Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

12-09-2012

Bloedverdunnen

werkt perfect, mag binnenkort de dosis iets verlagen.
12-09-2012

29-08-2012

Hartritmestoornissen

Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.
28-08-2012

Longembolie

Na al een keer eerder longemboliën gehad te hebben kreeg ik ze weer en moest weer aan de antistolling. Begon met de acenocoumarol, maar daar bleef mijn waarde erg van schommelen. Ben toen overgestapt op de fenprocoumon en nu is mijn waarde stabiel, met maar 1 pil per dag. Bij de acenocoumarol moest er dan weer 3 of 4 of 5. Bleef wisselen, omdat mijn waarde wisselde.
09-08-2012

Hartritmestoornissen

Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.
16-07-2012

Hartritmestoornissen

Sinds juni 2011 heb ik last van een hartritmestoornis en slik acenocoumarol en selokeen. Sinds vijf weken ipv selokeen Tildiem 200. Ik heb sinds enige maanden last van zeer pijnlijke en koude hielen en houdt de acenocoumarol hiervoor verantwoordelijk omdat mijn man na een heupoperatie ook antstolling heeft gekregen en dezelfde verschijnselen had. Zowel de cardioloog als de[lees meer...] apotheker zeggen dat dit niet aan het mediijn ligt. Heeft iemand hier ervaring mee?
18-05-2012

Bloedverdunnen

Ik vind acenocoumarol een prima middel om mijn bloed tussen de gewenste waarden te houden van INR 2,5 tot 3,5 en zo een nieuwe trombose te kunnen voorkomen. Ik heb 2x trombose gehad, maar "men" kan geen oorzaak vinden. Mijn moeder heeft zelfs 3x trombose gehad, dus je zou denken dat enige erfelijkheid aanwezig zou kunnen zijn. Mijn bloed is onderzocht op erfelijkheid van t[lees meer...]rombose, maar dat bleek toch niet het geval.
03-05-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

In het ziekenhuis werd bij mij een longembolie en een trombosebeen vastgesteld als gevolg van een lange vliegreis in maart. Ik kreeg direct acenocoumarol in eerste instantie met prikken hepamine. Maar na 5 dagen kon ik die in opdracht van de trombose dienst stoppen omdat er een stabiele inr waarde bereikt was. Maar daarna kreeg ik een continue misselijkheid. Ongeveer 1 op[lees meer...] de vijf maaltijden braakte ik dan ook uit en ook hoestbuien veroorzaakte weer braakneigingen. Vandaag heb ik er op aangedrongen om me om te zetten naar een ander medicijn. Maar ik kreeg de bekende tegenwerken van dat komt nooit voor en ze hadden wel weer andere medicijnen om de misselijkheid te beteugelen. Dat is echt de wereld op zijn kop zetten. Door eerst een medicijn met bijwerkingen te geven en vervolgens weer medicijnen geven voor die bijwerkingen. Na dit protest hebben ze me nu overgezet op marcoumar en daar moet ik dus nog ervaring mee opdoen. De bijsluiter van acenocoumarol praat over een kans op misselijkheid tussen de 1 op 1000 en 1 op 10.000. Maar op dit forum staat het al vijfmaal vermeld als klacht dus de voorlichting van de fabrikant is naar mijn idee veel te rooskleurig verwoord.
03-05-2012

Bloedverdunnen

In 2008 kreeg ik een longembolie, dit door gebruik van de pil. Heb toen 9 maanden bloedverdunners gehad, mocht stoppen, iets dat ik toch wel eng vond, maar goed.... Een jaar later kreeg ik last van mijn been, niks blauw, niks dik, niks aan te zien. Maar er was gewoon iets. Huisarts geweest, ziekenhuis gezien...en ja hoor...trombose. Heb een steunkous...tot aan mijn lies, [lees meer...]en mocht gelijk weer aan de bloedverdunners. Sinds kort prik en meet ik zelf en dat bevalt me prima. Heb geen last van bijwerkingen, het had nog een andere bijkomstigheid: sinds het gebruik van acenocoumarol geen migraine meer...
06-04-2012

Bloedverdunnen

In het begin iedere maand naar huisarts, daarna zelf prikken (trombosedienst)zeer tevreden. Ik merk verschil in INR waarde in een koud land of een warm land.
16-03-2012

06-03-2012

Bloedverdunnen

Ik gebruik Acenecocoumarol vanwege longembolie. Heb echter last van een continu aanwezige lichte misselijkheid c.q. lichte buikpijn.
15-02-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

In mei 2009 kreeg ik een trombosebeen. 6 mnd acenoucoumarol geslikt, daarna gestopt. Een tijdje (3 mnd) een kous gedragen. Feb 2011 flinke longembolie gehad. Sindsdien voor altijd aan de bloedverdubbers.
01-02-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Ik heb de ervaring dat mijn coördinatie negatief wordt beïnvloed tijdens intensievere sportbeoefening naarmate de temperatuur kouder wordt. Dit is duidelijk waarneembaar indien de temperatuur rond of onder het vriespunt ligt.
12-01-2012

Hart

Ik meet de INR zelf 1 maal per 14 dagen. Ik doseer ook zelf afhankelijk van de gemeten waarde gebruik ik 1 of 2 tabletten per dag. Mijn richtwaarde voor de INR = 2 - 3. Hiervoor heb ik een doseerschema opgesteld. Ik heb geen last van bijwerkingen, behalve het feit dat ik wat heviger bloed als ik me heb verwond met bijv. scheren.
12-01-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

nu thrombosedienst gaat heel goed.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum