ciprofloxacine

Blaasontsteking (133 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (24 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

01-09-2018 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ben er mee gestopt doordat ik me raar voelde vreselijke pijn in mijn maag hoofdpijn vroegtijdig gestopt

30-07-2018 | Vrouw | 72
Darmproblemen - diarree
Eerste dag 2 x ingenomen d volgende dag normale met loperamide iedere 2 uur een capsule. volgende dag was de ontlasting weer normaal maar de twee dagen opvolgende weer vaak naar toilet. derde dag begon normaal maar als er wat eten in mijn maag komt na kwartiertje weer toilet. Mijn indruk is dat dit middel niet helpt. Heb een darmoperatie gehad en preventief een paar chemo[lees meer...] kuren met medicijnen ook chemo pillen krijg je iedere keer te horen komt door de chemo met medicijnen. Het typische is dat Ciprofloxacine als een van de vele bijwerkingen Diarree aan geeft vreemd als dit medicijn voor Diarree is. Voor mij heel vreemd.

23-07-2018 | Vrouw | 48

11-06-2018 | Man | 50
Vergrote prostaat
Na een operatie afschraping prostaat(Turp) moest ik het medicijn 30 dagen innemen na het ontslag uit het ziekenhuis.Ik voelde al vrij snel veel pijn in de onderbenen maar na de bijsluiter te lezen dacht ik hou nog maar eventjes vol.Na 13 dagen ben ik er volledig mee gestopt en neem het nooit meer in.Ik hoop dat de pijn in de benen snel beter wordt want het is echt verschri[lees meer...]kkelijk op momenten.Heel veel spijt dat ik er niet vroeger mee gestopt ben.Hopelijk heeft er iemand iets aan mijn verhaal zodat hij/zij niet meer nadelen dan voordelen van deze medicatie ondervindt.Groetjes Peter

02-06-2018 | Vrouw | 76
Blaasontsteking
Dit medicijn werd voorgeschreven omdat ik trimethoprim niet verdroeg. Met dit medicijn was de blaasontsteking redelijk snel over, maar....de bijwerkingen zijn desastreus !! Onbeschrijflijke pij in de benen en onderrug. Lopen gaat moeilijk. Extreem moe, geen eetlust en transpireren. E.e.a.gaat gepaard met misselijkheid en hoofdpijn. Vreselijke drug!

25-05-2018 | Man | 28
Oorontsteking
Externe oorontsteking, eerste kuur sloeg niet aan, na overleg met kno-arts heeft huisarts dit voorgeschreven omdat ik geen penicilline verdraag. Vreselijk middel, heb me nooit zo beroerd gevoeld tijdens een kuur. Werkte pas op dag 3 enigszins en heb werkelijk elke tablet met grove tegenzin genomen. Werd er erg misselijk van, kon vervolgens geen maagtablet of wat ook inneme[lees meer...]n want mag niet samen. Weinig eten en zwak gevoel door geen eetlust. Veel nachtmerries, hallucinaties, angsten. Die zwakten weer af enkele uren na inname maar dan was het weer tijd voor nieuwe tablet. Ik weet dat dit de enige en noodzakelijke optie was maar wat heb ik me vreselijk beroerd gevoeld. Echt alleen als laatste redmiddel.

20-04-2018 | Man | 42
Prostaatontsteking
Diverse keren voorgeschreven gekregen voor terugkerende prostaat infectie. In eerste instantie leek ik dit medicijn goed te tolereren, mar bij terugkerend gebruik barstte er een e bom 7 maanden NA de laatste kuur. De beschadiging begint bij de eerste pil. Cipro is een chemo drug en beschadigt je DNA. Ernstige bijwerkingen worden afgedaan als zelden voorkomend, maar veel pa[lees meer...]tienten worden volledige misgediagnotiseerd als het mis gaat doordat de klachten tot vele maanden later nog kunnen ontstaan. Ik werd opgenomen hart ritme stoornissen, knieen in enkele dagen volledig kapot (kraakbeen, pezen), brandend hete lava door mijn aders. Neuropathie over hele lijf. In vind dit GEVAARLIJKE drugs. STAY AWAY FROM IT. Mijn leven is over. Ik ben nu 2 jaar post flox. Ik kan weer lopen, maar nog steeds zeer ernstige pijnen centraal zenuw stelsel / wervel kolom, hart problemen enz. Je bent gewaarschuwd!!

10-04-2018 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Voor een nierbekkenontsteking deze pillen voorgeschreven gekregen. Na drie pillen en extreme maagpijn direct moeten stoppen van de dokterspost. Kreeg een sachet Murolux wat de nierbekkenontsteking stopte. Vanaf dat moment heb ik maanden in bed gelegen met leverschade. Ik was helemaal geel, billirubine=78, kon bijna niks meer eten, niet meer concentreren, zwaar vermoeid. Li[lees meer...]g nu acht maanden later nog steeds de helft van de dag in bed, ben net pas weer begonnen met korte afstanden fietsen. Ben op alles onderzocht door internisten, diagnose : bijwerking ciprofloxacine. Ik zou zeggen..gebruik op eigen risico, dit wil je niet meemaken!!

13-03-2018 | Vrouw | 30

08-03-2018 | Vrouw | 35
Nierbekkenontsteking
Met nierbekkenonsteking heb ik al enorm veel last van veel syptomen maar nu ik twee dagen antibiotica slikt merk wel wat verbeteringen maar deze bijwerkingen werden sterker en blijvend. Daardoor kan ik nog steeds helemaal niets dan in bed liggen van pijn. Ik moet nog het kuur afmaken dus hopelijk kan ik het volhouden.

22-02-2018 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Ik heb mij niks aangetrokken van alle horror verhalen die ik hier gelezen heb en ben er blanco ingestapt met dit antibioticum , Na 2 dagen gebruiken trad er al een verbetering op , Uiteraard kuur afgemaakt . Geen bijwerkingen . prima medicijn!

02-02-2018 | Vrouw | 24

24-01-2018 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Depressief, stemmingswisselingen, hartkloppingen, tintelingen, krampen in buik. Gebruik het nooit meer. Gevaarlijk voor mensen die al niet lekker in hun vel zitten.

31-12-2017 | Man | 70
ciprofloxacine (750mg)
Blaasontsteking
Sinds ik dit middel slik ontzettend veel last van heftige krampaanvallen in het bekkengebied. Niet te harden. Weet iemand hoe lang dit kan aanhouden? Ik twijfel of ik er meidoorn moet gaan.

18-12-2017 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Vreselijk, heb nog 1 dag na braken en Diarree op bed moeten rusten. Direct gestopt, nooit meer.

17-12-2017 | Man | 62
Nierbekkenontsteking
Na spoedbehandeling in Catharine ziekenhuis Ehv werkte eerste antibioticum amper. Huisarts liet me overschakelen op Ciprofloxacine. Wat een geweldig middel! Na drie dagen waren de ergste klachten weg!

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum