Acenocoumarol

Atriumfibrilleren (8 meningen)
Beroerte (3 meningen)

17-09-2017

Atriumfibrilleren

Bij sportkeuring oorzaak ontdekt, leidt regelmatig leven, wandelen, joggen, zeer matig in de alcohol. INR redelijk binnen de grenzen. Geen andere gezondheidsklachten dan anders. Trombosedienst (Starlet) uitstekende behandeling. Prikken is fluitje van een cent. Keurige digitale en schriftelijke rapportage. Zal tzt wel zelf prikken en doseren.
02-09-2017

Atriumfibrilleren

Het steeds moeten prikken is erg vervelend, ben blij dat ik daarvan af ben.
23-07-2017

Hartinfarct

Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.
10-07-2017

Atriumfibrilleren

Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.
23-06-2017

Longembolie

Steeds gezeur met de Trombosedienst. na 1/2 jr werd ik thuismeter. Na 1/2 jaar constante metingen mocht ik van de arts naar om de 6 wk meten. De dames van de Trombo Admin waren het daar niet mee eens. na de 4e wk gezeur, via telefoon en mail. Ik heb het tel nr en de mail laten verwijderen... toen via de post. Huis- en Longarts begrepen mij. daarop volgde de overstap[lees meer...].
23-05-2017

Longembolie

Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker
15-05-2017

Boezemfibrilleren

Eenvoudig in te nemen, alleen moest ik 1 x per week zelf bloedprikken en dit doorgeven aan de Star, dit werkte zeer eenvoudig via de mail.
03-05-2017

Hartritmestoornissen

Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.
26-02-2017

Trombose

na een trombose in 2010 en 2 maal een longembolie (1x in beide longen), slik ik sindsdien acenocoumarol. In het begin was het moeilijk om de INR waarde op peil te houden. Ik neem 6 x in week 3 pillen en 1 x 4 st. De inr-waarde is nu op peil en zolang ik deze medicijnen gebruik, heb ik geen bijwerkingen gehad. Ook krijg ik nog Atorvastatine 10 mg (1 per dag) en Valsartan 1[lees meer...]60 mg (1 per dag). Maandelijkse controle bij de trombosedienst.
16-02-2017

Hartritmestoornis

Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?
06-02-2017

Hartritmestoornissen

Na een paar maanden gebruik kreeg ik een loopneus en na anderhalf jaar toch maar de KNO arts geraadpleegd, die heeft niet kunnen vaststellen of het van de acenocoumarol kwam. Alleen dat ik er maar mee moet leren leven.
13-01-2017

Trombose

veel hoofdpijn gebruik nog meer tabletten. hartfalen
18-12-2016

Hartfalen

Geen bijwerkingen alleen mijn IRN waarde schommelde heel erg.
28-11-2016

15-11-2016

Trombose

Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.
12-10-2016

Hartritmestoornissen

Gebruik dit samen met Sotalol. Acenocoumarol vervangt de Xarelto. Of het van beide komt weet ik niet maar al maanden: verkouden, snot loopt water dun uit neus, gevoel alsof ik een beginnende griep heb, rende met gemak meer dan 20 kilometers. Minimaal 3 keer per week. Nu maanden verder en algehele conditie holt achteruit. Kan inmiddels nog geen 3 km volhouden. Tussendoor ([lees meer...]eind augustus 16) ablatie gehad. Eind van de dag verlang ik naar bed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum