oxazepam

Bojan Nikolik (18-05-2015)

03-07-2019 | Man | 21

18-06-2019 | Man | 18
oxazepam (10mg)
Ik krijg dit bij oplopende Spanning & Angst, en het werkt om die gevoelens te minderen, het werkt snel in. ik krijg dit regelmatig voorgeschreven door de Huisartsenpost. wel jammer dat de meeste voorschrijvers zeer terug houdend zijn naar deze middelen.

25-05-2019 | Man | 36
oxazepam (10mg)
Blijf weg van alle benzo's waar oxazepam onder valt! Je kan net zo goed alcohol of cocaine gaan gebruiken, werkt net zo goed en is ongeveer gelijk met afkicken. Enige manier om dit "goed" te gebruiken is maximaal een paar weken onder toezicht van een goede psycholoog met zeer goede uitleg over de "bijwerkingen" en wat er gebeurt wanneer je moet afkicken. Maar dan nog, z[lees meer...]ou een psycholoog tijdelijk cocaine of elke avond een sixpack bier voorschrijven?... ben van mening dat oxazepam onder hard drugs valt en verboden moet worden! Nog iets, huisartsen en de bijsluiter vertellen je niet wat je kan verwachten als je stopt met slikken en dit is juist het meest vervelende aan dit medicijn. Je krijgt al afkickverschijnselen op het moment dat het is uitgewerkt (dit was voor mij het meest funest) Bij oxazepam is dit dus ongeveer 6 uur na inname! Hieronder een hele lap tekst met mijn ervaring: Dokter schreef oxazepam voor omdat ik af en toe onzeker en angstig was bij grote groepen onbekenden, voornamelijk verjaardagen e.d. Na een half jaar zo af en toe 1 pilletje te slikken ging ik op den duur de dag en soms dagen erna ook slikken omdat ik mij angstig voelde. Ik dacht in eerste instantie niet aan een bijwerking van oxazepam omdat de angstigheid niet tijdens het gebruik was. Het sloop erin dat ik me steeds angstiger ging voelen en steeds greep naar oxazepam omdat ik hier rustig van werdt. Ik dacht na verloop van tijd dat ik in een depressie oid zat en mijn huisarts bleef zonder al te veel problemen oxazepam voorschrijven. Op de duur kon ik niet meer zonder en heb ik de huisarts gevraagd de dosis tijdelijk te verhogen zodat ik dagelijks oxazepam kon gaan slikken en ik me na verloop van tijd wel beter zou gaan voelen. Hier zat geen vast ritme aan, het was nog steeds wanneer ik me niet goed voelde slikte ik maar dit was inmiddels elke dag en soms meerdere 10mg pilletjes per dag. Ik heb ongeveer 2 jaar bijna dagelijks gebruikt en de laatste paar maanden hiervan was het soms meerdere per dag. Nadat ik amper nog kon slapen en bijna constant oxazepam wou slikken naar de huisarts geweest en het verhaal vertelt. Deze schreef antidepressiva voor omdat hij dacht net als ik dat ik overspannen zou zijn. Voordat ik zou beginnen met antindepressiva eerst eens op internet gezocht naar de bijwerkingen, deze waren ernstig waardoor ik besloot om hier niet mee te beginnen. Toen ook maar eens gezocht naar de ervaringen van oxazepam, ik schrok enorm toen ik een aantal verhalen hoorde welke compleet overeenkwamen met mijn ervaringen. Weer naar de huisarts welke na alles uitgelegd te hebben half achter het idee stond dat veel kwam door oxazepam en ik daardoor zou gaan afbouwen met oxazepam. Gelukkig kon ik dat moment ook bij een psycholoog terecht welke 100% achter het idee stond dat ik zwaar verslaafd was geraakt aan oxazepam en heel rustig moest gaan afbouwen (tegenover de huisarts die dacht dat ik wel met een paar weken volledig kon stoppen) . Toen begon het afbouwen..... wat een hel, geen slaap meer, bijna constante hartkloppingen, paniekaanvallen, vreemde trillingen overal in mijn lichaam (de ergste was vanuit mijn lichaam in de buurt van mijn hart... wat paniekaanvallen uitlokte) Dit afbouwen duurde ongeveer 3 maanden voor ik volledig van de rommel af was. Nadat ik volledig was gestopt bleef het nog een paar maanden dezelfde hel. Ik had inmiddels ook een langdurige mindfullness cursus gehad wat mij wel heel veel heeft geholpen tindens deze periode. Ik zocht ook heel veel naar oxazepam werking en ervaringen e.d. op internet om te kunnen zien dat ik niet iets anders had maar dat het allemaal te maken heeft met oxazepam. Nu ben ik 5 maanden volledig van de zooi af en heb nog steeds problemen met angst e.d. omdat ik bang ben dat ik weer afkick verschijnselen krijg. Deze verschijnselen zijn na ongeveer 4 maanden opgehouden (in ieder geval niet meer ernstig) maar de angst is nog steeds iets waar ik van moet herstellen. Al met al heeft het afkicken nu al 8 maanden geduurd en ben nog steeds niet de oude.... Ik gun dit niemand en daarom nog een keer, blijf weg van diazepam, oxazepam, andere pammetjes.... blijf weg van alle benzodiazepines!

04-05-2019 | Man | 20
oxazepam (10mg)
De huisarts heeft dit voorgeschreven om me te helpen om tot rust te komen. Ik vind het niet prettig om met nieuwe medicatie te beginnen, dus heb het zo veel mogelijk uitgesteld. Uiteindelijk heb ik het toch maar genomen, en ik moet zeggen dat het best goed helpt om de paniek wat te verminderen. Ik moet bekennen dat dit middel de paniek niet helemaal wegneemt, maar het is w[lees meer...]el een goed hulpmiddel om tot rust te komen. Bijwerkingen zijn wel af en toe vervelend.

30-04-2019 | Man | 55
Agorafobie

22-03-2019 | Man | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik ze als ik of te veel angst heb of overstuur begin te raken. Ik gebruik ze om mezelf te kunnen inslapen als het niet goed gaat. Vandaar ook de 30mg. Ik krijg ze voor "Zo nodig" Dat houd in dat ik ze niet dagelijks gebruik. Bij mij gaat het erom dat ik veilig ben naar mezelf toe en als ik me niet goed voel, en ik denk dat het fout kan gaan dan gebruik ik ze om in [lees meer...]slaap te komen na ongeveer 1 uur. Om erger te ver komen. Heel fijn dat dit kan en het werkt wel goed.

26-02-2019 | Man | 59
Paniekaanvallen
Ik gebruik al heel lang oxazepam . Niet voor de lol ,maar nadat ik een paar keer kanker heb gehad , heb ik veel last van paniek/angst aanvallen. Vooral als ik weer voor controle moet. Nu gebruik ik al lang het merk AUROBINDO . Nu gaat deze fabrikant stoppen met oxazepam . vorig jaar was het 5maanden niet leverbaar nu helemaal niet meer. Ik heb nare ervaringen met ander m[lees meer...]erken .wat nu ? Het wordt tijd dat deze fabrikant geboycot wordt . Dus mensen gebruik geen aurobindo meer , ze nemen hun klanten niet serieus.

07-02-2019 | Man | 23
oxazepam (10mg)
Was wel handig om bepaalde situaties door te komen. Haalt overdenken en angst wel weg tijdelijk. Met nadruk op tijdelijk. Oxazepam was ook heel makkelijk te krijgen via online winkels.

25-01-2019 | Man | 17
oxazepam (10mg)
Ik heb een angststoornis. Dit komt door mijn derealisatie en depersonalisatie. Maar op het gegeven moment kon ik mijn huis niet meer uit, ook in mijn huis ervaarde ik angst gevoelens en hevige paniekaanvallen. Daarom vroeg ik mijn psycholoog samen met mijn huisarts om een tijdelijk kalmerend middel. Ik heb zo'n anderhalve week gebruikt, geen bijwerkingen. Ik naam 1[lees meer...]x 10mg per dag, op het belangrijkste dag deel. Na die anderhalve week verloor het zijn kracht. Maar mijn angstgevoelens zijn vermindert na deze "kuur". Het was meer een soort pauze. Ik stope in één keer en geen klachten van gekregen.

24-12-2018 | Man | 68
Overspannen/burn-out
Hallo medegebruikers, Heeft iemand ervaring met droge ogen en mond na langdurig gebruik?

25-11-2018 | Man | 20
oxazepam (10mg)
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen omdat ik mijn eerste paniekaanval had. Sinds die paniekaanval, heb ik een paniekstoornis 'opgebouwd'. Het middel werkt goed, zowel preventief als op het moment zelf. Het geeft bij mij zelfs een placebo effect; na een paar minuten voel ik me al veel rustiger, terwijl het middel nog helemaal niet werkt. Ik merk nu wel, omdat de [lees meer...]therapie op zich laat wachten en men mij dit in de tussentijd voorgeschreven heeft, dat het nog niet écht verslavend is, maar ik merk wel dat ik er al redelijk afhankelijk van ben. Ik kan er wel zonder, maar liever niet. Ik was er ook een week mee gestopt zonder problemen, en dat na een paar maanden gebruik (10mg) Ik zou het aanraden, maar wel met goed overwegen én met een echte vorm van behandeling; dit middel is enkel symptoombestrijding, dus de angst zal dan weer terugkomen.

07-09-2018 | Man | 44
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

26-05-2018 | Man | 86
oxazepam (10mg)
Ik gebruik veel medicijnen voor hart en vaat ziekten,ik heb hiervan ,veel last van bijwerkingen,nu gebruik ik wat minder van mijn medicijnen en daarnaast zonodig wat oxazepam,nu voel ik mij wel wat beter en mijn bloedruk is ook lager dan met al die bloedverlagers enz. Ik hoop nu wel dat het zo zal blijven, mijn voorgeschiedenis is,zeven keer gedotterd waarbij zes stents ge[lees meer...]plaatst,dus is het nu afwachten,hoe gaat het verder,ik wil er wel bij vertellen,ik doe dit zonder overleg met een arts.

27-04-2018 | Man | 61
oxazepam (10mg)
Zeer goed middel tegen o.a. hevige angst en paniekaanvallen. Gebruik dit nu maanden en heb dit (nu even) nodig. Begonnen met 3 x daags 10 mg, maar door de hevige verslechtering van mijn klachten regelmatig 5 x daags 10 mg. Werkt goed, totaal geen bijwerkingen en slaap er prima ook op. Enige is, dat ik regelmatig erg levendige dromen heb. Geloof die "horrorverhalen" niet. A[lees meer...]ls je dit nodig (voor enige maanden) hebt is het gewoon een Topmiddel.

07-03-2018 | Man | 32
oxazepam (50mg)
Al jaren last van paniekaanvallen en hyperventilatie.. Dit beinvloede mijn werk en priveleven enorm. Via diverse artsen en psychiaters medicijnen gekregen maar Oxazepam lijkt voor mij het beste te werken. Alleen ze schrijven voor mij niet genoeg voor zodat ik genoodzaakt was om op andere manieren aan het medicijn te komen. Ik gebruik nu over de hele werk dag 3 halfjes van[lees meer...] 50MG en hiermee kom ik de dag prima door en ik kan me zelfs beter concentreren hierdoor. Ik ben veel rustiger, maak me niet zo druk meer en ik maak ook minder fouten. Ik ben alleen bang wat de langetermijn effecten zullen zijn.. Ik durf eigenlijk niet meer zonder dit medicijn :(

26-08-2017 | Man | 29
oxazepam (10mg)
Ik neem oxazepam om mijn angst te overwinnen. Dit medicijn helpt zeer goed om deze te onderdrukken en uiteindelijk hopelijk de angst te overwinnen. Ik neem 1x tablet 10mg per dag en aangezien het verslavingsgevoelig schijnt te zijn ook dagen over te slaan als ik mij goed voel.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum