Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

03-12-2022 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
Na de maximale dosis van 3x 10 ingenomen te hebben lig ik nog steeds wakker en geen oog dicht gedaan nog. Momenteel is het 3:38. Verschrikkelijk. Ik ben naar oxazepam overgestapt ivm klachten van oorsuizen en steeds meer nodig hebben van zopiclon. Maar ik heb liever oorsuizen dan dat ik de hele nacht wakker lig!

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

04-04-2020 | Man | 38
oxazepam (10mg)
Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.

24-05-2023 | Vrouw | 39
oxazepam (50mg)
Ik kreeg oxazepam van mijn psychiater toen ik gestopt ben met een ander medicijn en daar angstaanvallen van kreeg. In het begin werkte het waanzinnig. Ik werd er heel rustig van maar ook heel moe, kon de hele dag slapen. Ik heb het lang geslikt, ik denk wel een half jaar dagelijks. Op een gegeven moment merkte ik dat het niet meer werkte en ging meer slikken. Ik kon niet m[lees meer...]eer zonder. Het effect na zo lang gebruiken bleef uit. Ik was continu down, en continu bezig met wanneer ik mijn volgende oxazepam zou kunnen pakken. Tot ik 2 weken geleden op een festival was, en daar 4 (!) Oxazepam mee naar toe had genomen voor de zekerheid. Van die dag weet ik niks meer, ik had blijkbaar zo erg de behoefte me te verdoven dat ik ze alle 4 heb geslikt. De dag er na kwam ik er achter toen ik de lege uitdrukstrip zag. Ik schrok me kapot en ben er resoluut, cold turkey mee gestopt. De twee dagen daarna voelde ik me bijzonder slecht en heel depressief. Maar dat ging voorbij en ik doe het nu al 2 weken zonder. Ik voel me echt heel veel beter zonder. Net of ik als een zombie heb geleefd afgelopen tijd. Ik was er helemaal niet bij. Ik leef nu weer. Het heeft me even goed geholpen maar echt, slik het nooit te lang want het maakt je kapot. Ik ben blij dat ik er van af ben.

14-05-2023 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Al in zeer lage hoeveelheid werkt dit zo goed. Ik neem het niet om rustig te worden. Ik neem het om me weer mezelf te voelen. Ik ben altijd gespannen. Dit helpt me om van het leven te kunnen genieten en moeilijke dingen aan te kunnen. Ik word niet afhankelijk door minstens 2 dagen per week het niet te nemen en ook de dosering niet te overschrijden. Ik neem ook vaak maa[lees meer...]r 5 mg. Ik snap dat mensen verslaafd worden aan dit spul. Het voelt heerlijk. Maar het is gevaarlijk. Pas op met dit medicijn. Gebruik het verstandig.

27-08-2022 | Man | 39
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Heb zo nu en dan zeer zware darmaanvallen door de pds en als z'n aanval begind direct een oxazepam 10mg en een Domperidon 10mg en met een half uur begind de pijn af te nemen en zelfs met twee uur is de aanval voorbij meestal ook een ORS erbij om wat te kunnen drinken. Voorheen duurde z'n aanval 3 tot 4 uur met ernstige angstaanvallen en lag dan te kraperen van de pijn en h[lees meer...]ad de rest van de dag een hele onrustige buik maar nu na twee uurtjes alles rustig! Gebruik het nu z'n 6 jaar en wil niet zonder heb het ook altijd bij mij! Gebruik alleen wanneer nodig! Bij angst neem ik het maar 1x per dag!

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

08-09-2023 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Ik kan niet meer in slaap komen ben heel de week al wakker en krijg zware pillen 80mg diazepam werkt niet toen 37.5 mg dormicum werkt ook niet 900 mg serequel werkt ook niet en nu 100 mg oxazepam en werkt ook totaal niet.ik kan niet meer in slaap komen zelfs de huisarts weet het niet meer ik loop tegen muren aan om geholpen te worden.ik heb alleen het probleem dat ik zovee[lees meer...]l hoge doseringen heb niet allemaal tegelijk natuurlijk maar niks helpt.ik ben radeloos heeft iemand misschien nog tips want met een slaapkliniek komen de huisarts en ik ook niet verder

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.

14-08-2020 | Vrouw | 41
Bovenmatige slaperigheid
Eraan begonnen tijden een psychische breakdown met hyperventilatie/paniekstoornis/angsstoornis/hypochondrie/ssociale fobie en pleinvrees. Toen had ik 80mg per dag. Dit het ik maar ca 2 weken gedaan en toen afgebouwd en zelfs even gestopt. De psychische breakdown is voorbij maar ik blijf heel onrustig als ik moet gaan slapen. Daarom toch besloten om voor de nacht 2 te sl[lees meer...]ikken. Dit doe ik al meer dan een jaar. Soms ff 3 a 5 dagen helemaal zonder maar dan kom ik gelijk niet meer in slaap en als het dan uiteindelijk wel lukt, ben ik ca 6x wakker op 1 nacht. Verslaving ben ik niet bang voor, dat heb je volledig zelf in de hand. Ik heb zo wie zo een hoge tolerantie voor dit soort medicatie maar mocht 2 voor de nacht niet meer werken dan ga ik naar de dokter voor een oplossing. Ik ga niet MEER slokken dan 2 per nacht. Ik voel binnen een half uur dan mijn hartslag en ademhaling lager gaan. ( ja andere dingen ook al geprobeerd en gebruik ook meditaite)

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

20-07-2022 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Hielp in het begin goed. Na een tijdje begon dat wat minder te worden en ben er helaas aan verslaafd geraakt. Met behulp van een goede psychiater ben ik inmiddels afgebouwd, na 14 jaar.. Goed middel voor even, maar pas op dat je het niet te lang of te vaak gebruikt

10-07-2022 | Man | 42
Drugs verslaafd