metoprolol

Hartklachten (21 meningen)

30-04-2021 | Vrouw | 61
metoprolol (25mg)
Hartinfarct
na gelukkig mild hartinfarct en 1 stent o.a. metropolol voorgescheven. Erg lage dosis want ik heb van nature een lage hartslag, bovendien had mijn hart weinig schade doordat ik een natuurlijke bypass had gemaakt. Dosis na 6 weken gehalveerd, bloeddruk werd erg laag, hartslag werd erg laag (40). Halvering dosis maakte weinig uit voor hartslag. Kreeg bovendien erge nachtmerr[lees meer...]ies, hartkloppingen (een soort gebonk zonder dat de hartslag omhoog ging), permanente diarree en winderigheid. Mocht na interventie van de huisarts met cardioloog stoppen. Bijwerkingen verdwenen dus lag echt aan de metropolol. Vreselijk naar goedje gebleken in mijn geval.

24-10-2017 | Vrouw | 61
metoprolol (25mg)

06-12-2018 | Man | 63
metoprolol (50)
Hartinfarct
Deze zomer een bypassoperatie gehad met 4 omleidingen en gedotterd met 2 stents.Naar huis met een pretpakket aan medicijnen. w.o de Metoprolol 50 mg met dit medicijn heb ik toch wel enige bijwerkingen ondervonden. Zoals ontzettend moe en lusteloos en ook voor mij heel vreemd een depressief en somber gevoel. Kon afgelopen weken i.o.m cardioloog gaan afbouwen naar 25 mg/1[lees meer...]2,5mg en ben nu gestopt. Hoop dat ik me nu beter ga voelen.

10-06-2015 | Man | 68
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Drama spul ik weet nu na 15 jaar dat ik alleen de pillen fabriek heb gesponserd, ben gestopt met die troep en voel me 100 keer beter net wat iedereen zegt sporten en weer lekker leven, half Nederland is ziek, te bed of dood moe op de bank van de pillen......

09-09-2015 | Vrouw | 71
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Heb metropololsuccinaat een klein jaar gebruikt en metropololtartraat enkele dagen. De eerste maakte mij depressief en onzeker; de tweede hield veel vocht vast. In metropololsuccinaat zit het voor mij allergene macrogol. Heb dit 10 maanden geslikt met alle bijwerkingen van dien: darmkrampen. In een dosis van 100 mg maakte het mij licht suicidaal. Beide vormen van deze be[lees meer...]tablokker veroorzaken bovendien zware slaapstoornissen. Ik kan zonder metropolol weer denken en word weer mijzelf.

16-01-2015 | Man | 73
metoprolol
Hartinfarct
Sinds 2000 slik ik dit medicijn en kreeg veel bijwerkingen. Vanaf 2014 van 100 naar 50 mg. verminderd. Maar steeds die vervelende bijwerkingen: * vermoeidheid (niet te zuinig) * benauwd * huiduitslag en jeuk (laatste jaar steeds erger) * spierkrampen (over het hele lichaam ook niet te zuinig) * obstipatie * dood gevoel in beide benen van tenen en zijkant kuiten [lees meer...]* seksuele dispersie Sinds 13 januari in overleg met huisarts gestopt met inname metoprolol; bloeddruk op dat moment 160-100. Ik ben het k**s beu met al die bijwerkingen en en vraag mij af of het middel het kwaad niet verergerd. Bloed prikken en over twee weken controle huisarts. Ik laat jullie mijn ervaring weten.

09-04-2015 | Man | 74
metoprolol (100mg)
Hartinfarct
Gebruik het nu vijf jaar na twee maal een infarct mooie lage bloeddruk en volgens mij geen bijwerking.

13-02-2020 | Man | 79
metoprolol (50mg)
Hartinfarct
Ik heb dit medicijn 4 jaar geleden voorgeschreven gekregen. Ben er ontzettend kouwelijk van geworden. Nu heb ik al een aantal maanden last van rode vlekken en een opgezette hand. Naar de dermatoloog geweest en die gaat overleggen met de cardioloog om een andere Beta Blocker voor te schrijven. Hij kon geen verklaring geven voor de verdikte vingers. Het gevoel kouwelijk te z[lees meer...]ijn is wel bekend.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum