ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

29-11-2018 | Man | 41
Bijbalontsteking
Ik ben iemand die niet snel op internet recenties schrijft, maar na het lezen van al die horror verhalen wil ik toch mijn ervaring geven. Ik ben geen fan van antibiotica maar soms kan het helaas niet anders mits de kruiden niet meer helpen. Dus even gegoogeld op cyprofloxacine en zo hier terecht gekomen. WOW wat een bangmakende horror verhalen, zo erg dat ik het ik het med[lees meer...]icijn nog niet meer wou slikken...Anyway de ontsteking werd pijnlijker dus toch maar begonnen. En ik kan je vertellen minimale bijwerkingen, beetje misselijk en maagpijn bij het slikken van de eerste tabletten, maar met gember en een stevig ontbijt ervoor nauwelijks last. En wat vermoeid maar dat was ik ervoor ook al. Zelfs mijn darmenkrampen zijn weg en mijn stoelgang is weer beter terwijl ik dit medicijn niet eens voor dit nam. Ik heb het gevoel dat sommige hier, iedere kwaal die ze toevallig voelen de schuld aan deze antibiotica geven...ik had ook arm pijn 2 dagen, ik zag ook bleekjes uit, en nu na de kuur ben ik verkouden...moet ik nu de schuld aan deze antibiotica geven? Nee dacht het niet zo. Dus al bij al ben ik tevreden over dit medicijn!

10-10-2018 | Vrouw | 83
ciprofloxacine (250mg)
Blaasontsteking
na 1 dag gebruik en verder elke dag ernstiger : overal spierpijn en pijn in de gewrichten.Opname in spoed en daar , na bloedonderzoek en biopsie van aangezicht ader : polymyalgia rheumatica: ernstige opstoot van rheuma. De aanwezige artsen willen onze opgave van reden :ciproxacine niet in overweging nemen : resultaat nu reeds meer dan een maand cortisone slikken : medron [lees meer...]en predisolone

09-10-2018 | Vrouw | 25
Blaasontsteking
Ik had de eerste dag geen problemen mee. De 2de dag begon ik al bijwerkingen te krijgen. Misselijkheid,de gedurende dag slaperig. Daarbij ook nog eens een vieze smaak in de mond. Met drinken of eten wordt het nirt beter, tandenpoetsen helpt maar even. Een pijn mijn in rechter arm. De pijn is vanaf mijn schouder tot aan mijn vingers. Zelf heb ik reumatoïde artritis en do[lees meer...]or dit medicijn is mijn reuma weer op gaan spelen. Niet fijn als je al een jaar geen medicatie daar voor inneemt. Heb vaker urineweg infectie gehad maar nooit deze medicijnen. Dit middel slik ik nu 2 dagen maar heb er nog geen baat bij.

02-10-2018 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Kreeg deze kuur vanwege een aanhoudende keelontsteking door de bacterie serratia marcescens. Begon kort na start van de kuur erger te hoesten, klontjes/slierten dik geelgrijs slijm uit de longen kwam veel meer los. Ik ben nu in de derde week en ben nog steeds aan het hoesten, vooral ongeveer een krap uurtje na innemen van de antibiotica komt het hoesten goed op gang. En da[lees meer...]ar ben ik blij mee want de viezigheid moet echt uit de longen los gaan komen. Merk absoluut verbetering, maar het gaat heel heel langzaam. Nu merk ik sinds een dag of drie ook een geweldige bijwerking: de slijmbeursontsteking waar ik al jaren last van heb lijkt minder en ook ben ik ‘s nachts en ‘s morgens niet meer zo verstijfd en verkrampt. Ik strompel normaal ‘s nacht naar het toilet maar nu loop ik zomaar ineens soepel en rechtop. Erg blij met deze kuur! Heb ‘m nog t/m vrijdag (dan drie weken gehad), in bijsluiter en op internet is nergens te vinden hoe lang de kuur moet duren tegen serratia marcescens. Hopelijk is drie weken afdoende.

29-09-2018 | Vrouw | 59
Chronische nierziekte
Chronische nierbekkenontstekingen waardoor al 1 nier verloren is gegaan. Resistentie voor meeste antibiotica (BMRO). Al vaak cyprofloxacine gehad en moet me elke keer door kuur worstelen i.v.m de bijwerkingen (misselijkheid, braken, diarree, geen eetlust, gewrichts- en spierpijn, algehele malaise. Maar infectie (pijn nierloge, hoge koorts, ellendig voelen) begint nu na en[lees meer...]kele dagen gelukkig weer af te nemen. Dus goed maar heftig middel.

19-09-2018 | Man | 38
Bijbalontsteking
Na tien dagen kuur heb ik op dag 12 een beetje fysieke oefeningen gedaan omdat ik graag actief bezig ben. Bijna onmiddelijk na de oefening gingen mijn pezen branden, tintelen en pijn doen. Dit is nu al een week lang zo en niet heel veel vermindering in pijn. Ik heb bijna Repetitive Strain Injury (RSI) verschijnselen in mijn armen en voorarmen, achilles pees is overigens oo[lees meer...]k erg gevoelig. Heel verontrustend. Ik probeer veel water te drinken en te rusten maar het voelt als of ik een soort gif heb ingenomen. De fabrikant Bayer stond niet in het drop-down menu, maar het was van Bayer.

11-09-2018 | Vrouw | 35
Syndroom van Ehlers-Danlos
Ik kreeg na 3 tabletten een overgevoelige reactie van mijn zenuwstelsel (knalrood hoofd en brandend hoofd en borstkas) Hierdoor ben ik gelukkig gaan zoeken op het internet waardoor ik ontdekte dat dit middel absoluut niet gebruikt mag worden bij onderandere het Ehlers Danlos Syndroom. Dit staat niet vermeld in de bijsluiter die de apotheek voor mij heeft uitgeprint maar [lees meer...]wel in artikelen die online staan. Het risico op langdurig-levenslang meer klachten is bij EDS aanwezig. Zelfs mensen zonder EDS ervaren peesscheuren/ontstekingen. Laat staan dus wanneer dit al zwakker is aangelegd.

01-09-2018 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ben er mee gestopt doordat ik me raar voelde vreselijke pijn in mijn maag hoofdpijn vroegtijdig gestopt

30-07-2018 | Vrouw | 72
Darmproblemen - diarree
Eerste dag 2 x ingenomen d volgende dag normale met loperamide iedere 2 uur een capsule. volgende dag was de ontlasting weer normaal maar de twee dagen opvolgende weer vaak naar toilet. derde dag begon normaal maar als er wat eten in mijn maag komt na kwartiertje weer toilet. Mijn indruk is dat dit middel niet helpt. Heb een darmoperatie gehad en preventief een paar chemo[lees meer...] kuren met medicijnen ook chemo pillen krijg je iedere keer te horen komt door de chemo met medicijnen. Het typische is dat Ciprofloxacine als een van de vele bijwerkingen Diarree aan geeft vreemd als dit medicijn voor Diarree is. Voor mij heel vreemd.

23-07-2018 | Vrouw | 48

11-06-2018 | Man | 50
Vergrote prostaat
Na een operatie afschraping prostaat(Turp) moest ik het medicijn 30 dagen innemen na het ontslag uit het ziekenhuis.Ik voelde al vrij snel veel pijn in de onderbenen maar na de bijsluiter te lezen dacht ik hou nog maar eventjes vol.Na 13 dagen ben ik er volledig mee gestopt en neem het nooit meer in.Ik hoop dat de pijn in de benen snel beter wordt want het is echt verschri[lees meer...]kkelijk op momenten.Heel veel spijt dat ik er niet vroeger mee gestopt ben.Hopelijk heeft er iemand iets aan mijn verhaal zodat hij/zij niet meer nadelen dan voordelen van deze medicatie ondervindt.Groetjes Peter

02-06-2018 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
Dit medicijn werd voorgeschreven omdat ik trimethoprim niet verdroeg. Met dit medicijn was de blaasontsteking redelijk snel over, maar....de bijwerkingen zijn desastreus !! Onbeschrijflijke pij in de benen en onderrug. Lopen gaat moeilijk. Extreem moe, geen eetlust en transpireren. E.e.a.gaat gepaard met misselijkheid en hoofdpijn. Vreselijke drug!

25-05-2018 | Man | 28
Oorontsteking
Externe oorontsteking, eerste kuur sloeg niet aan, na overleg met kno-arts heeft huisarts dit voorgeschreven omdat ik geen penicilline verdraag. Vreselijk middel, heb me nooit zo beroerd gevoeld tijdens een kuur. Werkte pas op dag 3 enigszins en heb werkelijk elke tablet met grove tegenzin genomen. Werd er erg misselijk van, kon vervolgens geen maagtablet of wat ook inneme[lees meer...]n want mag niet samen. Weinig eten en zwak gevoel door geen eetlust. Veel nachtmerries, hallucinaties, angsten. Die zwakten weer af enkele uren na inname maar dan was het weer tijd voor nieuwe tablet. Ik weet dat dit de enige en noodzakelijke optie was maar wat heb ik me vreselijk beroerd gevoeld. Echt alleen als laatste redmiddel.

20-04-2018 | Man | 42
Prostaatontsteking
Diverse keren voorgeschreven gekregen voor terugkerende prostaat infectie. In eerste instantie leek ik dit medicijn goed te tolereren, mar bij terugkerend gebruik barstte er een e bom 7 maanden NA de laatste kuur. De beschadiging begint bij de eerste pil. Cipro is een chemo drug en beschadigt je DNA. Ernstige bijwerkingen worden afgedaan als zelden voorkomend, maar veel pa[lees meer...]tienten worden volledige misgediagnotiseerd als het mis gaat doordat de klachten tot vele maanden later nog kunnen ontstaan. Ik werd opgenomen hart ritme stoornissen, knieen in enkele dagen volledig kapot (kraakbeen, pezen), brandend hete lava door mijn aders. Neuropathie over hele lijf. In vind dit GEVAARLIJKE drugs. STAY AWAY FROM IT. Mijn leven is over. Ik ben nu 2 jaar post flox. Ik kan weer lopen, maar nog steeds zeer ernstige pijnen centraal zenuw stelsel / wervel kolom, hart problemen enz. Je bent gewaarschuwd!!

10-04-2018 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Voor een nierbekkenontsteking deze pillen voorgeschreven gekregen. Na drie pillen en extreme maagpijn direct moeten stoppen van de dokterspost. Kreeg een sachet Murolux wat de nierbekkenontsteking stopte. Vanaf dat moment heb ik maanden in bed gelegen met leverschade. Ik was helemaal geel, billirubine=78, kon bijna niks meer eten, niet meer concentreren, zwaar vermoeid. Li[lees meer...]g nu acht maanden later nog steeds de helft van de dag in bed, ben net pas weer begonnen met korte afstanden fietsen. Ben op alles onderzocht door internisten, diagnose : bijwerking ciprofloxacine. Ik zou zeggen..gebruik op eigen risico, dit wil je niet meemaken!!

13-03-2018 | Vrouw | 30
Blaasontsteking

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum