Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

duizeligheid anafylactische shock jeukende nek jeukende bult(en) in één gebied jeuk in het gezicht rode kleur in gezicht misselijkheid Jeuk over het hele lichaam algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

16-10-2021 | Vrouw | 34
Kaakontsteking
Werkt goed bij mij! Na een paar uur minder pijn en druk in de kaak. Weinig gemerkt van bijwerkingen.

23-04-2021 | Man | 34
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ontstoken cyste oorlel met verspreiding naar nek en middenoor. Duurde even voordat het werkte een dag of 4 maar gelukkig deed hef wat het moest doen. Bijwerkingen zijn wat minder prettig maar het middel werkt wel effectief dus dat neem ik dan maar voor lief. Na dag 3 diaree en na dag 6 een schimmelinfectie meestal verdwijnt dit binnen een week weer omdat de bacter[lees meer...]ie schimmelverhouding dan weer langzaam in balans komt

01-09-2020 | Vrouw | 82
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Acute inflammatoire polyneuropathie

21-07-2020 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Bacteriële infectie
Heb de medicijnen gehad aan het begin van dit jaar. Had een open wond infectie aan mijn hand en heb 2 kuren gekregen, Het is een effectief middel maar ik had wel erg veel last van bijwerkingen. Vooraal misselijk en diaree. Ik ben in 12 dagen bijna 10 kilo afgevallen. Goed middel dus tegen overgewicht:)

15-03-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Ik ga de volgende keer een andere antibiotica vragen. Ik kon de deur niet uit vanwege ernstige diaree en zwakte en ik had het vreselijk koud. Voelde mij beroerd als met een buikgriep en had ook hoofdpijn, duizelig en misselijk.

20-06-2019 | Vrouw | 56
Oorontsteking
Dit middel kreeg ik bij een uitwendige oorontsteking. Hoopte dat het direct eerste of tweede dag merkbaar zou zijn, maar het duurde tot de 5e dag voordat ik verbetering zag/voelde. Maakt je wel onzeker of het wat doet, vooral omdat huisarts zei dat je de volgende dag al wat moest merken. 10 dagen kuur was dus niet overbodig. Bijwerking: buikkramp, maar goed mee te leven.[lees meer...] Wel heb ik sinds ik dot middel slik, weer erg veel aften.

19-02-2019 | Man | 44
Middenoorontsteking
diepe oorontsteking, mogelijk ook speekselklieren ontstoken maar dat is niet zichtbaar of voelbaar aan buitenkant hoofd en hals, was ook reden om wachten met naar huisarts gaan die toch oorontsteking zag, eerst sofradex druppels gehad die zeven dagen niet werkte nu pijn in hals en diep in wang toegenomen dus de kuur erbij, men hoopt dat er meer zichtbaar is op MRI deze we[lees meer...]ek

19-11-2018 | Vrouw | 24
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Ontsteking (mond)
Redelijk effectief dus het kortdurende ongemak (7 dagen) van de bijwerkingen valt hierbij in het niet. De diarree/maagklachten kunnen grotendeels voorkomen worden door de antibiotica echt in te nemen voor de maaltijd.

14-08-2018 | Vrouw | 28
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Blaasontsteking
Liep al 3 weken met een blaasontsteking, zonder uitslag in de urine. Na afwachten toch maar antiobiotica gekregen van de dokter en na 1-2 dagen merkte ik dat het minder werd, en na de 4e dag was het zo goed als weg.

21-07-2018 | Man | 68

30-01-2018 | Man | 41
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Werkzaam, duurde wel even voordat middel aansloeg, ruim 3 dagen. Na een eerste kuur die niet voldoende geholpen had ( ciproflexaxiline / floxapen) kuur 2. Flinke diarree, misselijkheid en onrustige buik, met name s morgens. Echter kuur wel volgehouden want de infectie moest weg. De diarree behandeld met diarree remmer, maagzuur met rennies en verder niet te zwaar gegeten, [lees meer...]en minimaal koffie. Echter na 2 dagen waren de bijwerkingen volledig verdwenen, en werd het innemen sn verdragen van het medicijn een makkie. Na een kuur van 20 tabletten was de infectie waar ik al ruim een maand mee liep verdwenen! De moeite waard om vol te houden dus. Van de eerste kuur had ik overigens nul bijwerkingen, maar die gaf dus niet het gewenste resultaat....

13-01-2018 | Man | 27
Ziekte van Pfeiffer
Na meerdere bezoeken bij de huisarts, werd ik doorverwezen naar de KNO arts. Na goed gekeken te hebben, kreeg ik dit vrij vlot voorgeschreven. Klachten destijds: - Extreem zere keel, linker kant: Amper kunnen slikken - Klieren waren dusdanig opgezet, dat de huig scheef hing - Hoofdpijn - Opkomende oorontsteking, linker kant - 38,4° verhoging - Slijmvloed Op 12-0[lees meer...]1-2018 heb ik rond 16.30 uur het eerste tabletje ingenomen, in combinatie met 1x 600mg Ibuprofen Aurobindo en 1x 1000mg Paracetamol zetpil. Ik ben gaan douchen en heb even op bed gelegen, maar door de pijn is slapen er niet van gekomen. Na in de kamer op de bank te hebben gezeten en bijna te zijn ingedommeld, merkte ik me dat ik na het eerste tabletje al aan de beterende hand was. Nog diezelfde avond kon ik al weer een stukje ovenschotel naar binnen werken, druiven en meloen eten en drinken zonder pijn. Natuurlijk is de pijn nog niet volledig geschiedenis, maar ik ben onder de indruk dat ik al snel al weer fatsoenlijk kon slikken. Deze kuur neem ik iedere 8 uur in, voor de komende 7 tot 10 dagen. Hopen op een snel herstel en dat de potentiële vermoeidheid ook buiten de deur blijft.

14-11-2017 | Vrouw | 24
Tandvleesontsteking
Af en toe voel je je wel even beroerd of zwak. Maar na een dutje voel je wel wat beter.

12-03-2024 | Vrouw | 62

anafylactische shock

Anafylactische shock van dit medicijn gehad! Ben met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis, kan het gelukkig nog na vertellen!

01-11-2023 | Vrouw | 36
Amandelontsteking
Voor de derde keer amandelontsteking in hele korte tijd. Vandaar nu deze kuur gekregen. Aangezien er zoveel over bijwerkingen word aangegeven heb ik er voor gekozen om iedere ochtend een probiotica te nemen en daarna de antibioticakuur. Dit zorgt ervoor dat de darmflora goed blijft. Ik heb helemaal geen last gehad van bijwerkingen.

06-06-2023 | Man | 66
Kaakontsteking
Middel werkt goed, ik kreeg uiteindelijk diaree achtige ontlasting al de 2e dag nu neem ik ze in de ochtend al direct bij de koffie op nuchter maag. Of dat de oorzaak is. Fabrikant staat niet op de lijst van deze site. Op de doos staat ( Zentiva ) Praag Tsjechie.