amoxicilline / clavulaanzuur

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (35 meningen)
Keelontsteking (21 meningen)
Urineweginfectie (17 meningen)
Infectie (wond) (17 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (10 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (9 meningen)
Kaakontsteking (9 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (4 meningen)
Amandelontsteking (4 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

28-08-2017 | Vrouw | 56
Longontsteking
Ik heb dit medicijn gekregen voor een longontsteking. Bijwerkingen: moeheid, misselijk, keelpijn, vaginale schimmel, branderig gevoel, kloppend gevoel in mijn vagina, jeuk, diarree, slecht slapen.

23-07-2017 | Vrouw | 30
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Trekken van tand of kies
Dit medicijn heb ik voorgeschreven gekregen na het trekken van een kies met ontsteking eronder. Na verloop van tijd werd ik een beetje kribbiger en mijn weerstand begon hard te zakken. Uiteindelijk kreeg de Candida Albicans gistbacterie de overhand en kreeg ik last van blaren op mijn tong en vaginale schimmels. Helaas, het heeft voor mijn gevoel weinig effect gehad.

31-03-2017 | Man | 64
amoxicilline / clavulaanzuur (500/100mg)
Wondroos
Na enkele keren amoxicilline met clavulaanzuur te hebben gebruikt werkte het niet meer. Dit leidde eind 2012 tot een ziekenhuisopname waar ik voor het eerst clindamycine (per infuus) kreeg. Reeds na enige dagen was de pijn bij het lopen volledig verdwenen.

26-03-2017 | Man | 58
Darmontsteking
Had last van misselijkheid, diarree, buikpijn en hoge polsslag. Arts constateerde ontsteking aan de endeldarm, De polsslag en bloeddruk waren binnen 24 uur weer normaal maar de buikpijn is toegenomen, diarree gebleven en heb er maagpijn bij cadeau gekregen. Ik weet natuurlijk niet hoe het met de ontsteking is gesteld. Voel me doorlopend beroerd en ben tot weinig in staat.[lees meer...] Verleiding is groot te stoppen, maar ik hou nog even vol. Resistente bacteriën is toch wel een grote zorg, daarom.

05-02-2017 | Man | 38
Blindedarmontsteking
Voorgeschreven wegens een toen nog onbekende ontsteking in de buik, wat later appendicitis (blindedarmontsteking) bleek te zijn. Na twee dagen begon ik over mijn beide benen een rode uitslag te krijgen. Het jeukte en jeukte en jeukte! Ik moest me inhouden om niet mijn hele huid eraf te krabben. Ik kreeg de volgende dag gelukkig aparte allergischereactieremmers tegen de jeu[lees meer...]k en die hielpen gelukkig. Maar oh oh, wat vreselijk was die jeuk, ik had liever die blindedarmontsteking gehad!

28-06-2016 | Vrouw | 27
Ontsteking in de borst
Dit middel had geen effect op de onsteking in mijn lichaam.

22-08-2022 | Man | 41
Tandvleesontsteking
Nu al maanden pijn aan beide katen boven mond links en rechts beide aan de laatste tand . Vreselijk trekken en kaaksbeen pijn doen en meerdere tanden indrukken pijn hebben gevoelig . Nog erger ochtend en bij het eten . 2000euro tandarts kosten nog pijn . Uit miserie terug amoxicilline met clavaan opgestart. Ken het door en door ook augmantin . Je voelt dat het je lichaam z[lees meer...]wak maakt. En ik weeg 120kg 1.96m maar wordt er altijd slecht van dat ik soms na 3 dagen moet stoppen bij 3 × 800mg125 clavaan . Maar zo hopeloos van pijn dat ik ze toch slik.

01-05-2022 | Man | 20
Infectie (wond)
Kuur voor lymfangitis. 7 x 3 maal daags. Na de eerste dosis was de zichtbare infectie al bijna volledig verdwenen. Bij dag 4 is er in overleg gestopt. Want ik had te veel bijwerkingen. Waaronder constante misselijkheid. Dit was niet te verhelpen, ook niet met medicatie. Nu wachten of het goed genoeg zijn werk heeft gedaan en/of ik een ander antibioticum moet.

08-02-2022 | Man | 59
Voorhoofdsholteontsteking
Omwille van een 6-tal keren per jaar een sinusitis, telkens dezelfde medicatie voorgeschreven gekregen: gedurende 7 dagen, 3 x per dag een tablet van 1000 mg. Dikwijls onvoldoende effectief waardoor nog een tweede verpakking nodig was. Bijwerkingen waren draaglijk, maar telkens de schimmelinfectie was zeer hinderlijk. Nu Biclar Uno 500 mg, 1 tablet gedurende 10 d voorgesc[lees meer...]hreven gekregen.

09-07-2021 | Vrouw | 59

27-04-2021 | Vrouw | 24
Amandelontsteking
Na de zoveelste keer een amandel/keelontsteking te hebben in een korte periode (ik kreeg deze zo'n 4 tot 5 keer per jaar). Kon er eindelijk een antibiotica kuur voorgeschreven worden omdat mijn ontstekingswaarde boven de 95 waren en ik mijn mond niet meer goed open kon doen. Het effect van de antibiotica kon ik na 1,5 dag al goed merken. De ontsteking en de pijn namen lang[lees meer...]zamerhand af. Toen ik op de laatste dag van de kuur de laatste antibiotica in wilde nemen zag ik wat rode stipjes op mijn arm. In ongeveer een uur tijd zat mijn hele lichaam vol met rode vlekken en dit ging gepaard met ernstige jeuk. Na gebeld te hebben met de huisarts adviseerde ze mij om koelzalf te smeren en dan dit vanzelf weer afnemen. Wel moest ik de laatste antibiotica pil innemen om de kuur volledig af te ronden. Uiteindelijk heb ik mijn amandelen begin dit jaar laten verwijderen door alle ontstekingen die ik iedere keer opnieuw kreeg. Dit was de beste keuze ooit en sindsdien geen keelpijn of ontstekingen meer gehad.

14-08-2020 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
In Z-H Klebsiella cel opgelopen en heeft geresulteerd in zeer ernstige pijnlijke en open wonden in buikwand. Ik heb na spondolese operatie een dag en nacht op de I C gelegen en dáár komt deze juíst cel voor! Het openbaarde zich na 2 weken thuiskomst, wat een muggenbult dacht ik te zijn ontaarde zich in een vieze etterende plek waarna een ong 5 dagen een tweede bij kwam [lees meer...]die ook ondanks de medicatie, fluoxciline, ook flink ontstak. Eerste plek is door huisarts onder verdoving opengesneden en wat eruit kwam was een stinkende vieze brij waar ik van walgde. Moest de 'gaatjes' 5x per dag uitspoelen wat zeer pijnlijk was. Ik ben nu 7 weken verder en wonden zijn redelijk dicht maar blijven branden! Ben wel bang dat de cel niet uitgeroeid is en het zich zomaar weer kan openbaren. Ik denk er over na een klacht in te dienen bij betreffend Z-H.

21-07-2020 | Vrouw | 56
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Gestoken door een insect (?) waarna vrij snel een grote rode, iets opgezwollen plek ontstond.

17-07-2020 | Vrouw | 23
amoxicilline / clavulaanzuur (100/12,5mg/ml)
Infectie (wond)
Mijn nagelriem is ontstoken geraakt en er was pus onder de nagel gaan zitten. Moest een week aan deze antibiotica. Geen extreme bijwerkingen maar ik was wat afwezig (wolk in mijn hoofd) en had flinke buikkrampen. De ontsteking is minder geworden maar niet helemaal weggegaan helaas. Ik kreeg een paar dagen na de kuur wel een keelontsteking en een blaasontsteking. Kan aan de[lees meer...] verminderde weerstand liggen door de kuur maar kan ook toeval zijn.

19-03-2020 | Vrouw | 47
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Na 3 weken kwakkelen heeft vervangend arts dit voorgeschreven voor golfbal groot abces in oksel. De eerste 3 dagen geen bijwerkingen, echter dag vier werd ik overvallen door een gevoel van doodziek zijn. Koude rillingen, extreme moeheid, vuurrode wangen. Kon alleen maar liggen en slapen. Huisarts is langsgeweest. Ondanks overgevoeligheidsreactie toch doorgaan met kuur. Dag[lees meer...] 5 en 6 nog erg ziek. Dag 7 iets minder moeheid. Nu de eerste dag na stoppen heel weinig energie en diarree. Ook hoofdpijn. Hopelijk zakt dit gaandeweg. Voor bestrijding abces doet dit middel prima zijn werk. Verder is het ongelooflijke troep.

02-07-2019 | Man | 44
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.

Thyrax Duotab (869) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (594) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (555) - Antibiotica - penicillines breedspectrum