Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval verstoorde leverwaarden

Blaasontsteking (152 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

27-08-2023 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Niettegenstaande de arts weet dat ik heel gevoelig ben voor bijwerkingen, toch voorgeschreven. Vanaf 2e pil heel opgejaagd, bonzend hart, vreselijke nachtmerries Gestopt!

25-07-2023 | Man | 39
Longontsteking
Dit middel is mij voorgeschreven vanwege een longonsteking. Nadat ik begonnen ben met het innemen van dit middel merkte ik dat mijn eetlust afnam en dingen anders smaakten dan ik gewend ben. Daarnaast merkte ik dat ik sneller erg emotioneel word terwijl ik normaal nogal stoicijns ben. Maar het ergste kwam op dag 3, toen ben ik midden in nacht naar de eerste hulp gegaan va[lees meer...]nwege ondraaglijke maag en rugpijn. Uiteindelijk met hulp van een morfineprik dit doorstaan en sindsdien aan de maagbeschermers. Helaas zijn na een week mijn klachten van de longontsteking nog steeds niet weg. Dus morgen maar weer naar de huisarts.

12-07-2023 | Man | 50
Blaasontsteking
Blaasontsteking ging er mee over. Geen bijwerkingen. Je mag alleen tijdens kuur niet in de zon. Apotheek raadde extra pro-biotica aan om darmflora te behouden en dat heb ik gedaan.

27-06-2023 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik kreeg trimethoprim voorgeschreven, maar ik blijk resistent tegen dit antibioticum. Daarna schreef de huis een 7-daagse kuur Ciprofloxacine voor. Ik ben een paar dagen extreem misselijk geweest. Dat was ook nummer 1 bijwerking. De apotheker zei dat ik 1 uur en 1 uur na inname geen zuivelproducten mocht gebruiken. Dat heb ik aangehouden, maar heb daarnaast wel gewoon geb[lees meer...]ruikt. De constante onderbuikpijn en druk is minimaal verminderd. Bij lichaamsbeweging neemt de pijn toe. Dus het medicijn heeft voor mij onvoldoende effect. Echter vanmorgen geen bacteriën in de ochtendurine aangetroffen, dus huisarts wil dat ik nog een paar dagen afwacht... Ik hoop maar dat ik er niet mee hoef te blijven lopen :-(

23-06-2023 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik moest deze antibiotica gebruiken nadat ik 4 dagen een andere had gebruikt en me nog zieker voelde. Dus huisarts stelde voor andere antibiotica en urine op kweek. De volgende dag voelde ik me nog beroerder en misselijk en erg moe. Uit de uitslag van de kweek bleek dat er geen bacterie meer in mijn urine zat. Dus de vorige antibiotica heeft dus wel gewerkt. Ik stop nu o[lees meer...]ok met dit middel want blaasontsteking is over maar voel me nog steeds moe en misselijk. Had ik maar eerder deze review gelezen

05-06-2023 | Vrouw | 50
ciprofloxacine (50mg/ml)
Bacteriële infectie
Opgenomen ivm hevige pijn door ontsteking van endometriose blaasjes. Vijf dagen lang drie verschillende antibiotica via infuus gekregen, daaronder Ciprofloxacine. Na vijf dagen ziekenhuis, ontslagen met een kuur Amoxicilline/Clavulaanzuur. Moet deze vier weken afmaken. Één dag na thuiskomst kon ik 's-morgens plotseling niet meer staan, hevige pijn in de achillespezen. [lees meer...]Contact opgenomen met het ziekenhuis, bleek een bekende bijwerking, maar wacht maar af, de kuur is al gestopt. Na ruim een week is de pijn in mijn linkerbeen iets minder, maar rechts zeker niet. Met maximale dosering paracetamol kan ik nu zonder hulp maar met veel pijn van mijn bed tot aan de wc komen, toxh wel vier meter lopen. Waarom wordt dit middel in vredesnaam zonder onderzoek of dit écht nodig is voorgeschreven. Ik hoop wel dat dit nog over gaat want dat is nog niet zeker begrijp ik. Als je opgenomen wordt en je krijgt medicijnen via een infuus, zouden ze eigenlijk de bijbehorende bijsluiters aan je moeten geven. Als je er over nadenkt, je krijgt een infuus en ze dienen daarmee medicijnen toe, in mijn geval antibiotica, maar informatie over wat ze precies toedienen krijg je niet.

12-05-2023 | Vrouw | 89
Blaasontsteking
Mijn grootmoeder kreeg dit medicijn voorgeschreven van huisarts voor een eventuele blaasontsteking. Ze moest dit 2 x per dag nemen. Vanaf dag 2 ging het moeilijker om te eten. In totaal maar 5 pillen genomen. Na dag 3 , diarree, overgeven, niet kunnen slapen, heel moe, niet eten, algemene verzwakking, waanbeelden. We gingen voor een opname gaan maar huisarts wou afwachte[lees meer...]n tot bloedonderzoek. Ganse dag en en nacht in bed gelegen. Ze zat helemaal in een andere wereld. Uit bloedonderzoek bleek geen infectie. Was een volledige bijwerkingen van de medicatie. Verschrikkelijk product. Na 2 dagen stop ging het de betere kant op. Maar nog steeds niet 100%

08-05-2023 | Vrouw | 72
Longontsteking
Bij het innemen van de 1e dosering leken longen en hart een opdonder te krijgen en verloor ik voor 5 minuten mijn bewustzijn.. Mijn man heeft 112 gebeld Het bleek een alergiche reactie te zijn op dit medicijn.

18-04-2023 | Man | 57
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie
medicijn gekregen voor een bacteriële infectie voet,bijwerking misselijk en veel spierpijnen in kuit enkel en bovenbenen.spierpijn is het ergste nog twee dagen en dan kan ik er mee stoppen hoop dat de spierpijn dan ook voorbij gaat.het middel helpt wel tegen de klachten

25-03-2023 | Vrouw | 66
ciprofloxacine (500mg)
Ivm diagnose diverticulitis opgenomen in ziekenhuis en dit middel toegediend gekregen. Na paar dagen naar huis en verder oraal. In principe voor twee weken. Na 8 dagen chirurg om raad gevraagd en deze beval mij onmiddellijk met dit medicijn te stoppen, wat een opluchting! Is een afschuwelijk medicijn, hoop het nooit meer te hoeven gebruiken. Wel moest ik alert zijn op teru[lees meer...]gkeer buikpijn, dan weer aan de bel trekken!

20-03-2023 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Een vreselijk medicijn . Ik snap niet dat dit op de markt is . Blaasontsteking was erger geworden en ik was nog erger ziek . Misselijk, hoofdpijn . Duizelig echt vreselijk. Nu ben ik overgegaan naar amoxicilline

26-01-2023 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na Furabid en Monuril maar dit gekregen aangezien blaasontsteking niet weg ging. 2 dagen geslikt en per direct gestopt. Ik had elk uur vreselijke nachtmerries, paniek om weer te slapen en weer in een nachtmerrie te komen. Ook mega last van tintelende handen en voeten! Nee nog liever een blaasontsteking dan deze bijwerkingen

20-10-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Toen ik de bijsluiter las dacht ik ga ik dit spul wel innemen. Ik schrok ervan. Ben allergisch voor veel antibiotica’s enz. Maar de buikpijn was zodanig dat ik dacht ik moet wel. Tot mijn verbazing eigenlijk bijna geen bijwerkingen gehad . Wel moe en geen zin in koffie😂. Wel heb ik een goede probiotica kuur erbij genomen en de dagen dat ik de pillen moest innemen echt g[lees meer...]een melkproducten genomen.

13-09-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Infectie in duim dat met andere antibiotica niet wegging . Toen deze voorgeschreven gekregen voor 2 weken 2 x per dag, geen bijwerkingen eerste week, 2e week vermoeide ogen. Na 10 dagen moeilijk ogen open houden alsof naar bed moet. Na stoppen is dat snel weggegaan. Het middel heeft mijn infectie niet weggehaald helaas, nu op natuurlijke middelen overgegaan en dat slaat we[lees meer...]l aan! Maar als dit middel echt nodig is dan zou ik het weer gebruiken want alleen de laatste 2 dagen maar last en verder niet.

31-08-2022 | Vrouw | 26
Urineweginfectie
Gaf vrijwel direct verlichting van de urineweginfectie, maar wat een nare pillen. Na een dag al heftige bijwerkingen. Kuur niet af kunnen maken omdat mijn lichaam het niet trok. Ik snap niet dat dit medicijn wordt voorgeschreven gezien de ernst van de bijwerkingen.

22-06-2022 | Vrouw | 31
Urineweginfectie
Al na een paar uur zeer welkome klachtenverlichting. Twee keer per dag 500mg ingenomen voor een week lang en geen enkele bijwerking gehad.