amoxicilline

Oorontsteking (28 meningen)
Kaakontsteking (28 meningen)
Tandvleesontsteking (27 meningen)
Voorhoofdsholteontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Bijholteontsteking (12 meningen)
Middenoorontsteking (10 meningen)
Bronchitis (9 meningen)
Amandelontsteking (8 meningen)
Infectie (wond) (6 meningen)
Ontsteking (mond) (6 meningen)
Ziekte van Lyme (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (3 meningen)
Ontsteking in de borst (3 meningen)
Luchtweginfectie (3 meningen)
Infectie (mond) (2 meningen)
Maagontsteking (1 mening)
Bijbalontsteking (1 mening)
Urineweginfectie (0 meningen)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421 meningen)
Augmentin (50 meningen)
Clamoxyl (4 meningen)
Tazocin (3 meningen)
Amoclan (2 meningen)

01-10-2019 | Man | 64
Longontsteking
In mijn vakantie naar plaatselijke huisarts geweest , die constagneerde een longontsteking , ik kreeg amoxciline voor geschreven, drie maal daags 500 mg gedurende een week. Kuur afgemaakt, weinig last. Een dag later vreselijke jeuk en huiduitslag. Weer een dag later veel pijn in schouder, nu een week na de kuur vreselijke spierpijn, gewrichtspijn en jichtaanval, het wordt[lees meer...] alleen maar erger. Gisteren bij de huisarts geweest. Die vertelde mij dat het duidelijk een allergische reactie op de amoxciline is. Ik ga morgen weer naar de huisarts. Nooit meer die troep!!!!

08-01-2018 | Man | 64
Bacteriële infectie
Had griepverschijnselen. Maar koorts hield aan. Uiteindelijk naar huisarts geweest en die concludeerde een bacteriële infectie aan de longen. Na een dag of 3 ging het al iets beter. Zit nu op dag 5 (nog 2 te gaan). Maar gaat steeds beter. Geen koorts meer. Hoest bijna niet meer. Ben tevreden over het middel en het gebruik. Bij mij in elk geval zover bijwerkingen.

20-02-2018 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
het is nu anderhalve week geleden dat ik gestopt ben met amoxxiline, en heb sindsdien een raar stroef gevoel in mijn mond en tanden ook pijnlijke mondhoeken, en rare groeven in mijn tong, ben er niet blij mee, hoelang gaat dat duren?? En is daar nog een tegenmiddel voor, vind het een vervelende bijwerking..... vanaf de kerst 3 keer een andere kuur gehad voor blaasontstekin[lees meer...]g 28-12-2017 10stuks furabid capsMGA 100mg 10-1-2018 20stuks nitrofurantoine MC 50mg teva 2-2-2018 een zakje Monuril 3000 7-2-2018 amoxicilline disp 500mg teva waarvan ik nu nog steeds dat rare stroeve gevoel van in mijn mond heb. Voor mij geen amoxicilline meer.......

30-09-2021 | Man | 68
amoxicilline (500)
ontsteking voet door roestige spijker, huisarts geeft tetanus prik en ik krijg amoxilline mee. Binnen 2 uur na inname eerste pil zeer ernstig overgeven en diarree. Werkelijk doodziek, hoge koorts, bij opstaan flauw gevallen en spier in kuit gescheurd.

09-04-2021 | Vrouw | 68
Helicobacter pylori
Vanaf dag 1 last van bijwerkingen, erg misselijk, oprispingen, zere mond met verdikking in de keel, droge mond, brandende slokdarm, slapeloosheid en dunne ontlasting. Ik moet nog 1 dag maar het is wel afzien. Geen fijn middel.

22-09-2019 | Man | 68
Longontsteking
Na 2 weken griep volgde er december 2019 een verkoudheid waarbij ik me nog zieker voelde, veel plassen 's nachts, hoesten etc. Bij luisteren longen bij de griep eerst nog geen onsteking, maar 2 weken later wel een lichte longontsteking links onder. Amoxicilline 500 Mg 2 keer per dag, 5 dagen. De tweede dag al beter gevoel. Mocht trouwens naar buiten en was niet benauwd. D[lees meer...]e laatste dag was koorts weg. Geen bijwerkingen. Totaal,inclusief die griep,heeft het wel 3 maanden voordat alle ziekteverschijnselen weg waren.

30-12-2018 | Man | 68
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)
Na trkken van kies ontsteking op kaakbot . 10dgn amox.... en zelf probiotica capsules toegevoegd. En spoelen met waterstofperixide 30 procent. Tijdens en na kuur, inmiddels 1 week, nog steeds slap en grieperig gevoel. De kaakontsteking is wél over. De vraag is of het mogelijk de probiotica is die dat veroorzaakt.

09-01-2018 | Vrouw | 68
amoxicilline (250mg)
Bacteriële infectie
tijdens gebruik van de amoxiline /clavulaanzuur, maagpijn, misselijkheid, buikkrampen diarree en algehele moeheid lusteloosheid. Dat duurde nog zeker 10 dagen nadat ik gestopt was , ee n paar dagen later kreeg ik weer dezelfde bijwerkverschijnselen, alsof er nog een residu van de antibiotica actief werd..... Ik weer maagpijn en buikkrampen , en misselijkheid en moeh[lees meer...]eid. Dat werd door huisarts behandeld met weer n medicijn, namelijk omeprazol, een maagzuurremmer. Of dat gaat helpen...?

23-08-2019 | Man | 70
amoxicilline (500mg)
Voorbereiding drie implantaten bij tandarts ter voorkoming ontstekingen.

11-11-2021 | Man | 73
Keelontsteking
Nooit nooit nooit meer dit gif je ben met veel pijn helemaal van de wereld en weet niet meer wie je bent als mijn klacht aan de orde komt wordt ik bang als ik dit gif maar niet meer krijg echt angstifg

15-10-2020 | Vrouw | 73
Infectie (wond)
In Frankrijk een wond aan het been opgelopen, een week mee rondgelopen, toen daar naar de dokter. Tetanusprik, ontsmettende spray, en amoxicillinekuur. dit antibioticum heeft niets uitgehaald tegen ontsteking. Daarna in Nederland terug eerst naar dokter, die na twee dagen weer de wond wilde zien en daarna constateerde dat ze er niets aan ging doen. Dat was dus 3 weken lat[lees meer...]er. Toen de zondag aansluitend naar de dokterspost en daar op aanraden van een bevriende zorgverleenster om fusudinezuurcrême gevraagd en gekregen. Dat 10 dagen gebruikt, hetgeen resulteerde in een steeds kleiner wordende wond, de crême zorgde voor pus extractie. Maar de wond bleef zweren. 4e doktersbezoek: een kweek werd genomen. resultaat : chryseobacterium species. Ik moest meteen stoppen met het 3e antibioticum dat me was voorgeschreven: flucloxacidine en overgaan op ciprofloxacine. Dat ook niet hielp. Nu staat er een afspraak met een vaatchirurg op stapel, maar vanwege de opleving van het Coronavirus gaat dat niet van een leien dakje.

14-08-2019 | Vrouw | 73
Tandvleesontsteking
Heb 2 dagen vreselijke pijn gehad aan kaak/tandvlees, trok naar mijn oor een bovenkaak. Gelijk de tweede dag na de start van het gebruik verlost van de pijn/ verdikking van het tandvlees na een paar uur opengebroken kwam vies spul eruit, eruit gespuugd dit een paar keer. Gaat gelukkig goed heb gelukkig géén last van bijwerkingen.

11-02-2021 | Vrouw | 75
amoxicilline (500mg)
Voor een kleine ontsteking in de keel 10 dagen amoxicilline/clavulaanzuur gehad. Aan het eind van de keur begon de ellende, 4 weken heftige jeuk gehad van top tot teen. Leverfunctie moetzijn onder de 35 was 492 . Prednison gehad, niets hielp. Toen per dag 4 zakjes. Questran gehad , daar ging het langzaam mee over. Nooit meer Amox....

20-06-2021 | Vrouw | 77
amoxicilline (100mg/ml)
Blaasontsteking
zover ik me kan herinneren probleemloos gebruikt.

20-05-2019 | Man | 83
Infectie (mond)
Preventief gekregen Voor een wortelkanaal behandeling. In eerste instantie geen last van bijwerkingen. Maar na de 6 de dag kreeg ik wat huiduitslag en jeuk op mijn rug. Ik ben naar de huisarts gegaan en deze schreef een crème voor tegen de jeuk en een antihistaminica. De volgende dag nam de huiduitslag enorm toe en begon mijn hoofd te zwellen. Ook kreeg ik zwelling rond[lees meer...] mijn ogen en mond. Ik werd kortademig en mijn zoon heeft op vrijdag avond de HAP gebeld. Er is een huisarts langsgekomen, deze heeft besloten mij op te laten nemen in het EMC. Ik kon op dat moment nog amper zelf lopen , had 39 graden koorts en had over mijn hele lichaam rode uitslag en enorm veel jeuk! Mijn ademhaling was zwaar en moeizaam en mijn bloeddruk schommelde. Uit bloedonderzoek bleek dat mijn nierfunctie verstoord is. Momenteel lig ik nog in het ziekenhuis, maar ik verwacht dat ik morgen naar huis mag. Men gaat nog proberen om de nierfunctie te herstellen. Kordaad optreden van dienstdoende huisarts en het EMC!

01-04-2020 | Man | 89
amoxicilline (500mg)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum