oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

29-06-2019 | Vrouw | 67
oxazepam (10mg)
Ik slik oxazepam al jaren, en mij help het goed. Ik ben wel eens even gestopt maar kreeg toen spierpijn in mijn benen en was ook erg moe. Van mijn arts moest ik er weer mee doorgaan en ik heb geen last meer van spierpijn, en ik ben ook wat minder nerveus. Dus ik neem gewoon iedere ochtend een pilletje en zonodig mag ik er ook één voor de nacht!

18-03-2019 | Vrouw | 40
oxazepam (50mg)
Onrust
Ik heb jaren drugs gebruikt voor ik met oxazepam begon ik heb erg veel nare herinneringen die voor mij onrust en een depri gevoel geven ben inmiddels 23 jr afhankelijk van de medicatie en dat is wel een groot nadeel maar zonder zou ik niet meer willen /kunnen

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

02-02-2019 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Na enkel jaren af en toe lat van een paniekaanval te hebben gehad waardoor is zonodig een Oxazepam gebruikte, kwam ik twee weken geleden in een constant gevoel van onrust,angst en paniek terecht door een combinatie van altijd maar doorgaan en stress door jarenlang gesteggel met de gemeente vanwege een verhuizing van ons bedrijf. Ik slik nu verdeeld over de dag 4 x 1/4 ta[lees meer...]blet en hoewel er gezegd wordt dat dat niet kan werken, helpt het mij de scherpe randjes eraf te halen. Ik ben blij om ,na 2 vermoeiende weken, nu langzamerhand weer wat tot rust te komen.

05-12-2018 | Vrouw | 33
Overspannen/burn-out
Ik gebruik het doordat ik door stress en overspannen klachten erg gespannen ben. Zo erg dat ik dan niet meer goed kan eten of concentreren. Ik neem een half tablet van een hele val ik in slaap (ben niet zo groot/zwaar). Werkt erg goed duurt wel een uur maar dan merk ik echt dat ik meer rust heb. Is wel verslavend.

25-11-2018 | Man | 20
oxazepam (10mg)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

06-09-2018 | Vrouw | 49
oxazepam (10mg)
Werkt in 1 woord fantastisch tegen mijn verschrikkelijke vliegangst. Voorheen ging ik huilend de lucht in zat ik de hele vlucht verstijfd in m'n stoel. De laatste jaren haal ik net voor ik op vakantie ga bij de huisarts een pil voor de heenweg en een voor de terugvlucht (of soms 1 meer als het een lange vlucht betreft). Nog nooit zo heerlijk ontspannen in een vliegtuig gez[lees meer...]eten. Ik voel me 'normaal' alsof of ik thuis ontspannen op de bank zit. Ben zelfs in staat om rustig een boek te lezen en wat te soezen. Op vliegvakantie gaan is een feestje geworden! Heel soms ervaar ik op vakantie (of als ik net thuis ben) een zwarte spin op het plafond als ik 's nachts wakker wordt. Als ik het licht aan doe of wakkerder wordt schijnt deze er niet echt te zijn. Ik ben erachter gekomen dat dit een zeer licht hallucinerende bijwerking van de oxazepampil van de dag ervoor is.

05-07-2018 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven gekregen in een periode waarbij ik erg veel last had van angsten en extreme paniekaanvallen. Ik had nog nooit oxazepam gebruikt en vond het een beetje eng. Door de oxazepam ervaarde ik weer een beetje rust in mijn hoofd en lichaam waardoor ik echt even in de gelegenheid was om te ontspannen. Ook nare of enge gedachten werden minder. Voor mij was het op dat m[lees meer...]oment een 'wondermiddel'. Ik nam 2x 10 mg per dag in. Ik nam het niet in vóór het slapen omdat ik dan de dag erna ontzettend veel last had van een 'katerig' gevoel. Hoofdpijn, zwarte ledematen etc. In overleg met de arts besloten om ook weer gauw af te bouwen met het middel vanwege het verslavende effect. Ik begon na een tijdje ook te merken dat ik inderdaad veel behoefte had naar het effect van het middel. Afbouwen is goed gegaan. Van 1x 10 mg per dag naar 3x 10 mg per week en op een gegeven moment alleen maar op de momenten van extreme paniek. Ik gebruik het nu al een lange tijd niet meer en door middel van therapie en een antidepressiva(escitalopram) ben ik weer aan het herstellen. Ik heb ook niet meer verlangd naar het middel. Bijwerkingen waren extreme vermoeidheid, duizeligheid, soms wazig zicht, zware ledematen. Ondanks dat voelde ik soms ook een bepaalde opgewektheid, een soort opleving. Ik voelde me even niet 'chaotisch'. Het heeft mij zeker geholpen om door een zware periode heen te komen, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.

27-04-2018 | Man | 61
oxazepam (10mg)
Zeer goed middel tegen o.a. hevige angst en paniekaanvallen. Gebruik dit nu maanden en heb dit (nu even) nodig. Begonnen met 3 x daags 10 mg, maar door de hevige verslechtering van mijn klachten regelmatig 5 x daags 10 mg. Werkt goed, totaal geen bijwerkingen en slaap er prima ook op. Enige is, dat ik regelmatig erg levendige dromen heb. Geloof die "horrorverhalen" niet. A[lees meer...]ls je dit nodig (voor enige maanden) hebt is het gewoon een Topmiddel.

08-04-2018 | Vrouw | 18
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Het helpt mij de angsten van ptss onder controle te krijgen en als ik het tijdig inneem is de kans op dissociaties kleiner.

15-01-2018 | Vrouw | 31
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt erg goed bij het reduceren van mijn fysieke spanningsklachten én de geestelijke angstklachten/ dwanggedachten. Het duurt ongeveer 1,5 uur voordat het volledig werkt, maar na 1 uur merk ik al een afname in klachten. Dit geldt voor een tablet van 10 mg. Ik heb Oxazepam vaker voor enkele weken achter elkaar gebruikt, variërend van 10 tot 45 mg per dag. Het m[lees meer...]inderen/ stoppen ging mij redelijk goed af, ook bij 45 mg. Ik had weinig last van ‘afkickverschijnselen’. Door mijn angstklachten en dwanggedachten ging ik erg panisch om met de inname van de tabletten, omdat ik overal horrorverhalen las over de verslavingsgevoeligheid. Daarbij was het behouden van controle voor mij heel belangrijk en het innemen van medicijnen ging daar tegenin. Oxazepam maakte mijn leven dragelijker in donkere en angstige perioden. Als een middel dit voor je kan doen, grijp dit dan met beide handen aan. Uiteraard met een gezonde dosis zelfcontrole en tussentijdse evaluaties van de voorschrijver (psychiater/ huisarts). Ik ben ook zo snel mogelijk begonnen met therapie, omdat ik niet geloof dat deze tabletten dé oplossing zijn. Het hielp mij slechts om mijn hoofd boven water te houden en (enigszins) te kunnen blijven functioneren. Mijn maximumdosis van 45 mg (3 x 15) heeft mij echter niet voldoende geholpen toen ik gedurende 2 maanden ik volledige paniek verkeerde. Ik stond met hevige angst op en ging ermee naar bed. De huisarts gaf aan dat 45 mg het (verstandige) maximum was en daar luisterde ik braaf naar. Achteraf bezien had 3x 20 mg echter passender geweest in die periode. Afbouwen kan altijd, het gaat op dat moment om overleven. Kijk dus naar jouw eigen behoefte en ga niet slechts uit van standaarden die een huisarts benoemt vanuit een opleiding of protocol. Jij kent jezelf het beste. Maar nog steeds geldt hierbij; medicijnen in combinatie met therapie. Ook wil ik alle mensen die angstig en/ of gespannen zijn of last hebben van dwanggedachten en/of –handelingen heel veel sterkte wensen en een virtuele knuffel geven. Zoek elkaar op en praat erover, er zijn zoveel mensen die hiermee kampen. Er voor elkaar zijn, helpt.

04-01-2018 | Vrouw | 43
Spanningshoofdpijn

13-11-2017 | Vrouw | 45
Hypochondrie
Hallo , Bij deze wil ik graag mijn verhaal vertellen. Ongeveer 1 jaar geleden kreeg ik mijn eerste paniekaanval. Ik wist totaal niet wat mij overkwam en werd daardoor erg angstig. De angstaanvallen werden steeds erger en kwamen steeds vaker.. Het werd op een gegeven moment zo erg dat ik nergens meer naartoe durfde en daardoor kreeg ik boven op hypochondrie (angststoorni[lees meer...]s) agorafobie (pleinvrees). De huisarts had mij toen pillen voorgeschreven die bedoeld zijn voor deze stoornis. Maar helaas werkte die voor mij averechts, omdat ik er teveel bijwerkingen van kreeg en daardoor nog angstiger werd. Ik ben toen met spoed doorverwezen naar de GGZ, maar daar zat ik niet op mijn plek, ik had het gevoel dat daar niet naar mij werd geluisterd. Ik ben het toen op het internet gaan opzoeken of iemand mij kon helpen met mijn angststoornis. Omdat opgeven geen optie is maar er mee leven is al helemaal geen doen. Ik ben toen bij een man uit België terechtgekomen die hetzelfde als mij heeft meegemaakt en die nu mensen met hetzelfde probleem probeert te helpen. Ik ben op de dag vandaag zo dankbaar dat ik hem ben tegen gekomen.. Dankzij hem en mijn psycholoog waar ik nu 1 jaar onder behandeling ben en natuurlijk dankzij mijn doorzettingsvermogen kan ik jullie nu zeggen dat ik na 1 jaar vechten mijn angststoornis heb overwonnen. Heel af en toe nog voel ik me eigen iets minder in me vel zitten en dan pak ik een halve oxazepam en dan gaat het vrijsnel weer beter met mij.. Het is een zwaar jaar geweest met vallen en opstaan en ik heb er hard voor moeten knokken soms nog, maar het is de moeite waard. Want uiteindelijk heb ik mijn leven weer terug... Dus iedereen die hypochondrie of agorafobie heeft, zoek hulp, schaam je eigen niet en als je het idee hebt dat je ergens niet op je plek zit, zoek dan door tot je de juiste persoon hebt gevonden. Blijf vechten, geef niet op, het komt echt allemaal weer goed. Zet hem op!!!

24-09-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Het heeft mij heel erg geholpen de scherpe randjes eraf te halen. Ik was net n bericht aan het lezen een reactie op iemand anders.eigenlijk wilde ik een reactie ook eronder plaatsen. Want het was net of ik mijzelf aan het lezen was. Een vrouw die depri is en angstaanvallen heeft. Ze heeft ook pas haar dierbare oma verloren en ze heeft 2 kindjes. Ik hoop dat als jij mij lee[lees meer...]st met mij in kontakt kan komen. Want ik zou graag mij ervaring met jou willen delen. Ik slik ook citalopram 30 mg nu. Eerst altijd 10 maat het is verhoogd. Ik voel mij ook zo veel schuldig en heb ook n verdrie tig gevoel die er niey uit komt.ik moet zeggen het gaat nu wel iets beter met mij na de citalopram en de oxapam.

05-06-2017 | Vrouw | 38
oxazepam (10mg)
Oxazepam werkt relatief snel waardoor ik het ook tijdens het opkomen van een paniekaanval in kan nemen en er baat bij heb. Ik vind dat prettiger dan de hele dag preventief versuft te zijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum