Ervaringen met Oxazepam

Bromazepam (87 meningen)

Bojan Nikolik (18-05-2015)

22-10-2020 | Vrouw | 26
oxazepam (10mg)
6 jaar lang doorgelopen met allerlei problemen. Nu heftige angst en paniekaanvallen die mijn lijf overnemen In maart corona gehad. Vanwege eerde ziekte extra angst en paniek om weer erg ziek te worden van covid. Nu gebruik ik 3x daags 0.5 mg oxazepam Dit geeft meer rust. Wel heb ik het idee dat ik veel meer droom. Ik heb hiervoor anti depressieve gehad maar doorda[lees meer...]t ik zo zwak ben lichamelijk en geestelijk kan mijn lichaam dat niet aan.

08-10-2020 | Vrouw | 33
oxazepam (10mg)
In eerste instantie voorgeschreven gekregen voor angst en obsessieve gedachten. Nu 10 jaar later ben ik sinds 2 maanden afgekickt maar ik merk dat mijn brein niet meer de oude is. Ik ben sowieso al jaren erg vermoeid en dat terwijl ik een sterk lichaam en weerstand heb. Mijn brein werkt niet meer naar behoren en inmiddels raad ik het ten zeerste af om oxazepam langer dan 2[lees meer...] weken te slikken. Ik betaal nu de prijs van jarenlang gebruik en ik voel heel duidelijk dat de chemie in mijn hersenen niet meer in orde zijn en instinctief weet ik dat hier nog een flinke tijd overheen zal gaan voordat deze klachten weg zijn. Mijn hersenen zitten als het ware vast en maken weinig positieve stoffen aan, ondanks ik zeer hoopvol en positief in het leven sta. Er is in mijn optiek teveel verdoofd geweest voor een te lange periode waardoor er het één en ander is gekrompen of veranderd in bepaalde hersencellen. Dat stukje zou een neuroloog beter kunnen uitleggen. Ook heb ik in de afkick-periode intense spasmes gekregen rond mijn kaak en nek. Met voldoende ontspanning blijf ik deze de baas, maar wat was dat heftig zeg. Kortom: Oxazepam heeft de chemie in mijn brein veranderd door langdurig gebruik. Mensen, dit kalmeringsmiddel is het niet waard op de lange termijn. Ik ben een jonge vrouw die helaas al jaren noodgedwongen 70 % van het jaar op bed ligt vanwege extreme vermoeidheid. Ik hoop dat mijn reactie een verschil zal maken en onnodig lijden zal voorkomen. Btw. Geef nooit op en zoek je heil in gezonde voeding en omgeving!

16-08-2020 | Vrouw | 30
Hyperventilatie
Ik heb last van bijna constant aanwezige hyperventilatie. Dit zorgt dagelijk voor veel verschillende klachten, waaronder angstige gevoelens en het gevoel onwel te worden. Ook vaak benauwd en krijg informatie moeilijk verwerkt. Door een half pilletje te nemen, komt er net wat meer rust in m'n lijf en voel ik even weer de ontspanning in m'n lijf. Hierdoor kan ik beter eten e[lees meer...]n voel ik me een stuk rustiger.

16-08-2020 | Vrouw | 58
oxazepam (10mg)
Gebruikte dit af en aan bij stress en hyperventileren. Met 30 tabletten deed ik en jaar. Sinds 3 januari 2020 erge angstaanvallen door somatische klachten zonder oplossing nam ik ze bijna elke dag en ik had steeds meer nodig voor het gewenste effect. Ben gaan afkicken in een detox kliniek. Nu kan ik ze weer af en toe gebruiken.Quetiapine staat echter niet bekend als versla[lees meer...]vend, dus was daar op overgestapt maar mijn oorsuizen werd erger, dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Ik wil nl echt slapen, anders ga ik me psychisch héél slecht voelen (angstig en nerveus) en focussen op mijn fysieke klachten (Tinnitus en keelslijm, aan beiden niet echt wat te doen!)

14-08-2020 | Vrouw | 41
Bovenmatige slaperigheid
Eraan begonnen tijden een psychische breakdown met hyperventilatie/paniekstoornis/angsstoornis/hypochondrie/ssociale fobie en pleinvrees. Toen had ik 80mg per dag. Dit het ik maar ca 2 weken gedaan en toen afgebouwd en zelfs even gestopt. De psychische breakdown is voorbij maar ik blijf heel onrustig als ik moet gaan slapen. Daarom toch besloten om voor de nacht 2 te sl[lees meer...]ikken. Dit doe ik al meer dan een jaar. Soms ff 3 a 5 dagen helemaal zonder maar dan kom ik gelijk niet meer in slaap en als het dan uiteindelijk wel lukt, ben ik ca 6x wakker op 1 nacht. Verslaving ben ik niet bang voor, dat heb je volledig zelf in de hand. Ik heb zo wie zo een hoge tolerantie voor dit soort medicatie maar mocht 2 voor de nacht niet meer werken dan ga ik naar de dokter voor een oplossing. Ik ga niet MEER slokken dan 2 per nacht. Ik voel binnen een half uur dan mijn hartslag en ademhaling lager gaan. ( ja andere dingen ook al geprobeerd en gebruik ook meditaite)

09-08-2020 | Vrouw | 43
Angst
Kreeg er ontzettend hoofdpijn van. At er ook slecht naast De volgende ochtend had ik het gevoel dat ik gek werd door zoveel druk en wilde steeds naar buiten Pas er wel mee op want ik denk persoonlijk dat bij langer gebruik niet alleen verslaving optreedt Maar ook depressief

26-07-2020 | Vrouw | 39
oxazepam (10mg)
Het middel werkt goed om in slaap te vallen, verminderd piekergedachten. Ik gebruik 20/30 mg voor het slapen. Enige nadeel Is dat ik er extreme hoofdpijnen aan overhoud overdag. En soms wat slaperig en dof gevoel (watten in mijn hoofd) voel.

04-06-2020 | Vrouw | 23
oxazepam (10mg)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn
Een aantal weken Oxazepam 10mg gebruikt om de bijwerkingen van een anti-depressiva mee op te vangen. Ik heb de Oxazepam niet dagelijks gebruikt, alleen wanneer het voelde dat ik niet anders kon. Het heeft me wel door de eerste periode heen gesleept. Geen gevoel van verslaving aan over gehouden en ermee stoppen ging gemakkelijk.

03-05-2020 | Vrouw | 64
oxazepam (50mg)

23-04-2020 | Vrouw | 29
oxazepam (10mg)
Ik gebruik weinig tot geen medicijnen maar door stress en slecht slapen een slaappil gehad. Deze had helaas totaal geen effect.

18-04-2020 | Vrouw | 21
oxazepam (10mg)
Ik gebruik het al een jaar af en toe. Eerst met escitalopram en nu met fluoxetine. Soms gebruik ik het 2x per week bijv bij extreme spanning of de tandarts. Maar meestal hooguit 2x in de maand. Zolang je met een kleine dosis begint en kijkt hoe je lichaam reageer, en het alleen inneemt wanneer het echt niet anders kan (max 2 weken opeenvolgend tijden medicatiewisseing), is[lees meer...] het een perfect medicijn. Nog nooit last gehad van ontwenningsverschijnselen of bijwerkingen behalve een moe en rustig gevoel wat dus ook de bedoeling is

05-04-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Zo nu en dan krijg ik paniek en angst die ik met mijn dagelijkse citralopram niet onderdrukt krijg en dan pak ik voordat ik ga slapen een oxazepam en dan zijn alle klanten weg binnen 10 min Ik zelf merk niet voor mij dat het verslavend is pak ze op hoge uitzondering Krijg bij kolom bijwerkingen geen O ingevoerd ?? Geen bijwerkingen !!!

05-03-2020 | Vrouw | 32
Overspannen/burn-out
Dit middel voorgeschreven gekregen ter ondersteuning bij zware (nachtelijke) paniekaanvallen welke gerelateerd bleken te zijn aan een burn-out. Voor laatstgenoemde krijg ik begeleiding van een psycholoog. Ik neem alleen een tablet in wanneer het nodig is en ik merk veel verbetering bij het vinden van rust alsmede van een stukje berusting in mijn situatie. Hierdoor biedt di[lees meer...]t middel een fijne ondersteuning wanneer het allemaal even teveel wordt. Belangrijk vind ik hierin wel dat ik het ook daadwerkelijk alleen neem als ik het echt nodig heb, en dat lukt vooralsnog prima.

23-02-2020 | Vrouw | 95
oxazepam (10mg)
95 jaar. Mijn moeder woonde nog zelfstandig en kon goed voor zichzelf zorgen. Hart patient, evenwicht stoornis . Mijn moeder had veel moeite met slapen. Na een telefonootje schrijft de huisarts , die niet haar eigen arts is. Zonder bezoek aan de patient oxapam voor. Het gevolg is dat ze dezelfde nacht bij toilet bezoek is gevallen omdat haar benen helemaal slap war[lees meer...]en. Heup gescheurd en na 2 weken was ze overleden. Mensen die zo oud zijn mogen ze dat medicijn niet voorschrijven.

26-01-2020 | Vrouw | 41
oxazepam (10mg)
Oxazepam kreeg ik ter ondersteuning naast mijn medicatie voor mijn paniekstoornis en jaren heb ik ze alleen heel zeldzaam ingenomen als ik iets spannends moest doen zoals uit eten gaan, presentatie geven of wanneer ik ziek was en de paniek sterker was. De afgelopen maanden heb ik ze na een ontregeling van mijn medicatie (Citalopram) dagelijks moeten innemen, startend m[lees meer...]et 3x5mg en nu 3x20mg, want ik zit in een medicatieoverstap naar Clomipramine. Dus dit is tijdelijk. Het geeft mijn lichaam rust en ik kan goed slapen. Niet heel veel uur, maar de slaap zelf is goed. Ik ben super blij met deze oxazepam!

18-01-2020 | Vrouw | 40
Overspannen/burn-out
Fijn middel gebruik 2 mnd zit nu op 2 halve 5 mg wil binnekort afbouwen.