ciprofloxacine

Blaasontsteking (128 meningen)
Urineweginfectie (23 meningen)
Nierbekkenontsteking (23 meningen)
Prostaatontsteking (17 meningen)
Bacteriële infectie (9 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Middenoorontsteking (1 mening)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

18-12-2017 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Vreselijk, heb nog 1 dag na braken en Diarree op bed moeten rusten. Direct gestopt, nooit meer.

17-12-2017 | Man | 62
Nierbekkenontsteking
Na spoedbehandeling in Catharine ziekenhuis Ehv werkte eerste antibioticum amper. Huisarts liet me overschakelen op Ciprofloxacine. Wat een geweldig middel! Na drie dagen waren de ergste klachten weg!

11-12-2017 | Man | 20
ciprofloxacine (250mg)
Ziekte van Crohn
Heb eigenlijk een vraag, Veroorzaakt ciprofloxacine een stijve nekspier na 2 weken gebruik? Wie heeft daar ervaring mee?

01-12-2017 | Man | 61
Prostaatklachten (overig)
Ik had meerdere keren per uur aandrang om te plassen, maar vaak kostte het moeite om de straal op gang te brengen. Uit urinetest bleek niets maar bloedtest gaf wel ontstek8ng aan. De huisarts vermoedde prostaatontsteking en schreef me dit paardemiddel voor in hoge dosering gedurende een week. Vooraf de bijsluiter gelezen met ....tig mogelijke bijwerkingen, gaf niet echt[lees meer...] vertrouwen. Toch gestart en... het hielp wonderwel ! Klachten geheel verdwenen en de enige bijwerking was één keer diarree - hoewel dat ook gelegen kan hebben aan de bedorven groenten die ik de dag ervoor had genuttigd.

21-11-2017 | Man | 69
Urineweginfectie

10-11-2017 | Vrouw | 24
Blaasontsteking
Gelijk na de eerste dag werkt het meteen, blaasontsteking is zo goed als weg. Bijwerkingen vallen me wel zwaar, veelal misselijk, hoofdpijn, moe, koorts, geen eetlust, futloos, zweten, heb me er zelfs ziek voor moeten melden op werk (vervelend). Maar als ik tegen de bijwerkingen aankijk heb ik toch liever dat dan een ontsteking, blij dat ik er echt snel vanaf was.

26-10-2017 | Man | 67
Blaasontsteking
Mijn huisarts wil het niet voorschrijven, ondanks dat het goed werkt. Nu heb ik steeds blaasontsteking.

27-09-2017 | Man | 36
Blaasontsteking
Kuur van 2 weken i.v.m. blaasontsteking met koorts. Na één dag van de kuur klachtenvrij. Eigenlijk geen bijwerkingen waarneembaar. Maag misschien iets gevoeliger, maar zeker geen pijn o.i.d..

21-09-2017 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Begonnen met een ciprofloxacine kuur ivm blaasontsteking. Na 3 tabletten malaise: spierpijn over gehele lijf, pijn aan de kootjes van mijn vingers, heel warm gezicht, extreme vermoeidheid. Dit herkende ik niet van eerder gebruik. De misselijkheid is een bekend fenomeen, dat ervaar ik niet als enorm vervelend.

12-09-2017 | Man | 73
Medicijn werkt goed

28-08-2017 | Man | 75
ciprofloxacine (500mg)
Medische fout tijdens een geneeskundige behandeling
De huisarts dacht dat ik blaasontsteking had, het was echter hematurie! Schreef voor ciprofloaxazine 1week 2x500mg per dag (werkte niet!). Dan nog maar 2 weken dezelfde kuur! (werkte uiteraard weer niet!). Gelukkig kreeg ik toen een andere arts van dezelfde praktijk, die mij meteen doorstuurde naar de uroloog! (moet nog gebeuren). Ik zit nu ten onrechte met darmproblemen! [lees meer...]De eerste huisarts maakte zijn excuses en sprak de woorden: dingen gebeuren!

19-08-2017 | Vrouw | 30
ciprofloxacine (250mg)
Nierbekkenontsteking
Met tablet 1 verdween mn koorts en rugpijn nagenoeg, maar ik viel ook gelijk in slaap met tintelende handen. Na tablet 3 ben ik gestopt: de bijwerkingen werden steeds erger: continue gevoel van flauwte, bizarre spierpijnen vooral in arm en benen tot het punt dat ik niet meer op mn been kon staan. Rillingen, zweten, ik zat alleen maar op bed, totaal vd wereld. Ben ermee ges[lees meer...]topt en over op amoxiciline. Veel te heftig spul voor mij :( - nog last van mn spieren.

15-08-2017 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Klacht zelf al snel pijnvrij na 2 dagen. Echter de bijwerkingen... hoop het nooit meer te hoeven nemen. Kan amper lopen door al het vocht in benen en buik. Erg moe, nachtmerries, spierpijn, gewrichtspijn, slechte stoelgang, wazig zien. Voel me aan huis en bed gekluisterd.

11-08-2017 | Man | 64
Urineweginfectie
twee keer (met week ertussen) zeven dagen tweemaal 500 mg per dag, moest per se doorgaan van de uroloog en de huisarts. Net geprobeerd te douchen, kan ik niet meer, de gevolgen van de bijwerkingen (nu ruim twee weken na einde tweede kuur) houden aan, lijken wel erger te worden (achillespezen, rugpezen) (ik heb eerder al gemeld 'verschrikkelijk', dit is een update). Heb ove[lees meer...]rigens nog steeds urineweginfectie. Na die twee kuren eindelijk onderzocht, blaasstenen. Moet geopereerd worden, het was zinloos om mij zo volledig kapot te maken met ciprofloxacine, was eind mei al bij de huisarts, uroloog had meteen cytoscopie kunnen doen.

04-08-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Mijn eerste blaasontsteking leek goed verholpen met Fosfomycine, maar kwam helaas na een paar dagen heftiger terug. Ik kreeg pas na 4 dagen afzien deze kuur, die onmiddellijk verlichting gaf, al direct na de eerste capsule. Ik voelde me de eerste dagen licht in mijn hoofd, wazig en heel slapjes, futloos en weinig eetlust. Verder totaal geen problemen: geen diarree of maagk[lees meer...]lachten. Ik heb me maar een beetje rustig gehouden en was blij toen ik de laatste pil achter de kiezen had. Nu gebruik ik dagelijks D-Mannose om te voorkomen dat ik een volgende blaasontsteking oploop. Geweldig spul. Veel vrouwen die leden aan chronische blaasontsteking zijn voorgoed verlost van alle ellende door dagelijks D-Mannose te gebruiken. Aanrader!

28-07-2017 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerst zeven dagen, na week opnieuw blaasontsteking, weer zeven dagen, ik wilde derde dag stoppen, uroloog zei doorgaan, na week opnieuw blaasontsteking, daarna verminderd door veel drinken en plassen, bijna ondraaglijke pijn en moeilijk lopen. Dit is een medicijn waarvan de bijwerkingen zeer ernstig zijn en de werking bijna nihil.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum