Astma (95 meningen)

Benauwdheid

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

04-05-2016 | Man | 45
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

14-02-2016 | Vrouw | 62

10-01-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200)
Astma
Na een longontsteking begin 2015 is astma ontstaan. Ik gebuik nu een Foster inhaler 2x2 per dag. Het effect is matig. Ik was nooit een fantastische slaper, maar nu is het helemaal niks meer. Mijn longinhoud is prima, omdat ik veel zing. Dit wordt echter steeds lastiger, want ik ben erg schor geworden en heb ook bij voortduring een benauwd gevoel in de longen.

24-07-2015 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
Longontsteking
Het hoesten is verbeterd, en heb geen prikkel hoest meer. Maar een verschrikkelijk vieze smaak in de mond. Alles smaakt precies hetzelfde, eten drinken , brood of salade. Alles smaakt hetzelfde, heb helemaal geen smaak meer met dit spul. Zijn er wel eens meer klachten gekomen door mensen die Foster gebruiken?

12-01-2014 | Vrouw | 32
Astma
Na mijn eerste longontsteking dit middel gekregen. Het heeft mijn longen absoluut in balans gebracht alleen de bijwerkingen waren te erg geworden. Ik had met name in de avond als ik het ad gebuikt vreselijke hartkloppingen als ik in bed lag e werd er misselijk van. Helaas bleef dit aanhouden zelf na de gebruikelijke tijd dat je het moet geven om je lichaam te laten wennen.[lees meer...] Overgestapt op fluiform en werkt perfect!

11-04-2013 | Vrouw | 39
Astma
Ik heb deze medicijn gebruik voor astma voor een week maar werkt niet goed voor mij. Ik voelde als een olifant op mij borst zat, ook last van snele hartslag en hoge bloeddruk. Dus Ik moest stoppen en andere medicijnen gebruiken ( spiriva en pulmicort en gaat beter ).

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

11-01-2021 | Vrouw | 34
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.

19-12-2020 | Vrouw | 57
formoterol/beclometason (100)
COVID-19
Sinds Covid in maart 2020 long problemen. Vanaf medio oktober Fostair omdat longen super gevoelig zijn geworden en passage van lucht problemen geeft. Na inhalatie volgt na ongeveer 20 minuten een rush: sterk verhoogde hartslag, trillende handen en knieën en opgejaagd gevoel. Dit zakt vanzelf weer. Verdere bijverschijnselen: Soms hoesten na inname Vermoeid zijn Ner[lees meer...]veus zijn Kuitkramp Duizeligheid Droge mond Gespannenheid, mi veroorzaakt door hoge hartslag, het lijkt op een adrenalinestoot En de gekste, opeens de gedachte aan zelfmoord, nooit gehad, ook nooit depressief geweest. Komt op uit het niets en is daarna meteen weer weg, dus niets richting uitvoerende sfeer. Ik ben totaal niet zwaarmoedig dus ik verbaas me hier nogal over, het is bijna lachwekkend.

21-11-2020 | Vrouw | 26
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

12-11-2020 | Vrouw | 36
formoterol/beclometason (6)
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum