oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

05-07-2018 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven gekregen in een periode waarbij ik erg veel last had van angsten en extreme paniekaanvallen. Ik had nog nooit oxazepam gebruikt en vond het een beetje eng. Door de oxazepam ervaarde ik weer een beetje rust in mijn hoofd en lichaam waardoor ik echt even in de gelegenheid was om te ontspannen. Ook nare of enge gedachten werden minder. Voor mij was het op dat m[lees meer...]oment een 'wondermiddel'. Ik nam 2x 10 mg per dag in. Ik nam het niet in vóór het slapen omdat ik dan de dag erna ontzettend veel last had van een 'katerig' gevoel. Hoofdpijn, zwarte ledematen etc. In overleg met de arts besloten om ook weer gauw af te bouwen met het middel vanwege het verslavende effect. Ik begon na een tijdje ook te merken dat ik inderdaad veel behoefte had naar het effect van het middel. Afbouwen is goed gegaan. Van 1x 10 mg per dag naar 3x 10 mg per week en op een gegeven moment alleen maar op de momenten van extreme paniek. Ik gebruik het nu al een lange tijd niet meer en door middel van therapie en een antidepressiva(escitalopram) ben ik weer aan het herstellen. Ik heb ook niet meer verlangd naar het middel. Bijwerkingen waren extreme vermoeidheid, duizeligheid, soms wazig zicht, zware ledematen. Ondanks dat voelde ik soms ook een bepaalde opgewektheid, een soort opleving. Ik voelde me even niet 'chaotisch'. Het heeft mij zeker geholpen om door een zware periode heen te komen, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

03-11-2019 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Oxazepam (10mg) had een verwaarloosbaar effect op mij. Dit in tegenstelling tot lorazepam (1mg), wat ik enkele weken ervoor twee maanden aaneen driemaal per dag heb geslikt - misschien is dit ook de reden dat oxazepam niet veel voor mij deed. Nu ben ik succesvol overgestapt op een heel ander type medicatie dat geen gewenning geeft (dus geen benzodiazepine).

18-10-2019 | Vrouw | 29

18-10-2019 | Vrouw | 29

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

22-03-2018 | Vrouw | 32
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven na een traumatische ervaring. Vooral als ik op bed lag had ik last van angst en paniek aanvallen en kon er niet of slecht van slapen . Slapen is nog niet 100% maar de paniek aanvallen waren zeer goed controleerbaar met de oxazepam de eerste dagen 3 maal per dag genomen daarna alleen 2 een uur voordat ik ging slapen . Laatste week nog maar 1 in de avond

07-03-2018 | Man | 32
oxazepam (50mg)
Al jaren last van paniekaanvallen en hyperventilatie.. Dit beinvloede mijn werk en priveleven enorm. Via diverse artsen en psychiaters medicijnen gekregen maar Oxazepam lijkt voor mij het beste te werken. Alleen ze schrijven voor mij niet genoeg voor zodat ik genoodzaakt was om op andere manieren aan het medicijn te komen. Ik gebruik nu over de hele werk dag 3 halfjes van[lees meer...] 50MG en hiermee kom ik de dag prima door en ik kan me zelfs beter concentreren hierdoor. Ik ben veel rustiger, maak me niet zo druk meer en ik maak ook minder fouten. Ik ben alleen bang wat de langetermijn effecten zullen zijn.. Ik durf eigenlijk niet meer zonder dit medicijn :(

22-08-2021 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik heb oxazepam gebruikt maar ik wou dat ik vergooit aan begonnen was! Ik heb last van paniekaanvallen en oxazepam maakt het vele malen erger! dit medicijn is niet voor zwakke mensen het is ongelooflijk sterk en zorgt ervoor dat je niet meer helder en normaal kan denken mijn hoofd werd er heel zwaar van en ik was de hele dag enorm moe daarnaast was ik zo stoned [lees meer...]al een garnaal de hele dag door het heeft bij mij niet geholpen helaas het ergste van alles is dat je er ook hartkloppingen van krijgt

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

16-01-2018 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik weet niet waar ik moet beginnen. Het begon een 2 jaar geleden ongeveer. Ik had wel eens in de avond/nacht dat ik flinke hartkloppingen kreeg of flink begon te tollen ik moest dan meteen na de wc en kwam alles eruit van voor en achter. Ik kreeg het koud en begin te zweten op me handen en voeten. Sinds 2 maanden is het nu heel erg. Ik kreeg op een avond het zelfde alleen[lees meer...] nu had ik een soort druk op me borst en het leek wel alsof mijn tong verdoofd was aan de achterkant dis ik had moeite met praten. Ik wist niet wat me over kwam en heb de huisartsenpost gebeld. Eenmaal daar werd me verteld dat ik angst/paniek aanvalken had. Uiteindelijk weer bij mijn huisarts geweest en kwam blijkbaar okk uit dat ik hyperventilatie heb nooit geweten. De aanvallen heb ik nu ook overdag het komt zo ineens opzetten maar als ik oxazepam in neem merk ik vrij weinig ik voel niets mijn hartkloppingen blijven maar het ergste van alles ik heb een duizeligheid in mijn hoofd dat echt angstig is. Je hebt geen controle over je lichaam het gevoel dat je flauw gaat vallen en dat maakt mij zo ontzettend bang omdat je machteloos bent. Vooral als mijn man er niet is en ik alleen met mijn zoontje ben. Ik heb ook temazepam voor als ik echt niet kan slapen. Gisteren was weer zo een dag en had er eentje in genomen maar op 1 of andere manier werd ik helemaal gek het leek net of er een stem tegen mij zei dat ik dood moest(ik dacht echt wat overkomt mij nu) terwijl mijn man naast me sliep heb ik mijn moeder gebeld en die heeft na een lang gesprek gezegd neem nog een temazepam dan vak je in slaap. Zo gezegd zo gedaan ik ben pas rond 4 uur in de nacht in slaap gevallen maar de wekker van mijn man ging niet veel later dus helemaal niet geslapen. Ik stond op met het zelfde gevoel en heb voordat ik mijn zoontje na school ging brengen 1 oxazepam in genomen maar ik heb echt het idee dat het bij mij niet werkt want ik blijf het gevoel hebben. Velen mensen die ik ken zeggen je mag er ook twee in nemen maar dat durf ik niet bang voor overdosis of iets.. wat doen jullie als het niet helpt? Ik weet ook echt niet waar de aanvallen vandaan komen want ze komen uit het niets opzetten. Mijn cesar therapeut denk stress en mijn huisarts ook maarja daar loop ik al JAREN mee.. hoop dat iemand mij kan helpen.. wil hier zo graag vanaf en wil als helemaal geen pillen slikken.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum