oxazepam

Bromazepam (80 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

16-08-2020 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)

04-04-2020 | Man | 38
oxazepam (10mg)
Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

04-05-2019 | Man | 20
oxazepam (10mg)
De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.

30-04-2019 | Man | 55
Agorafobie

22-03-2019 | Man | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik ze als ik of te veel angst heb of overstuur begin te raken. Ik gebruik ze om mezelf te kunnen inslapen als het niet goed gaat. Vandaar ook de 30mg. Ik krijg ze voor "Zo nodig" Dat houd in dat ik ze niet dagelijks gebruik. Bij mij gaat het erom dat ik veilig ben naar mezelf toe en als ik me niet goed voel, en ik denk dat het fout kan gaan dan gebruik ik ze om in [lees meer...]slaap te komen na ongeveer 1 uur. Om erger te ver komen. Heel fijn dat dit kan en het werkt wel goed.

19-03-2019 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Begin van dit jaar heeft mijn broer suïcide gepleegd. Onverwachts voor ons. Ik als oudste uit het gezin heb de zorg van mijn ouders, zusje, neefjes en crematie op mij genomen. Door al het "onverwerkte" verdriet en zorgen om andere ben ik zenuwachtig, angstig en lig nachten te piekeren. Ik loop bij een psycholoog en het zorgteam maar ik bleef onrustig en slecht slapen. Nu [lees meer...]heb ik sinds een week oxazepam en heb ik eindelijk weer eens kunnen slapen. Overdag helpt het mij om naar mijn werk te gaan. Ik ga dan eerst naar mijn werk, neem er eentje en dan kom ik mijn dag door. Bijwerkingen heb ik gelukkig niet. Ik hoop over 2 weken af te bouwen zodat wanneer ik vakantie heb er vanaf ben. Maar als dat niet lukt dan gaan we door. Wees lief voor jezelf als het nodig is.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum