amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

27-12-2017 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Ik had Voorhoofdholte- en kaakholteontsteking en een bronchitis. Voelde me sinds heel lang geleden zo ziek, hoge koorts al 3 dagen ruim boven de 39 graden en net voor Kerst toch maar naar huisarts. Hij schrok, zo kende hij mij totaal niet. Was bank dat er ook nog een longontsteking bij zou komen en heeft daarom dit paardenmiddel ingezet. Van de Kerst heb ik weinig meegekr[lees meer...]egen. Vandaag op controle geweest en zowaar hij zei, je trekt weer wat bij, maar heeft nog weken nodig voor je weer de oude zult zijn. Reken op 6 weken. Ik was erg bevreesd omdat er zoveel negatieve reacties op dit middel kwamen, maar mij heeft het uitstekend geholpen. Een minpuntje, ik kreeg de smelttabletten, bleef telkens veel poeder nog in het glas. Had liever de capsules gehad. Maar nu heb ik telkens extra gedronken. Ook goed als je koorts hebt.

13-12-2017 | Vrouw | 44
Kiespijn
Een kuur voorgeschreven door de tandarts ivm last hebben van een ontstoken verstandskies. Prima middel en geen bijwerkingen gehad. Inmiddels zijn er drie verstandskiezen getrokken door een kaakchirurg. Uit voorzorg (een uur voor het trekken) wederom dit middel in moeten om ernstige infecties te voorkomen. Geen bijwerkingen gehad.

01-12-2017 | Vrouw | 49
amoxicilline (100mg/ml)
Blaasontsteking
Prima medicijn hielp meteen

28-11-2017 | Vrouw | 47
amoxicilline (750mg)
Kiespijn
Het middel werkt uiteindelijk voor de aandoening, toch veel pijnstilling ernaast gebruikt. Wel erg veel bijwerkingen, persoonlijk zou ik dit middel niet aanraden.

04-11-2017 | Vrouw | 37
amoxicilline (250mg)
Trekken van tand of kies
Bij het plaatsen van een implantaat is mij voor een week dit antibioticum voorgeschreven. Tijdens het slikken nergens last van gehad, twee dagen na het beëindigen van de kuur zie ik er uit als een gevlekte panter.... sla de volgende keer amoxicilline over....

02-11-2017 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Gebruikt vanwege een keelontsteking. Achteraf gezien had ik liever iets langer door gelopen met een keelontsteking dan de bijwerkingen van dit medicijn. Veel hoofdpijn, gevoelige huid, erg misselijk na inname van dit medicijn. Dus moest eerst goed eten en dan medicatie innemen. Nadat ik op de laatste dag van mijn kuur zat, erge huiduitslag gekregen. Hele lichaam zit [lees meer...]onder de bulten en jeukt vreselijk. Huid voelt ook erg warm en alsof ik het verbrand heb. Volgens huisartsassistent was dit normaal zei ze aan de telefoon, maar ik heb toch nadat het ondragelijk werd een antihistamine tablet ingenomen. En dat werkt redelijk. Voor mij nooit meer amoxicilline, want jeuk is voor mij erger dan pijn.

20-10-2017 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Vanwege aanhoudende tandvleesontsteking - veroorzaakt door een bacterie - door de tandarts een week amoxilline (500 mg, 3 x per dag) plus metronidazol (250 mg, 3 x per dag) voorgeschreven. Ik zag op tegen de bijwerkingen, maar heb alleen wat last van lichte hoofdpijn en een droge mond. Heb gewoon kunnen werken en sporten, maar laat de alcohol wel staan. Op aanraden van de [lees meer...]tandarts neem ik iedere dag probiotica erbij (yakult). Ik zit nu op dag 5 en verwacht de kuur zonder problemen te kunnen afmaken.

25-08-2017 | Vrouw | 50
Luchtweginfectie
Medicijn gewoon afgemaakt. Ik had alleen hoofdpijn en was benauwd, maar dacht dat dat bij de infectie paste. 2 dagen nadat ik gestopt was kreeg ik netelroos en galbulten. Benauwdheid en hoofdpijn hielden aan. Als tegenmiddel kreeg ik desloratadine en Ventolin. Deze helpen goed, maar nu 7 dagen na gebruik heb ik nog steeds last van af en toe opzettende galbulten en benauwdh[lees meer...]eid. Ik bemerk als het tabletje is uitgewerkt dat ik weer hevig benauwd wordt en ik weer meer jeuk krijg. Wat als de tabletjes op zijn? Maandag zal ik het weten!

14-07-2017 | Vrouw | 54
Tandvleesontsteking
Sinds dag 1 heel erge hoofdpijn.

12-07-2017 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Ik gebruik dit medicijn nu een dag en ik merk nu al wel verbetering. Het slikken is nog wel gevoelig maar lang niet zoveel pijn als vorige dagen. Het medicijn is makkelijk te nemen. Ik heb wat buikkrampjes gehad, maar deze stelde niet zoveel voor. Tot nu toe ben ik gewoon tevreden!

27-05-2017 | Vrouw | 63
Bacteriële infectie
Ik kreeg een ernstige ontsteking aan mijn grote teen die na 2 weken niet herstelde. De huisarts schreef mij deze voor om te voorkomen dat de ontsteking in het bot terecht kwam. De een na laatste dag kreeg ik uitslag, dikke rode plekken over mijn hele lichaam. Einde van de dag kreeg ik een hele droge keel en daarna keelpijn. werd ernstig vermoeid en duizelig. Ik had dit me[lees meer...]dicijn nooit mogen hebben i.v.m. ernstig darmontsteking cultus ulcerosa.

02-05-2021 | Man | 30
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Goed product, helpt tegen de ontsteking op mijn tandvlees en verminderde zodoende de pijn. Ondertussen wel last van buikpijn, maagkrampen, diarree, hoofdpijn, misselijkheid, brandende aften op binnenkant van de lip,... Kortom : goed voor wat het dient, maar nefast voor al de rest.. Kiezen of delen in dit geval.

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

08-12-2020 | Man | 25
amoxicilline (1000mg)
Amandelontsteking
Ik heb deze pil 1x ingenomen, 2 uur later stond mijn keel zo dik dat ik bijna aan het stikken was na 4 weken dood ziek te zijn door een keelontsteking is mijn probleem nog steeds ni opgelost ik ben onmiddellijk moeten stoppen Is puur vergif heeft mij bijna mijn leven gekost, nooit meer ik hoop dat niemand dit hoeft mee te maken!

07-10-2020 | Man | 48
amoxicilline (25mg/ml)
Tandverzorging
Wanneer je dit gebruikt gaat ook je darmflora eraan . veel huid irritatie . probiotica helpt goed voordat ik een pil nam flesje yakult. of andere pro biotica..het gaat dan een stuk beter moet wel zeggen dat amoxycilline echt tommel is maar t werkt wel

28-04-2020 | Man | 56
Kaakontsteking
Kaakontsteking na kaakoperatie

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum