Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

17-01-2014

Acenocoumarol (acenocoumarol)

tweemaal trombose in rechterbeen, de tweede keer tevens een longembolie
14-01-2014

Trombose

Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten
11-11-2013

Acenocoumarol (acenocoumarol)

In twee jaar tijd 2x trombose in been en 1x in long. Gebruik al vanaf 2004 daarna geen problemen meer gehad
22-10-2013

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Ik heb heel veel last van mijn darmen en van een droge mond, maar dat kan ook door mijn anderen medicijnen komen. Onder ander van Metoprololsuccinaat 50 mg 2 op een dag.Thyrax Duotab o, 1 mg, of Chloortalidon 25mg of Enalaprilmaleaat 5mg of Atorvastatine 20 mg. Voor komen van jicht neem ik soms Allopurinol 100mg. En bij een jicht aanval neem ik Colchicine 0,5 mg. En Ac[lees meer...]enocoumarol 1 mg, 2 a 3 tabletten per dag. Omdat ik zo veel tabletten per dag slikken moet, heb ik PDS (prikkelbare darm syndroom) gekregen. Ik moet elke dag een Imodium in nemen anders kom ik de deur niet meer uit. Ook heb ik een vreselijke droge mond en morgens moet ik bloed spugen. Maar ik heb nog een paar bijwerkingen, komt alles door die medicijnen. ik hoop dat ik U er een beetje mee geholpen hebt. Met vriendelijke groetjes aan U mede mensen.
22-10-2013

28-07-2013

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Ben nu 1 jaar aan deze antistolling en nu zie ik af en toe dat mijn voeten blauw zijn. Is dit bekend?
28-05-2013

Longembolie

Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.
24-05-2013

Trombose

Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden
05-05-2013

Trombose

Gebruik acencoumarol nu enkele weken kan nog niet zeggen dat ik tevreden ben heb niet veel last van bijwerkingen Het voelt niet goed dat de verdikking in m'n been niet weg is, de internist vind dat ik na 6 mnd. gewoon moet stoppen met de medicijnen hier ben ik best wel huiverig voor. Gebruik ook een steunkous dit voor 2 jaar. Wat is de beste optie in dit geval? Na 6[lees meer...] mnd. gewoon stoppen of overleggen met huisarts?
26-02-2013

Trombose

Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?
05-02-2013

Hartinfarct

ik heb een hart infarct gehad en 3x een tia ik gebruik in totaal 6 medicijnen 7 stuks per dag
02-02-2013

Trombose

na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.
12-01-2013

Bloedverdunnen

Nadat ik met een longembolie werd opgenomen heb ik een aantal dagen acenocoumarol geslikt. 2 dagen later kreeg ik last van zwarte ontlasting. Zoekend naar de bijwerkingen heb ik direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me weer melden op de spoedeisende hulp. Daar bleek mijn HB-gehalte in het bloed nog zo hoog dat een inwendige bloeding niet waarschijnlijk was.[lees meer...] ik raakte echter steeds vermoeider en kon zelfs geen trap meer op lopen. Twee dagen kreeg ik een collapse en moest met de ambulance worden afgevoerd. In het ziekenhuis bleek dat ik toch een inwendige bloeding had opgelopen. Dit middel mag ik niet meer slikken, maar mijn longembolie moet toch worden behandeld.
17-12-2012

Hartritmestoornissen

Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.
16-10-2012

Bloedverdunnen

Ik heb enorm las van dode vingers sinds ik dit medicijn gebruik en dat is een zeer vervelende bijwerking kan ik u vertellen.Zodra het ook maar iets kouder is zijn al mijn vingers wit ,zonder goed stromend bloed en dat heeft enorm veel ongemak en heel pijnlijke vingers een zeer groot deel van de tijd!
27-09-2012

Trombose

In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum