Ervaringen met Amoxicilline

amoxicilline

rillingen vermoeidheid verstikkend gevoel allergische reactie buikpijn jeukende rode eczeem-achtige uitslag vaak allergisch zweten Misselijkheid jeuk aan arm of been jeuk

Longontsteking (62 meningen)
Keelontsteking (51 meningen)
Tandvleesontsteking (37 meningen)
Blaasontsteking (36 meningen)
Kaakontsteking (32 meningen)
Oorontsteking (31 meningen)
Bacteriële infectie (19 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (18 meningen)
Bijholteontsteking (14 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (10 meningen)
Infectie (wond) (9 meningen)
Amandelontsteking (9 meningen)
Ontsteking (mond) (7 meningen)
Ontsteking in de borst (5 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (4 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (462 meningen)
Augmentin (56 meningen)
Amoclan (4 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)

09-12-2022 | Vrouw | 35
Longontsteking
Wat fijn dat dit middel bestaat, een longontsteking voelt echt niet fijn, heel dankbaar dat ik dit goed werkende antibioticum heb gekregen. Ik voelde me na de eerste dag van inname al wat minder koortsig en ziek, de ontstekingswaarden in het bloed waren al beduidend lager. En geen noemenswaardige bijwerkingen, zeker niet als je het afweegt tegen hoe een bacteriele longonts[lees meer...]teking naar kan aflopen zonder inname van antibiotica.

19-11-2022 | Man | 46
Wondroos
Deze antibiotica werkte een stuk beter dan flucloxacilline die standaard voor wondroos zou worden voorgeschreven. Nadat de wondroos na 6 dagen amper minder werd tijdens het gebruik van flucloxacilline is overgegaan op de amoxicilline met clavulaanzuur. Binnen enkele dagen gelijk verbetering en koortsvrij.

14-08-2022 | Vrouw | 20
Keelontsteking
Had ontstoken amandelen. Algemene pijn in de keel en ver schikkelijken pijn bij het slikken. Maakte heel veel speeksel aan en had hoofdpijn. Ik werd eerste op ibuprofen gezet wat zeker hielp tegen de pijn maar niet tegen de ontsteking. Na bezoek aan huisarts kreeg ik een kuur augmentin. Na eerste dag slikken van augmentin (amoxicilline met clavulaanzuur) werd ik de volgen[lees meer...]de dag wakker zonder pijn, was de zwelling gezakt en kon ik weer heerlijk genieten van mijn vakantie. De pillen zijn groot maar kunnen makkelijk door midden worden gebroken om in twee keer stikken te nemen. Niet super fijn maar deed geen pijn ofzo. Als bijwerking had ik soms enige tijd na een slikken last van mijn arm of hand. Niet echt erg of heftig maar het viel wel op. Over het algemeen positieve ervaring mee gehad.

04-08-2022 | Vrouw | 31
Amandelontsteking
Positif: na 12 uur al effect. Van helse pijn, braken, misselijk naar gewone pijn. Na 24 uur nog minder pijn. Kuur duurt 5 dagen. Misselijkheid blijft 1e 2 dagen. Vind ik geen probleem want zonder ben ik aan het braken. Inname is lastig omdat de pillen groot zijn, keel is erg klein door de zwelling en ontsteking. Dus inname doet veel pijn. Bijwerking: vaginale schimme[lees meer...]l na afronding kuur. Omdat de PH waarde wordt verstoort.

02-04-2022 | Man | 56
Keelontsteking
Flinke amandelontsteking, keel half dicht en slikken zeer pijnlijk en eten of drinken kon niet of nauwelijks. Ontstekingswaarde was met 42 niet erg hoog. 1e dosis 15:00 u 2e om 24:00 u 3e dosis 7:00 u en rond 11:00 u kon ik weer slikken met redelijk verdraagbare pijn. Daarna ging het met grote stappen steeds beter ! Na 4e dosis om 15:00 u kon ik zelfs weer een boterham ete[lees meer...]n en om 19:00 u weer met de pot mee warm eten ! Wel wat hoofdpijn ondanks 2 paracetamol om de 6 uur maar wat een opluchting ! Ik las dat antibiotica alleen werken bij een bacteriële infectie en niet bij een virus. Ik denk dat daar dus ook het grote verschil mbtwerkzaamheid deels is te verklaren. Dat geeft dus wel een vertekend beeld. Vraag me af of dit door de huisarts niet vooraf is te zien/meten of het een virus of bacterie is want dat zou veel ellende kunnen besparen die veel bijwerkingen ervaren terwijl antibiotica niet werkt bij een virus.

31-03-2022 | Vrouw | 36
Ontsteking in de borst
Deze kuur gekregen bij borstontsteking. Snel resultaat en geen bijwerkingen. Erg blij omdat ik eerst een andere kuur kreeg die niet aansloeg en ik alsmaar zieker werd.

22-02-2022 | Vrouw | 66
Longontsteking
Heb bij bacteriële longontsteking naast Corona met hoge koorts 40.2 en hoge bezinking > 120 dit medicijn voor 7 dagen voorgeschreven gekregen. Na 48 uur merkte ik dat het beter ging. Geen enkele bijwerking gehad. Na kuur wel direct gestart met probiotica om darmflora weer op te krikken. Ik slik zelden medicijnen, geloof dat lichaam meestal zelf herstellend is.

17-12-2021 | Vrouw | 72
amoxicilline (250mg)
Luchtweginfectie
Dit middel gebruik ik preventief, dus elke dag,geen ernstige bijwerkingen, heb wel nu en dan jeuk,maar dat is te dragen.

26-11-2021 | Vrouw | 48
Ontsteking (mond)
Ik heb geen problemen met dit medicijn ervaren. Wel zette mijn buik op. Inmiddels de kuur afgemaakt en geen klachten meer aan mijn mond (kaak) en nu is mijn buik ook niet meer opgezet. Erg vreemd. Vreemd genoeg om te vermelden.

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

06-09-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking amoxicilline 3x daags 500mg voorgeschreven gekregen. Ik vind het zelf altijd lastig om medicatie in te nemen, maar ik heb ondanks de grootte van de capsules geen problemen met slikken. Ook heb ik geen last van bijwerkingen en zijn mijn klachten minder geworden.

10-08-2021 | Man | 33
Tandvleesontsteking
Ivm ontsteking zenuw 2 kiezen deze capsules voorgeschreven , had zwelling zo groot als een ei op mijn wang en op het moment van schrijven zijn we 3 tabletten verder en is de zwelling gehalveerd zonder bijwerkingen. Moet de kuur afmaken dus wellicht kom ik er nog op terug.

04-02-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Ik zit met een ernstige abces op een van mijn kiezen nu was ik naar een tandarts geweest en bleek dat dit kwam door een kies waar een klein stukje van afgebroken was. De kies was nog gezond dus de arts wou deze niet trekken en heeft het gaatje wat bijgewerkt. Ik kreeg amoxicilline 500mg en omwille van een ernstige accident in het verleden tramadol omdat andere pijnmedic[lees meer...]atie zo goed als niet helpt, ben 2 dagen bezig en de pijn is toch vrij wel goed afgenomen enkel heb ik een beetje last van slaperigheid en een serieuze winderigheid maar dat kan zijn door de pijnstillers omdat ik al meerdere malen de antibiotica heb moeten innemen voor verschillende redenen en buiten een zeer onaangename geur bij het groot toilet nooit echt zware bijwerkingen heb gehad

16-08-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Door een infectie rondom verstandskies aan de antibiotica gegaan, nu dag 2 is de pijn al weg en ziet het er een stuk rustiger uit. (Nog) geen bijwerkingen ervaren

29-04-2020 | Vrouw | 45
amoxicilline (100mg/ml)
Kaakontsteking
Helpt effectief en goed, teruggrijpend op de oude anti biotica. Combinatie ammoxiciline en clavulaanzuur werkt effectief en zeer snel

14-02-2020 | Vrouw | 44
Luchtweginfectie
2e kuur Amoxicilline Teva gehad..wat een vreselijke bijwerkingen heb ik er van gehad...af en toe misselijk (beetje) at voor het innemen altijd iets. Heb nooit geweten wat erge gejaagdheid was nu wel!!! Doodeng. Tot hyperventileren aan toe, niet prettig. Hoop dat die nare bijwerkingen niet meer te lang duren, 2 dagen geleden laatste pil gehad..