Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

14-02-2020 | Vrouw | 44
Luchtweginfectie
2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..

16-01-2020 | Vrouw | 49
Middenoorontsteking
Naast dat het niet geholpen heeft, nadat de kuur (1 week) is afgelopen enorme uitslag ontstaan over mijn gehele lichaam. Dit jeukt ook erg.

05-01-2020 | Vrouw | 52
amoxicilline (500mg)
Door dit medicijn heb ik 3 dagen ernstige maagpijn gekregen. Apotheek gebeld en dit is geen reden om een ander merk te krijgen. Ohra vergoedt alleen dit merk. Nu gebruik ik merk sandoz geen maagklachten of wat. Maar ik heb de antibiotica zelf moeten betalen!! Waar ga dit in hemelsnaam heen. Shame on you OHRA

21-09-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Alle ingewanden opgezet , pijnlijk, hoofdpijn, alle ledematen pijnlijk... gewoon echt troep, gebruik dit middel alsjeblieft absoluut NIET...er zijn alternatieven...wees dus gewaarschuwd...!! Complete ramp medicatie, zeer slechte ervaring

15-09-2023 | Man | 22
amoxicilline (750mg)
Longontsteking
Gister bij de spoedpost geweest en blijkt een longontsteking te zijn dus een kuur meegekregen 750mg , dus ook om 23:00 de tablett genomen zoals de arts mij dat zij , vannacht om half 4 wakker geworden met enorme buik klachten misselijk braken en dat de helenacht door .. kan zo de kuur niet afmaken houd totaal niks binnen alles wat er in gaat gaat er meteen ook weer uit �[lees meer...]

12-09-2023 | Man | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Keelontsteking
na 3 weken zwaar hoesten, lichamelijk onderzoek van dokter en gebruik van codeine uiteindelijk een 5-daagse antibiotica kuur, maar helaas nog steeds zit de hoest vast en voel ik me onprettig

15-08-2023 | Man | 38
Longontsteking
Ik heb een 5 daagse kuur Amoxicilline gehad vanwege een longontsteking. Tijdens de kuur weinig last gehad van bijwerken, daags na beëindigen kuur kwam eerst wat misselijkheid maar een paar dagen later begon de ellende pas echt, verschrikkelijke buikpijn die uren kan duren in maag/darmstelsel na het eten/drinken van bepaalde voeding en drinken. Ben pas 5 dagen na beëindigen[lees meer...] kuur aan de probiotica begonnen, als ik beter had geweten was ik eerder gestart. Vraag me wel af hoelang dit nog gaat duren, die buikpijn met diarree vergallen je dag behoorlijk.

15-07-2023 | Man | 87
Infectie (wond)
Dit middel beïnvloed het functioneren. Nergens meer toe in staat. Eten vrijwel onmogelijk wegens niet te stuiten braakneigingen. Kan vrijwel niets verdragen. Totale verslapping.

28-03-2023 | Man | 68
amoxicilline (500mg)
Kuur van 20 tabletten, drie maal daags. Momenteel de vijfde dag, nog 8 tabletten te gaan. Enige bijwerking tot dusver is wat meer gasvorming. De wond lijkt zich goed te sluiten zonder infectie. De opgezette vinger is inmiddels veel slanker.

22-02-2023 | Man | 54
amoxicilline (250mg)
Wondroos
elk jaar komt het wel een keer terug, na dat mijn prostaat en de omliggende lymfeklieren aan 1 lieszijde is er oedeem ontstaan en hier schijnen bepaalde bacteriën een genot uit te halen , voor mij is het een koortsaanval en een rood en warm gezwollen dijbeen, en weer een AB kuur na 8 a 10 dagen ben ik er weer vanaf.

21-02-2023 | Man | 43
amoxicilline (250mg)
Tandvleesontsteking
Inderdaad je krijgt er enorme diarree van en als je dan een wind moet laten op een feestje dan is het alsof er iets ontploft in je broek. Dan staat iedereen naar je te kijken maar ik deed gewoon alsof er niets aan de hand was. Iedereen laat toch weleens een wind? Kijk lekker naar jezelf. Afijn mijn witte broek was helemaal bruin en kreeg verder nog weinig aandacht van dame[lees meer...]s. Mijn tip: eet geen bruine bonen of gebakken aardappelen als je dit medicijn gebruikt want het risico dat je een knalscheet moeten laten en daarbij alle diarree eruit perst is enorm.

07-02-2023 | Man | 52
Tandvleesontsteking
Vreselijke bijwerkingen, alle ingewanden, hoofdpijn , rillingen etc. Vreselijk, gebruik het absoluut niet meer, men zou hier zeer terughoudend mee moeten zijn.!!!

21-01-2023 | Man | 39
Tandvleesontsteking
Na een extractie van een van mijn kiezen, besloten om na 4 dagen van helse pijn te beginnen met dit medicijn. I.c.m. Ibuprofen en paracetamol was dit de beste keus! Na ongeveer 2 dagen was het kloppende gevoel weg en de stekende pijn idem dito. Na 1 week was alles weer de oude. Gelukkig. Ook geluk dat ik geen bijwerkingen had… Al met al zeer tevreden!

26-12-2022 | Man | 26
amoxicilline (1000mg)
Tandvleesontsteking
Arm begon pijn te doen(gevoelige huid) na dag 4, maar de ontsteking in mijn mond was wel weg.

12-12-2022 | Man | 57
amoxicilline (500)
Longontsteking
Na constatering longontsteking deze kuur gekregen Na 2e dag merk ik wel dat de koorts is afgenomen mede als mijn eetlust Verder goed aan diarree nu,vermoeid en hoofdpijn maar besluit deze kuur gewoon af te maken omdat ik echt van deze longontsteking af wil komen

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.