Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

03-01-2015 | Man | 74
Hartritmestoornis
In principe tevreden. Het is een medicijn waar je niet meer vanaf komt. Omdat ook het medicijn Sotalol gebruik weet ik nog niet of de ernstige bijwerkingen die ik heb, veroorzaakt worden door dit medicijn of de Sotalol.

03-12-2014 | Man | 65
Trombose
Mijn pijnlijke bloedproppen in mijn benen verdwenen als bij toverslag . De ene dag kwam ik niet meer bij van de pijn , en na inname van acenocoumarol verdween de pijn na enige dagen . Alleen ben ik nu veroordeeld tot steunkousen , om de bloedstroom te helpen . Eigenlijk is dat het enige minpuntje in het terug dringen van trombose .

08-09-2014 | Man | 79
Hartritmestoornis
man 79 uit Leeuwarden gebruikt het middel ruim 8 jaar is erg vermoeid artsen zeggen artsen dat, dat niets heeft te maken met de hartritme, maar meer een neurologisch probleem zou zijn. Voor mijn hartritme is er bij mij een ablatie toegepast in december 2012. In plaats iedere maand een shock had ik mijn laatste storing in november 2013. Toch blijf ik erg vermoeid en moet [lees meer...]maar de Acenocoumarol slikken. Wie geeft mij raad? Sinds kort mag ik mijn pil verdelen over twee keer per dag. een halve. maar de vermoeidheid blijft.

14-07-2014 | Man | 72
Hartritmestoornis
Veel last van brandend maagzuur.

08-07-2014 | Man | 40
acenocoumarol (4mg)
Beroerte
Herseninfarct gehad op 29 jarige leeftijd. Half jaar later jaar later longembolie, daarom levenslang zo dacht ik. Na een jaar of 6 viel me op dat mijn dichte haarbos veel dunner werd! Houd je van je haar: gebruik dit middel nooit langer dan een jaar is mijn advies!

04-07-2014 | Man | 66
Hartfalen
Acenocoumarol voorgeschreven door cardioloog na ziekenhuisopname wegens hartfalen. Recentelijk overvallen door een hersenbloeding. De gebleken fatale combinatie: Hoge bloeddruk plus Acenocoumarol!

14-05-2014 | Man | 52
Trombose
Ik heb diepe veneuze trombose in linkerkuit gehad, moest aan infuus, daarna over op bloedverdunners. Na een half jaar gestopt, daarna kwam trombose terug in mijn andere kuitbeen. Sindsdien slik ik nu al ruim 15 jaar bloedverdunners.

27-03-2014 | Man | 71
Longembolie
Ik gebruik dit medicijn ruim 9 jaar en heb nog geen enkele negatieve ervaring, ik voel mij er behoorlijk zekerder door. Ik prik zelf 1x in de 2 weken en gebruik gemiddeld 3 1/2 tablet per dag. Enige vervelende is dat bij kleine onderzoeken of ingrepen tijdelijk overgegaan moet worden op fragmin en dat sommige specialisten daar geen weg mee weten. Heb daar 2x ervaring mee [lees meer...]gehad.

17-01-2014 | Man | 71
acenocoumarol
tweemaal trombose in rechterbeen, de tweede keer tevens een longembolie

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

11-11-2013 | Man | 71
acenocoumarol
In twee jaar tijd 2x trombose in been en 1x in long. Gebruik al vanaf 2004 daarna geen problemen meer gehad

22-10-2013 | Vrouw | 69
acenocoumarol (1mg)
Ik heb heel veel last van mijn darmen en van een droge mond, maar dat kan ook door mijn anderen medicijnen komen. Onder ander van Metoprololsuccinaat 50 mg 2 op een dag.Thyrax Duotab o, 1 mg, of Chloortalidon 25mg of Enalaprilmaleaat 5mg of Atorvastatine 20 mg. Voor komen van jicht neem ik soms Allopurinol 100mg. En bij een jicht aanval neem ik Colchicine 0,5 mg. En Ac[lees meer...]enocoumarol 1 mg, 2 a 3 tabletten per dag. Omdat ik zo veel tabletten per dag slikken moet, heb ik PDS (prikkelbare darm syndroom) gekregen. Ik moet elke dag een Imodium in nemen anders kom ik de deur niet meer uit. Ook heb ik een vreselijke droge mond en morgens moet ik bloed spugen. Maar ik heb nog een paar bijwerkingen, komt alles door die medicijnen. ik hoop dat ik U er een beetje mee geholpen hebt. Met vriendelijke groetjes aan U mede mensen.

22-10-2013 | Man | 57
Bloedverdunning

28-07-2013 | Man | 52
acenocoumarol
Ben nu 1 jaar aan deze antistolling en nu zie ik af en toe dat mijn voeten blauw zijn. Is dit bekend?

28-05-2013 | Man | 69
Longembolie
Kort voor mijn VUT/FPU bleek er iets met mijn longen niet in orde. Een week ziekenhuis en een half jaar deze bloedstolling vertrager. Na een half jaar gestopt, maar in Franse vakantie weer raak. 'A lot of embolies' zei de franse arts. Een week op de intensive care en met het vliegtuig terug. De rest van mijn leven aan de Acenocoumarol. Ik kan me geen enkele bijwerking her[lees meer...]inneren. De dagelijkse dosering niet vergeten in te nemen is het enige probleem. De 4-6 wekelijkse controleprik doet me niets.

24-05-2013 | Vrouw | 42
Trombose
Kreeg behoorlijke trombose na kraambed. Het enige vervelende vond ik dat ik toch haaruitval had door de medicatie (heb al niet zo'n weelderige haardos). Ook moest ik er goed opletten om de pilletjes om ongeveer dezelfde tijd te slikken elke dag. Verder totaal geen hinder van de medicatie ondervonden