkbaar eng gezicht. Viel regelmatig weg ambulance was er snel maar door het vertrek van me vriend werd t erger. En ook de angst buurman belde hem meerdere keren. Via fb hij zei keihard kom niet voor ze normaal is!! En stapte in trein. Broeders hebben 3 kwartier van alles geprobeerd lachgas en zuurstof enz. Niks hielp. Ik werd bleker en viel steeds verder weg. Dus ik moest mee. Buurman heel boos me vriend gebeld, dat hij gvd nu huis moest komen dat ik mee genomen werd. Maar ja autist die niet weet wat te doen en hem iets verplichte werkt niet dus hij kwam niet. In zh ook nog minstens uur bezig geweest met alles. Kon met moeite uitleggen dat vriend stem meestal ff helpt dus arts belde. Nou ging niet van harte maar ik kon iets wat praten( hoelang ik over een zin deed was niet normaal). Kon vertellen over hvs en diazepam slikte voor spieren. ( en nog veel meer maar dat kon ik niet zeggen en hadden ze op mijn kamer al allemaal gevonden) ze gaven me een pilletje zou snel helpen. Ik in paniek geen tramadol of iets aub. Ik werk heel heftig op bijwerkingen. Bij tramadol ga ik hallucineren dus vriend gebeld. Ik zei alleen maar chocolade cake hij wist genoeg en legde arts uit wat er evt gebeuren kan als ze niet goed aan slaan. Maar in tegendeel het werkte. Kwartier later viel ik letterlijk weg. Ik was in eens ontspannen en ademhaling was heel rustig zo rustig dat ze meerdere keren en plekken controleren moesten. Vanaf die dag krijg ik ze voor geschreven 3a4 per dag. Doe ik niet alleen als nodig is maar nu heb ineens super last van bijwerkingen. Ik voel me heel raar emoties blokt ie idd maar ik heb geen honger of dorst. Ik ben onrustig koud en veel lucht rondom /in borstkas. Ik vergelijk het vaak met high gevoel. Als t dan uit werkt, zweet ik me kapot en ben ik super gespannen. Ik kan ook absoluut niet slapen met dit op dus kan zo zijn dat ik nachten wakker ben. Sinds sept heel veel stress door arrestatie ex. en bijkomende problemen in mijn gezin (waren al uit elkaar) en nam bijna elke dag oxa in. Maar in eens kwamen alle emoties er door. Ik huilde ik was bang schreeuwde en liep weg bij belangrijke afspraken, hartkloppingen waar ik echt ziek van werd dus kreeg ook pillen voor hart erbij. Sindsdien werkt t tégen hartkloppingen en soms iets wat extra emoties te blokken. Ik hoor meer mensen zeggen zo raar te voelen, maar sommige niks en sommige die meer mg hebben ook nergens last van? Iemand ook ervaring?

12-03-2020 | Man | 35
Overspannen/burn-out
goed middel, gebruik het al jaren. wanneer ik stress of drukte ervaar.( ooit overgehouden aan een burn-out) ik gebruik maximaal 2x 1 tablet per week. zodat het effectief blijft LET OP: bij langdurig gebruik, treed er gewenning op. dat is niet fijn, wanneer je weer wilt stoppen.

25-05-2019 | Man | 36
oxazepam (10mg)
Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

04-04-2020 | Man | 38
oxazepam (10mg)
Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.

24-09-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Het heeft mij heel erg geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Ik was net n bericht aan het lezen een reactie op iemand anders.eigenlijk wilde ik een reactie ook eronder plaatsen. Want het was net of ik mijzelf aan het lezen was. Een vrouw die depri is en angstaanvallen heeft. Ze heeft ook pas haar dierbare oma verloren en ze heeft 2 kindjes. Ik hoop dat als jij mij lee[lees meer...]st met mij in kontakt kan komen. Want ik zou graag mij ervaring met jou willen delen. Ik slik ook citalopram 30 mg nu. Eerst altijd 10 maat het is verhoogd. Ik voel mij ook zo veel schuldig en heb ook n verdrie tig gevoel die er niey uit komt.ik moet zeggen het gaat nu wel iets beter met mij na de citalopram en de oxapam.

05-06-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt relatief snel waardoor ik het ook tijdens het opkomen van een paniekaanval in kan nemen en er baat bij heb. Ik vind dat prettiger dan de hele dag preventief versuft te zijn.

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

14-03-2018 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Tja, wat moet ik er over zeggen.... Gebruik het nu 9 a 10 weken ofzo, eerst 4 keer per dag (om de 6 uur) en nu sinds twee nachten Seroquel 25mg want slapen kon ik niet op de Oxazepam, ook niet op Diazepam, en ook niet op Temazepam... Sla de oxazepam van de nacht nu over omdat de Seroquel zijn werk dan doet. Neem overdag nog 3 tabletjes Oxazepam van 0,5mg... Hoop over te [lees meer...]kunnen gaan op een ander angstremmend middel of Seroquel XR (verlengde afgifte) en daardoor de Oxazepam af te kunnen nouja durven bouwen. Ik ga niet adviseren om het wel of niet te gaan gebruiken maar wel dat ik er van baal dat ik me er zo afhankelijk van voel.... Verschrikkelijke periode achter de rug, trauma, stress, angst, depressie.... stapelgek en apatisch geworden van angst, letterlijk...... En dan opgenomen worden in een crisisziekenhuis... Ook niet heel tof geweest.... Door de gebeurtenissen daar ben ik het preventief gaan slikken. AL met al, het heeft me door een afschuwelijke periode heen geloosd maar ik durf het huis niet meer uit zonder. In iedere tas en iedere jaszak zitten tabletjes... Geestelijk zwaar verslavend dus..... Haat liefde verhouding geworden.

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

18-03-2019 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Onrust
Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen

26-07-2018 | Vrouw | 40
Onrust
oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik

25-04-2018 | Vrouw | 40
oxazepam (10mg)
Gekregen tegen paniekaanvallen... alles werd alleen maar erger.. ruim 4 weken dood en doodziek op de bank gelegen... kon niet meer lopen, staan, had geen coördinatie meer, en was de hele dag duizelig.... toen ik de dosis van 10mg wilde halveren naar 5 Mg... Werd de ellende alleen maar groter.. heftige spierspasmes volgde en stopten niet meer.... hierdoor 4 dagen in het Z’h[lees meer...]uis gelegen.... puur vergif voor mij :-(

14-08-2020 | Vrouw | 41
Bovenmatige slaperigheid
Eraan begonnen tijden een psychische breakdown met hyperventilatie/paniekstoornis/angsstoornis/hypochondrie/ssociale fobie en pleinvrees. Toen had ik 80mg per dag. Dit het ik maar ca 2 weken gedaan en toen afgebouwd en zelfs even gestopt. De psychische breakdown is voorbij maar ik blijf heel onrustig als ik moet gaan slapen. Daarom toch besloten om voor de nacht 2 te sl[lees meer...]ikken. Dit doe ik al meer dan een jaar. Soms ff 3 a 5 dagen helemaal zonder maar dan kom ik gelijk niet meer in slaap en als het dan uiteindelijk wel lukt, ben ik ca 6x wakker op 1 nacht. Verslaving ben ik niet bang voor, dat heb je volledig zelf in de hand. Ik heb zo wie zo een hoge tolerantie voor dit soort medicatie maar mocht 2 voor de nacht niet meer werken dan ga ik naar de dokter voor een oplossing. Ik ga niet MEER slokken dan 2 per nacht. Ik voel binnen een half uur dan mijn hartslag en ademhaling lager gaan. ( ja andere dingen ook al geprobeerd en gebruik ook meditaite)