oxazepam

Bromazepam (62 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

16-11-2018 | Vrouw | 25
oxazepam (10mg)
Oxazepam voorgeschreven vanwege ernstige slaapproblemen. Helaas doet dit middel mij niet veel tot niks mbt slapen. Begin pas enige werking te merken als ik 4 tot 5 tabletten neem, maar dat vind ik nogal zot om elke keer 50 mg te nemen. Weet niet of dat wel goed voor je is, naast dat ik dan de volgende dag echt helemaal niks waard ben.

13-10-2018 | Vrouw | 36
oxazepam (10mg)
De eerste keer hielp het om iets rustiger te worden en viel ik daarna in slaap, inname 1.00 uur. Maar sliep maar 3 uur door waarna de angst direct weer flink toenam. De volgende ochtend voelde ik me raar in mijn hoofd. Alles kwam vertraagd binnen, ging zwalken, zweten, kon geen gesprek voeren of simpele vragen beantwoorden, vertraagd denken, moest liggen, voelde me vervre[lees meer...]emd, geen eetlust. 3 dagen later 5 mg genomen om 23 uur. Voelde ongeremde drang om gek te doen, wilde dansen, zingen, gek lopen, lachen, alsof ik dronken was. Was hyper, ging kletsen en giechelen, ben na 1,5 uur in slaap gevallen, weer voor een paar uur. De volgende dag waren de bijwerkingen die ik de eerste keer had minder sterk

24-09-2018 | Vrouw | 61
oxazepam (10mg)
Ik ben hier mee begonnen toen ik erg onrustig in mijn hoofd was Herhaaldelijk ben ik er mee gestopt totaal geen probleem of afkick verschijnselen

09-09-2018 | Vrouw | 30
oxazepam (10mg)
Oxazepam gebruik ik omdat ik last heb van een paniekstoornis. Ik gebruik het alleen als het echt nodig is. Bij gelegenheden die nog net een stapje te ver zijn om op dot moment aan te gaan. Het werkt voor mij erg goed. Het is voor mij erg fijn dat ik af en toe een dagje heb dat ik geen last heb van mijn angsten. Ik kom dan echt even tot rust en kan er dan de volgende dag [lees meer...]weer tegenaan. Na een uur merk ik dat ik rustiger word en ook mijn lichaam ontspant. Erg tevreden hierover. Als hulpmiddel dan, belangrijk om ook hulp te zoeken van een psycholoog!

06-09-2018 | Vrouw | 49
oxazepam (10mg)
Werkt in 1 woord fantastisch tegen mijn verschrikkelijke vliegangst. Voorheen ging ik huilend de lucht in zat ik de hele vlucht verstijfd in m'n stoel. De laatste jaren haal ik net voor ik op vakantie ga bij de huisarts een pil voor de heenweg en een voor de terugvlucht (of soms 1 meer als het een lange vlucht betreft). Nog nooit zo heerlijk ontspannen in een vliegtuig gez[lees meer...]eten. Ik voel me 'normaal' alsof of ik thuis ontspannen op de bank zit. Ben zelfs in staat om rustig een boek te lezen en wat te soezen. Op vliegvakantie gaan is een feestje geworden! Heel soms ervaar ik op vakantie (of als ik net thuis ben) een zwarte spin op het plafond als ik 's nachts wakker wordt. Als ik het licht aan doe of wakkerder wordt schijnt deze er niet echt te zijn. Ik ben erachter gekomen dat dit een zeer licht hallucinerende bijwerking van de oxazepampil van de dag ervoor is.

24-08-2018 | Vrouw | 51
oxazepam (10mg)
Sommige leveranciers leveren zonder breukstreep. Das lastig als je eens een halve extra wilt nemen. Blijkt invloed op je REM slaap te hebben waardoor je niet echt uitrust. Fijn voor korte termijn hulp. Maar niet voor langere termijn.....bleek...

11-08-2018 | Vrouw | 59
oxazepam (10mg)
Dit medicijn werkt verslavend daarom ben ik ermee gestopt. Het werkte ook niet meer tegen mij slapeloosheid.

11-08-2018 | Vrouw | 27
Paniekaanvallen
Na 3 dagen aaneengesloten paniekaanvallen gehad te hebben en niet slapen, kreeg ik van de huisarts oxazepam 10mg. Ik was eerst bang om het in te nemen maar ik zag ook geen andere oplossing meer. De paniekaanvallen trokken rustig weg en ik heb als een roos geslapen die nacht. Ik slik het nu nog steeds bij paniekaanvallen en het werkt keer op keer weer. Een fijn middel voo[lees meer...]r korte termijn. Oxazepam is verslavend, slik het niet te lang.

26-07-2018 | Vrouw | 40
Onrust
oxazepam haalt de pieken van mijn obrust en zorgt ervoor dat ik beter en rustig in slaap val. Ook ben ik na gebruik meer ontspannen. Ik merk wel dat de werking na verloop van tijd wat afneemt en ik dan even moet stoppen met het gebruik

11-07-2018 | Vrouw | 20
oxazepam (10mg)
In eerste instantie dit medicijn voorgeschreven gekregen om mijn paniekaanvallen te onderdrukken. Ik nam toen 1 tablet in wanneer nodig en merkte dat ik er aanzienlijk rustiger van werd. Onlangs ernstige bijwerkingen gekregen van een ander medicijn (Primperan) waardoor ik erg angstig en onrustig werd. Gebeld met de huisartsenpost en die adviseerde me drie keer op een dag t[lees meer...]wee tabletten te nemen. Dit heeft goed geholpen. De angst werd minder en ik kon weer enigszins rusten. Wel minder eetlust gekregen wat voorheen ook al een aandachtspuntje was, maar dat is verwaarloosbaar in vergelijking met de hulp die het me geboden heeft.

06-07-2018 | Vrouw | 20
oxazepam (10)

05-07-2018 | Vrouw | 28
oxazepam (10mg)
Voorgeschreven gekregen in een periode waarbij ik erg veel last had van angsten en extreme paniekaanvallen. Ik had nog nooit oxazepam gebruikt en vond het een beetje eng. Door de oxazepam ervaarde ik weer een beetje rust in mijn hoofd en lichaam waardoor ik echt even in de gelegenheid was om te ontspannen. Ook nare of enge gedachten werden minder. Voor mij was het op dat m[lees meer...]oment een 'wondermiddel'. Ik nam 2x 10 mg per dag in. Ik nam het niet in vóór het slapen omdat ik dan de dag erna ontzettend veel last had van een 'katerig' gevoel. Hoofdpijn, zwarte ledematen etc. In overleg met de arts besloten om ook weer gauw af te bouwen met het middel vanwege het verslavende effect. Ik begon na een tijdje ook te merken dat ik inderdaad veel behoefte had naar het effect van het middel. Afbouwen is goed gegaan. Van 1x 10 mg per dag naar 3x 10 mg per week en op een gegeven moment alleen maar op de momenten van extreme paniek. Ik gebruik het nu al een lange tijd niet meer en door middel van therapie en een antidepressiva(escitalopram) ben ik weer aan het herstellen. Ik heb ook niet meer verlangd naar het middel. Bijwerkingen waren extreme vermoeidheid, duizeligheid, soms wazig zicht, zware ledematen. Ondanks dat voelde ik soms ook een bepaalde opgewektheid, een soort opleving. Ik voelde me even niet 'chaotisch'. Het heeft mij zeker geholpen om door een zware periode heen te komen, maar uiteindelijk zul je het toch zelf moeten doen.

26-05-2018 | Vrouw | 22
oxazepam (10mg)
Vreselijke faalangst domineerde mijn cijferlijst op school. Paniekaanvallen, ongelooflijk veel stres. Veel huilen.. Wanneer ik Oxazepam slik werkt het 'eng goed'. Ik wordt stukken rustiger, huil niet veel meer, paniek aanval lijkt weg te ebben.. Het voorkomt dat de paniek escaleert in een aanval waardoor ik helemaal in de prak lig. Dit medicijn ervaar ik als ZEER versla[lees meer...]vend. Doordat het zo goed werkt betrap ik mezelf erop steeds te denken 'oh met een Oxazepammetje is het zo weer rustig'. Daarom wil ik benadrukken: Wees AUB onwijs voorzichtig. Ik slik dit medicijn totaal niet vaak, omdat het zó goed werkt. Alsof de wereld om je heen even verdwijnt. Functioneren of sociaal doen kan ik dan echt niet meer.

20-05-2018 | Vrouw | 42
oxazepam (10mg)
Naast Paroxetine slik ik zonodig 10 mg oxazepam. Meestal beperk ik het tot 1x daags. Ik vind het effect gering. Word er niet heel relaxed van. Een vriendin van mij ervaarde dit ook zo. Zij is overgegaan op zonodig Loraxepam 1 mg en vindt dit veel effectiever. Wie herkent dit en wat is nou eigenlijk het verschil?

02-05-2018 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
Door stress veel last van paniekaanvallen voornamelijk s’nachts. Ik werd paar keer per week in totale paniek wakker s’nachts, zweten, hartkloppingen & slecht slapen. Vreselijk!! Overdag last van angsten en pijn op de borst. Na lang genoeg met deze klachten rond te lopen kon ik niet meer en ben ik naar de HA geweest. Oxazepam heeft me enorm geholpen. Neem ze zonodig een hal[lees meer...]f tabletje in. Merk dat ik veel minder stress heb en pijn op de borst. Ik ben heel tevreden met dit geneesmiddel. Probeer het niet te vaak te gebruiken.

25-04-2018 | Vrouw | 40
oxazepam (10mg)
Gekregen tegen paniekaanvallen... alles werd alleen maar erger.. ruim 4 weken dood en doodziek op de bank gelegen... kon niet meer lopen, staan, had geen coördinatie meer, en was de hele dag duizelig.... toen ik de dosis van 10mg wilde halveren naar 5 Mg... Werd de ellende alleen maar groter.. heftige spierspasmes volgde en stopten niet meer.... hierdoor 4 dagen in het Z’h[lees meer...]uis gelegen.... puur vergif voor mij :-(