Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

02-12-2015

Hartritmestoornissen

Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.
24-11-2015

Trombose

trombose in been in 2001 en twee jaar later 2003 weer met een longembolie. Tot op heden geen bijwerkingen.
07-08-2015

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Na open-hart-operatie waarbij hartklep (mitralis) is vervangen door mechanische hartklep moet ik acenocoumarol (levenslang) slikken. Sinds enkele maanden kan ik thuis zelf mijn INR prikken. Schommelingen INR waarde maken me af en toe onzeker; vooral omdat schommelingen niet altijd verklaarbaar zijn. Voel me in deze onzekerheid niet altijd gehoord door Trombosedienst. I[lees meer...]n overleg met mijn cardioloog neem ik acenocoumarol 's ochtends in; gezien mijn dagritme geeft dit minder kans op vergeten.
18-07-2015

Bloedverdunnen

3 stents geplaatst en daarna gebruik van acenocoumarol, ook heb ik daarna boezemfibrilleren gekregen. Heb ik niet zoveel last van, alleen met inspanning.
04-05-2015

Factor V Leiden

Door een niet herkend trombose been, 2 maand later de beide longen vol met long embolieen, engeltje op mijn schouder gehad want was al 3 weken heel zwaar aan het hoesten maar het hooi moest echt van het land... toch dokter gegaan toen ik door mijn benen zakte, daarna weer aan het werk, gebeld door huisarts dat ik per direct alles moest laten liggen en naar ziekenhuis moest[lees meer...]. weekje ziekenhuis, oorzaak onderzocht bleek erfelijke afwijking factor V Leiden te zijn. Tijdje eraf geweest om zwanger te kunnen zijn, direct na geboorte weer aan de bloedverdunners voor rest van mijn leven, gezien het bij de geboorte bijna mis ging met onze zoon. Inmiddels ben ik een zelfmeter, wat ideaal is, de dosering laat ik wel door de trombosedienst bepalen maar kan gewoon thuis prikken wanneer het mij uitkomt. Ideaal! Enige grote nadeel vind ik dat ik enorm uitgedund haar heb als gevolg van de medicatie. Dat is niet fijn als vrouw zijnde. Verder nog fybromyalgie sinds 2011, maar of dat er een gevolg van is, is onbekend, al is de bloeddoorstroming wel een belangrijke factor hoeveel last ik er wel/niet van heb. En sinds kort jicht. Maar he, we zijn er nog! en we kunnen dankzij deze medicijnen er ook 100 mee worden :D
18-04-2015

Hartritmestoornissen

Bij paroxysmaal atriumfibrilleren geeft het gebruik het vertrouwen op verminderde kans op tia of herseninfarct.
04-02-2015

Longembolie

ik had longembolie door bloedprop in rechter been. was er slecht aan toe. maar heel goede internist heeft mijn leven gered. gebruik al jaren deze bloedverdunner waarschijnlijk tot aan mijn dood toe. maar dit is het beste middel.
15-01-2015

Hartritmestoornis

S.morgens stijve benen bij het opstaan
03-01-2015

Hartritmestoornis

Een noodzakelijk medicijn voor hartritmestoornissen. Naast dit medicijn gebruik ik ook Sotalol met veel bijwerkingen.
03-01-2015

Hartritmestoornis

In principe tevreden. Het is een medicijn waar je niet meer vanaf komt. Omdat ook het medicijn Sotalol gebruik weet ik nog niet of de ernstige bijwerkingen die ik heb, veroorzaakt worden door dit medicijn of de Sotalol.
03-12-2014

Trombose

Mijn pijnlijke bloedproppen in mijn benen verdwenen als bij toverslag . De ene dag kwam ik niet meer bij van de pijn , en na inname van acenocoumarol verdween de pijn na enige dagen . Alleen ben ik nu veroordeeld tot steunkousen , om de bloedstroom te helpen . Eigenlijk is dat het enige minpuntje in het terug dringen van trombose .
08-09-2014

Hartritmestoornis

man 79 uit Leeuwarden gebruikt het middel ruim 8 jaar is erg vermoeid artsen zeggen artsen dat, dat niets heeft te maken met de hartritme, maar meer een neurologisch probleem zou zijn. Voor mijn hartritme is er bij mij een ablatie toegepast in december 2012. In plaats iedere maand een shock had ik mijn laatste storing in november 2013. Toch blijf ik erg vermoeid en moet [lees meer...]maar de Acenocoumarol slikken. Wie geeft mij raad? Sinds kort mag ik mijn pil verdelen over twee keer per dag. een halve. maar de vermoeidheid blijft.
14-07-2014

Hartritmestoornis

Veel last van brandend maagzuur.
08-07-2014

Beroerte

Herseninfarct gehad op 29 jarige leeftijd. Half jaar later jaar later longembolie, daarom levenslang zo dacht ik. Na een jaar of 6 viel me op dat mijn dichte haarbos veel dunner werd! Houd je van je haar: gebruik dit middel nooit langer dan een jaar is mijn advies!
04-07-2014

Hartfalen

Acenocoumarol voorgeschreven door cardioloog na ziekenhuisopname wegens hartfalen. Recentelijk overvallen door een hersenbloeding. De gebleken fatale combinatie: Hoge bloeddruk plus Acenocoumarol!
14-05-2014

Trombose

Ik heb diepe veneuze trombose in linkerkuit gehad, moest aan infuus, daarna over op bloedverdunners. Na een half jaar gestopt, daarna kwam trombose terug in mijn andere kuitbeen. Sindsdien slik ik nu al ruim 15 jaar bloedverdunners.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum