Acenocoumarol

Beroerte (3 meningen)

28-11-2016

15-11-2016

Trombose

Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.
12-10-2016

Hartritmestoornissen

Gebruik dit samen met Sotalol. Acenocoumarol vervangt de Xarelto. Of het van beide komt weet ik niet maar al maanden: verkouden, snot loopt water dun uit neus, gevoel alsof ik een beginnende griep heb, rende met gemak meer dan 20 kilometers. Minimaal 3 keer per week. Nu maanden verder en algehele conditie holt achteruit. Kan inmiddels nog geen 3 km volhouden. Tussendoor ([lees meer...]eind augustus 16) ablatie gehad. Eind van de dag verlang ik naar bed.
04-08-2016

Atriumfibrilleren

Begonnen met dit medicijn na boezemfibrilleren. Daarna overgestapt na Xarelto. Dit heeft slechts een week geduurd. Gestopt hiermee door de vervelende bijwerkingen. Nu dus weer teruggegaan naar de acenocoumarol.
04-08-2016

Boezemfibrilleren

Eerst Pradaxa, maar dat was helemaal een ramp. Nu Acenocoumarol leek in begin goed te gaan, maar nu kan ik geen 100 meter meer lopen. Algehele vermoeidheid en een vermoeid gevoel in de benen net of ik de 4 daagse heb gelopen, Zelfde verschijnselen als met Pradaxa en na 10 dagen gestopt te zijn met Pradaxa was ik weer aardig hersteld en kon ik weer redelijk goed lopen. [lees meer...]Maar na met Acenocoumarol gestart te zijn kwamen de verschijnselen langzaam weer terug. Nu na 2 maanden deze rotzooi gebruikt te hebben kan ik bijna niet meer lopen. Ik ga op zoek naar andere medicijnen wat dit is echt 3xnixs.
03-08-2016

Trombose

Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat
28-07-2016

Aangeboren hartafwijking

Ik heb geen problemen met de innames, maar je moet het wel op de zelfde tijd innemen, ik heb dit in geprogrammeerd in mijn telefoon, en daarom heb ik een goed resultaat, ik ben zeer tevreden.
25-07-2016

Trombose

INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.
05-07-2016

Hartkloppingen

27-06-2016

Bloedverdunnen

Bij beginnen met hoge dosis (6 á 7 mg p/dag) kan haaruitval voorkomen. Dit neemt af. Menstruatie langer en meer bloedverlies. Sneller blauwe plekken.
28-04-2016

Atriumfibrilleren

Ik heb 02-07-2013 een hartoperatie met 6 bypasses gehad en op 25-07-2013 atrium flutter en dat is tijdens 1-malige opname in de VU behandeld. Sinds mei 2015 hoef ik van de cardioloog niet meer terug te komen voor controle: blijf maar doorgaan met acenocoumarol, kan geen kwaad. De Trombosedienst blijft maar doorgaan met de onstolbaarheid INR erg precies vast te stellen. Ik [lees meer...]wil 30 dagen met vakantie naar Indonesië, maar vind de Trombosedienst erg moeilijk doen (misschien maar goed ook). P.S. de acenocoumarol 1mg tabletten gebruik ik volgens schema 2 of 3 per dag (1x daags). Ik kan geen tijdelijke meter meer meekrijgen en met een cursus zit ik er gelijk aan vast en moet ik blijven zelfcontroleren. Ik moet anders maar naar een Ziekenhuis in Indonesië. Daar wil ik vanwege de viezigheid niet zijn, dan word je pas echt ziek. Dus vlak voor mijn vakantievertrek en na terugkomst hier maar extra laten controleren. Wie de verantwoordelijke arts of specialist is aan wie de Trombosedienst de resultaten doorgeeft, weet ik ook niet: ik kom niet meer voor controle in de VU, de cardioloog ZMC, wellicht de huisarts.
31-03-2016

Beroerte

vervolg op coversil, voorgeschreven door specialist, later door zorgverzekeraar (CZ) gewijzigd in een zg. wit medicatie (goedkoper?).
14-02-2016

Longembolie

Massale longembolie, gevolg door longontsteking en weer een gewone longembolie de rest van mijn leven aan de bloedverdunners, gebruiksvriendelijk, de bijschriften duidelijk geven aan weinig bijwerkingen, hetgeen waar ik last van heb wijt ik aan de embolien.
06-02-2016

Hartritmestoornissen

ivm een hartritmestoornis moest ik bloedverdunners gebruiken (naast betablocker). Geen bijwerkingen, makkelijk in te nemen. Ze smaken wel vies! En als enige ongemakje misschien dat de menstruatie 2x zo lang duurt. Sinds een week mogen stoppen ermee, omdat ik een ablatie heb gehad en de boel weer in een normaal ritme klopt. Kon ook gewoon in 1x stoppen.
09-01-2016

Longembolie

Ik heb longembolie gekregen door gebruik van anticonceptiepil. Eind april moet het genezen zijn, tot die tijd moet ik dit medicijn door gebruiken. Ik zit momenteel nog steeds onder het streefgebied, omdat ik vaak last heb van mijn darmen. En dan zakt de waarde weer naar beneden. Dan wordt de dosis omhoog gegooid, maar dat heeft nu niet echt effect bij mij. En verder heb ik[lees meer...] huiduitslag gekregen door dit medicijn op mijn rug. Niet echt fijn.
31-12-2015

zeer wisselende waarden

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum