formoterol/beclometason

Relvar (19 meningen)

18-04-2018 | Man | 57
formoterol/beclometason (200)
Astma
Sinds dat ik Foster 200 gebruik, in vijf maanden tijd ben ik 18 kilo aangekomen. Volgens mij heeft Foster mij een hele slechte stoelgang veroorzaakt. Wat betreft het doeleinde van het medicijn is het heel werkzaam.

27-08-2017 | Man | 60
formoterol/beclometason (10mg)
Na verloop van tijd onprettig gevoel op de borst en verschijnselen van somberheid/ depressiviteit terwijl ik dit voor het gebruik niet had. Ik gebruik nu een ander middel en het gaat prima. Klaarblijkelijk ben ik gevoelig voor een bepaalde stof in dit product.

08-08-2017 | Man | 58
formoterol/beclometason (100)
Astma
Foster next haler. Sedert ik ben overgeschakeld van Sererite naar Foster zijn mijn hoestbuien, laten we maar zeggen hoestaanvallen enorm toegenomen. Eerst nooit gedacht dat het van deze medicatie kwam, maar nu terug overgeschakeld naar seretide 50/500 terug sterk verminderde hoest. Nu nog iets vinden tegen kortademigheid...

18-03-2017 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (6ug/100ug)

08-02-2017 | Vrouw | 50
formoterol/beclometason (100mg)
Benauwdheid

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

04-05-2016 | Man | 45
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

14-02-2016 | Vrouw | 62

10-01-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200)
Astma
Na een longontsteking begin 2015 is astma ontstaan. Ik gebuik nu een Foster inhaler 2x2 per dag. Het effect is matig. Ik was nooit een fantastische slaper, maar nu is het helemaal niks meer. Mijn longinhoud is prima, omdat ik veel zing. Dit wordt echter steeds lastiger, want ik ben erg schor geworden en heb ook bij voortduring een benauwd gevoel in de longen.

24-07-2015 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
Longontsteking
Het hoesten is verbeterd, en heb geen prikkel hoest meer. Maar een verschrikkelijk vieze smaak in de mond. Alles smaakt precies hetzelfde, eten drinken , brood of salade. Alles smaakt hetzelfde, heb helemaal geen smaak meer met dit spul. Zijn er wel eens meer klachten gekomen door mensen die Foster gebruiken?

04-06-2022 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (100)
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

14-06-2021 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

12-04-2021 | Vrouw | 19
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

11-01-2021 | Vrouw | 34
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.