Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

12-01-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

helemaal onder controle, wel snel wat kleinere blauwe plekken, as dat nou 't enige is.
24-12-2011

Hartritmestoornissen

sinds ik acenocoumarol gebruik heb ik de volgende bijwerkingen : continue verkouden en last van duizeligheid; bij het neus snuiten regelmatig bloed, bij het hoesten af en toe boed ophoesten en bij de ontlasting regelmatig bloed bij de anus.
18-12-2011

Hartritmestoornissen

Sinds ik , na enige maanden, weer acenocoumarol gebruik, ben ik doorlopend verkouden. Is dat een vaste bijwerking? Ik had dat aan het begin van het jaar ook en ben toen met aceno. gestopt. Verkoudheid was toen ook eigenlijk op slag over... Moest van de cardioloog tóch weer aan de aceno. Zoals hij zei: '20% van de mensen met hartritmestoornis krijgen een beroerte' Helaa[lees meer...]s was ik niet alert genoeg om op te merken dat 80% dat dan dus niet kreeg en ik daar dus best bij zou kunnen horen.
08-12-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

I.v.m. LAC in bloed en een afgesloten beenslagader (PAV) gebruik ik dit medicijn. Sinds ik Acenocoumarol ben gaan slikken heb ik vrijwel dagelijks hoofdpijn, ben ik duizelig en heb ik soms pijnscheuten door mijn hele lichaam.
07-12-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

na mijn eerste trombosebeen mocht ik na 3 maanden stoppen met acenocoumarol maar binnen 10 dagen was het alweer raak en nu moet ik het levenslang slikken. Moet ook 2 jaar lang mijn steunkous dragen. Zou graag weten of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben of je na die 2 jaar inderdaad van je steunkous af komt. Controleer zelf mijn bloedwaarde en medicatie en om de 5 [lees meer...]maanden voor controle naar de trombosedienst.Ben zeer tevreden over de mensen die daar werken.
30-11-2011

Boezem fibrillatie

prik en meet zelf. Geen problemen
28-11-2011

Hartritme stoornissen

prima
30-10-2011

Hart en vaat ziekte

Ik gebruik deze medicijn al drie jaar en ben tevreden. alleen weet ik niet waarom het merk van dit medicijn regelmatig veranderd
20-10-2011

Trombose vrbr.Been en Aderontstekingen

Goed te gebruiken! Heb van af het begin allerlei antistollings onder andere namen gebruikt nu dus nog steeds Acenocoumarol. Bij geen gebruik van alcohol en of te veel van bepaalde groente soorten, zeer regelmatig. Prik zelf en om het half jaar controlel Zeer te vrede dus! v.a. 1969.
21-09-2011

Longembolie

20 aug 2011 een longembolie gekregen waarvoor nu deze medicijnen,ben nu alleen steeds misselijk en last van hoofdpijn en af toe een bloedsmaak in de mond maar het is te doen verder nog wel een wisselende inr streefwaarde is 2,5-3,5 maar zit er regelmatig boven
07-09-2011

Acenocoumarol (acenocoumarol)

Gebruik acenecoumarol al 17 jaar wegens een stollingsziekte.. Kreeg op mijn 34ste een trombose in mijn been. Zonder dit medicijn is de kans erg groot dat ik weer een bloedstolling krijg in mijn aders. Ik prik zelf in mijn vinger met de Coagu Chek en een keer in de drie maanden voor controle of alles nog goed werkt. Ontzettend goede begeleiding. Zeer tevreden.
19-08-2011

Trombose en longembolie

Ik gebruik dit medicijn nu bijna 8 jaar. Als jonge trombose patient had ik in het begin moeite met de acceptatie dat ik iedere dag medicijnen in moet nemen. Inmiddels hoort het bij me. Met dit medicijn kan ik gewoon (contact)sporten op hoog niveau, zonder heftige bijwerkingen. Af en toe een blauwe plek. Uitgaan is voor mij ook nooit een probleem geweest, ook met meer dan 1[lees meer...] alcoholische versnapering... Geen probleem! Ik doseer mijn medicatie zelf, wat me alle vrijheid van de wereld geeft. Letterlijk!
18-08-2011

Voorkomen van trombose na achillespeesoperatie en 5 weken gips

De eerste dagen geen bijwerkingen. Na elke controle werd de dosis verhoogd. Weet niet meer welke hoeveelheid werd voorgeschreven. Ik werd elke dag wakker met meer hoofdpijn, een strakke band om mijn hoofd, duizelig, 'ver van de wereld'. Volgens de huisarts en apotheek kon het niet aan het medicijn liggen, ze hadden nooit melding gehad van deze verschijnselen en namen mijn [lees meer...]klachten niet serieus. Op een ochtend was het zo erg dat de huisarts mij adviseerde toch te stoppen. Gestopt en nooit meer last van deze verschijnselen gehad. Omdat ik nu (voor het eerst) lees dat er ook anderen zijn met dit soort verschijnselen, wilde ik dit alsnog melden.
31-07-2011

Trombose longembolie

Ik heb veelal last van duizelingen, drukkende pijn achter ogen, concentratie verlies, moeheid, overgeven, desorientatie, vergeetachtigheid, confuus, hallucinaties, buiten adem. ik vraag me af of er meerdere mensen zijn met deze problemen, mbt deze medicatie of trobose + longembolie?
10-07-2011

Fibrileren

Na enkele jaren gebruik heb ik twee hersenbloedingen gekregen De neurochirurg in Heraklion zei mij dat ik een zeer gevaarlijk medicijn slikte (acenocoumarol) en dat dit de oorzaak was van mijn hersenbloedingen. Hij zei mij dat ik dit middel nooit meer mocht gebruiken. Terug in Nederland wist men niets van deze bijwerkingen, nader onderzoek in de VS en Zweden door mijn neur[lees meer...]oloog wees uit dat deze bijwerking daar wel bekend was alleen een klein aantal mensen lijdt daar aan (1%) maar ja ik behoorde tot die groep en voor hetzelfde geld was ik in een houten jas van vakantie teruggekomen. Toch raar dat zoiets hier in Nederland niet bekend is en wel op Kreta.
05-07-2011

Hartritme stoornis