Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Veel onrust en altijd aan het nadenken ook dat ik soms nieteens weet waaraan ik denk.

22-02-2021 | Man | 51
oxazepam (10mg)
Zo nodig halve tot hele. Nam altijd een halve. Werkt goed tegen angst en spanning maar gaf een vol gevoel in mijn hoofd. Alsof deze vol watten zat. Nu Lorazepam en dan heb ik dat niet.

20-12-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Hallo, wat naar dat je corona hebt gehad. Ik gebruik oxezapam sinds 2 weken voor angst en paniek. Gebruik 2 maal daags 0,5mg. Het maakt me wat rustiger. Heb ook antidepressiva. Paroxetine. Jaren 20 mg en nu sinds 2 weken 30mg. Daarbij zijn de klachten toegenomen. Schijnt een aantal weken te duren. Heftig hoor.

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw

22-10-2020 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
6 jaar lang doorgelopen met allerlei problemen. Nu heftige angst en paniekaanvallen die mijn lijf overnemen In maart corona gehad. Vanwege eerde ziekte extra angst en paniek om weer erg ziek te worden van covid. Nu gebruik ik 3x daags 0.5 mg oxazepam Dit geeft meer rust. Wel heb ik het idee dat ik veel meer droom. Ik heb hiervoor anti depressieve gehad maar doorda[lees meer...]t ik zo zwak ben lichamelijk en geestelijk kan mijn lichaam dat niet aan.

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

16-08-2020 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)

04-04-2020 | Man | 38
oxazepam (10mg)
Ik heb dit 3 korte periodes gebruikt. Het werkt, maar is zeer verslavend. En afbouwen is geen pretje. In mijn ogen alleen gebruiken als overbrugging, of incidenteel. Maar niet voor langere periodes achter elkaar. En dan bedoel ik al periodes langer dan twee week.

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

06-01-2020 | Man | 44
oxazepam (50mg)
Autisme
Doet meestal wat er van verwacht wordt. Geeft meestal na wakker worden nog enige tijd een hemelse rust in mijn hoofd. Werkt beduidend slechter als de spanningen groot zijn.

20-12-2019 | Vrouw | 52

30-07-2019 | Man | 60
oxazepam (10mg)
Oxazepam gekregen om de start met SSRI's te overbruggen. Die start was extreem heftig, durfde het huis niet meer uit. Toen ik ging zoeken op bijwerkingen van oxazepam, gelijk gestopt met de voorgeschreven 30mg per dag, en alleen ingenomen als het echt niet meer ging. Pas na 8 weken ging de SSRI werken. Als ik die 8 weken 30mg oxazepam had genomen, had ik een extra probleem[lees meer...] gehad. Heb nog steeds oxazepam, maar kan nu ruim een half jaar toe met 30 stuks. Neem ze dus alleen als de angst te ernstig toeslaat en alleen in de ochtend, om de dag door te komen. Gebruik de SSRI nog steeds. Paar keer mee gestopt: ging niet. Zit op een erg lage dosis SSRI, omdat de bijwerkingen anders net zo erg zijn als de angst.