Ervaringen met Amoxicilline / Clavulaanzuur

amoxicilline / clavulaanzuur

jeukende nek rode kleur in gezicht jeukende bult(en) in één gebied duizeligheid jeuk in het gezicht anafylactische shock Jeuk over het hele lichaam misselijkheid algemene malaise acute hoofdpijn

Blaasontsteking (68 meningen)
Longontsteking (37 meningen)
Keelontsteking (22 meningen)
Infectie (wond) (19 meningen)
Urineweginfectie (18 meningen)
Oorontsteking (14 meningen)
Kaakontsteking (13 meningen)
Tandvleesontsteking (11 meningen)
Nierbekkenontsteking (11 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (10 meningen)
Bronchitis (8 meningen)
Ontsteking in de borst (8 meningen)
Bijholteontsteking (8 meningen)
Middenoorontsteking (5 meningen)
Amandelontsteking (5 meningen)
Bijbalontsteking (3 meningen)
Oogontsteking (3 meningen)
Ontsteking (mond) (3 meningen)
Blindedarmontsteking (2 meningen)

Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

02-07-2019 | Man | 44
Tandverzorging
Voorgeschreven gekregen na het ontwikkelen van een abces. 500 mg werkte niet. Amoxiclav 500/125mg werkte wel, maar na 6 dagen was het abces terug erg dik. Na 7 dagen kreeg ik last van oorsuizingen. De vermoeidheid, energieverlies,... kan ook van het abces afkomstig zijn. Ik ga stoppen met de kuur aangezien ik reeds 8 dagen dit product slik.

28-05-2019 | Vrouw | 26
Tandvleesontsteking
Ik heb het 7 dagen lang moeten gebruiken. Kreeg het voorgeschreven door de tandarts. Pas nadat ik klaar was met de kuur, was mijn ontsteking afgezakt en had ik geen last meer. Ik heb tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen, had bijna het idee dat het bij mij niet hielp. Ben nu 5 dagen klaar. En heb sinds gisteren (4e dag stop) last van diarree en jeukende ho[lees meer...]ofdhuid. Ik heb geen idee of het van de kuur alsnog komt?

18-03-2019 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik herken de helse pijn en misere van iemand van leeftijd van 25. Ik had laatst weer(laatste keer was aug-sept-18) blaasontsteking. Het is helaas een zwakte in mijn lijf. Ik vermoed dat het bij iedereen anders aanvoelt. Zowel intensiteit als ander soort gevoel. Ik sla bij een fikse ontsteking bijna dubbel van de ellende, en kan moeilijk lopen erdoor. Afgelopen augustus-sep[lees meer...]tember heb ik 4 verschillende kuren gehad. herstel: 2x dezelfde, in totaal 3 verschillende soort AB. hierdoor had ik nu afgelopen bij het opsteken ervan nog een kuur Amoxicilline en ben ermee begonnen, af en toe voel ik nog wat in de blaasstreek, tot nu toe is iig de erge misere afgenomen. Ik bid(ben niet gelovig) dat het voorlopig weer wegblijft. Ik vind het zo ellendig. Ben er sinds jong kind al bekend mee. Ik ben nu 56. grtjs

07-01-2018 | Vrouw | 50
Ontsteking in de borst
Voor en na drainage dit voorgeschreven gekregen. Veel last van diarree op de meest onverwachte momenten. Heel vervelend. Nu deze kuur is afgelopen nog steeds diarree. Ik gebruik ook metformine en had daarbij minimale diarreeklachten. Het lijkt of ik nu meer klachten hiervan houd. Zal het in ieder geval opnemen met mijn POH.

13-12-2017 | Vrouw | 38
Bronchitis
Na 5 dagen prednisolon en 6 dagen gewone amoxi. Deze na huisarts bezoek voorgeschreven gekregen. Bleek nu een acute bronchitis te hebben. Veel benauwd kreeg tijdens de eerste kuur weer koorts 38.5 hoogst gemeten . Nu twee dagen deze kuur en hoesten wordt iets minder . Nog wel wat benauwd maar moet even afwachten wat de kuur doet. Wel erg licht in mijn hoofd en eigenlijk [lees meer...]al de hele dag op bed liggen slapen . Voel wel dat het medicijn aan het rommelen is in mijn luchtwegen .

22-11-2017 | Vrouw | 68
Middenoorontsteking
Gebruik het pas een dag.

09-09-2017 | Man | 73
Abces in oksel.

21-01-2024 | Vrouw | 55
Longontsteking

04-10-2023 | Vrouw | 28
Urineweginfectie
1ste keer had ik een nierbekonsteking en lag toen in het ziekenhuis. Verschillende kuren gehad en deze kuur was prima en werkte als de beste. Tweede keer van deze kuur. Zat ik op randje van nierbekkenonsteking.. maar kon gelukkig nog thuis behandelen met deze kuur. De klachten zijn gelukkig niet erger geworden maar het duurt wel lang voordat mijn klachten over zijn en slik[lees meer...] het al 1 week.

27-09-2023 | Vrouw | 62
Nierbekkenontsteking

22-01-2023 | Vrouw | 40
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Middenoorontsteking
Het hielp wel tot een bepaalde hoogte. Voorheen bij dit soort ontstekingen ook deze gehad en toen hielp het eigenlijk we altijd. Na een week kuur was ik van de ontsteking af maar helaas deze keer niet en dus nu de Sofradex druppels.

19-12-2022 | Man | 79
Aneurysma
Moet het levenslang slikken vanwege een ontstoken stent in mijn aorta. Deze was nodig na een aneurysma. Afgezien van darmklachten/buikpijn/diarree weinig bijwerkingen. Af en toe duizelig en oorsuizen. Gr. Jan

09-12-2022 | Vrouw | 27
Keelontsteking
Maandagavond een fikse keelontsteking opgelopen. Dinsdagmiddag gelijk naar de dokter gegaan want had intens veel pijn. Kon niet meer praten, (zwelling) of het duurde 5 minuten voordat ik een slokje water kon doorslikken. Ik had verhoging, oorpijn en daarnaast nog hoofdpijn. HA heeft mij toch geen AB gegeven… Woensdagnacht huisartsenpost in de nacht gebeld omdat ik zo’n [lees meer...]extreme pijn had. De dokter in het ziekenhuis schreef me gelijk dit medicijn voor. Ik ben gelijk die ochtend om 6:00 s’ochtends begonnen. Ik heb net mijn vierde pil ingenomen en wow. Ik kan weer slikken zonder dat ik pijn heb, ik merk dat de zwelling er nog wel zit. Hopelijk gaat dit met de dagen ook weg. Maar wat top dit!

25-09-2022 | Vrouw | 28
Keelontsteking
Had last van keelontsteking aan linkerzijde. Vaak last van keelontstekingen, maar dit voelde anders nadat mijn linkerzijde van hoofd verdoofd voelde en mijn mondhoek ging hangen. Huisarts heeft Crp test gedaan en die kwam uit op waarde van 100. Nu een week lang antibiotica gekregen met drie tabletten per dag. Werkte na 2 dagen al, alleen qua bijwerkingen last van misselijk[lees meer...]heidsaanvallen, geen eetlust daardoor, continu hoofdpijn, oorsuizingen en heel moe. Toch ben ik tevreden met het middel want ik kan hiermee wel weer functioneren en het is meer vervelend dan ernstig

28-08-2022 | Man | 59
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Tandvleesontsteking
laatste tand bovenaan links , op rontgenphoto niets te zien maar waarschijnlijk ontstoken zenuwen van de tand. Tand moet ontzenuwd worden in volgende dagen. in afwachting om de pijn ondercontrole te houden, een combinatie van ibuprofen en amoxicilline met clavulaanzuur. Het antibiotica voor de bacteriële infectie van de zenuw en de ibuprofen om de ontstekingsreacties te v[lees meer...]erminderen. al bij al tevreden enkel diarree als nevenwerking

21-05-2022 | Vrouw | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Urineweginfectie
Eerst trimethoprim voorgeschreven gekregen, ivm hartritmestoornissen mag ik niet alle antibiotica. Na 2 dagen trimotheprim zat ik tegen nierbekkenontsteking aan. Na 1 dag amoxilline/clavulaan waren de klachten al een stuk minder. Enige nadeel is de schimmelinfectie in mond. Daar heb ik Daktarin voor.