Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

19-01-2022 | Vrouw | 45
Onrust
Ik slik ook al jaren bij spannende levensmomenten oxazepam. Nooit meer dan 1 per dag. En soms ook weer weken niet. Bij inname van oxazepam om te kunnen slapen, heb ik meestal de volgende dag hoofdpijn. Hiernaast let ik goed op mijn voeding en sport ik 2x per week en breng zoveel mogelijk structuur en rust aan in mijn leven.

09-01-2022 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Ik kreeg oxazepam voorgeschreven om me te helpen bij de opbouw van mijn antidepressiva. Het middel is zeer effectief; angsten verminderen, ik slaap er beter van en heb weer rust in mijn hoofd. Na het 5 weken gebruikt te hebben vond ik het wel mooi geweest en wilde ik stoppen met de oxazepam. Ik kreeg last van ontwenningsverschijnselen welke zo'n 3 dagen duurde. Kaakspannin[lees meer...]gen, beetje van de kaart en realistische, heftige dromen. Onderschat dit middel niet en ga er verantwoordelijk mee om. Het heeft me zeker geholpen, maar ben blij dat ik er weer vanaf ben.

09-12-2021 | Vrouw | 37
oxazepam (10mg)
In het begin werd ik er rustig van. Maar als ik het nu slik, slaap ik onrustig krijg rare dromen en wordt ik met mijn hart in de keel wakker. Ik vraag me ook af of ik acuut kan stoppen, omdat ik maximaal een half pilletje per dag slik.

04-12-2021 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
De pillen werken tegen mijn angst en maken mij wel rustig maar de bijwerkingen maken het alleen maar erger. Heb constant last van een vage duizeligheid en verder last van hartkloppingen. Mijn hartslag schiet alle kanten op. Zonder de bijwerkingen vind ik het top maar door die bijwerkingen wil ik niet eens slikken meer

10-10-2021 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Omdat ik veel pieker en verschillende angststoornissen heb kreeg ik oxazepam. Ik gebruik ze wanneer nodig. Dit is heel af en toe overdag als ik een paniekaanval voel opkomen maar vaker 's avonds als ik de nachten ervoor slecht geslapen heb. Tegen het piekeren, de paniekaanvallen en de spanningen vind ik het niet heel goed werken. Het haalt misschien de scherpe kantjes er[lees meer...]af maar echt sterk vind ik het niet. Om te slapen daarentegen werkt het heel goed! Ik val echt in een lange diepe slaap. Enige nadeel is dat ik de hele dag erna dan ook nog duf blijf en niet vooruit te branden ben.

23-09-2021 | Vrouw | 45
Overspannen/burn-out
Ik kreeg oxazepam voor onrust en slecht slapen

22-08-2021 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
Ik heb oxazepam gebruikt maar ik wou dat ik vergooit aan begonnen was! Ik heb last van paniekaanvallen en oxazepam maakt het vele malen erger! dit medicijn is niet voor zwakke mensen het is ongelooflijk sterk en zorgt ervoor dat je niet meer helder en normaal kan denken mijn hoofd werd er heel zwaar van en ik was de hele dag enorm moe daarnaast was ik zo stoned [lees meer...]al een garnaal de hele dag door het heeft bij mij niet geholpen helaas het ergste van alles is dat je er ook hartkloppingen van krijgt

18-08-2021 | Vrouw | 57

30-06-2021 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Jaren geleden heeft mijn huisarts mij Oxazepam (10 mg) voorgeschreven, omdat ik bij hem kwam met angstklachten. Ik heb last van sociale angst (+ bloosangst). Ik was destijds studente en ik kon door de angst niet meer naar mijn colleges. Hij gaf aan dat ik 3x verspreid over de dag 1 pilletje (10 mg, dus 30 mg per dag in totaal) mocht innemen. Tevens kwam ik op de wachtlijst[lees meer...] bij de praktijkondersteuner (soort van psycholoog). Die avond nam ik het eerste pilletje. Het duurde 15-30 min tot het inwerkte en toen voelde ik het. Echt een rust kwam er over me heen. Vergelijkbaar met het gevoel van 2 glaasjes rode wijn. Ik heb dit een tijdje gedaan, ook voor bijvoorbeeld colleges. Dit werkte best goed. Ik vond dingen nog wel spannend, het voelde dus niet alsof ik de hele wereld aankon of zo, maar de spanning was beter te verdragen. In dat geval best positief. Toch kwam ik ook achter het nadeel van deze medicatie. Ik weet nog dat ik in een restaurant was met een paar vriendinnen van mij. Er was een man en die verslikte/verstikte in iets dat in zijn eten zat. Hij viel echt op de grond en er moest ambulance bijkomen. Iedereen was van: 'Wow, wat gebeurt hier? Wat erg voor die man etc.' Ik, daarentegen, voelde er helemaal niets bij. Het nadeel is dus dat je wat onverschillig of ongevoelig kan worden. Dit kan echter ook te maken hebben met de (vind ik) hoge dosering van 3x per dag 1 pilletje (10mg, dus in totaal 30mg per dag). Op den duur ben ik ook gestopt met de medicatie, omdat dit mij zo afvlakte. Ik besloot om het op eigen krachten te proberen, maar ondanks inmiddels zo'n 5 jaren aan verschillende therapieën bleef ik een constante spanning behouden. Dit heeft mij op den duur echt opgebroken en daarom heb ik vorige week, in overleg met een psychiater, besloten om naast mijn therapie toch weer medicatie toe te voegen. Oxazepam is echter geen medicatie voor op lange termijn, want je kunt er verslaafd aan raken. Om deze reden ga ik starten met 37,5 mg Venlafaxine. Tussen het moment dat de spanning mij zogezegd 'opbrak' en het moment dat ik de Venlafaxine krijg zit ongeveer 1 week. In die tijd heb ik opnieuw Oxazepam gebruikt ter overbrugging. Dit keer heb ik besloten om 3x per dag 0,5 pilletje te nemen (dat komt op 15 mg Oxazepam in totaal per dag) en dit werkt voor mij beter. Al met al: - Werkt goed tegen constante spanning - Neem niet te veel, want dat vlakt je emoties echt af - Het is niet voor op langere termijn, want het werkt verslavend Over mijn ervaring met Venlafaxine zal ik een dagboekje bijhouden en deze ook posten op mijnmedicijn.nl :)

26-06-2021 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Niet dagelijks innemen, dit kan verslavend zijn. Ik vind het erg fijn om zo af en toe te nemen als ik te druk in mijn hoofd ben

22-05-2021 | Vrouw | 44
oxazepam (10mg)
Vanwege ptss oxazepam gaan gebruiken. Niet dagelijks, maar alleen als de paniekaanvallen te ernstig worden. Op dat moment is het zeker fijn, dat het even rustig wordt in je hoofd. Doordat ik het niet dagelijks gebruik, treedt er geen verslaving op en doet het dus, waar ik het voor nodig heb.

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik ben op advies van mijn huisarts overgestapt op alprozalom...want ik slikte teveel oxazepam..stuk 0f 4 of 5 per dag...zogauw ik duizelig en koude rillingen kreeg pakte ik er 1. en dat hielp.de huisarts adviseerde om een alprozalom te proberen, want dat zou langer doorwerken. ..alleen als ik het niet op tjjd neem....dan ben ik paniekerig.onrustig, kan niet stil zitten..he[lees meer...]b er een soort smetvrees door ontwikkeld..

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Werkt fijn alleen heb zelf meer nodig dan 10 mg alleen weeg daar te weinig voor waardoor dat niet zomaar kan

02-03-2021 | Vrouw | 16
Autisme
Veel onrust en altijd aan het nadenken ook dat ik soms nieteens weet waaraan ik denk.

20-12-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (10mg)
Hallo, wat naar dat je corona hebt gehad. Ik gebruik oxezapam sinds 2 weken voor angst en paniek. Gebruik 2 maal daags 0,5mg. Het maakt me wat rustiger. Heb ook antidepressiva. Paroxetine. Jaren 20 mg en nu sinds 2 weken 30mg. Daarbij zijn de klachten toegenomen. Schijnt een aantal weken te duren. Heftig hoor.

23-10-2020 | Vrouw | 48
oxazepam (10mg)
Mag ik vragen hoe lang u al.oxazepam.gebruik ivm slapeloosheid? Ik ben namelijk bang dat als ik het dagelijks ga gebruiken het niet meer werkt. Maar nu lig ik echt al maanden halve nachten wakker . Mag ik vragen hoe lang u de oxaxepam nu gebruik? En voelt u dat ze nog steeds net zo goed werken? Ik slik 2 maal daags 10 mg al maanden lang ivm panieken .Die dat express op wi[lees meer...]sselende tijden.Nu lig ik ivm de overgang vanaf 2 of 3 uur snachts wakker. Als ik een oxa inneem.val ik na een uur toch nog in slaap. Maar durf dat niet iedere dag te doen.Ivm dat het dan misschien niet meer werkt. Begreep wel eens dat er mensen zijn die het jarenlang iedere avond gebruiken. Maar dan werkt het toch niet meer? Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk beantw