amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

27-01-2020 | Man | 43
amoxicilline (375mg)
Bacteriële infectie
Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.

04-12-2019 | Man | 62
Bacteriële infectie
Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.

15-10-2019 | Man | 22
Oorontsteking

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

22-09-2019 | Man | 68
Longontsteking
Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.

20-09-2019 | Man | 53
Bronchitis
Ik heb als 3 dag gebruiken en voel me veel beter. Ik ben heel tevreden met Amoxicilline capsules van Mylan 500mg.

24-08-2019 | Man | 60
Ademhalingsproblemen
7 daagse kuur gehad van 3x 500 mg per dag ivm bronchites. Tijdens gebruik zeer duizelig geweest en ernstige ontstekingen van tandvlees zodat ik geen vast voedsel kon eten .Drie dagen na beëindiging van de kuur ernstige huiduitslag over hele lichaam. Door de jeuk niet mogelijk om te slapen. Huid voelt hard en pijnlijk aan en geeft koortsachtige verschijnselen. Zou het genee[lees meer...]smiddel niet weer nemen....Liever zoeken naar een homeopatische oplossing zonder bijwerkingen.

23-08-2019 | Man | 70
amoxicilline (500mg)
Voorbereiding drie implantaten bij tandarts ter voorkoming ontstekingen.

17-08-2019 | Man | 38
Kiespijn
Amoxicilline als antibioticum gekregen tegen ontstoken wortelpunt. Ibuprofen en Nurofen gebruikt in combinatie met paracetamol als pijnstillers. Werkt perfect! Klachten verdwijnen redelijk snel en de bijwerkingen vallen mee. Diarree is vervelend, maar er kan rekening mee gehouden worden.

07-08-2019 | Man | 47
Tekenbeet
Preventief op Tekenbeet. Ik heb ze preventief gebruikt als reactie op een teken beet. ik had geen acute klachten Ik ben zeer gevoelig voor antibiotica t.a.v. bijwerking op mijn conditie. Mijn conditie is zeer zwak tijdens de kuur, verschillende types antibiotica in verschillende kuren geeft dit (ook met Clavulaanzuur etc)

20-05-2019 | Man | 83
Infectie (mond)
Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

28-03-2019 | Man | 48
amoxicilline (100mg/ml)
Hidradenitis suppurativa
Deze antibiotica helpt om de uitbreiding en verergering van de ziekte tegen te gaan maar kan het probleem als dusdanig niet oplossen. Kortweg : het brengt tijdelijk verlichting van de symptomen maar geneest deze niet

08-02-2019 | Man | 47
na 6 dagen gebruik plotseling hele nacht last van jeuk

30-12-2018 | Man | 68
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Na trkken van kies ontsteking op kaakbot . 10dgn amox.... en zelf probiotica capsules toegevoegd. En spoelen met waterstofperixide 30 procent. Tijdens en na kuur, inmiddels 1 week, nog steeds slap en grieperig gevoel. De kaakontsteking is wél over. De vraag is of het mogelijk de probiotica is die dat veroorzaakt.

13-12-2018 | Man | 55
Bacteriële infectie
Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum