amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (26 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (5 meningen)
Ziekte van Lyme (3 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (419 meningen)
Augmentin (49 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

11-11-2018 | Man | 51
Kaakontsteking
Donderdag 18-10 stukje tandvlees weggesneden door tandarts ter voorbereiding van herstel afgebroken stukje kies; Vrijdag-Zaterdag zwelling en pijnlijk gevoel; Zondag dikke wang en dik aan onderzijde kaak; Maandagochtend 22-10 eerst bezoek huisarts en daarna tandarts: Ontsteking/infectie. Amoxicilline/Clavulaanzuur 500/125 antibioticakuur voorgeschreven + Naproxen voor de p[lees meer...]ijn; Woensdag 24-10 begon de Amoxicilline pas te werken, Zondag 28-10 begon de zwelling af te nemen. Vandaag 11-11 begint gevoel pas terug te komen aan voorzijde mond/kin (door zwelling was zenuw bekneld) zwelling is bijna verdwenen.

31-10-2018 | Man | 43
amoxicilline (500mg)
Trekken van tand of kies
Als je tintelingen of jeuk in je handen voelt vlak na inname ga gelijk naar dokter/eerste hulp Ik moest er vier tegelijk innemen 1,5 uur voor het trekken van kiezen. toen ik in de wachtruimte zat bij de tandarts begon de binnenkant van mijn handen te tintelen en werden rood. 10 minuten later zat ik helemaal onder de rode vlekken en met witte dikke plekken in het midden.[lees meer...] toen zsm naar de huisartsenpost gereden

09-10-2018 | Man | 55
Kaakontsteking
Beste, Enorme bijwerkingen van dit medicijn. Na een wortelkanaalbehandeling die fout ging doordat de tandarts niet de juiste lengte vijltjes had heb ik een week met vreselijke pijn gelopen. Uiteindelijk diende ik alvorens bij het Endo centrum Utrecht De Endo afgemaakt zou worden Amoxicilline slikken. De kuur afgemaakt en en de Endo af laten maken. De dag nadat ik de laatst[lees meer...]e pil nam begon de ellende!! Vreselijke jeuk met opeens opkomende rode vlekken op de huid over het gehele lichaam. De jeuk komt van binnenuit en er is niets tegen te doen en duurt nu al 14 dagen. Soms is het 1 dag wat minder maar ik ben hopeloos. De andere bijwerking is namelijk ernstige hoofdpijn en pijn die vanuit het borstbeen (maag of slokdarm??) oploopt naar de onderkaak en een enorm beklemmende krampen die niet uit te houden zijn. Kwam uiteindelijk op de eerste hulp terecht en die gaf mij een spuitje doordat hij zei dat ik duidelijk allergisch was voor dit middel. Het spuitje hielp 1 dag en daarna kwam de jeuk en pijn op de borst en tussen de schouderbladen en onderkaak weer terug!! In alle hevigheid. Uiteindelijk weer op de eerste hulp beland en opgenomen. Hier dachten ze dat ik hartfalen had maar dit bleek niet zo te zijn en weer weggestuurd. Nu tot op de dag van vandaag nog steeds in de zelfde situatie!! Ben hopeloos. Jeukaanvallen en pijn komen en gaan de gehele dag door. Ik kan niet slapen en niet werken. Help!!! Wat nu??? 14e dag. Ik ga morgen maar eens met dat Endo centrum bellen. Hoop op een oplossing. Groet, Johan

01-08-2018 | Man | 20
Keelontsteking
Na een aantal dagen gebruik van de amoxicilline kreeg ik last van mijn darmen. Dit was voor mij niets nieuws, aangezien dit een vaak voorkomend gevolg is van antibiotica gebruik. Aan het eind van de kuur begon echter de ellende. Ik zat volledig onder de rode bulten die ontzettend jeukten en brandden. Deze rode bulten maakten in de loop van de tijd plaats voor rode vlekken,[lees meer...] waardoor ik volledig rood was. Daarbij was ook mijn gezicht opgezwollen. Mijn lichaam voelde kokend heet aan. Door de huisarts werd desolatadine voorgeschreven, 1 pil per dag. De reactie op de antibiotica werd echter zo heftig dat de huisartsenpost besloten heeft deze anti allergiepillen te verdubbelen. Na drie dagen zit ik nog steeds onder de jeukende en brandende rode vlekken. Ik hoop dat dit snel over gaat. Voor mij dit medicijn nooit meer!!

17-06-2018 | Man | 54
amoxicilline (500mg)
Ik had een niet aan te wijzen vreselijke kiespijn in zowel de onder- als bovenkaak . Tandarts kon niets vinden op foto's. Al na twee dagen verdween de kiespijn na gebruik van amoxicilline. Tot op heden geen last meer gehad. Bijwerking: diaree Maar ik denk zelf ook een zeer prettige bijwerking: Ik had al jaren last van een middelmatige acne. Nu al twee maanden ve[lees meer...]rdwenen...….

15-02-2018 | Man | 53
Bronchitis
Goed medicijn, na vier dagen zijn mijn klachten al een heel stuk minder. En geen bijwerkingen. Hierbij helpt het om in de gebruiksaanwijzing niet alle mogelijke bijwerkingen door te gaan nemen. Je voelt je al ziek, je hebt nu een medicijn voorgeschreven gekregen en dat gaat voor jou aan de slag. Richt je op beter worden!

09-02-2018 | Man | 47
Longontsteking
Kuur van week 3 capsules per dag goed middel werkte snel koorts binnen een dag van 39,7 naar 37,9

08-01-2018 | Man | 64
Bacteriële infectie
Had griepverschijnselen. Maar koorts hield aan. Uiteindelijk naar huisarts geweest en die concludeerde een bacteriële infectie aan de longen. Na een dag of 3 ging het al iets beter. Zit nu op dag 5 (nog 2 te gaan). Maar gaat steeds beter. Geen koorts meer. Hoest bijna niet meer. Ben tevreden over het middel en het gebruik. Bij mij in elk geval zover bijwerkingen.

27-12-2017 | Man | 23
amoxicilline (50mg/ml)
Keelontsteking
Antiobiotica werd voorgeschreven voor keelonteking. Deze ging maar niet over. Binnen 2 dagen zakte de koorts en 4 dagen later geen keelontsteking meer. Wel wat vermoeid.

16-12-2017 | Man | 49
Longontsteking
Paardenmiddel. Moeheid, pijnlijke keel, pijn bij slikken, weinig eetlust, om de paar uur moeten plassen des nachts, pijnlijke mond soort blaren, verhoging.

26-11-2017 | Man | 48
Kaakontsteking
Ik had een kaakontsteking gekregen vanwege een kies (helmaal achterin, nummer 31) die er uit moest. De specialist schreef Amoxicilline (500mg) voor, wat ik 2 dagen voor de behandeling moest innemen, en de kuur afmaken, wat ik vanmorgen heb gedaan. Ik ben meer vermoeid geweest dan normaal, en ik heb sinds een paar dagen onverklaarbare spierpijn (onder-rug en bovenbenen)[lees meer...].

11-11-2017 | Man | 45
amoxicilline (500mg)
Kom per toeval op deze site, doordat ik een geïrriteerde en branderige tong en lippen heb. Zou aan dit medicijn kunnen liggen. Gisteren het laatste tablet ingenomen, de hoofdpijn is bijna zo goed als weg, maar nog steeds een zeer geïrriteerde tong en lippen. Tong is rood gekleurd met groeven erin. Voel me ook wat zwakjes.. Kreeg het via de tandarts vanwege een wortelkanaal[lees meer...]behandeling. Die pijn en hoofdpijn konden enigszins onderdrukt worden met paracetamol. Hoop nu snel van de klachten af te komen.

04-11-2017 | Man | 62
Keelontsteking
Slechts 2x een capsule ingenomen en acuut met de kuur gestopt door ernstige maagproblemen en knallende hoofdpijn. Ik hield niets meer binnen, zelfs geen slok water. Overgestapt op mildere kuur.

07-08-2017 | Man | 62
amoxicilline (250mg)
Longontsteking
Het medicijn gekregen nadat ik koorts had en een longontsteking kreeg. Meteen gestart met de medicatie en nadat ik enkele uren later pijn tussen de vingers kreeg naar bed gegaan omdat ik me niet lekker voelde. Bij wakker worden bleek ik op de hand tussen de vingers ernstig grote vochtblaren te hebben. Ben daarom meteen naar de huisarts gegaan die me andere medicijnen voors[lees meer...]chreef.

09-07-2017 | Man | 62
Tandvleesontsteking
Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege chronische tandvleesontsteking. De eerste 2 dagen last van enigszins jeukende huid, daarna niet meer. Ook last van verstopping; een laxeertablet helpt. De ontsteking was na 3 dagen al zo goed als weg en na een week helemaal. Hopen dat dit zo blijft. Het middel heeft mij tot dusver wel geholpen en is in mijn geval niet erger dan [lees meer...]de kwaal. In het begin jeukende huid (geen uitslag), na 2 dagen geen last meer van. Tevens verstopping; een laxeertablet helpt hierbij.

13-05-2017 | Man | 67
Ademhalingsproblemen
Bijwerking: moeheid

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum